ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Απρίλη 2016
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αναδίπλωση για τις προσλήψεις αναπληρωτών...

...που θα είναι όμως σαφώς μειωμένες την επόμενη σχολική χρονιά

Σε αναδίπλωση προχώρησε το υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, κάτω από το βάρος των έντονων αντιδράσεων και των μαζικών κινητοποιήσεων από τους εκπαιδευτικούς τις προηγούμενες μέρες. Χτες, ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είπε ότι για φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν τελικά με την ίδια διαδικασία που ακολουθήθηκε και πέρσι: «Αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνονται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικράτειας 40 30 του 2015 (...) εμείς θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις των αναπληρωτών (...) με βάση την περσινή διαδικασία, με βάση τους πίνακες που υπήρξαν και πέρυσι», είπε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, με δεδομένες τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που επιβάλλουν όλες οι προσλήψεις να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ, ο Ν. Φίλης άφησε ανοιχτή τη συζήτηση για θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος πρόσληψης, λέγοντας: «Είμαστε ανοικτοί στη συζήτηση, από κει και πέρα για τα ζητήματα που προκύπτουν, σχετικά με τα θέματα των διορισμών, δεν είναι της παρούσης στιγμής, θα το κουβεντιάσουμε».

Ο υπουργός ισχυρίστηκε σε απόλυτους τόνους ότι το Σεπτέμβρη τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά και «δε θα υπάρξουν διδακτικά κενά», ενώ έκανε λόγο και για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, μεταθέτοντάς τους για την επόμενη χρονιά (2016 - 2017), όχι μέσα στο 2016 όπως έλεγε μέχρι πρόσφατα και πάντα σε συνάρτηση «με την πορεία της οικονομίας».

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο θέμα που έχει προκύψει με τα νηπιαγωγεία, προσπαθώντας να καθησυχάσει ότι δεν θα κλείσουν νηπιαγωγεία. Θυμίζουμε ότι με διάταξη που περιέχεται στο νομοσχέδιο για την Ερευνα που συζητιέται στην Επιτροπή της Βουλής, αυξάνεται από 7 σε 14 ο ελάχιστος αριθμός νηπίων που απαιτείται για να λειτουργήσει ένα νηπιαγωγείο και οι εκπαιδευτικοί είχαν αντιδράσει έντονα σε αυτήν τη διάταξη, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για κλεισίματα και συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων. Ο υπουργός αν και είπε πολλές φορές ότι δεν θα κλείσει κανένα νηπιαγωγείο, τελικά άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν κλεισίματα σε περιπτώσεις που τα νήπια μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα κοντινά τους νηπιαγωγεία. Οσο για την αύξηση του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού από 7 σε 14, προσπάθησε να το δικαιολογήσει, λέγοντας ότι γίνεται για να διευκολύνεται η φοίτηση και των προνηπίων στα νηπιαγωγεία. Κάτι τέτοιο όμως δεν έχει κανένα νόημα, γιατί η υπάρχουσα νομοθεσία διευκολύνει κι επιτρέπει τη φοίτηση των προνηπίων στα νηπιαγωγεία, αυτό όμως που εμποδίζει τη φοίτησή τους και αναγκάζει πολλές προϊστάμενες να μη δέχονται τα προνήπια δεν είναι η νομοθεσία κι ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός, αλλά η έλλειψη νηπιαγωγών. Αυτό, εξάλλου, το παραδέχτηκε και ο υπουργός, λέγοντας ότι λείπουν 500 θέσεις νηπιαγωγών και υποσχόμενος για άλλη μια φορά διορισμούς ανάλογα με... «το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και με άλλες διαδικασίες».

Καταργείται η διάκριση ανάμεσα στα ΕΑΕΠ και στα κλασικά Δημοτικά

Χτες επίσης, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων και δημιουργία ενός «ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου» για όλα τα σχολεία δυναμικότητας από 4θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες, εκτιμά το υπουργείο). Στην πράξη, θα μειωθεί κατά μία ώρα το ωρολόγιο πρόγραμμα των 1.337 σχολείων με ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) και αντί για τις 2 μ.μ. που σχολάνε τώρα οι μαθητές, από το Σεπτέμβρη θα σχολάνε στη 1.15 μ.μ. Η μείωση των ωρών θα φέρει προφανώς και μείωση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε αυτά τα σχολεία. Αυτό πρακτικά δίνει τη δυνατότητα στο υπουργείο να μεταφέρει κάποιες ειδικότητες στα δημοτικά που μέχρι τώρα ακολουθούσαν το λεγόμενο «κλασικό πρόγραμμα» στα οποία από το Σεπτέμβρη οι μαθητές όλων των τάξεων θα σχολάνε επίσης στη 1.15 μ.μ. Ουσιαστικά στα κλασικά σχολεία, προστίθεται μια ώρα για τους μαθητές της Α' και Β' τάξης που μέχρι τώρα σχολούσαν στις 12.25 μ.μ. Ετσι θα διαμορφωθεί ο ενιαίος τύπος δημοτικών, χωρίς διάκριση σε ΕΑΕΠ και κλασικό πρόγραμμα.

Το υπουργείο δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία για το πώς θα διαμορφωθεί το αναλυτικό πρόγραμμα του ενιαίου τύπου δημοτικού, ποιες ειδικότητες τελικά θα έχει και κατ' επέκταση ποια μαθήματα. Είπε όμως ότι το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα θα διαρκεί και πάλι μέχρι τις 4 μ.μ. και υποσχέθηκε να εξασφαλίσει δασκάλους για τη ζώνη του ολοήμερου σε όλα τα σχολεία.

Το υπουργείο Παιδείας συνοδεύει τις παραπάνω αλλαγές με βαρύγδουπες διακηρύξεις περί «ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά του δημοτικού σχολείου» γιατί δεν θα προσφέρονται σε κάποια σχολεία (ΕΑΕΠ) περισσότερα γνωστικά αντικείμενα σε σχέση με άλλα. Στην πραγματικότητα όμως, η κίνηση αυτή του υπουργείου μαρτυρά πως προσπαθεί να διαχειριστεί τους λιγότερους διορισμούς αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα έχει του χρόνου. Γιατί οι ώρες που μειώνονται στα ΕΑΕΠ (που είναι όλα τους μεγάλα, 12θέσια σχολεία) αντιστοιχούν σε πολύ περισσότερους εκπαιδευτικούς απ' ό,τι οι ώρες που θα αυξηθούν στις δυο πρώτες τάξεις των κλασικών δημοτικών. Ο ίδιος ο υπουργός, εξάλλου, είχε πει ότι από Σεπτέμβρη τα σχολεία θα πρέπει να λειτουργήσουν με 3.000 λιγότερους αναπληρωτές...

Τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ στο διαδίκτυο

Πάνω από 50 Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ έγιναν τις προηγούμενες μέρες σε γειτονιές και πόλεις όλης της χώρας, με κέφι, ζωντάνια, μαζική συμμετοχή και συλλογική δημιουργία εκατοντάδων μαθητών στο καθένα από αυτά. Το σύνθημα «Αλλαξε τον κόσμο, το 'χει ανάγκη» μεταφέρθηκε πλατιά στους μαθητές, συζητήθηκε, προβλημάτισε αλλά και ενέπνευσε.

Στην ιστοσελίδα της ΚΝΕ για τα Μαθητικά Φεστιβάλ (http://mathitikafestival.kne.gr) και στην ενότητα «ΝΕΑ» μπορεί κανείς να βρει πλήθος ανταποκρίσεων και φωτογραφιών από τα Μαθητικά Φεστιβάλ που έγιναν, καθώς και στοιχεία για την πλούσια προετοιμασία τους.

Παράλληλα, ο «Ριζοσπάστης», στο αυριανό φύλλο, στο 4σέλιδο «Νεολαία» θα φιλοξενήσει ένα δισέλιδο αφιέρωμα στα Μαθητικά Φεστιβάλ των προηγούμενων ημερών.

Τροπολογίες του ΚΚΕ στο νομοσχέδιο για την Ερευνα

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε χτες έξι τροπολογίες στη Βουλή για την ουσιαστική ανακούφιση των εργαζομένων στα Ερευνητικά Κέντρα, την πρόσληψη ως μόνιμο προσωπικό των εργαζομένων στην καθαριότητα, στη σίτιση και τις τεχνικές υπηρεσίες των νοσοκομείων, την άρση των ανισοτήτων σε αποφοίτους Παιδαγωγικών Τμημάτων και την πρόσβαση των μαθητών των περιοχών Λευκάδας και Κεφαλονιάς, που είχαν πληγεί από το μεγάλο σεισμό, στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Οι τροπολογίες κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο: «Ρυθμίσεις για την Ερευνα και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Παιδείας, του οποίου χτες ολοκληρώθηκε η συζήτηση στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής και αναμένεται να εισαχθεί στην Ολομέλεια για ψήφιση μετά το Πάσχα.

Αναλυτικά:

1η τροπολογία: Προβλέπει τη χορήγηση επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε όλο το προσωπικό ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων που πράγματι επιτελεί τέτοια εργασία.

2η τροπολογία: Αφορά τους εργαζόμενους στα εργολαβικά συνεργεία που έχουν αναλάβει την καθαριότητα, τη σίτιση, τη φύλαξη και τις τεχνικές υπηρεσίες των νοσοκομείων. Προτείνεται η κατάργηση των διατάξεων του νόμου που προβλέπουν τις εργολαβίες στα νοσοκομεία και οι εργαζόμενοι να προσλαμβάνονται ως μόνιμο προσωπικό με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα, λαμβάνοντας υπόψη τα χρόνια προϋπηρεσίας του.

3η τροπολογία: Αφορά την άρση της ανισότητας που ισχύει ανάμεσα στους αποφοίτους του ίδιου Τμήματος (Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής), καθώς όσοι είχαν εγγραφεί στο Τμήμα έως το ακαδημαϊκό έτος 2012 - 2013, για να πιστοποιηθεί η παιδαγωγική και διδακτική τους επάρκεια είναι αρκετό το πτυχίο τους, ενώ για τους εγγραφέντες από το ακαδημαϊκό έτος 2013 - 2014 δεν αρκεί πλέον μόνο η απόκτηση του πτυχίου τους για να πιστοποιηθεί η διδακτική τους επάρκεια.

4η τροπολογία: Ζητάει να προβλεφθούν επιπλέον θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ για τους μαθητές των περιοχών Κεφαλονιάς και Λευκάδας, που έχουν ταλαιπωρηθεί από μεγάλους σεισμούς, με αποτέλεσμα ακόμα να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στα σχολεία και στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών.

5η τροπολογία: Προβλέπει την κατάργηση των ατομικών συμβάσεων, τα «μπλοκάκια» κ.ο.κ. σε βάρος των εργαζομένων στα ερευνητικά κέντρα, την ασφαλιστική τους κάλυψη με δαπάνες του φορέα που θα διασφαλίζονται με κρατική επιχορήγηση και άλλα.

6η τροπολογία: Προβλέπει να επεκταθούν και στους εργαζόμενους του ΕΚΒΑΑ (πρώην ΙΓΜΕ), οι διατάξεις του άρθρου 24 του νομοσχεδίου για την έρευνα, οι οποίες αντιμετωπίζουν ζητήματα που αφορούν τις συμβάσεις εργασίας, την εκτός έδρα απασχόληση κ.ά.

Αναρτήθηκαν τα μηχανογραφικά

Από το υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε ότι τα μηχανογραφικά δελτία για τις πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, που θα διαγωνιστούν είτε με το παλιό είτε με το νέο σύστημα, αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. Σύμφωνα με το υπουργείο, θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των μηχανογραφικών.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ