ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 27 Μάρτη 2015
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Κανένα μέτρο για την κάλυψη των κενών στα σχολεία

Συζητήθηκε στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για την ανάγκη κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών με μόνιμους διορισμούς

Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών με αίτημα την κάλυψη των κενών στα σχολεία
Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών με αίτημα την κάλυψη των κενών στα σχολεία
Κανένα ουσιαστικό μέτρο για την κάλυψη των κενών στα σχολεία και την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού δεν υπάρχει στον άμεσο προγραμματισμό της κυβέρνησης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης, απαντώντας χτες το πρωί από το βήμα της Βουλής, σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ.

Οπως τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Λαμπρούλης, για μια ακόμα χρονιά «παραμένει ανοιχτή η χρόνια πληγή των χαμένων διδακτικών ωρών στα σχολεία όλης της χώρας, καθώς οι μόνιμοι διορισμοί και φέτος, αυτή τη σχολική χρονιά που διανύουμε, ήταν μηδενικοί, αλλά και οι προσλήψεις των αναπληρωτών ήταν αρκετά μειωμένες σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης». Οπως ανέφερε καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία «είχαμε 11.000 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αντίστοιχα περίπου 16.000 περίπου αποχωρήσεις στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες λόγω των πολύ λίγων προσλήψεων έχουν οδηγήσει σε χιλιάδες κενά και στην Πρωτοβάθμια, αλλά και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση», με αποτέλεσμα τα χιλιάδες κενά με το πρόβλημα να παρουσιάζεται πιο έντονο στην Ειδική Αγωγή.

Τόνισε ότι τα σχολεία έχουν απογυμνωθεί από το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό, αυξάνονται οι χαμένες διδακτικές ώρες, υποβαθμίζεται η λειτουργία τους με ό,τι συνεπάγεται για την εκπαίδευση των μαθητών, ενώ συνεχίζουν να κυριαρχούν οι ελαστικές μορφές απασχόλησης «χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται σε εργασιακή ομηρία, περιπλανώμενοι χρόνια τώρα σε όλη την Ελλάδα με την ιδιότητα του αναπληρωτή».

Απαίτησε συγκεκριμένες απαντήσεις για την κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο προσωπικό, για τις συγχωνεύσεις των σχολείων που έχουν ως αποτέλεσμα να στοιβάζονται δεκάδες μαθητές στις αίθουσες, αλλά και με τα παιδιά στα σχολεία της Λάρισας, της Ηλείας, Κεφαλονιάς κ.ά., που θα κληθούν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις σε μαθήματα που δεν διδάχθηκαν λόγω των κενών, όπως το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης, Διοίκησης και Επιχειρήσεων» και «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας».

Ο αναπληρωτής υπουργός παρέπεμψε την επίλυση του προβλήματος ...«στα επόμενα χρόνια». Ενώ σε ό,τι αφορά το άμεσο μέλλον, όπως είπε η κυβέρνηση εργάζεται σε τρία επίπεδα: «Το πρώτο επίπεδο είναι αυτός της συνεργασίας με το συναρμόδιο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, για να καθορίσουμε τον αριθμό των προσλήψεων. Πρέπει να σας πω με κάθε ειλικρίνεια ότι αυτός ο αριθμός των 15.000 δυστυχώς δεν αφορά προσλήψεις μόνο στην εκπαίδευση (....) Το δεύτερο επίπεδο είναι αυτό της επιστροφής των διαθέσιμων εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο. Το τρίτο επίπεδο είναι αυτό της εξασφάλισης επαρκών πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών».

Οπως είπε, μεταξύ άλλων, ο Τ. Κουράκης, «δεν μπορούμε να μη χρησιμοποιήσουμε κονδύλια από το ΕΣΠΑ για να καλύψουμε τα κενά που έχουμε. Πρέπει να σας πω ότι σε καμία περίπτωση δεν προκρίνουμε τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για τη δημόσια εκπαίδευση. Ομως, στην παρούσα δημοσιονομική συγκυρία, κάθε πίστωση, έστω και με τον τρόπο που σας ανέφερα, είναι απολύτως απαραίτητη»!

Ξεκρέμαστοι οι φοιτητές από μετεγγραφή στις αρχιτεκτονικές σχολές

Αυτό προκύπτει από τη συζήτηση σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή

Ξεκρέμαστους αφήνει η κυβέρνηση τους περίπου 200 πρωτοετείς φοιτητές, των οποίων οι διοικήσεις της Αρχιτεκτονικής Σχολής Αθηνών και του τμήματος Αρχιτεκτόνων του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δεν έκαναν αποδεκτές τις μετεγγραφές. Οι απαντήσεις που έδωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας, Αρ. Μπαλτάς, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Γκιόκα, ήταν τουλάχιστον προκλητικές. Οχι μόνο ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να ληφθεί κάποιο μέτρο για αυτούς τους φοιτητές αλλά προδιέγραψε αυστηροποίηση του πλαισίου των μετεγγραφών και έριξε τις ευθύνες στους φοιτητές και τις οικογένειές τους που δε συμπλήρωσαν όπως έπρεπε τα μηχανογραφικά!

Πιο συγκεκριμένα, ο Γ. Γκιόκας επισήμανε ότι αυτά τα παιδιά «είναι ξεκρέμαστα. Δεν παρακολουθούν τις σπουδές τους. Δεν μπορούν να πάρουν μέρος στις εξετάσεις. Δεν μπορούν, την ίδια στιγμή, οι οικογένειές τους να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος σπουδών για τις σχολές στις οποίες πέρασαν. Εχουν χάσει, επί της ουσίας, την πρώτη τους χρονιά και υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα παρεμπόδισης αυτών των φοιτητών να σπουδάσουν». Επισήμανε ότι «βέβαια είναι απαράδεκτη η στάση των διοικήσεων», οι οποίες έχουν κάνει προσφυγή και στο Συμβούλιο της Επικρατείας -προσφυγή που εκκρεμεί- επικαλούμενες υπαρκτά προβλήματα λειψής χρηματοδότης, υποδομών και άλλα, για τα οποία, αντί να διεκδικήσουν την επίλυσή τους από την κυβέρνηση, τα φορτώνουν στους φοιτητές. «Η στάση, όμως, αυτή των διοικήσεων δε μειώνει στο ελάχιστο την ευθύνη της κυβέρνησης». Οπως τόνισε «έχετε την ευθύνη να δώσετε γρήγορα μία απάντηση, μία λύση, γιατί τα παιδιά αυτά, οι φοιτητές αυτοί, είναι "στον αέρα" και οι οικογένειές τους αγωνιούν».

Η απάντηση του υπουργού ήταν η εξής: «Η προηγούμενη κυβέρνηση εκτίναξε πέρα από κάθε όριο τις μετεγγραφές». «Οι Αρχιτεκτονικές Σχολές, λόγω της μορφής της διδασκαλίας, τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο γίνεται το μάθημα, ομαδικά, ανά ομάδες παιδιών και με ομάδες διδασκόντων, έχουν φτάσει στο απόλυτο απροχώρητο ως προς τη δυνατότητα στοιχειώδους εκπαίδευσης των φοιτητών». «Δικαίως -ίσως- από τη μεριά τους είπαν να περιμένουμε τι θα αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας και βλέπουμε». «Νομικά και θεσμικά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω». «Δεν μπορεί να γίνονται μονότροπα οι μετεγγραφές -για κοινωνικούς λόγους, θα συμφωνήσω- προς την κατεύθυνση των σχολών και χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν το γεγονός ότι οι σχολές έχουν πεπερασμένες δυνατότητες αξιοπρεπούς διδασκαλίας». «Πρέπει ταυτόχρονα οι γονείς να έχουν -και εμείς και αυτοί- συνείδηση των δυσκολιών. Οσο μπορεί η πολιτεία στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βρίσκεται, θα βοηθήσει. Να καταλάβουν, όμως, ότι δεν μπορεί να τα κάνει όλα. Και άρα να υπάρχει και μια ευθύνη ως προς το πώς συμπληρώνουν τα παιδιά τα μηχανογραφικά»!

Ο Γ. Γκιόκας υπογράμμισε ότι το πρόβλημα στις σχολές δεν το δημιουργούν οι μετεγγραφές αλλά η αντιλαϊκή πολιτική της υποχρηματοδότησης, της ιδιωτικοποίησης, η πολιτική «που λέει "πάγωμα" των προσλήψεων με μνημονιακούς νόμους». Οπως τόνισε, αντί η κυβέρνηση να πάρει θέση απέναντι σε αυτά «ακούμε εδώ περί αυστηροποίησης του πλαισίου». Οσο για τα μηχανογραφικά σημείωσε: «Δηλαδή, το πού θα σπουδάζει ένας νέος δε θα το καθορίζουν οι βαθμοί αλλά θα το καθορίζει το πορτοφόλι του και η οικονομική του δυνατότητα»...

ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Επιχειρεί να παραδώσει την καθαριότητα σε εργολάβο

Την ώρα που γίνονταν συζητήσεις με τη διοίκηση του Σωματείου Καθαριστριών Μαγνησίας για ανανέωση των συμβάσεων εργασίας στις καθαρίστριες οι οποίες, επί 10 χρόνια, εργάζονται για την καθαριότητα του Ιδρύματος, η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, επιχειρούσε «να μπάσει από την πίσω πόρτα» τους εργολάβους! Μάλιστα, ήδη, στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου έχει αναρτηθεί διαγωνισμός ανάδειξης εργολάβου στην καθαριότητα των κτιρίων.

Αμεση ήταν η παρέμβαση του Σωματείου που απαιτεί να σταματήσει ο διαγωνισμός και ν' αναλάβει η πρυτανική αρχή την ευθύνη για τις προσλήψεις των καθαριστριών, όχι με την κατάπτυστη 20ήμερη επέκταση της σύμβασης που προωθεί, αλλά με συμβάσεις αορίστου χρόνου εξαρτημένης εργασίας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και με ένταξη των καθαριστριών στα ΒΑΕ.

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο, «το να μπει εργολάβος στην καθαριότητα του ιδρύματος θα έχει τραγικές συνέπειες τόσο για τις ίδιες τις καθαρίστριες, τα δικαιώματά τους και την ίδια τη ζωή τους και τη ζωή των οικογενειών τους, όσο και για την ίδια την υγιεινή του Πανεπιστημίου και την υγεία φοιτητών και εργαζομένων σε αυτό. Και μιλάμε για ένα ίδρυμα με χώρους εκατοντάδων στρεμμάτων που χρειάζονται καθημερινή καθαριότητα και από τους οποίους περνάνε χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενοι, για τους οποίους υπάρχουν όλες και όλες 27 καθαρίστριες».

Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Η πρυτανική αρχή, οι υπεύθυνοι του Πανεπιστημίου αντιμετωπίζουν την καθαριότητα και τις καθαρίστριες με τις κυβερνητικές αποφάσεις και τις οδηγίες που έχουν δοκιμαστεί και στο παρελθόν, κάνοντας ό,τι περνά από το χέρι τους να ξαναβάλουν στο ίδρυμα τους εργολάβους. Με τον ίδιο τρόπο θέλουν να αντιμετωπίσουν όλες τις λειτουργικές υπηρεσίες του Ιδρύματος, όπως η καθαριότητα, η συντήρηση, η φύλαξη και η σίτιση των φοιτητών. Αυτές είναι οι κατευθύνσεις της ΕΕ που θέλουν τα Πανεπιστήμια σε πιο στενή σύνδεση με τους επιχειρηματικούς ομίλους, κατευθύνσεις που στήριζε τόσο η προηγούμενη όσο και η τωρινή "αριστερή" κυβέρνηση που πίνει νερό στο όνομα της ΕΕ και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας». Σήμερα στις 11.30 το Σωματείο Καθαριστριών διοργανώνει κινητοποίηση στο κτίριο Παπαστράτου.

Εκδήλωση για την τοξικοεξάρτηση

Το παράρτημα Θρακομακεδόνων - Αχαρνών του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών (ΕΣΥΝ) διοργανώνει εκδήλωση για το κοινωνικό πρόβλημα της τοξικοεξάρτησης, αύριο, Σάββατο, στις 6.30 το απόγευμα στην αίθουσα του Συνδικάτου Οικοδόμων (στο κτίριο που γίνονται τα μαθήματα) για τους μαθητές του Λαϊκού Φροντιστηρίου και τους γονείς τους. Θα προβληθεί η ταινία «The basketball diaries» από το ομώνυμο βιβλίο του Jim Carroll, όπου περιγράφεται πώς οι ταξικοί φραγμοί που εμποδίζουν την εκπλήρωση των βασικών αναγκών, γίνονται αιτία πειραματισμού, με κατάληξη τον οδυνηρό κόσμο της τοξικοεξάρτησης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ