ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Μάη 2021
Σελ. /28
«Κόστος» οι ανάγκες των σχολείων, «λάστιχο» τα μέτρα προστασίας

Copyright 2021 The Associated

Μια βδομάδα διά ζώσης μαθημάτων έμεινε ακόμη για τους μαθητές της Γ' Λυκείου, που με δεδομένο ότι τα κρούσματα καλπάζουν στα σχολεία, τα οποία έχει αφήσει ανοχύρωτα η κυβέρνηση μέσα στην πανδημία και μπροστά στο φόβο μη χάσουν τις πανελλαδικές εξετάσεις και αναγκαστούν να εξεταστούν το Σεπτέμβρη λόγω κρούσματος στην τάξη τους, η κυβέρνηση όρισε ότι τα μαθήματα θα λήξουν στις 2 Ιούνη.

Η απόφαση πάρθηκε μετά από τις αλλεπάλληλες ανακοινώσεις με σχετικά αιτήματα από Ενώσεις Γονέων και την ΑΣΓΜΕ κι ενώ το κλίμα στα Λύκεια έδειχνε καθαρά εδώ και μέρες ότι οι μαθητές της Γ' τάξης δεν ήταν διατεθειμένοι να ριψοκινδυνέψουν τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις πηγαίνοντας στα σχολεία τους που κλείνουν το ένα μετά το άλλο από κρούσματα μέχρι και τρεις μέρες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις που αρχίζουν στις 14 Ιούνη.

Για τις υπόλοιπες τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα μαθήματα θα λήξουν στις 11 Ιούνη, ενώ τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν μέχρι τις 25 Ιούνη. Οι παρατάσεις αυτές που δόθηκαν ωστόσο για το σχολικό έτος φαίνεται ότι είναι «σταγόνα στον ωκεανό» για τα κενά και τις ελλείψεις που έχουν συσσωρευθεί στους μαθητές από το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων. Κι ενώ σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας μια σειρά διεθνών οργανισμών έχουν παρουσιάσει μελέτες αποτυπώνοντας τις μεσομακροπρόθεσμες συνέπειες της πανδημίας στους μαθητές, στη χώρα μας το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν έχουν αποτυπώσει καμιά επίσημη εκτίμηση γι' αυτές και για την αντιμετώπισή τους. Ωστόσο μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ελλείψεις παρουσιάζονται ανάγλυφες τώρα που επέστρεψαν οι μαθητές στις τάξεις.

«Λάστιχο» για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών

Η «απάντηση» του υπουργείου Παιδείας είναι, πέρα από την ολιγοήμερη παράταση του σχολικού έτους, η χαλάρωση των πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ για μείωση της καραντίνας σε δέκα μέρες και η απόφαση για κλείσιμο σχολείων με πάνω από 4 κρούσματα (παλιότερα ήταν πάνω από 3) να παίρνεται κατά περίπτωση. Πρόκειται για μια φανερή προσπάθεια να περιορίσει σε χρόνο και έκταση τα νέα «κλεισίματα» στα σχολεία λόγω των κρουσμάτων. Ωστόσο και αυτά αποδεικνύονται κενό γράμμα αφού τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται και σχολικά τμήματα κλείνουν κατά δεκάδες ανά την επικράτεια. Ετσι, οι μαθητές γυρνούν και πάλι στην προβληματική τηλεκπαίδευση, χωρίς να προλάβουν να αναπληρώσουν απώλειες που έχουν δημιουργηθεί από πέρσι ακόμα και συσσωρεύοντας νέες.

Ολα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα του πώς διαχειρίστηκε η κυβέρνηση την αντιμετώπιση της πανδημίας σε σχέση με τα σχολεία, αρνούμενη να πάρει τα μέτρα που εδώ και ένα χρόνο ζητούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές για αραίωση των μαθητών στις τάξεις, για αξιοποίηση χώρων που υπάρχουν και πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, για κανονικές ιχνηλατήσεις και συχνά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλα τα σχολεία, καθώς όλα αυτά τα βλέπει ως κόστος!

Η μόνη επιλογή της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία ήταν λοιπόν το ανοιγο-κλείσιμό τους, με όσα αυτό συνεπάγεται, με βάση το «δεδομένο» της άρνησής της να πάρει ουσιαστικά μέτρα.

Κι όλα αυτά δεν αφορούν μόνο τις λίγες βδομάδες που μετράμε πλέον μέχρι τις καλοκαιρινές διακοπές για τα σχολεία, αλλά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και για τους όρους με τους οποίους θα λειτουργήσουν τη νέα χρονιά. Γιατί, για παράδειγμα, η κυβέρνηση μπορεί να διαφημίζει - και διά στόματος πρωθυπουργού - τους επικείμενους 5.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, όμως σήμερα στα σχολεία δουλεύουν πάνω από 50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που σημαίνει ότι τόσα θα είναι τα κενά και οι ανάγκες από Σεπτέμβρη, χωρίς να υπολογίσουμε και τις συνταξιοδοτήσεις που θα υπάρξουν φέτος. Και όλοι καταλαβαίνουν ότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία είναι προϋπόθεση για την αναπλήρωση των απωλειών των μαθητών κι όχι να γυρίζουν οι αναπληρωτές ανά την Ελλάδα με μια βαλίτσα στο χέρι και να ψάχνουν τι διδάχθηκε και τι όχι, μπαίνοντας στις τάξεις τον Οκτώβρη και τον Νοέμβρη.

Η ίδια ανάγκη υπάρχει και για το προσωπικό καθαριότητας, που θα μπορούσε με αφορμή και την πανδημία να μονιμοποιηθεί και να προσληφθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό, όμως η κυβέρνηση το αρνείται, λες και δεν είναι μόνιμη η ανάγκη της καθαριότητας στα σχολεία. Πολύ περισσότερο που δεν γνωρίζουμε τη νέα σχολική χρονιά πώς θα επιδράσει στα σχολεία η εξέλιξη της πανδημίας, αφού ο εμβολιασμός στις μικρές ηλικίες είναι ακόμα υπό συζήτηση.

...«πέτρα» για τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις

Αντί η κυβέρνηση λοιπόν να σκύψει πάνω σε αυτές τις ανάγκες που είναι γνωστές και η πανδημία τις ανέδειξε ακόμα περισσότερο, επέλεξε να δει την πανδημία ως ευκαιρία για να νομοθετήσει και να προωθήσει μια σειρά από αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις για τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, φέρνοντας αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης με την ελάχιστη βάση εισαγωγής που θα πετάξει χιλιάδες υποψηφίους εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης, κατηγοριοποιώντας ακόμα περισσότερο τα σχολεία με τον αναγκαστικό ορισμό προτύπων - πειραματικών, ενισχύοντας τις αποσπασματικές δεξιότητες, κόντρα στη στέρεη ολοκληρωμένη γνώση, ανοίγοντας τη συζήτηση για ψηφιακό και πολλαπλό βιβλίο κ.ά. Και προχωρά σε αυτά χτίζοντας πάνω στις προηγούμενες αναδιαρθρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, με τις εκτεταμένες συγχωνεύσεις που όξυναν την κατηγοριοποίηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με την αποστέωση του σχολείου με «εκπτώσεις» εκπαιδευτικού προσωπικού και περικοπές μαθημάτων, με την ακύρωση της Γ' Λυκείου και τη μετατροπή της σε φροντιστήριο των πανελλαδικών, την υλοποίηση του δίχρονου υποχρεωτικού νηπιαγωγείου με κοντέινερ κ.λπ.

Τόσο η ασφάλεια των μαθητών στα σχολεία όσο και το φρενάρισμα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που είτε σχεδιάζει είτε υλοποιεί ήδη η κυβέρνηση σε αυτά, είναι υπόθεση του κινήματος εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών να τα απαιτήσουν και να τα απαντήσουν, με τη συνέχιση και το δυνάμωμα των αγώνων που έδειξαν μέχρι τώρα ότι μπορούν να αποκαλύπτουν τις ευθύνες της κυβέρνησης και να αποσπούν έστω και μερικές κατακτήσεις.


ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ «ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΑΕΡΟΣΤΑΤΟΥ»
Κερδίζει κάθε χρόνο τις εντυπώσεις

Μόρφωση, συλλογικότητα, δημιουργικότητα, άθληση, πολιτισμός, διασκέδαση στο επίκεντρο του περιεχομένου της

Για ακόμα μια χρονιά, την ένατη κατά σειρά, στο πλαίσιο του Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ, θα πραγματοποιηθεί παιδική κατασκήνωση: Εκατοντάδες παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου απ' όλη την Ελλάδα θα δώσουν το δικό τους καλοκαιρινό ραντεβού στη Μυτιλήνη.

Η Διατμηματική Επιτροπή της ΚΕ του ΚΚΕ προετοιμάζει ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, ειδικά διαμορφωμένο γι' αυτές τις ηλικίες, το οποίο θα ανακοινωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Η γλυκιά προσμονή των παιδιών για την κατασκήνωση, η εμπιστοσύνη των γονιών, η υπόσχεση και διαβεβαίωση που δίνεται κάθε χρόνο στην κατασκήνωση «θα τα πούμε και του χρόνου» φανερώνουν τη μεγάλη επιτυχία της παιδικής κατασκήνωσης, που ξεκίνησε δειλά δειλά με τη συμμετοχή λίγων παιδιών στη Σούδα της Κρήτης το 2013 και πλέον συμμετέχουν εκατοντάδες!

***

Η κατασκήνωση του «κόκκινου Αερόστατου» είναι μια υποδειγματική παιδική κατασκήνωση, που κερδίζει τις καλύτερες εντυπώσεις κάθε χρόνο!

-- Δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν καινούργια μέρη, ειδικά αν αναλογιστούμε τις δυσκολίες των λαϊκών οικογενειών να καλύψουν τα έξοδα ποιοτικών διακοπών σε διαφορετικούς προορισμούς. Φέτος οι μικροί κατασκηνωτές θα μάθουν για την πλούσια Ιστορία της Λέσβου και τους αγώνες του λαού της. Θα γνωρίσουν πλευρές της λαϊκής παράδοσης, του πολιτισμού και της γεωγραφίας της.

-- Τα παιδιά θα μείνουν για 4 μέρες μέσα στη φύση, σε άμεση και ζωντανή επαφή με τα δέντρα, το χώμα, τη θάλασσα. Θα βιώσουν έτσι μία πρωτόγνωρη εμπειρία, τουλάχιστον για την πλειοψηφία των παιδιών από τα μεγάλα αστικά κέντρα, που τόσο πολύ έχουν ανάγκη, ειδικά μετά την παρατεταμένη καραντίνα και τις επιπτώσεις που έχει στον ψυχισμό τους.

-- Κάθε χρόνο στο πρόγραμμα της παιδικής κατασκήνωσης ξεχωρίζουν η ενασχόληση με τον Αθλητισμό και τις Τέχνες. Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές τα παιδιά γυμνάζονται και διοχετεύουν την ενέργειά τους, αποκτούν εμπειρίες και ερεθίσματα, αναπτύσσουν δεξιότητες. Μαθαίνουν να παρατηρούν, εξασκούν τη λεπτή κινητικότητα, εξοικειώνονται με το σώμα τους, αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητά τους.

-- Μέσα από το καθημερινό δομημένο πρόγραμμα τα παιδιά εκπαιδεύονται να συνεργάζονται και να συμβιώνουν. Γνωρίζουν εκατοντάδες άλλα παιδιά, αναπτύσσουν την κοινωνικότητά τους, δημιουργούν νέες και (ειδικά στο πλαίσιο αυτό) πολύ δυνατές φιλίες. Στόχος είναι να καλλιεργηθούν αξίες όπως η συλλογικότητα, η συντροφικότητα, ο σεβασμός στους κανόνες και στους υπόλοιπους κατασκηνωτές και η πειθαρχία στο «κοινό καλό» της ομάδας. Ολες οι δραστηριότητες γίνονται κατά ομάδες παιδιών μαζί με τον ομαδάρχη τους. Η κάθε ομάδα δένεται με πολλούς τρόπους: Κοινό όνομα, κοινό σύνθημα, κοινή διαμόρφωση του προγράμματος, κοινοί στόχοι. Αντιπροσωπεύονται πάντα και καλούνται ως ομάδα μαζί με τον ομαδάρχη τους. Ο ομαδάρχης φροντίζει για την ομαλή διαβίωση των παιδιών, την τήρηση του προγράμματος της κατασκήνωσης και τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων. Προπαντός φροντίζει να περάσουν τα παιδιά αυτές τις μέρες ευχάριστα και με ασφάλεια. Ταυτόχρονα, τα παιδιά μαθαίνουν να είναι ανεξάρτητα, να αναπτύσσουν ακόμα παραπέρα τις δεξιότητες της αυτοεξυπηρέτησης και της αυτοκυριαρχίας. Τα παιδιά οργανώνουν το φαγητό τους, τηρούν τους κανόνες προσωπικής υγιεινής και την καθαριότητα του χώρου, οργανώνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα στη βάση των υποδομών που υπάρχουν, αλλά με μια κάποια αυτονομία και αίσθημα ευθύνης για τον εαυτό τους.

-- Τα γενικά οφέλη της κατασκήνωσης αποκτούν νέο και ακόμα πιο ξεχωριστό περιεχόμενο στο πλαίσιο της φιλοξενίας των Αντιιμπεριαλιστικών Διημέρων της ΚΝΕ. Μέσα από το πολύμορφο και προσαρμοσμένο πρόγραμμα ειδικά για την παιδική κατασκήνωση, τα παιδιά παίρνουν μέρος σε πλούσιες δραστηριότητες, πραγματοποιούν επισκέψεις και παρακολουθούν παραστάσεις, μαθαίνουν καινούρια πράγματα, παίρνουν ερεθίσματα από τους νέους μεγαλύτερης ηλικίας. Ειδικά, φέτος, ξεχωριστή θέση στις δραστηριότητες θα έχει η φιλία των λαών από τις δύο μεριές του Αιγαίου, Ελλάδας και Τουρκίας, όπως επίσης τα μεγάλα δεινά της σημερινής άδικης κοινωνίας, ο πόλεμος και η προσφυγιά. Θέλουμε να τροφοδοτήσουμε τον προβληματισμό των παιδιών, τα καλούμε να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις.

Φυσικά, τη δική του ξεχωριστή θέση στην παιδική κατασκήνωση θα έχει το περιοδικό «κόκκινο Αερόστατο», που συντροφεύει κάθε μικρή και μεγάλη δραστηριότητα των παιδιών αυτής της ηλικίας, αλλά και η νέα έκδοση της «Σύγχρονης Εποχής», «Κι όμως, κινείται...».

  • Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής επικοινωνήστε με τις κατά τόπους Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ