ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 26 Ιούνη 2001
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
70ή ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΟΕ
Κάλεσμα της ΕΣΑΚ για ανάπτυξη διεκδικητικών αγώνων

Αποδοκιμάστηκε από τους δασκάλους ο υπουργός Παιδείας

Από τους μεγαλειώδεις αγώνες των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Από τους μεγαλειώδεις αγώνες των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Ολοκληρώνονται σήμερα με την εκλογή νέας διοίκησης της Ομοσπονδίας οι εργασίες της 70ής Γενικής Συνέλευσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας. Το συνέδριο της ΔΟΕ ξεκίνησε το Σάββατο το πρωί ενώ κατά τη χτεσινή πανηγυρική συνεδρίαση οι εκπαιδευτικοί αποδοκίμασαν στο πρόσωπο του υπουργού Παιδείας την αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Από την πρώτη στιγμή, οι παρατάξεις ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ έκαναν φανερό, μέσα από τις εσωπαραταξιακές τους αντιθέσεις και διαδικαστικές επικλήσεις, ότι η παρουσία τους στο συνέδριο είχε πρώτα και κύρια στόχο την εξασφάλιση ευνοϊκών συσχετισμών στο νέο ΔΣ. Το Σάββατο έγινε ο οικονομικός απολογισμός του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου, τον οποίο οι αντιπρόσωποι της ΕΣΑΚ-Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών καταψήφισαν με το αιτιολογικό ότι τα χρήματα που δαπανήθηκαν δεν προορίστηκαν για την αποτελεσματική οργάνωση αγώνων του κλάδου.

Προχτές, Κυριακή, οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίστηκαν με τη συζήτηση για τα πεπραγμένα του απερχόμενου ΔΣ, στα οποία άσκησε κριτική η ΕΣΑΚ ΔΕΕ αλλά και εκπρόσωποι των παρατάξεων ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ κατήγγειλε τη στάση της πλειοψηφίας, που επέδειξε ανεπάρκεια στην αντιμετώπιση της επίθεσης που δέχτηκαν η δημόσια δωρεάν Παιδεία, οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι εργαζόμενοι κατά τη διετία που μεσολάβησε από την εκλογή του ΔΣ, και σημείωσε ότι οι παρατάξεις αυτές απέφυγαν να καταδείξουν στον κλάδο τον υπεύθυνο για τα προβλήματα που δεν είναι άλλος από την εφαρμοζόμενη από την κυβέρνηση πολιτική στις κατευθύνσεις της ΕΕ και της ΟΝΕ, την οποία οι ίδιοι ασπάζονται. Σημείωσε επίσης ότι από το απερχόμενο ΔΣ εγκαταλείφθηκε ο διεκδικητικός συνδικαλισμός για χάρη του συναινετικού-κοινωνικοεταιρικού, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι όποιοι αποσπασματικοί αγώνες αναπτύχθηκαν να αποδώσουν ψίχουλα για τους εκπαιδευτικούς, ενώ απουσίασαν οι προσπάθειες συντονισμού με τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Η ΕΣΑΚ αναφέρθηκε επίσης στις δύο τελευταίες κινητοποιήσεις του κλάδου, η επιτυχία των οποίων ήταν απόρροια της συσσωρευμένης οργής των εκπαιδευτικών και της δράσης της ΕΣΑΚ ΔΕΕ. Η ΕΣΑΚ άσκησε κριτική και στην παράταξη της «Πρωτοβουλίας», που παρόλο που δε μετείχε με έδρα στο ΔΣ, στις γενικές συνελεύσεις και στις κινητοποιήσεις «στρογγύλευε» τα αιτήματα και σε κάποιες περιπτώσεις συντασσόταν με την ΠΑΣΚ.

Η ΕΣΑΚ τόνισε ότι και στο επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο θα δώσει όλες της τις δυνάμεις για συντονισμό με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα και ανάπτυξη μαζικών διεκδικητικών αγώνων ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Αποδοκιμάστηκε η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Ανάμεσα σε αποδοκιμασίες και συνθήματα που στρέφονταν κατά της πολιτικής η οποία οδηγεί το δημόσιο σχολείο στην ιδιωτικοποίηση και τον εκπαιδευτικό στην απαξίωση μπήκε στην αίθουσα του συνεδρίου ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, προκειμένου να απευθύνει χαιρετισμό στο συνέδριο.

«Αυτό το υπουργείο δεν είναι της Παιδείας, είναι του Λαμπράκη και της ολιγαρχίας», φώναζαν όρθιοι οι εκπαιδευτικοί ακούγοντας από τα χείλη του υπουργού Παιδείας χιλιοειπωμένες υποσχέσεις για «διεύρυνση» και «αναβάθμιση» της δημόσιας Παιδείας και του εκπαιδευτικού. Αναφερόμενος στο αίτημα για μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα, ο Π. Ευθυμίου δεν άφησε περιθώρια για... διάλογο λέγοντας επί λέξει: «Ούτε ο διαγωνισμός αναιρείται, ούτε η επετηρίδα επαναφέρεται». Ο υπουργός Παιδείας για μια ακόμα φορά επανέλαβε ότι ενόψει των ασφαλιστικών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ιδιαίτερη μεταχείριση, κάτι που και οι εκπαιδευτικοί συνειδητοποιούν ότι εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να διασπάσει το μέτωπο των εργαζομένων ενάντια στα αντιασφαλιστικά μέτρα. Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε επίσης τα περί δημιουργίας ενιαίου προγράμματος σπουδών, εισαγωγής νέων τεχνολογιών στα σχολεία, επίλυσης του στεγαστικού προβλήματος, διεύρυνσης του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, ενώ την ομιλία του διέκοπταν συνεχώς τα συνθήματα των εκπαιδευτικών.

«Θα είμαστε δίπλα σας»

Με το σύνθημα «Εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι, ο μόνος δρόμος είναι αντίσταση και πάλη» υποδέχτηκαν οι αντιπρόσωποι της ΕΣΑΚ ΔΕΕ τον βουλευτή Γ. Χουρμουζιάδη, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους του ΚΚΕ. Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ δήλωσε εξαρχής τη συμφωνία σε όλα τα αιτήματα που ακούστηκαν από τους εκπαιδευτικούς όλη την προηγούμενη ώρα, τους κάλεσε ωστόσο να απευθυνθούν με αυτά «στα χειμερινά ανάκτορα», όπως είπε χαρακτηριστικά. Εκφράζοντας τη συμπαράσταση στον αγώνα για μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα, είπε ότι όσο η επετηρίδα δεν επανέρχεται το υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την αναβάθμιση της Παιδείας, ενώ αναφερόμενος στο πρόβλημα των αναπληρωτών είπε ότι είναι αδύνατο ο εκπαιδευτικός με την απειλή της απόλυσης να αποδώσει. Ο Γ. Χουρμουζιάδης απευθυνόμενος στους αντιπροσώπους των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλη τη χώρα, τους κάλεσε οι απαιτήσεις και τα αιτήματά τους να συγκλίνουν στο τι είδους μόρφωση και γνώση παρέχεται στο σχολείο και στην αξιοπρεπή ανταμοιβή του δασκάλου, ενώ επέλεξε έναν πρωτότυπο τρόπο για να κλείσει την ομιλία του διαβάζοντας ένα διάταγμα του 1834 που περιέγραφε το ρόλο του σχολείου και του δασκάλου, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν για να μη γυρίσει σε εκείνη την εποχή η Παιδεία, ενώ ευχήθηκε καλή αντάμωση στους αγώνες που έρχονται.

Χτες, χαιρετισμό απηύθυναν επίσης οι εκπρόσωποι του ΣΥΝ, του ΔΗΚΚΙ, συνδικαλιστικών φορέων, ενώ σε έναν άκρατο λαϊκισμό με στόχο τους αναπληρωτές επιδόθηκε ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Γ. Καλός, που υποσχόταν διορισμό χωρίς καμία αναφορά στην επετηρίδα, ενώ για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς, η απάντησή του ήταν... διάλογος και πάλι διάλογος.


Τέλη Αυγούστου οι βάσεις για τις δέσμες

Αναρτήθηκαν χτες στα λύκεια της χώρας οι πίνακες με τις βαθμολογίες των υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το σύστημα των δεσμών, ενώ από τις επόμενες μέρες και για το επόμενο διάστημα θα ανακοινώνονται στα λύκεια της χώρας οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων της Β` και Γ` Λυκείου.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες ότι τα αποτελέσματα επιλογής των εισαγομένων στις σχολές των ΑΕΙ και ΤΕΙ για τους υποψήφιους με το σύστημα των δεσμών θα εκδοθούν το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου, αφού δηλαδή ενημερωθεί το αρχείο τόσο με τις βαθμολογίες τους στα ειδικά μαθήματα όσο και τα αποτελέσματα των ειδικών εξετάσεων που θα γίνουν από τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές τον Ιούλη.

Από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας δεν προκύπτουν μεγάλες αποκλίσεις από τις επιδόσεις των υποψηφίων τον προηγούμενο χρόνο, με αυξομειώσεις των αριστούχων και των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση. Από τα στοιχεία αυτά πάντως, διαφαίνεται πως θα υπάρξουν αυξομειώσεις στις βάσεις στις λεγόμενες σχολές μεγάλης ζήτησης που σε γενικές γραμμές θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα, ενώ στις υπόλοιπες σχολές αναμένεται πτώση των βάσεων εισαγωγής που δεν αποκλείεται να φτάσουν σε κάποιες περιπτώσεις και κάτω από το 10.

Από την πρώτη επεξεργασία των δεδομένων συμμετοχής από το υπουργείο Παιδείας, προκύπτει ότι τελικά πήραν συνολικά μέρος στις εξετάσεις αυτές 15.441 υποψήφιοι, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 85.4% των 18.082 υποψηφίων που είχαν δηλώσει συμμετοχή στις εξετάσεις με το σύστημα των δεσμών. Υπενθυμίζεται ότι για την κατηγορία αυτή των υποψηφίων διατίθενται 8.100 περίπου θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η συμμετοχή κατά δέσμη ήταν η εξής: Στην Α` Δέσμη από τους 5.515 υποψηφίους συμμετείχαν 4.730 (85,8%). Στη Β` Δέσμη από 1.402 υποψηφίους συμμετείχαν 1.232 (87,9%). Στη Γ` Δέσμη από 2.932 υποψηφίους συμμετείχαν 2.514 (85,7%). Στη Δ` Δέσμη από τους 8.233 υποψηφίους συμμετείχαν 6.965 (84,6%).

Μεγάλα τα ποσοστά κάτω από τη βάση

Τα ποσοστά των υποψηφίων που πέτυχαν βαθμολογίες κάτω από τη βάση δείχνουν μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στη Φυσική Α` και Β` Δέσμης και την Ιστορία Γ` και Μαθηματικά Δ` Δέσμης, ωστόσο γενικά κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τις προηγούμενες χρονιές. Συγκεκριμένα τα ποσοστά υποψηφίων που είχαν βαθμολογία κάτω από τη βάση κατά δέσμη και κατά μάθημα (σε παρένθεση βρίσκεται το αντίστοιχο περσινό ποσοστό) έχουν ως εξής:

Α` Δέσμη: Εκθεση 41.68% (47.39%), Μαθηματικά 68.93% (66.17%), Φυσική 76.57% (57.2%), Χημεία 58.9% (51.05%).

Β` Δέσμη: Εκθεση 15.61% (16.64%), Φυσική 46.04% (28.48%), Χημεία 29.04% (25.15%), Βιολογία 25.71% (19.73%).

Γ` Δέσμη: Εκθεση 21.94% (22.98%), Αρχαία Ελληνικά 34.12% (31.66%), Ιστορία 35.64% (35.1%), Λατινικά 29.11% (26.47%)

Δ` Δέσμη: Εκθεση 54.24% (56.68%), Μαθηματικά 76.1% (66.85%), Ιστορία 60.18% (59.41%), Πολιτική Οικονομία 56.11% (58.63%).

Επίσης, από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκαν τα ποσοστά των υποψηφίων που πέτυχαν βαθμολογία άριστα κατά δέσμη και μαθήματα:

Α` Δέσμη: Εκθεση 0.2% (0.17%), Μαθηματικά 1.38% (2.81%), Φυσική 0.31% (5.3%), Χημεία 6.44% (9.44%)

Β` Δέσμη: Εκθεση 2.1% (1.59%), Φυσική 3.74% (26.3%), Χημεία 30.78% (34.84%), Βιολογία 23.9% (24.48%).

Γ` Δέσμη: Εκθεση 0.73% (0.28%), Αρχαία Ελληνικά 2.99% (0.78%), Ιστορία 29.51% (12.06%), Λατινικά 21.61% (19.51%).

Δ` Δέσμη: Εκθεση 0.02% (0.07%), Μαθηματικά 1.69% (2.97%), Ιστορία 16.1% (6.86%), Πολιτική Οικονομία 6.91% (1.88%).



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ