ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Ιούνη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στο «σφυρί» η «Ολύμπικ Κέτερινγκ»

Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για πώληση μέχρι και 68,3% των μετοχών της κερδοφόρας εταιρίας

Από τη χρυσοφόρα θυγατρική εταιρία, «Ολύμπικ Κέτερινγκ» (ΟΚ) άρχισε η κυβέρνηση το ξεπούλημα τμήμα - τμήμα του ομίλου εταιριών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), λίγους μήνες μετά τα αποτυχημένα παζάρια με την «ΑΧΟΝ» του Θ. Λιακουνάκου και τον όμιλο IAS των Ελληνοαυστραλών επιχειρηματιών, με επικεφαλής τον Π. Βαρδινογιάννη.

Ηδη δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για την πώληση, μέχρι και του 68,3% των μετοχών της ΟΚ, που σήμερα κατέχει το δημόσιο (το υπόλοιπο ποσοστό έχει εκχωρηθεί στους ιδιώτες μέσω του ΧΑΑ), ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται και η προκήρυξη για την πώληση της «Γαλιλαίος Ελλάς», κερδοφόρας θυγατρικής της ΟΑ, με αντικείμενο την ηλεκτρονική κράτηση θέσεων.

Σύμφωνα με το τεύχος προκήρυξης που ετοίμασε η κυβέρνηση, μαζί με το πακέτο μετοχών θα εκχωρηθεί στους ιδιώτες και το «μάνατζμεντ» της ΟΚ. Το ξεπούλημα θα γίνει σε δύο φάσεις. Η πρώτη θα ολοκληρωθεί στις 11 Ιούλη 2002, με την υποβολή μη δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους. Στη δεύτερη φάση θα προκριθούν οι προσφορές που θα κριθούν πιο ικανοποιητικές και οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές πλέον προσφορές μέχρι τις 2 Αυγούστου 2002.

Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΟΚ έχουν εκδηλώσει η γερμανική αεροπορική εταιρία «Λουφτχάνσα» και η κυπριακή «Luis Catering» του ομώνυμου ξενοδοχειακού ομίλου.

Οπως είναι προφανές, η κυβέρνηση με το ξεπούλημα της ΟΑ τμήμα - τμήμα, επιχειρεί να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τους ιδιώτες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέξουν όποια κερδοφόρα δραστηριότητα του ομίλου επιθυμούν, χωρίς να αναλάβουν το παραμικρό επιχειρηματικό ρίσκο.

Επισημαίνεται ότι η ΟΚ παρουσίαζε κερδοφορία μέχρι το 2000, ενώ το 2001 έκλεισε με μικρό έλλειμμα, κυρίως λόγω των δαπανηρών επενδύσεων για τη μετεγκατάστασή της στο πανάκριβο ιδιωτικό αεροδρόμιο Σπάτων, αλλά και το υψηλό κόστος ενοικίων που καταβάλλει για τη χρήση των εγκαταστάσεων (πενταπλάσια από ό,τι πλήρωνε στο Ελληνικό). Στη σημερινή οικονομική κατάσταση της ΟΚ συντέλεσαν και μια σειρά άλλες σκόπιμες κυβερνητικές αποφάσεις (απόδοση κερδών στην ΟΑ, σκανδαλώδης εκτοπισμός της εταιρίας από την εκμετάλλευση των κυλικείων αεροδρομίου, σκόπιμη αδιαφορία ανάπτυξης του χάντλινγκ στα περιφερειακά αεροδρόμια σε όφελος των ιδιωτών κλπ.).

Με ανακοίνωσή της η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση ΟΚ, καταγγέλλει τον επιχειρούμενο διαμελισμό και την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ και ζητά τη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης, για να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι τη στάση που θα τηρήσουν απέναντι στην πολιτική της κυβέρνησης.

«Πακτωλό» στους ιδιώτες, μέσω των ιδιωτικών ΚΤΕΟ

Υποχρεωτικοί οι έλεγχοι και για τα δίκυκλα

Αρκετές δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμές, που αντιστοιχούν στα ετήσια έσοδα των δημόσιων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), είναι έτοιμη να μοιράσει σε ιδιώτες η κυβέρνηση.

Οπως προανήγγειλε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, μέχρι το τέλος του 2002 θα λειτουργήσουν τα πρώτα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, ενώ παράλληλα θα θεσμοθετηθεί και ο υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος για τα δίκυκλα, από το 2003.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΟ, τα ετήσια έσοδα για το Δημόσιο από τους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, ξεπερνούν τα 45 δισ. δρχ., παρόλο που ο δημόσιος αυτός φορέας έχει εγκαταλειφθεί σκόπιμα, χρόνια τώρα, στην τύχη του, χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό και το αναγκαίο προσωπικό!

Η νομοθετική ρύθμιση για την ίδρυση ιδιωτικών ΚΤΕΟ αναμένεται να κυρωθεί στη Βουλή μέσα στο καλοκαίρι. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο που έχει έτοιμο η κυβέρνηση ορίζει ότι τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα είναι ελεγκτικοί φορείς που συστήνονται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, με αποκλειστικό έργο τον τεχνικό έλεγχο όλων των οχημάτων, εκτός από αυτά που χαρακτηρίζονται δημόσιας χρήσης (ταξί, φορτηγά, λεωφορεία κλπ.). Δηλαδή, με το νομοθετικό πλαίσιο που ολοκληρώνει η κυβέρνηση σύντομα, παρέχει τη δυνατότητα ίδρυσης ΚΤΕΟ σε ασφαλιστικές εταιρίες, αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, εταιρίες οδικής ασφάλειας, συνεργεία αυτοκινήτων κλπ. Κατά τις ίδιες, μάλιστα, πληροφορίες το νομοσχέδιο θα προβλέπει τη σταδιακή καθιέρωση ετήσιου τεχνικού ελέγχου για τα Ι.Χ., από τρία χρόνια που είναι σήμερα, ενώ πιο ακριβό αναμένεται να είναι και το παράβολο για τους ελέγχους στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ (σήμερα κοστίζει 8.000 δρχ. για τα Ι.Χ. και 12.000 δρχ. για τα μικρά φορτηγά. Το παράβολο αυτό διπλασιάζεται σε περίπτωση εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος στα ΚΤΕΟ).

Κατά τα άλλα, ο υπουργός ανακοίνωσε χτες τους επτά άξονες δράσης για την οδική ασφάλεια και οδική αγωγή, με τους οποίους η κυβέρνηση φιλοδοξεί να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα. Οι άξονες αυτοί, μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν: Τη λειτουργία μέχρι το τέλος του χρόνου, 64 πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, με χρηματοδότηση 150.000 ευρώ το καθένα από το υπουργείο. Τη διδασκαλία μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία. Την έκδοση νέων εγχειριδίων και CD, στο πλαίσιο της βελτίωσης του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών.

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2004
Μειώνονται οι προσδοκίες

Τα στοιχεία πανελλαδικής έρευνας με τίτλο «Πανελλαδικό Βαρόμετρο της Ολυμπιάδας» έδωσε χτες στη δημοσιότητα η «Αθήνα 2004» που πραγματοποίησε η εταιρία δημοσκοπήσεων VPRC. Η έρευνα αφορά την εικόνα της κοινής γνώμης για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Μια γρήγορη ανάγνωση των στοιχείων αρκεί για να αποδειχτεί ότι η έρευνα έχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση και στόχευση. Το να αμβλύνει κατά το δυνατόν περισσότερο την αρνητική εικόνα που έχουν οι πολίτες για όσα συμβαίνουν στην πορεία υλοποίησης της προετοιμασίας, όπως η καταστροφή του περιβάλλοντος, το δυσβάσταχτο κόστος των αγώνων, η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, η επίθεση στα δημοκρατικά δικαιώματα κ.ά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα κι αυτά τα «μαγειρεμένα» στοιχεία της δημοσκόπησης δεν είναι ικανά να κρύψουν - για παράδειγμα - ότι πολλοί λίγοι ελπίζουν πως οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα αποτελέσουν ευκαιρία για μείωση της ανεργίας, όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται πρωθυπουργός κυβερνητικά στελέχη. `Η ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των κατοίκων της Αθήνας θα επιθυμούσε να είναι όσο το δυνατόν πιο... μακριά από την πόλη τις ημέρες των αγώνων.

Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να συγκριθούν με εκείνα που είχε δώσει στη δημοσιότητα η Επιτροπή Διεκδίκησης και η Γ. Αγγελοπούλου το 1997, που «έδειχναν» ότι υπήρχε υποστήριξη των Ολυμπιακών Αγώνων από το 97% των Ελλήνων...

Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα από 16 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2002 και το πανελλαδικό δείγμα ανέρχεται σε 1.213 άτομα, ενώ το πραγματοποιηθέν σε 1.162 άτομα. Στις πόλεις Πάτρα, Βόλος, Ηράκλειο, συνελέγησαν 200 επιπλέον συμπληρωματικά ερωτηματολόγια για κάθε πόλη και στη Θεσσαλονίκη άλλα 100.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα:

  • Η προσδοκία δημιουργίας θέσεων εργασίας μειώθηκε από το 28,5% το 2001 σε 24,1% το 2002.
  • Η προσδοκία βελτίωσης της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό μειώθηκε από 21,4% σε 17,2%.
  • Το 49,7% επί του συνόλου των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι αγώνες είναι πολύ σημαντικοί. Το 1997 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 97%! Σύμφωνα τουλάχιστον με στοιχεία της Επιτροπής Διεκδίκησης.
  • Το 44,4% δηλώνει ότι σίγουρα θα ήθελε να είναι στην Αθήνα την περίοδο των αγώνων.
  • Το 45% παρακολουθεί από πολύ έως αρκετά τα νέα σχετικά με την πορεία της προετοιμασίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
  • Το 31,4% δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται πολύ να παραβρεθούν σε κάποια αγωνίσματα. Το 31,9% δηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεται καθόλου!
  • Το 21% δηλώνει ότι σίγουρα ή μάλλον σκοπεύει να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Φιλοξενίας της «Αθήνα 2004» και να παραχωρήσει, έναντι αμοιβής, το σπίτι του για τη φιλοξενία ξένων επισκεπτών.


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ