ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Οχτώβρη 2021
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Συνέχεια στις κινητοποιήσεις για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών

Κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικούς αντί για συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς ζητούν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές

Από την προχτεσινή κινητοποίηση στη Νέα Ιωνία
Από την προχτεσινή κινητοποίηση στη Νέα Ιωνία
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις ενάντια στις γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων και τους υποβιβασμούς σχολείων, με τα οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να «εξοικονομήσει» εκπαιδευτικούς, την ώρα που παραμένουν χιλιάδες ακάλυπτα κενά στα σχολεία και οι προσλήψεις που έχει κάνει είναι πολύ πίσω από τις ανάγκες. Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές ζητούν προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού και αραίωση των μαθητών στις τάξεις (αντί για τα υπερμεγέθη τμήματα που φτιάχνονται με τις συγχωνεύσεις) για κάλυψη των μορφωτικών απωλειών και για την ασφάλειά τους στην πανδημία.

Με πορεία προς το δημαρχείο της Νέας Ιωνίας, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές του 7ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας διατράνωσαν προχτές την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις τμημάτων στο σχολείο τους. Απαίτησαν συνάντηση με την δήμαρχο, αλλά εισέπραξαν την άρνησή της να συμβάλει ενάντια στις συγχωνεύσεις, όπως απαιτεί και το Δημοτικό Συμβούλιο με πρόσφατο ομόφωνο ψήφισμά του.

Στο πλευρό τους βρέθηκαν εκπρόσωποι φορέων της περιοχής (Σύλλογος Γυναικών, Σύνδεσμος Συνταξιούχων, Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Γ. Σεφέρης»), καθώς και δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Στην Πάτρα

Συνέχεια στις κινητοποιήσεις τους ενάντια στις συγχωνεύσεις έδωσαν χτες μαθητές σχολείων της Πάτρας, που μετά από κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής τους πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Γεωργίου και παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Στη συγκέντρωση συμμετείχαν μαθητές του Λυκείου Καστριτσίου και του 13ου ΓΕΛ και στο πλευρό τους βρέθηκαν η Ενωση Γονέων Πάτρας και γονείς από τους συλλόγους των σχολείων.

Μαθητές του Λυκείου Καστριτσίου κατέθεσαν επιστολή διαμαρτυρίας στον διευθυντή Δευτεροβάθμιας, ο οποίος αρνήθηκε να στηρίξει τα αιτήματά τους και υπερασπίστηκε τις αποφάσεις του υπουργείου.

Την ίδια ώρα, σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποίησαν Σύλλογοι Γονέων σχολείων που αντιμετωπίζουν συγχωνεύσεις, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μια σειρά δράσεις, αλλά και σε στήριξη των κινητοποιήσεων των μαθητών, καταγγέλλοντας μάλιστα ότι συγχωνεύσεις εφαρμόζονται και σε Ειδικά Σχολεία και οδηγούν ακόμα και σε μετακινήσεις μαθητών που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής φροντίδας!

Τη στήριξή τους στον αγώνα των μαθητών του Γυμνασίου και του ΓΕΛ Καστριτσίου εξέφρασαν ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης και ο αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού, Τάκης Πετρόπουλος, που επισκέφτηκαν χτες τους μαθητές στο σχολείο.

Στη Βόρεια Ελλάδα

Σε αποχή προχώρησαν χτες γονείς και μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων του δήμου Αριστοτέλη στη Χαλκιδική, σε ένδειξη συμπαράστασης σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Αμμουλιανής, που υποβιβάστηκε από τριθέσιο σε διθέσιο με απόφαση του υπουργείου Παιδείας.

Γονείς και μαθητές στο σχολείο της Αμμουλιανής βρίσκονται στην τρίτη βδομάδα αποχής ενάντια στην απόφαση υποβιβασμού. Διεκδικούν να τοποθετηθεί τουλάχιστον ένας ακόμη δάσκαλος ώστε να λειτουργήσει ως τριθέσιο και να τοποθετηθούν δάσκαλοι για το μάθημα των Αγγλικών, της Γυμναστικής και της Θεατρικής Αγωγής.

Σε συμπαράσταση στον αγώνα τους, χτες πραγματοποιήθηκε αποχή σε 16 σχολεία του δήμου Αριστοτέλη, έπειτα από κοινή απόφαση των Συλλόγων Γονέων που βλέπουν ότι η πολιτική συγχωνεύσεων και υποβάθμισης, που σήμερα χτυπάει τους μαθητές της Αμμουλιανής, αύριο θα χτυπήσει και τη δική τους πόρτα.

Στο μεταξύ, την κατακόρυφη αύξηση κρουσμάτων κορoνοϊού, μετά τη συγχώνευση των τμημάτων της Α' τάξης, καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Οπως αναφέρει, επιβεβαιώνεται ότι η συγχώνευση εκτός των άλλων ήταν και υγειονομικά παράλογη, αφού μέσα σε μια βδομάδα εντοπίστηκαν 9 κρούσματα στο σχολείο, από τα οποία τα οκτώ σε μαθητές της Α' τάξης.

Πλήθος παρεμβάσεων του ΚΚΕ στη Βουλή ενάντια στις συγχωνεύσεις

Αξιοποιώντας όλες τις μορφές κοινοβουλευτικού ελέγχου, το ΚΚΕ πιέζει να παρθούν πίσω οι γενικευμένες συγχωνεύσεις που κάνει το υπουργείο Παιδείας, δημιουργώντας υπερμεγέθη τμήματα και αδιαφορώντας για την ουσιαστική κάλυψη των τεράστιων μορφωτικών κενών που έχει προκαλέσει η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση.

Στο πλαίσιο αυτό, ζητά να ανακληθούν όλες οι συγχωνεύσεις στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δυτικού Τομέα Αθήνας (1o, 3ο Γυμνάσιο και 1ο, 2ο ΓΕΛ Αγίας Βαρβάρας, 3ο, 4ο, 7ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου, 4ο, 5ο Γυμνάσιο και 1ο, 3ο, 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω, 1ο Γυμνάσιο Καματερού, 4ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, 3ο, 9ο Γυμνάσιο και 5ο, 6ο, 7ο ΓΕΛ Ιλίου, 2ο Γυμνάσιο και 5ο ΓΕΛ Πετρούπολης, 2ο, 3ο, 14ο, 6ο Γυμνάσιο και 6ο, 10ο ΓΕΛ Περιστερίου). Το ΚΚΕ χαρακτηρίζει την απόφαση «προκλητική καθώς σε πολλά από αυτά τα σχολεία, ήδη πριν από τις συγχωνεύσεις, υπήρχαν αίθουσες σφραγισμένες και τμήματα με μεγάλο αριθμό παιδιών».

Το ίδιο ζητά για τα σχολεία του δήμου Φυλής (1ο ΓΕΛ Ανω Λιοσίων, 2ο Δημοτικό Ζεφυρίου, 3ο Γυμνάσιο Ανω Λιοσίων και 1ο ΓΕΛ Ζεφυρίου), πόσο μάλλον που τα σχολεία στον δήμο έχουν και σοβαρά κτιριακά προβλήματα, έχουν καταργηθεί αίθουσες εκδηλώσεων, στα προαύλιά τους στοιβάζονται προκάτ αίθουσες (4ο Δημοτικό Ανω Λιοσίων, 6ο Δημοτικό Ανω Λιοσίων, 3ο ΓΕΛ Ανω Λιοσίων), στους κοινόχρηστους χώρους ξεφυτρώνουν αίθουσες (6ο Δημοτικό Ανω Λιοσίων) ή είναι αποκλειστικά προκάτ (10ο Δημοτικό). Τέλος, η κατάσταση επιδεινώνεται παραπέρα, με την απόφαση του υπουργείου να προχωρήσει στην αναστολή λειτουργίας δύο ιδρυμένων Δημοτικών Σχολείων στα Α. Λιόσια, του 8ου και του 11ου, παρόλο που υπάρχει κτίριο που μπορεί να στεγαστεί, σημειώνει το ΚΚΕ ζητώντας λύση για όλα αυτά τα προβλήματα.

Επίσης, ζητά ανάκληση των συγχωνεύσεων στα σχολεία Νέας Φιλαδέλφειας (3ο ΓΕΛ), Νέας Χαλκηδόνας (ΓΕΛ) και Νέας Ιωνίας (7ο και 10ο Δημοτικό) και της υποβάθμισης του Δημοτικού Σχολείου Αμμουλιανής, από 3θέσιο σε 2θέσιο.

Παράλληλα, κατέθεσε ως Αναφορά τη διαμαρτυρία της Ομοσπονδίας Γονέων Κρήτης, που καταγγέλλει ότι αναστέλλεται η λειτουργία συνολικά 31 σχολείων (19 Νηπιαγωγείων, ανάμεσα στα οποία είναι και 3 ειδικά, και 12 Δημοτικών Σχολείων, μεταξύ των οποίων και 2 ειδικά). Επιπλέον συγχωνεύονται τμήματα σε Δημοτικά Σχολεία, π.χ. 3ο Τυμπακίου, Πιτσιδίων, 1ο Κισάμου, 1ο Κουνουπιδιανών, 2ο Χανίων, 2ο Σούδας, Ταυρωνίτη, Πλατανιά, Κολυμπαρίου, Ασκύφου, Χρυσοπηγής, Αγίας Μαρίνας κ.ά., και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο Μοιρών, 2ο Λύκειο Ιεράπετρας, Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου, Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου, κ.ά.). Επίσης, υποβιβάζεται το Δημοτικό Καντάνου, που είναι δυσπρόσιτο και φοιτούν παιδιά από τις ορεινές περιοχές του δήμου Καντάνου - Σελίνου.

«Λαγοί»...

Στο πλαίσιο των γενικευμένων αντιδράσεων για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τους υποβιβασμούς σχολείων που προωθεί η κυβέρνηση για να καλύψει τα κενά εκπαιδευτικών, αίσθηση προκάλεσε την περασμένη βδομάδα η επιστολή του περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας προς την υπουργό Παιδείας, με την οποία της πρότεινε να αναλάβει η Περιφέρεια (πέραν των τυπικών αρμοδιοτήτων της) τη μισθοδοσία και την Ασφάλιση των απαιτούμενων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προκειμένου να μην υποβιβαστούν 5 σχολεία σε πυρόπληκτα χωριά της Βόρειας Εύβοιας. Ακολούθησε, προχτές, αντίστοιχη επιστολή του δημάρχου Πύργου προς την υπουργό Παιδείας (με κοινοποίηση στον υπουργό Εσωτερικών) που δηλώνει ότι εκχωρεί από τα έσοδα του δήμου το απαραίτητο χρηματικό ποσό για την κάλυψη της δαπάνης για εκπαιδευτικούς προκειμένου να μην προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις σε σχολεία του δήμου.

Παράλληλα, τις προηγούμενες μέρες, ο βουλευτής της ΝΔ και πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βασίλης Διγαλάκης, πήρε... πρωτοβουλία για το θέμα των συγχωνεύσεων και μαζί με το προεδρείο της Επιτροπής επισκέφτηκε τον υπουργό Εσωτερικών(!) Μάκη Βορίδη, για να συζητήσουν το θέμα... «σε συνάρτηση με την έγκριση επιπλέον πιστώσεων για την πρόσληψη εκπαιδευτικών».

Αν στα παραπάνω συνυπολογίσουμε και την πρόσφατη απόφαση του συνεδρίου της ΚΕΔΕ, με την οποία διεκδικείται η «αναβάθμιση του ρόλου των δήμων στα ζητήματα κοινωνικής μέριμνας, Παιδείας, Υγείας και Πολιτικής Προστασίας»... φαίνεται ότι μαζεύονται πολλοί «λαγοί» που προετοιμάζουν το έδαφος για επικίνδυνες εξελίξεις.

Οι δήμοι έχουν ήδη στην αρμοδιότητά τους τα σχολικά κτίρια και τις υποδομές τους, καθώς και την καθαριότητα των σχολείων και μέρος της Προσχολικής Αγωγής πριν από το νηπιαγωγείο. Τα αποτελέσματα αυτής της «αποκέντρωσης» έχουν ήδη φανεί εδώ και χρόνια, αλλά και πρόσφατα: Με τους γονείς να πληρώνουν τροφεία στους παιδικούς σταθμούς, να κυνηγούν κάθε χρόνο τα voucher και πολλοί να αποκλείονται από αυτά, με το παιδαγωγικό πρόγραμμα των σταθμών να μην είναι ενιαίο... Αλλά και παραπέρα, με το προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία να μην είναι μόνιμο, αλλά σε διαρκή ομηρία, να μην προσλαμβάνεται επιπλέον προσωπικό ακόμα και σε συνθήκες πανδημίας... Οσο για τις υποδομές, οι πρόσφατες εικόνες με τα πλημμυρισμένα σχολεία στην πρώτη βροχή, από τη μια, και τα κοντέινερ που «φυτεύτηκαν» μαζικά, από την άλλη, όπως θεσμοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να λειτουργήσει τσάτρα - πάτρα η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, χωρίς να φτιαχτούν νέα σύγχρονα νηπιαγωγεία, είναι αρκετές.

Η όρεξη της Τοπικής Διοίκησης να διεισδύσει περαιτέρω στον τομέα της Εκπαίδευσης είναι εκφρασμένη κατά καιρούς με διάφορες αφορμές. Πατάει δε στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για «αποκέντρωση» του εκπαιδευτικού συστήματος και ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων. Μόνο που τα αποτελέσματα αυτών των κατευθύνσεων τα έχουμε δει και σε διεθνές επίπεδο, σε διάφορες χώρες, με δήμους να αδυνατούν να πληρώσουν τους εκπαιδευτικούς τους, να κλείνουν σχολεία επειδή δεν μπορούν να τα συντηρήσουν, να μετακυλίουν με κάθε τρόπο το κόστος της Εκπαίδευσης στους γονείς...

Οι διάφορες κινήσεις στελεχών της ΝΔ, λοιπόν, με αφορμή το θέμα των συγχωνεύσεων, είτε εκφράζουν μια γνήσια ανησυχία είτε γίνονται για λόγους εντυπωσιασμού και κατευνασμού της εκλογικής πελατείας τους, «ζυμώνοντας» τη λογική του περάσματος της συνολικής ευθύνης για τα σχολεία από το κράτος στην Τοπική Διοίκηση, πάνε ν' ανοίξουν επικίνδυνους δρόμους που η εκπαιδευτική κοινότητα και συνολικά ο λαός πρέπει να απορρίψει.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org