ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Μάρτη 2007
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Από τον Ιούνη τα «τσουχτερά» πρόστιμα

Στις 3 Ιούνη 2007 τίθεται σε ισχύ ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος βασίζεται σε εισπρακτικού και κατασταλτικού χαρακτήρα μέτρα («τσουχτερά» χρηματικά πρόστιμα και αυστηρές ποινές), με πρόσχημα τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, ο νέος ΚΟΚ θα παρουσιαστεί μεθαύριο Πέμπτη σε εκδήλωση στο Σύνταγμα, ενώ από την άλλη βδομάδα θα αρχίσει και η διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων σε οδηγούς. Επίσης, στο τέλος Απρίλη θα λειτουργεί πανελλαδικά on line σύστημα για το «πόιντ σίστεμ» (Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών).

Οι νέες ποινές του «πόιντ σίστεμ» είναι: 9 βαθμοί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση «stop», «κόκκινου», παραβίαση σιδηροδρομικών διαβάσεων, αναστροφή σε αυτοκινητόδρομο ή σήραγγα, καθώς και οδήγηση για εντυπωσιασμό. Εάν υπάρξει επανάληψη κάποιας από τις παραπάνω παραβάσεις μέσα σ' ένα χρόνο, προβλέπεται αφαίρεση του «διπλώματος». Στους 25 βαθμούς ποινής το «δίπλωμα» αφαιρείται για έξι μήνες, ενώ ο οδηγός καλείται για νέες εξετάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι ο νέος ΚΟΚ προβλέπει «τσουχτερά» χρηματικά πρόστιμα. Ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένα πρόστιμα (σε παρένθεση τα ισχύοντα πρόστιμα): Παραβίαση φωτεινής σηματοδότησης 700 ευρώ (334), μη χρήση ζώνης και κράνους 350 ευρώ (166), αντικανονικό προσπέρασμα 700 ευρώ (334), παραβίαση stop 700 ευρώ (334).

ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Προδιαγεγραμμένο εφοπλιστικό έγκλημα

Ο Γ. Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, κατέθεσε χτες στη δίκη

Οσο τα πλοία θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών, όσο θα επικρατεί αυτό το εκμεταλλευτικό καπιταλιστικό σύστημα που έχει κριτήριο το κέρδος δεν μπορούμε να μιλάμε για ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για βελτίωση της ζωής των ναυτεργατών και συνεχώς θα καραδοκεί ο κίνδυνος για πολύνεκρα ναυάγια. Αυτό ανέδειξε χτες ο Γιώργος Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ.

Με μια κατάθεση - καταπέλτη στο Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων όπου διεξάγεται η δίκη για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αποκάλυψε ότι οι παράγοντες, που προκάλεσαν τον πνιγμό των 80 ανθρώπων, έχουν αυξηθεί, υποβαθμίζοντας διαρκώς και ραγδαία την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ανέφερε την κατάργηση του ορίου ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων, ενώ αποκάλυψε στο δικαστήριο το γεγονός ότι την περασμένη βδομάδα με επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, με ανέμους που έφταναν τα 10 μποφόρ, το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του, μετέτρεψαν ακτοπλοϊκά πλοία σε οχηματαγωγά και υποχρέωσαν τους πλοιάρχους να αποπλεύσουν, υπογράφοντας υπεύθυνες δηλώσεις!

Πρόκειται για καταγγελία που αφορά στα πλοία «ΜΑΡΙΝΑ», «ΡΟΜΙΛΝΤΑ», «ΝΤΑΛΙΑΝΑ», «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «BLUE STAR 2» που απέπλευσαν στις 22 του μήνα. «Σε περίπτωση ατυχήματος - σημείωσε ο Γ. Τούσσας - θα είχατε στο εδώλιο του κατηγορουμένου, τους εφοπλιστές και τον υπουργό ή πάλι τους ναυτεργάτες;».

Η άδεια απόπλου των πλοίων - την οποία καταγγέλλουν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ - έγινε στο πλαίσιο της εφοπλιστόδουλης πολιτικής που ακολουθούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που μετατρέπει τους πλοιάρχους σε εξιλαστήρια θύματα και συνολικά τους ναυτεργάτες σε πειραματόζωα, για να δοκιμάσουν την αντοχή των υπερήλικων, υποσυντήρητων πλοίων. Η πλειοψηφία της ΠΝΟ, υπογραμμίζουν και ιδιαίτερα το προεδρείο της Ενωσης Πλοιάρχων «πιστοί αβανταδόροι των εφοπλιστών και του ΥΕΝ τηρούν "σιγή ιχθύος" και είναι έκθετοι στους πλοιάρχους και γενικότερα στους ναυτεργάτες».

Αδιάσειστα στοιχεία

Σε ό,τι αφορά το ΣΑΜΙΝΑ, ο Γ. Τούσσας παρουσίασε όλα τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η ΠΕΜΕΝ και αποδεικνύουν ότι το εφοπλιστικό έγκλημα ήταν προδιαγεγραμμένο. Ολοι γνώριζαν ότι ήταν αναξιόπλοο «από την πλώρη ως την πρύμνη, από την καρίνα ως τη γέφυρα», όπως είπε και όμως του έδιναν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Μίλησε για το επικίνδυνο μηχανοστάσιο, τις καμπίνες του κατώτερου πληρώματος που ήταν κάτω από το γκαράζ - για να κερδίζει η εταιρεία καμπίνες για επιβάτες που σημαίνει περισσότερο χρήμα - και που αν έκλειναν οι υδατοστεγείς θύρες, θα πνίγονταν περισσότεροι ναυτεργάτες.

Επισήμανε ότι όλα τα στοιχεία συνηγορούν ότι το πλοίο υπέστη βλάβη στη μια μηχανή και του αποκολλήθηκε το πτερύγιο της μιας έλικας με αποτέλεσμα να μην μπορούν πια οι ναυτεργάτες που ήταν στη γέφυρα να το κουμαντάρουν. Αναφέρθηκε και στο αλισβερίσι των ελεγκτικών υπηρεσιών του ΥΕΝ με τους εφοπλιστές και τον Ελληνικό Νηογνώμονα και τόνισε ότι από όπου και αν πιαστεί η υπόθεση αυτή καταλήγει ότι όλα έγιναν για το κέρδος της εταιρείας. Για τους κατηγορούμενους ναυτεργάτες τόνισε ότι παγιδεύτηκαν από την εταιρεία και έχουν αναλάβει περισσότερες ευθύνες από αυτές που τους αναλογούν.

Θάνατος αγωνιστή

Αύριο Τετάρτη γίνεται η κηδεία του Ευθύμη Μαριακάκη

Σε ηλικία 97 χρόνων, τα ξημερώματα της 26.3.2007, άφησε την τελευταία του πνοή σε Ιδρυμα της Κηφισιάς, ο παλαίμαχος κομμουνιστής ΕΥΘΥΜΗΣ ΜΑΡΙΑΚΑΚΗΣ. Η κηδεία του θα γίνει αύριο Τετάρτη 28.3.2007, ώρα 3 μ.μ. από το Γ΄ Νεκροταφείο της Νίκαιας.

Ο Ευθύμης Μαριακάκης γεννήθηκε στα Χανιά το 1909. Οργανώθηκε στο ΚΚΕ το 1936. Αναδείχτηκε στέλεχος και γραμματέας της Αχτιδικής Επιτροπής Χανίων. Μετά τη σύλληψη του αδελφού του Νίκου Μαριακάκη από τα όργανα της δικτατορίας Μεταξά, πέρασε στην παρανομία. Πιάστηκε αργότερα και στάλθηκε εξορία στη Φολέγανδρο. Μέχρι τη δραπέτευσή του, τον Απρίλη του 1941, ήταν μέλος της τριμελούς διοίκησης της ομάδας των πολιτικών εξορίστων. Δραπέτευσε με την 9μελή ομάδα εξορίστων Κρητών, μαζί με το μέλος της ΚΕ Στέργιο Αναστασιάδη.

Πήρε μέρος στη μάχη του Ηρακλείου εναντίον των Γερμανών κατακτητών. Μετά την αποχώρηση των Εγγλέζων και των Τσουδερού - Βασιλιά και τη συνθηκολόγηση της στρατιωτικής διοίκησης, η ομάδα των εξορίστων πέρασε στην παρανομία και οργάνωσε την Αντίσταση. Υπήρξε από τα βασικά στελέχη του ΚΚΕ και του ΕΑΜ στον αγώνα κατά των κατακτητών και μετά την απελευθέρωση. Εμεινε πιστός στην ιδεολογία και στα ιδανικά του Κόμματος μέχρι το τέλος της ζωής του.

Πέθανε ο Γρ. Φαράκος

Σε ηλικία 84 ετών πέθανε την περασμένη Παρασκευή ο Γρηγόρης Φαράκος και κηδεύτηκε το Σάββατο. Ο εκλιπών γεννήθηκε στο Ναύπλιο το 1923. Το 1941 έγινε μέλος του ΚΚΕ, πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση και στο ΔΣΕ και στη συνέχεια έζησε ως πολιτικός πρόσφυγας στις σοσιαλιστικές χώρες για πολλά χρόνια. Το 1961 στο 8ο Συνέδριο του Κόμματος εκλέχτηκε μέλος της ΚΕ και το 1968 στη 12η Ολομέλεια της ΚΕ εκλέχτηκε μέλος του ΠΓ. Μετά το 1974 υπήρξε διευθυντής του «Ριζοσπάστη», ενώ το Κόμμα τον εξέλεγε βουλευτή επί σειρά ετών. Τον Ιούλη του 1989 εκλέχτηκε ΓΓ του ΚΚΕ, θέση στην οποία παρέμεινε περίπου 19 μήνες, μέχρι το 13ο Συνέδριο του Κόμματος το 1991. Δραστηριοποιήθηκε έντονα και από τη θέση του ΓΓ της ΚΕ για τη διάλυση του Κόμματος και τη διάχυσή του στον τότε ενιαίο Συνασπισμό, τασσόμενος με την ομάδα των στελεχών που αποχώρησαν και πολέμησαν το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. Εκτοτε, με την αποχώρησή του, το 1991, από το ΚΚΕ, δραστηριοποιούνταν πολιτικά στο Συνασπισμό.

Συλλυπητήρια

Το προσωπικό και η Διεύθυνση του «Ρ» εκφράζουν τα θερμά τους συλλυπητήρια στον σύντροφο Βασίλη Αμπελογιάννη και την οικογένειά του για το θάνατο της μητέρας του Μαρίας, που κηδεύτηκε χτες στο νεκροταφείο της Δάφνης.

Κηδεύτηκε χτες η Μαρίνα Μπενέκη

Σε ηλικία μόλις 47 χρόνων έφυγε από τη ζωή, το περασμένο Σάββατο, η δημοσιογράφος Μαρίνα Μπενέκη. Η κηδεία της έγινε χτες στην ιδιαίτερη πατρίδα της, το Μάρκο Καρδίτσας. Η Μ. Μπενέκη σπούδασε στη Νομική Αθήνας και ξεκίνησε να δημοσιογραφεί το 1984. Εργάστησε σε πολλές εφημερίδες και στην κρατική τηλεόραση στο πολιτικό ρεπορτάζ. Από το 1987 έως το τέλος της ζωής της εργαζόταν στον «Αθήνα 9.84».

Τα συλλυπητήριά τους εξέφρασαν όλα τα κόμματα, ενώ με ανακοίνωσή της η ΕΣΗΕΑ αποχαιρέτησε έναν «ιδιαίτερα αγαπητό και γλυκύ άνθρωπο», που αφήνει «τις πιο ζεστές αναμνήσεις σε όσους τη γνώρισαν».

Για το θάνατό της η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα και το Γραφείο Τύπου του Κόμματος εξέφρασαν στην οικογένειά της τα θερμά τους συλλυπητήρια.




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org