ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διάλογος - κοροϊδία
  • Αμετακίνητος στην ουσία της αντιδραστικής μεταρρύθμισης ο υπουργός Παιδείας, συζητά ως ενδεχόμενα μόνο κάποιες επουσιώδεις ρυθμίσεις
  • Συντονιστικό Σχολείων Αθήνας: Συνεχίζουμε το σκληρό μας αγώνα μέχρι τη νίκη

Κάποιες επουσιώδεις ρυθμίσεις, που δεν αγγίζουν καν την ουσία των αντιδραστικών νόμων, και μάλιστα ως "ανοιχτά ενδεχόμενα", ήταν το αποτέλεσμα του "διαλόγου" της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με την ΟΛΜΕ. Ο υπουργός εμφανίστηκε αμετακίνητος ακόμη και στο αίτημα να είναι μόνο προαγωγικές και όχι πανελλαδικές οι εξετάσεις στη Β Λυκείου, που πρόβαλε η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΣΥΝ). Η πολύκροτη συνάντηση απέδειξε ότι πρόθεση του υπουργείου ήταν η δημιουργία εντυπώσεων για την αναχαίτιση των αγώνων, ενώ ανέδειξε τις ευθύνες των παραπάνω παρατάξεων, που με τη συμμετοχή τους στο "διάλογο" υπονόμευσαν τις γενικές συνελεύσεις του κλάδου, οι οποίες ήταν σε εξέλιξη, και "έπαιξαν το παιχνίδι" της κυβέρνησης.

Μετά τη συνάντηση, ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τρεις κινήσεις - ελιγμούς, οι οποίες πάντως σε καμία περίπτωση δεν απαντούν στα αιτήματα των μαθητών και εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα:

  • Για το ζήτημα των εξετάσεων στη Β Λυκείου πρότεινε να ισχύσει επί μονίμου βάσεως η ρύθμιση που είχε κάνει στις 22 Δεκέμβρη, να υπολογίζεται δηλαδή η βαθμολογία στο βαθμό του απολυτηρίου μόνο όταν είναι στο συμφέρον του μαθητή. Το υπουργείο εμφανίζεται αμετακίνητο στο αίτημα να μην είναι πανελλαδικές οι εξετάσεις.
  • Συζητά - όπως είπε ο υπουργός - τη δυνατότητα μιας διεύρυνσης μεταξύ προφορικού και γραπτού βαθμού στις περιπτώσεις μαθητών με χαμηλή βαθμολογία και η διαφορά των 3 μονάδων δεν τους επιτρέπει να προαχθούν. "Σε αυτές τις περιπτώσεις είμαστε διατεθειμένοι να δούμε τη δυνατότητα διαφοράς 5 μονάδων αντί για 3", είπε.
  • Τέλος, έκανε λόγο και για τρίτη ευκαιρία στους αποφοίτους του "Ενιαίου" Λυκείου να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους, αντί για δύο που ισχύουν.

Ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε "ανοιχτός" για αλλαγές στα ζητήματα της τεχνικής εκπαίδευσης και των ΤΕΕ ειδικότερα, τα οποία παρέπεμψε να ρυθμιστούν με άλλες διαδικασίες (διάλογο, επιτροπές, συναντήσεις κλπ.), προκειμένου να κερδίσει χρόνο και να καλλιεργήσει κλίμα αναμονής. Ειδικότερα, είπε ότι "στο πλαίσιο του Ενιαίου Λυκείου η τεχνολογική κατεύθυνση θα πρέπει να εμπλουτιστεί στην προοπτική του χρόνου με ένα νέο κύκλο τεχνολογικής εκπαίδευσης, που θα εμπεριέχει προγράμματα που στο παρελθόν είχε το ΤΕΛ και τα ΕΠΛ". Το θέμα το παρέπεμψε για διάλογο ανάμεσα στο υπουργείο, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και την ΟΛΜΕ. Επίσης πρότεινε να γίνει συζήτηση με ΟΛΜΕ, εκπροσώπους των ΤΕΙ και άλλων εκπαιδευτικών φορέων της τεχνικής εκπαίδευσης, "για να εξετάσουμε το θέμα της πρόσβασης των αποφοίτων του δεύτερου κύκλου ΤΕΕ στα ΤΕΙ χωρίς την προϋπόθεση των 18 μηνών, αλλά με συγκεκριμένο πρόγραμμα εξετάσεων".

Πέρα όμως από αυτές τις προσπάθειες να εκτονωθούν οι κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, ο υπουργός ζήτησε και ανοιχτά από την ΟΛΜΕ "να βάλει ένα χεράκι" για να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις.

Σε δηλώσεις τους μετά τη συνάντηση, οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ επανέλαβαν ότι δεν πρέπει να υπάρχουν πανελλαδικές εξετάσεις στη Β Λυκείου και ότι ο υπουργός Παιδείας δεν κατέθεσε εναλλακτική πρόταση για να εκτονωθεί η κρίση στην Παιδεία, καλώντας το υπουργείο να διαμορφώσει νέα πρόταση.

Επιβεβαιώνεται η ΔΕΕ

"Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ αποδέχτηκε την πρόσκληση του υπουργού Παιδείας για "διάλογο" και στη συνάντηση αποκαλύφθηκε η υποκριτική στάση και ο εμπαιγμός του υπουργού", τονίζει ο Σάββας Σάββας,εκπρόσωπος της ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, ο οποίος είχε αποχωρήσει λίγο μετά την έναρξη της συνάντησης προχτές. Και προσθέτει: "Από τη στιγμή που ο υπουργός Παιδείας παραμένει αδιάλλακτος στην εφαρμογή των Ν. 2525 και 2640 δεν έχει νόημα ο όποιος διάλογος".

Αναφερόμενος δε στη συμμετοχή σε αυτόν το "διάλογο", υπογραμμίζει ότι "καμία πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ δε νομιμοποιείται να διαπραγματεύεται εκτός πλαισίου των αποφάσεων του κλάδου" και ότι η πραγματοποίησή του ταυτόχρονα με τις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και των αγώνων που βρίσκονται σε εξέλιξη, είναι πράξη υπονόμευσής τους. "Αμεσα η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ οφείλει να εγκαταλείψει το "διάλογο" - παγίδα με το υπουργείο Παιδείας γιατί προκαλεί σύγχυση και λειτουργεί ως σωσίβιο για τον υπουργό", σημειώνει ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ, καλώντας την πλειοψηφία του ΔΣ "να εναρμονιστεί με τις αγωνιστικές διαθέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος".

Συντονιστικό: Συνεχίζουμε

"Οι νέες ρυθμίσεις που ανακοίνωσε ο υπουργός αποτελούν ελιγμούς που δεν απαντούν στα αιτήματα του αγώνα μας, στην αγωνία της μαχόμενης μαθητικής νεολαίας", υπογραμμίζει με ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας και προσθέτει: "Η υπονόμευση του αγώνα μας και του κοινού μετώπου μαθητών - γονέων - καθηγητών έπεσε στο κενό. Για άλλη μια φορά το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιμένουν με αλαζονεία και αδιαλλαξία στην αντιδραστική και βίαιη επιβολή των νόμων τους. Τους νόμους τους το μαθητικό κίνημα στην Αθήνα και σ' όλη την Ελλάδα τους έχει αφήσει στα χαρτιά. Η προσπάθεια εφαρμογής αυτών των νόμων συναντά την αντίδραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών και τη διαφωνία της κοινής γνώμης".

"Συνεχίζουμε το σκληρό αγώνα μας. Συναντιόμαστε ξανά στους δρόμους με τους απεργούς καθηγητές και εργάτες την Πέμπτη 28 Γενάρη στην Αθήνα και σ' όλη την Ελλάδα. Η κυβέρνηση μια επιλογή έχει: Να υποχωρήσει. Οι μαθητές μια επιλογή έχουμε: Να συνεχίσουμε μέχρι τη νίκη. Ολοι μαζί για τη νίκη".

Η Ομοσπονδία Γονέων

"Η "αίσθηση διαλόγου" που θέλησε η κυβέρνηση να δώσει στην κοινή γνώμη, χάθηκε στο στείρο και αδιέξοδο μονόλογό της", επισημαίνει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Αθήνας."Εξαναγκάζει, πλέον, τους μαθητές να συνεχίσουν στο μόνο δρόμο που τους απομένει. Υποχρεώνει τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, όλη την κοινωνία, να στηρίξουμε με κάθε τρόπο τον αγώνα τους, σ' αυτή την παράλογη μάχη, που μετράει την αντοχή των παιδιών μας και τη δική μας και στοχεύει, όχι μόνο να τα νικήσει, μα να τα εξοντώσει, να τα συντρίψει".

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Φταίει η αδιαλλαξία της ΟΛΜΕ!

Πλήρη κάλυψη και υποστήριξη στους χειρισμούς του Γερ. Αρσένη προσφέρει ο Κ. Σημίτης, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι πρόκειται για ενιαία "γραμμή" και στάση, με στόχο την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και το τσάκισμα του μαθητικού κινήματος.

Πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου, μετά το χτεσινό ναυάγιο του διαλόγου Αρσένη - ΟΛΜΕ, δήλωναν χτες το βράδυ, αντιστρέφοντας πλήρως την πραγματικότητα, ότι αυτό που αποδείχτηκε είναι ότι "απέναντι στη διαλλακτικότητα της κυβέρνησης φάνηκε η αδιαλλαξία της ΟΛΜΕ"!

Ταυτόχρονα, όμως, προκειμένου να μην απομονωθούν πλήρως και για να συγκαλύψουν την αδιαλλαξία και τις προθέσεις τους, πρόσθεταν ότι "η γέφυρα του διαλόγου είναι πάντα ανοιχτή"!

Η στάση αυτή έρχεται να καταρρίψει την εικόνα του δήθεν διαλλακτικού και οπαδού του διαλόγου, που επιχείρησε να στήσει στην προχτεσινοβραδινή τηλεοπτική συνέντευξή του ο Κ. Σημίτης, όπου είχαν περισσέψει η διαβεβαιώσεις του τύπου ότι "κανένας δεν ξέρει το απόλυτα σωστό για την Παιδεία, αυτό πρέπει να ψάξουμε να το βρούμε όλοι μαζί" ή ότι "το θέμα δεν είναι πώς θα υπολογίζεται ο βαθμός της Β Λυκείου".

Νωρίτερα, χτες το μεσημέρι, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κληθείς να σχολιάσει το χτεσινό γκάλοπ των "Νέων", με το οποίο επιβεβαιώνεται ότι έχει χρεοκοπήσει η κυβερνητική μεταρρύθμιση, ισχυρίστηκε ότι αυτό οφείλεται στο ότι οι πολίτες δεν είναι ενημερωμένοι!

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Η κυβέρνηση επιχειρεί να διασπάσει ένα μεγάλο αγώνα

Αναφερόμενη στο "διάλογο" υπουργείου Παιδείας - ΟΛΜΕ, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα δήλωσε χτες τα εξής: "Το καινούριο που έχουμε είναι ότι η κυβέρνηση, διδαγμένη από το βρετανικό σύστημα, προσπαθεί με την πολιτική του "διαίρει και βασίλευε" να διασπάσει έναν μεγάλο αγώνα, που είναι παλλαϊκός, χρησιμοποιώντας σαν πολιορκητικό κριό τους εκπαιδευτικούς. Θέλω να είμαι αισιόδοξη και να πιστεύω ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δε θα συμφωνήσει να χρησιμοποιηθούν εναντίον των παιδιών, εναντίον των μαθητών, γιατί, εδώ που τα λέμε, ο καλός εκπαιδευτικός, πέρα από τη μόρφωση που πρέπει να δίνει, πρέπει να διδάσκει και τη στάση της αξιοπρέπειας και το θάρρος απέναντι στην κρατική καταστολή".

ΚΚΕ
Τώρα πιο αποφασιστικοί οι αγώνες

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Κεντρικής Επιτροπής

"Η αντιδραστική εμμονή του υπουργού Παιδείας να επιβάλει διά πυρός και σιδήρου την καταδικασμένη πολιτική της αντιδραστικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, αποδείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται για ανοιχτά σχολεία, για τη μόρφωση και τη ζωή των νέων, αλλά για τη "συμμόρφωση" και την υποταγή τους. Επιβεβαιώθηκε ποιοι έχουν ευθύνη για τα κλειστά σχολεία.

Τα μάτια της κυβέρνησης δεν είναι στραμμένα στις ανάγκες της νέας γενιάς, αλλά στα νέα εύσημα που προσδοκά από την ντόπια και ξένη πλουτοκρατία, μέσω των νέων ταξικών φραγμών στην παιδεία.

Τα σχολεία θα ανοίξουν, η μόρφωση θα κατακτηθεί όχι μέσα από τους διαλόγους εξαπάτησης και τους κυβερνητικούς εκβιασμούς, αλλά μέσα από τους μαζικούς αγώνες, την κοινωνική αλληλεγγύη, τη στήριξη της νεολαίας, που τώρα πρέπει να γίνουν πιο αποφασιστικοί".

ΝΔ
Τώρα "δήθεν διάλογος"

Το "δήθεν διάλογο" της κυβέρνησης ανακάλυψε και καταγγέλλει εκ των υστέρων η ηγεσία της ΝΔ, η οποία επαναφέρει τις γνωστές προτάσεις της. Σχολιάζοντας τις χτεσινές εξελίξεις στο υπουργείο Παιδείας, ο εκπρόσωπος της ΝΔ διαπιστώνει ότι "οι μάσκες έπεσαν και απεκαλύφθη για μία ακόμα φορά πώς εννοεί η κυβέρνηση Σημίτη το διάλογο". Αποκαλύφτηκε, συμπλήρωσε, ότι δεν ήταν στις προθέσεις των Σημίτη και Αρσένη η ειλικρινής αναζήτηση λύσης στο εκπαιδευτικό, καθώς και η εκμετάλλευση της αγωνίας των μαθητών, γονέων και καθηγητών και η πρόθεση να χρησιμοποιήσουν το δήθεν διάλογο για την "επικοινωνιακή εξόρμηση" του πρωθυπουργού. Κατά τα λοιπά, η ΝΔ ζητά παραίτηση Αρσένη για "να εκτονωθεί αμέσως η κατάσταση", επιστροφή των μαθητών στα σχολεία και επανάληψη των μαθημάτων, με ταυτόχρονη αναστολή των διατάξεων για το εξεταστικό.

ΣΥΝ

"Η αδιαλλαξία του υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης τορπίλισαν για άλλη μια φορά την προσπάθεια για την εξεύρεση διεξόδου από την κρίση. Τα προβλήματα παραμένουν και δημιουργούν εκρηκτική κατάσταση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση", υπογραμμίζει, με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου, ο ΣΥΝ και επισημαίνει ότι "η αδιάλλακτη εμμονή του υπουργού και της κυβέρνησης γίνεται πια επικίνδυνη και θα πυροδοτήσει νέες, ακόμα οξύτερες καταστάσεις".



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ