Ο πάντα θεματολογικά και αισθητικά ανήσυχος Μωρίς Μπεζάρ, δεν σταματούσε να καινοτομεί, να συνεργάζεται με σπουδαίους συνθέτες, ενδυματολόγους, σκηνογράφους και προπαντός να επιλέγει, να αναπτύσσει με τη διδασκαλία του και να αναδεικνύει, συνεχώς δοκιμασμένους αλλά και νεότερους ταλαντούχους χορευτές, ώστε να στηρίζει και να εξελίσσει τα «οράματά» του, με τις χορογραφικές συλλήψεις του. Λάτρης της Ελλάδας, του αρχαίου και σύγχρονου πολιτισμού της, ο Μπεζάρ όχι μόνον εμπνεόταν από αυτόν αλλά τον ανέδειχνε, συνεργαζόμενος με Ελληνες δημιουργούς. Χορογράφησε έργα Ελλήνων συνθετών, λ.χ. του Μάνου Χατζιδάκι, με τον οποίο ήταν φίλοι από το 1965.
Χωρίς τη φυσική παρουσία του Μπεζάρ (ο Μπεζάρ - το πραγματικό επίθετό του ήταν Μπερζέ, αλλά επέλεξε το επίθετο της συζύγου του Αρμάντ Μπεζάρ - πέθανε το 2007, σε ηλικία 80 χρόνων), τα «Μπαλέτα Λωζάνης» θα εμφανιστούν στο θέατρο «Badminton» (6- 10 Ιουνίου, 9 μ.μ., όπου θα παρουσιαστούν και κοστούμια παραστάσεων του συγκροτήματος), με τις εξής χορογραφίες: «Dionysos (suite)», μια συναρπαστική δημιουργία του Μπεζάρ, το 1984, στην οποία αρχικά χόρευε και ο ίδιος (το έργο παρουσιάστηκε το 1985, στην Επίδαυρο), σε μουσική Ρίχαρντ Βάγκνερ και Μάνου Χατζιδάκι, σκηνικό - φόντο με έξι πίνακες του Ιάπωνα ζωγράφου Tanadori Yokoo και κοστούμια Τζιάννι Βερσάτζε. «Bolero», την πλέον εμβληματική χορογραφία του Μπεζάρ, με δικά του σκηνικά και κοστούμια και μουσική του Μωρίς Ραβέλ. «Syncope», σε χορογραφία Ζιλ Ρομάν - σημερινού καλλιτεχνικού διευθυντή του μπαλέτου, με απόφαση του ίδιου του Μπεζάρ.
Ο Ζιλ Ρομάν επιλέχθηκε από τον Μπεζάρ, το 1979, σαν πρώτος χορευτής στα «Μπαλέτα του 20ού Αιώνα». Το 2005 έλαβε το βραβείο «Danza & Danza» (στην κατηγορία του Καλύτερου Χορευτή) και το 2006 στο «Dance Forum» του Μονακό, το βραβείο «Nιζίνσκι».
Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ζ. Ρομάν, τα «Μπαλέτα Λωζάνης» συνεχίζουν να υπηρετούν τα «οράματα» του Μπεζάρ, παρουσιάζοντας χορογραφίες του, όπως η «Sacre du printemps» («Η Ιεροτελεστία της Ανοιξης»), ανεβάζουν νέες εκτελέσεις και άλλα έργα - «σταθμούς» της δημιουργίας του Μπεζάρ: «Serait-ce la mort ?» «Sonate des trois», «Ce que l'amour me dit », «Le Concours», «Le Chant du compagnon errant», «Webern Opus V», «Dialogue de l'ombre double», «Le Marteau sans matre», «L'Amour la danse», «Le Tour du monde en 80 minutes» κ.ά.
Καθώς τα «Μπαλέτα Μπεζάρ» είναι ζωντανός καλλιτεχνικός «οργανισμός» και όχι «μουσειακός», ο Ζιλ Ρομάν, δημιούργησε και νέες χορογραφίες: «L'Habit ne fait pas le moine», «Echographie d'une baleine», «Casino des esprits», «Aria» και «Syncope», ανέθεσε νέες χορογραφίες σε πρώην μέλη του συγκροτήματος, ενώ παρουσιάζονται και έργα των αναγνωρισμένων χορογράφων Ζαν - Κριστόφ Μαγιό και Αλόνσο Κινγκ.
Τιμές εισιτηρίων: Από 65 έως 20 ευρώ. Προπώληση: 210 88 40 600| abcd.gr| viva.gr13855 και καταστήματα Public και Forthnet.
Στη συναυλία θα συμμετέχουν τα παρακάτω σχήματα και μουσικοί: Ινδία: Ram Kumar Mishra (κρουστά, τάμπλα), Reshma Srivastava (σιτάρ). Κούβα: «Κρουστά Bata» με τους Carlos Menendez (congas, bata), Akemis Teran Carrera (τραγούδι), «Groupo Inle». Σταύρος Νταντούς, Αγγελος Πολυχρόνου, Γιώργος Γληνός (χορωδία), Δήμητρα Μητσογιάννη (χορωδία), Περικλής Μπιτσόπουλος (χορωδία). Αφρική: Harouna Dembele (djembe & balafon), A. P. ensemble & friends: Αντώνης Παππαδόπουλος (Seli Kanou) (κρουστά), Δάφνη Ασημακοπούλου (ANASA - κρουστά), Θοδωρής Χιώτης (κρουστά), Νίκος Πολυχρονίδης (κρουστά), Ναράιαν Πρότιν (κρουστά), Κατερίνα Καρατζή (κρουστά, τραγούδι, χορός).
Ο Ηarouna Dembele κατάγεται από το Βobo Dioulasso της Μπουρκίνα Φάσο. Γόνος μουσικής οικογένειας μυήθηκε από πολύ νεαρή ηλικία στη μουσική παράδοση της χώρας του, αλλά και της γειτονικής Ακτής Ελεφαντοστού. Η πρόσβασή του στη γνώση των δύο μεγάλων παραδοσιακών σχολών (Manding και Ivory) σε συνδυασμό με τις βιρτουόζικες ικανότητές του στο djembe και το balaphon (είδη κρουστών) τον έκαναν το '94 πρώτο σολίστ στο γκρουπ «Yelemba d'abidjan» με το οποίο περιόδευσε σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στους μεγαλύτερους μουσικούς του djembe παγκοσμίως και θεωρείται ένας από τους πιο περιζήτητους δασκάλους του οργάνου.
Ο Ινδός Ραμ Κουμάρ Μίσρα (Ram Kumar Mishra) είναι ένας από τους κορυφαίους μουσικούς της τάμπλα και συνοδεύει μερικούς από τους πιο επιφανείς μουσικούς όπως ο Σιβ Κουμάρ Σάρμα, Παντίτ Τζασράτζ κ.ά. Γεννήθηκε σε μουσική οικογένεια: ο παππούς του Παντίτ Ανοκελαλ Μίσρα ήταν σπουδαίος μουσικός τάμπλας, ο πατέρας του είναι φημισμένος κλασικός τραγουδιστής και δεξιοτέχνης του τούμρι (είδος τραγουδιού). Ο ίδιος μυήθηκε στην τέχνη της τάμπλας από τη μητέρα του, και στη συνέχεια τη διδάχτηκε από το θείο του, διάσημο παίκτη του οργάνου.
Η Ρέσμα Σριβάσταβα (Reshma Srivastava) γεννήθηκε σε οικογένεια μουσικών στη Βόρεια Ινδία. Μόλις έξι ετών άρχισε το μακρύ μουσικό ταξίδι με το σιτάρ, με δάσκαλο το θείο της, καθηγητή Satish Chandra - καλλιτέχνη από την παράδοση του Ραβί Σανκάρ. Με πτυχίο μάστερ στη μουσική και μια σειρά από σημαντικά βραβεία, έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες στην Ινδία και τον κόσμο.
Ο Κουβανός Κάρλος Μενέντεζ (Carlos Menendez) σε ηλικία 10 ετών ξεκίνησε τις σπουδές του στο Κονσερβατόριο του Ματάνσας. Με σπουδές στα Κονσερβατόρια της Αβάνας «Escuela «Amadeo Roldan» και «Escuela National de Arte», απέκτησε το Δίπλωμα Διδασκαλίας Γενικών Κρουστών. Σε ηλικία 16 ετών άρχισε την επαγγελματική του καριέρα στα ντραμς και στα κρουστά σε διάφορες ορχήστρες της Κούβας, όπως η ορχήστρα «Yaguarimu». Αργότερα, συνεργάστηκε με την ορχήστρα «Maite y la Frontera», υπήρξε μέλος του συγκροτήματος «Luna Negra» έκανε δίσκους και περιοδείες στη Λατινική Αμερική και Ισπανία. Ως μέλος του συγκροτήματος «Imagen Latina» (παίζοντας ντραμς και timbales), έκανε περιοδεία σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου παρέμεινε 4 χρόνια και συμμετείχε στο συγκρότημα «All Stars del Palenque», με το οποίο και συνόδευσε πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες της λατινοαμερικάνικης μουσικής σκηνής.
(Τιμές εισιτηρίων για τη συναυλία: 12 ευρώ).