Eurokinissi |
Την τράπεζα θεμάτων σαν τρόπο εξέτασης εισάγει ο νόμος για το «νέο Λύκειο» και εντάσσεται στο πνεύμα του, που είναι η ύψωση νέων μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση, ώθηση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών από ακόμα πιο νωρίς στην υποβαθμισμένη ψευτοκατάρτιση και μέσα από νέους εξεταστικούς φραγμούς.
Φέτος μάλιστα, μία χρονιά μεγάλων ελλείψεων και καθυστερήσεων στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών, στο όνομα της εφαρμογής πάση θυσία του μέτρου, πολλά σχολεία επιδόθηκαν σε έναν αγώνα δρόμου για την κάλυψη της εξεταστέας - διδακτέας ύλης προκειμένου οι μαθητές να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο νέο τρόπο εξέτασης. Φυσικά, ούτε λόγος για αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές.
Χτες, δύο ημέρες πριν τις εξετάσεις, «άνοιξε» η πρόσβαση στην τράπεζα θεμάτων στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Το Ινστιτούτο σημειώνει ότι «σκοπός της τράπεζας θεμάτων είναι αφενός η κάλυψη του συνόλου της διδακτέας ύλης (μετά από σχετικό εξορθολογισμό της) από όλα τα σχολεία της χώρας ώστε να μη δημιουργούνται στους μαθητές μαθησιακά κενά από τάξη σε τάξη και αφετέρου να ομογενοποιηθούν τα κριτήρια αξιολόγησης για ένα αντικειμενικότερο σύστημα αποτίμησης της προόδου των μαθητών μας». Με ανάλογες εκφράσεις εξαρχής πλασαρίστηκε το μέτρο, το οποίο είναι βαθιά ταξικό, ανοίγει νέα πεδία για την ιδιωτική παραπαιδεία, αποθαρρύνει τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών από το Λύκειο, μετατρέπει τον εκπαιδευτικό σε προγυμναστή εξετάσεων, ενώ παρά τα όσα υποστηρίζει το ΙΕΠ, η «ταχύρυθμη» διδασκαλία, προκειμένου να βγει η ύλη, δημιουργεί μαθησιακά κενά.
Η δημοσιοποίηση των θεμάτων της τράπεζας για την Α΄ Λυκείου γίνεται μέσω της ιστοσελίδας http://exams-repo.cti.gr, η οποία είναι προσβάσιμη σε όλους, χωρίς κανέναν περιορισμό και θα παραμένει ανοικτή συνεχώς. Μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη ο προγραμματισμός είναι να προστεθούν νέα θέματα για το σχολικό έτος 2014-2015 (για την Α' Λυκείου), ενώ θα αναρτηθούν και τα θέματα για τη Β' Τάξη.
Σε αυτή τη φάση για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων, η «τράπεζα» περιλαμβάνει 495 θέματα στο μάθημα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 170 θέματα στη Νέα Ελληνική Γλώσσα, 210 θέματα στη Νέα Ελληνική Λογοτεχνία, 209 θέματα στην Ιστορία, 294 θέματα στην Αλγεβρα, 375 θέματα στη Γεωμετρία, 261 θέματα στη Φυσική, 358 θέματα στη Χημεία, 200 θέματα στη Βιολογία, 302 θέματα στα Θρησκευτικά, 631 θέματα στην Πολιτική Παιδεία, 172 θέματα στα Αγγλικά, 320 θέματα στα Γαλλικά και 140 θέματα στα Γερμανικά. Αντίστοιχα από 50 έως 430 είναι τα θέματα για κάθε μάθημα των μαθητών της Α' τάξης ΕΠΑΛ, ενώ κάπως λιγότερα είναι τα θέματα που έχουν αναρτηθεί για τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων και ΕΠΑΛ.
Οπως και να είναι διαμορφωμένο το πρόγραμμα εξετάσεων σε κάθε Λύκειο, συζητάμε για έναν όγκο θεμάτων πάνω στα οποία είναι αδύνατο να προετοιμαστεί ο μαθητής μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα μέχρι τις εξετάσεις, γεγονός που τελικά καθιστά ανούσιο το «άνοιγμα της τράπεζας» σε αυτή τη φάση, αφού οι μαθητές έτσι κι αλλιώς θα αντιμετωπίσουν τα θέματά της ως «άγνωστα».
Στο μεταξύ αύριο Τετάρτη ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Την πρώτη ημέρα, οι υποψήφιοι όλων των κατευθύνσεων από τα ημερήσια Γενικά Λύκεια εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα γενικής παιδείας. Την Πέμπτη ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ επίσης με Νεοελληνική Γλώσσα.
Παράσταση διαμαρτυρίας γονιών και εκπαιδευτικών σήμερα στις 2.30 μ.μ. στο υπουργείο Παιδείας
Οι εξελίξεις αυτές, όπως έχει επισημάνει η ΑΣΓΜΕ, αποτελούν κομμάτι της πολιτικής που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, διώχνει παιδιά προς την εφήμερη κατάρτιση, δημιουργεί επιπλέον πολυδύναμα σχολεία προς τέρψιν των χορηγών και των επιχειρήσεων, με στρίμωγμα των παιδιών σε μεγάλα τμήματα, παραπέρα υποκατάσταση της γνώσης με δεξιότητες.
Σύμφωνα με σχέδιο απόφασης των υπουργών Παιδείας και Οικονομικών που δημοσιοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες, προβλέπονται νέες συγχωνεύσεις 128 δημοτικών, 74 νηπιαγωγείων, 28 γυμνασίων - γενικών λυκείων - ΕΠΑΛ και καταργήσεις 15 δημοτικών, 30 νηπιαγωγείων, ενός γυμνασίου και τριών ΕΠΑΛ. Τα σχέδια αυτά καταδικάζουν γονείς και εκπαιδευτικοί και ήδη πραγματοποιήθηκαν συσκέψεις, κατά τόπους κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας ενάντια στη νέα επίθεση στο μορφωτικό δικαίωμα.
Εκπαιδευτικοί και γονείς διεκδικούν επίσης οι μαθητές της Α' Λυκείου να εξεταστούν όπως και τα προηγούμενα χρόνια με θέματα που θα βάλει ο διδάσκων και όχι με βάση την τράπεζα θεμάτων. Οι μαθητές όλων των τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να εξεταστούν σ' αυτά που έχουν διδαχθεί και όχι σε αυτά που θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί.
Στη σημερινή παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας καλούν επίσης Ενώσεις Γονέων και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής και η ΟΛΜΕ.
Σε εκκρεμότητα παραμένει η υλοποίηση των δεσμεύσεων του υπουργείου Παιδείας για κινητικότητα και επανατοποθέτηση των διοικητικών υπαλλήλων των 8 πληττόμενων πανεπιστημίων από τη διαθεσιμότητα. Υπενθυμίζεται ότι στην τελευταία συνάντηση που είχε πριν από μερικές μέρες ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην προσπάθειά του να εκβιάσει τους εργαζόμενους έθεσε ως προαπαιτούμενα, για να προχωρήσει η κινητικότητα, την έκδοση νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία θα εντάσσονται διοικητικοί υπάλληλοι στον κλάδο ΕΔΙΠ (Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού), να υπάρξει εγγράφως από τις διοικήσεις των ιδρυμάτων ο ακριβής αριθμός των διοικητικών υπαλλήλων που δεν εντάσσονται στην κινητικότητα και δεν έχουν συνταξιοδοτηθεί και να προχωρήσει η υλοποίηση και αξιολόγηση των Οργανισμών. Να σημειωθεί ότι οι Οργανισμοί και η αξιολόγηση δομών και προσωπικού αποτελούν το όχημα για να διευρυνθεί η επιχειρηματική δράση στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και να ανατραπούν οι εργασιακές σχέσεις.
Χτες, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών, εκφράζοντας την ανησυχία της για τη μη ένταξη των διοικητικών υπαλλήλων στην ενδο-ιδρυματική κινητικότητα αποφάσισε αναστολή λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών του Ιδρύματος για χτες, τονίζοντας ότι 48 υπάλληλοι του Πανεπιστημίου Πατρών - των οποίων οι κλάδοι έχουν καταργηθεί - κινδυνεύουν να απολυθούν τις προσεχείς μέρες και άλλοι 51 μπορούν να βρεθούν στην ίδια κατάσταση σε λίγους μήνες.
Το 6ο Δημοτικό Σχολείο Δάφνης και ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου ολοκληρώνουν αύριο Τετάρτη τον κύκλο διαλέξεων που διοργάνωσαν στο σχολείο από το Γενάρη, με θέμα τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών σχολικής ηλικίας. Η αυριανή 9η και τελευταία διάλεξη, έχει τίτλο «Γνωρίζοντας και κατανοώντας τη σεξουαλικότητα των παιδιών μας» και το θέμα θα αναπτύξει ο γνωστός νευρολόγος - ψυχίατρος δρ. Θάνος Ασκητής. Η ομιλία θα γίνει στις 6.30 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου (Γυμναστηρίου 64 και Καλύμνου, παραπλεύρως ΠΥΡΚΑΛ).
Εκατοντάδες παιδιά θα συμμετάσχουν στις ποικιλόμορφες πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, που διοργανώνει ο Δήμος Πετρούπολης, στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 28 Μάη μέχρι και τις 2 Ιούνη. Θεατρικές παραστάσεις ανεβασμένες από νηπιαγωγεία και δημοτικά της πόλης, ομαδικά προγράμματα ρυθμικής και ενόργανης γυμναστικής, ρεσιτάλ κλασικής κιθάρας είναι μερικά απ' όσα περιλαμβάνονται στο Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας. (Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.pkdp.gr).