ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Μάη 2021
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πανθεσσαλική κινητοποίηση καλλιτεχνικών Σωματείων την 1η Ιούνη

Συνεχίζοντας τις πολύμορφες δράσεις για τις διεκδικήσεις τους για την «επόμενη μέρα», για το άνοιγμα των χώρων, για να μην πληρώσουν ξανά την κρίση τους, αλλά και για να μην περάσει το αντεργατικό τερατούργημα, τα παραρτήματα Λάρισας, Τρικάλων, Καρδίτσας του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, η Πανθεσσαλική Ενωση Επαγγελματιών Μουσικών στη Νυχτερινή Διασκέδαση, το Σωματείο Επαγγελματιών Μουσικών Θεσσαλίας «Απόλλων», η Πρωτοβουλία Καλλιτεχνών Βόλου, η Επιτροπή Θεσσαλίας του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, μέλη του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και εργαζόμενοι στον χορό καλούν σε πολύωρη καλλιτεχνική διαμαρτυρία έξω από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, την Τρίτη 1 Ιούνη.

Οπως αναφέρουν στο κάλεσμά τους, «τους τελευταίους 14 μήνες ζήσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, αντιμετωπίσαμε συλλογικά τεράστιες δυσκολίες. Από τη μία, η πλειονότητα του κλάδου μας βρέθηκε μπροστά σε αδιέξοδο επιβίωσης. Από την άλλη, για πρώτη φορά οι αγώνες μας πίεσαν τόσο πολύ μια κυβέρνηση, τα αιτήματά μας είχαν τόσο μεγάλη απήχηση στο μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας. Ο λόγος ήταν ότι δεν κάτσαμε με σταυρωμένα τα χέρια, ότι ο Πολιτισμός είναι ανάγκη όλου του λαού. Ενα πλήθος αγωνιστικών δράσεων και πρωτοβουλιών έχει ξεδιπλωθεί από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα αυτούς τους μήνες. Τώρα συνεχίζουμε πιο δυναμικά και συντονισμένα γιατί δεν συμβιβαζόμαστε με τη σκληρή πραγματικότητα που υπάρχει γύρω μας. Η πανδημία είναι ακόμα εδώ, τα θύματα εκατομμύρια στον πλανήτη, ενώ το άνοιγμα των χώρων γίνεται αποκλειστικά με την ατομική ευθύνη του self test για τους εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αφήνει χωρίς στήριξη μικρά ωδεία, εργαστήρια, στούντιο ηχογραφήσεων, μικρά νυχτερινά μαγαζιά, μουσικές - θεατρικές σκηνές, πολιτιστικούς συλλόγους. Μας λέει πως η αναπαραγωγή μουσικής διασπείρει τον ιό, ενώ ακόμη και σήμερα το δημόσιο σύστημα Υγείας παραμένει αθωράκιστο, η Υγεία αποτελεί εμπορικό προϊόν. Επιδιώκουν την κατάργηση του 8ώρου, προσπαθούν να γυρίσουν το ρολόι της κοινωνίας έναν αιώνα πίσω, στην πλήρη ευελιξία για όλους μας. Θέλουν να προσαρμόσουν τα μεροκάματά μας στο budget της πληρότητας των καθισμάτων μιας παράστασης. Τη συλλογική συζήτηση και δράση μας, αυτό το μεγάλο πλεονέκτημα πρέπει να το κατοχυρώσουμε και να το υπερασπιστούμε απέναντι στις κυβερνητικές και εργοδοτικές επιδιώξεις. Υπολογίζουν πολύ καλά την κάθε μας κίνηση. Ανησυχούν πως με δυνατά σωματεία δεν θα είναι εύκολα τα σχέδιά τους. Εμείς λέμε πως πρέπει τώρα να επιβεβαιώσουμε τον φόβο τους!».

Τα καλλιτεχνικά σωματεία διεκδικούν:

-- Να δοθεί η αποζημίωση ειδικού σκοπού εδώ και τώρα μέχρι και τον Μάη. Να ενταχθεί το σύνολο των εργαζομένων της Τέχνης στην αποζημίωση καθώς και οι κατηγορίες συναδέλφων που βγήκαν εκτός, αλλά και οι επιδοτούμενοι του ΟΑΕΔ που για λίγες μέρες επιδότησης χάνουν το επίδομα. Αμεση απόκτηση της ασφαλιστικής ικανότητας με βεβαίωση από το «Εργάνη» για όσους επιδοτήθηκαν το 2020.

-- Επέκταση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού με ελάχιστο κριτήριο τα 5 καλλιτεχνικά ένσημα.

-- Να δοθεί επιδότηση ενοικίου σε όλες τις κατηγορίες επιδοτούμενων.

-- Να δοθεί το εποχικό βοήθημα του 2021 σε όλους τους εργαζόμενους μουσικούς.

-- Απαλλαγή χρεών σε επαγγελματίες που έχουν κάνει έναρξη εργασιών ως μουσικοί, οι οποίοι εργάζονται με ΤΠΥ.

-- Συλλογική Σύμβαση Εργασίας σε κάθε χώρο και επαναφορά της υποχρεωτικότητάς της.

-- Να επιτραπεί η ζωντανή μουσική σε χώρους εστίασης, εκδηλώσεις δήμων - φορέων, γάμους, πανηγύρια, νυχτερινά κέντρα με τα απαραίτητα πρωτόκολλα. Στην ίδια λογική να λειτουργήσουν όλοι οι χώροι πολιτισμού και οι δομές καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

-- ΟΧΙ κατάργηση αλλά κατοχύρωση μαθημάτων Τέχνης (εργαστηριακά) σε όλες τις τάξεις, σε όλα τα σχολεία. Διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Για το θέατρο «Εμπρός»

Εδώ και μια βδομάδα επιχειρείται, με ευθύνη της κυβέρνησης, ένα ακόμα επεισόδιο καταστολής, με τις αστυνομικές δυνάμεις να επιχειρούν να εκκενώσουν και να σφραγίσουν το θέατρο «Εμπρός». Αν και το θέατρο «Εμπρός» κηρύχθηκε το 1989 μνημείο, εντούτοις καμιά κυβέρνηση δεν προχώρησε στη συντήρηση και την αξιοποίησή του από καλλιτεχνικούς συλλόγους, ομάδες, το λαό και τη νεολαία της περιοχής. Αντίθετα, το 2013 επί κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ μπήκε στο ΤΑΙΠΕΔ, καθεστώς που συντήρησε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με φόντο και τα επιχειρηματικά σχέδια για το κέντρο της Αθήνας, που βρίσκονται σε αντίθεση με την ανάγκη του λαού της περιοχής για ελεύθερους χώρους και χώρους δημιουργίας. Την ίδια στιγμή επείγει, ως μνημείο νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς, να καλύπτεται οικονομικά και επιστημονικά από το κράτος.

Την ανάγκη να λυθεί άμεσα το ιδιοκτησιακό καθεστώς του θεάτρου και να λειτουργήσει ως ανοιχτή πολιτιστική δομή του δήμου Αθήνας για τους καλλιτέχνες που το λειτούργησαν όλη αυτήν την περίοδο και για άλλους συλλογικούς φορείς στο χώρο του Πολιτισμού, με σκοπό να παραμείνει ένα ζωντανό κύτταρο καλλιτεχνικής δημιουργίας που θα απευθύνεται πλατιά στο λαό, ζητούν με Ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης, Διαμάντω Μανωλάκου και Θανάσης Παφίλης προς την υπουργό Πολιτισμού.

Αναλυτικά, η Ερώτηση έχει ως εξής:

«Μια ακόμη αστυνομική επιχείρηση καταστολής εκτυλίχτηκε τις τελευταίες μέρες από την πλευρά της κυβέρνησης, με την εκκένωση του ιστορικού θεάτρου "ΕΜΠΡΟΣ" - ένα ζωντανό διατηρητέο μνημείο της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς - του οποίου οι είσοδοι σφραγίστηκαν με τσιμεντόλιθους, που κατόπιν επιχειρήθηκε να αντικατασταθούν από σιδερένιες κατασκευές.

Η νέα αυτή πρόκληση της κυβέρνησης αποτελεί συνέχεια της ευθύνης της, όπως και της διαχρονικής ευθύνης των κυβερνήσεων που ενέταξαν και διατήρησαν πλήθος σπουδαίων μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την εμπορική τους εκμετάλλευση, ενώ αδιαφόρησαν εγκληματικά για την απουσία ελεύθερων χώρων πολιτισμού προετοιμάζοντας την ιδιωτικοποίηση και των λιγοστών που ακόμη υπάρχουν.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κα υπουργός:

- Αν θα λάβει τα απαιτούμενα μέτρα για την επίλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του "ΕΜΠΡΟΣ" σε συνεργασία με τον δήμο Αθήνας και την Περιφέρεια Αττικής ώστε με ευθύνη του δήμου Αθήνας να λειτουργήσει ως πολιτιστική δομή ανοιχτή για τους καλλιτέχνες που το λειτούργησαν όλη αυτήν την περίοδο, όπως και για άλλους συλλογικούς φορείς στο χώρο του Πολιτισμού, με σκοπό να παραμείνει ένα ζωντανό κύτταρο καλλιτεχνικής δημιουργίας που θα απευθύνεται πλατιά στο λαό.

- Αν θα προχωρήσει γενικότερα στην παραχώρηση χώρων και τη δημιουργία υποδομών για ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση, τόσο αναγκαίων για τη δημιουργία, προετοιμασία και παρουσίαση καλλιτεχνικών έργων από όλα τα είδη της Τέχνης».

Το ζήτημα για το θέατρο «Εμπρός» έθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας, προ ημερήσιας διάταξης, ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητώντας «το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει θέση». Επισήμανε ότι για το θέατρο «Εμπρός», «λόγω του χαρακτήρα που έχει και ως μέρος του αρχιτεκτονικού αποτυπώματος της πόλης, πρέπει να λυθεί το ιδιοκτησιακό από το υπουργείο Πολιτισμού, τον δήμο και την Περιφέρεια και να λειτουργήσει με ευθύνη του δήμου ως ανοιχτή πολιτιστική δομή».

Το Δημοτικό Ωδείο Πατρών αποκαλύπτεται...

Το νέο κτίριο στο οποίο στεγάζεται το Δημοτικό Ωδείο Πατρών, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης της φυσικής του έδρας, παρουσιάστηκε την Παρασκευή από την πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού, Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, παρουσία του δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, και του καλλιτεχνικού διευθυντή, Γεράσιμου Βουτσινά. Οπως ανέφερε η Κ. Γεροπαναγιώτη, το καθεστώς της λειτουργίας δομών καλλιτεχνικής παιδείας με ανταπόδοση (δίδακτρα) ουσιαστικά παρεμποδίζει τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών να έχουν πρόσβαση στην Τέχνη. Το 80% των μαθητών του Δημοτικού Ωδείου Πατρών έχει ενταχθεί στις ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται μειωμένα δίδακτρα. «Η δική μας αντίληψη, ως δημοτική αρχή, είναι ότι η Τέχνη αποτελεί δικαίωμα όλων των μαθητών και συνολικά του λαού μας και χρησιμοποιούμε όσες δυνατότητες υπάρχουν για να καλύψουμε τις πολιτιστικές ανάγκες, διεκδικώντας χρηματοδότηση και μόνιμες θέσεις προσωπικού. Γίνεται αντιληπτό ότι η ανάγκη για μόνιμη χρηματοδότηση του Ωδείου και εξασφάλιση μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού είναι επιτακτική και θα επανέλθουμε στα αντίστοιχα υπουργεία απαιτώντας έκτακτη χρηματοδότηση του δήμου από τον κρατικό προϋπολογισμό (...)», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, σημείωσε ότι ο Πολιτιστικός Οργανισμός «παλεύει για να έχουμε στην πόλη μας αυτά που δικαιούνται οι νέοι και τα παιδιά μας». Επισήμανε δε πως είναι επιλογή των κυβερνήσεων ο Πολιτισμός να είναι το «αποπαίδι», καθώς αυτοί που έχουν το χρήμα εξασφαλίζουν για τον εαυτό τους και στα ζητήματα του Πολιτισμού αυτό που θέλουν. Πρόσθεσε ότι ο δήμος της Πάτρας παίρνει σήμερα το 1/3 των χρημάτων που λάμβανε το 2010, που και τότε ήταν λίγα. Ο δήμαρχος έκανε αναφορά και στην Περιφέρεια, καλώντας την να φροντίσει τα χρήματα που έχει να πιάνουν τόπο και να δίνει τη χρηματοδότηση στον Πολιτιστικό Οργανισμό που ως φορέας και θεσμός με ευθύνη οργανώνει την πολιτιστική δραστηριότητα στην πόλη. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ενώ από την Περιφέρεια δαπανήθηκαν σχεδόν 2 εκατ. ευρώ για τις εκδηλώσεις συμπλήρωσης 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 η χρηματοδότηση της οργανωμένης και στελεχωμένης δομής που έχει ο Πολιτιστικός Οργανισμός για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση ήταν ελάχιστη.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ