ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Απρίλη 2019
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Νέες αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Eurokinissi

Νέες αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, μέχρι και 7,5%, βλέπουν από χτες οι επιβάτες που πήγαν στο γκισέ για να ταξιδέψουν προς Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, κεντρικό, βόρειο και ανατολικό Αιγαίο.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, «αξιοποιώντας» αναλόγως και τις μέρες του Πάσχα, όπου ανεβαίνει κατακόρυφα η επιβατική κίνηση, επιβάλλουν αυξήσεις σε όλα τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, λεηλατώντας παραπέρα το λαϊκό εισόδημα. Δεν αποκλείεται δε να επιβάλουν και παραπέρα αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων με την έναρξη της θερινής περιόδου.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να αποδείξει το μέγεθος της απάτης στην οποία έχει επιδοθεί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τον κουρνιαχτό που σηκώνει με το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο» και τα παραμύθια της ότι δουλεύει για τις «ανάγκες των πολλών», επιδιώκοντας πως με αυτά θα καλύψει το γεγονός ότι με την αντιλαϊκή της πολιτική φουσκώνει τα πανιά των εφοπλιστών, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου, που στραγγίζει το λαό για την ενίσχυση της κερδοφορίας του.

Εντελώς ενδεικτικά, το εισιτήριο στο κατάστρωμα του πλοίου, δηλαδή στην πλαστική καρέκλα για ένα ταξίδι περίπου 8 ωρών, από Πειραιά για Ικαρία ανεβαίνει στα 39,50 ευρώ από 37 που κόστιζε μέχρι χτες, αύξηση 6,75%, ενώ η οικονομική αεροπορική θέση πάει στα 49 ευρώ από 47. Από Πειραιά για Σάμο η οικονομική αριθμημένη θέση διαμορφώνεται στα 56 ευρώ από 54, αύξηση 3,7%. Για Σύρο η οικονομική αριθμημένη θέση από 36,50 ευρώ πάει στα 38, αύξηση 4,7%, ενώ για Πάρο, από 39,50 ευρώ πάει στα 41, αύξηση 3,7%.

Από Πειραιά για Ρόδο, η οικονομική θέση από 63,50 ευρώ ανεβαίνει στα 68,50, αύξηση 7,8%. Από Πειραιά για Μυτιλήνη η πλαστική καρέκλα χρεώνεται πλέον 48 ευρώ από 46, αύξηση 4,3%, ενώ η οικονομική αριθμημένη θέση από τα 49 ευρώ πάει στα 51.

Εν ολίγοις, μια 4μελής οικογένεια χωρίς όχημα και στην πλαστική καρέκλα για να πάει στη Μυτιλήνη και να γυρίσει θα πρέπει να καταβάλει 384 ευρώ. Αν σκεφτεί να καθίσει σε αεροπορική θέση και να πάρει μαζί της και αυτοκίνητο, του οποίου το ναύλο είναι στα 98 ευρώ, θα πρέπει να καταβάλει πήγαινε - έλα 604 ευρώ! Για καμπίνα ούτε λόγος να γίνεται.

Για τη Σύρο, ένα από τα πιο κοντινά νησιά στον Πειραιά, μια 4μελής οικογένεια θα πρέπει να καταβάλει πήγαινε - έλα (στην οικονομική πάντα θέση) 304 ευρώ, από 226 που ήταν το καλοκαίρι του 2015. Δηλαδή μιλάμε για αύξηση 34,51%! Η ίδια οικογένεια, για Σύρο, αν πάρει και όχημα, του οποίου το ναύλο ανέρχεται πια στα 73,50 ευρώ από 72, 50 μέχρι χτες, θα πρέπει να πληρώσει 451 ευρώ!

«Χρήμα με ουρά» στους εφοπλιστές, «ισοδύναμη» κοροϊδία στο λαό

Πέρα από τα όσα κερδίζουν οι εφοπλιστές με τα εισιτήρια - φωτιά, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και οι προκάτοχοί της, συνεχίζει να ενισχύει την εφοπλιστική κερδοφορία και με «ζεστό» χρήμα βγαλμένο από την άγρια φορολογία των μόνιμων υποζυγίων, του εργαζόμενου λαού.

Ετσι, για την εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου» προβλέπεται ότι από φέτος θα τους καταβάλλεται σε ετήσια βάση από τον κρατικό προϋπολογισμό το ποσό των 150 εκατ. ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να αυξηθεί. Ενώ η άμεση επιδότηση για τις «άγονες γραμμές», για τη δρομολογιακή περίοδο που «τρέχει», προβλέπεται και πάλι, όπως πέρυσι, να αγγίξει τα 120 εκατ. ευρώ. Και σαν να μην έφταναν αυτά, στις 27/6/2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πέρασε νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει ότι τα εκατομμύρια ευρώ επιδότησης που παίρνουν οι εφοπλιστές κάθε χρόνο για τις «άγονες γραμμές» «δεν εκχωρούνται, δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται σε τυχόν οφειλές αυτών (σ.σ. των εταιρειών) προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία»!

Πέραν αυτών, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός μιλώντας στις αρχές Απρίλη στο 1ο Φόρουμ Κυκλικής Οικονομίας, στο Ζάππειο, η κυβέρνηση έχει έτοιμη μελέτη σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), που προβλέπει «την αξιοποίηση πολυετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές», την «αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την επιδότηση του περιβαλλοντικού μέρους του πλοίου» και «τη δανειοδότηση για την κατασκευή του πλοίου», που μεταφράζεται ότι αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν και πάλι θα είναι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα.

Ταυτόχρονα, βέβαια, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί και ενισχύει το θεσμικό πλαίσιο των προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να ανεβάζουν τα εισιτήρια όποτε τους καπνίσει, να δρομολογούν και να αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με την κερδοφορία τους, αφήνοντας σύξυλα πολλά νησιά, που ειδικά το χειμώνα κάνουν να δουν πλοίο ακόμα και βδομάδες. Να έχουν εν πλω πλοία υποσυντήρητα και υπερήλικα (βλέπε απανωτές βλάβες), να μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων (αριθμό και ειδικότητα πληρώματος) ειδικά τη χειμερινή περίοδο ακόμα και κατά 50% και να προγραμματίζουν ταξίδια - οδύσσειες (με δρομολόγια όπως π.χ. του «Νήσος Χίος», που πιάνει 20 λιμάνια!), με τους ναυτεργάτες να είναι επί ποδός μέχρι τελικής πτώσης για να τα βγάλουν πέρα, με ό,τι σημαίνουν αυτά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Κατά τ' άλλα, η κυβέρνηση πανηγύριζε τις προάλλες για το «συνυποσχετικό» που συνυπέγραψε με τους εφοπλιστές για την... εθελοντική τους φορολόγηση, ένα «πουρμπουάρ» της τάξης των 20 ευρώ ανά πλοίο που θα δίνουν, αν το δίνουν κι αυτό, την ώρα που θα απολαμβάνουν δεκάδες - συνταγματικά κατοχυρωμένες - φοροαπαλλαγές και «ζεστό» χρήμα με ουρά.

Η καπιταλιστική ανάπτυξη ασυμβίβαστη με τις ανάγκες για φτηνή και ασφαλή μετακίνηση

Αποδεικνύεται στην πράξη ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα είναι ασυμβίβαστες με την εξυπηρέτηση του λαού και το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής. Η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, στις μεταφορές και το κίνητρο του κέρδους αποτελούν την αιτία των προβλημάτων.

Η πραγματικότητα μαρτυρά πως παρά το γεγονός ότι οι αστικές κυβερνήσεις εναλλάσσονται, εφαρμόζεται η ίδια στρατηγική κατά των εργαζομένων και των νησιωτών, είτε στο τιμόνι της διακυβέρνησης βρίσκεται η ΝΔ είτε το ΠΑΣΟΚ είτε ο ΣΥΡΙΖΑ, κι αυτό είναι βασικό κριτήριο ψήφου μπροστά στις κάλπες και αναδεικνύει την ανάγκη οι εργαζόμενοι, οι νησιώτες, συνολικά ο λαός, με την οργανωμένη πάλη του να πει το «φτάνει πια», βάζοντας μπροστά τις δικές του ανάγκες.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ - ΔΙΟΔΙΑ
«Περηφάνεια» για τα εξασφαλισμένα κέρδη των ομίλων...

«Περήφανος» για την έναρξη των έργων στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στα δύο πρώτα εργοτάξια που εγκαταστάθηκαν στον Αλισσό Αχαΐας και στη Βάρδα Ηλείας, βρίσκοντας την ευκαιρία να μιλήσει εκ νέου για την «εξοικονόμηση υπέρ του Δημοσίου» πολλών εκατομμυρίων ευρώ, που υποτίθεται ότι εξασφάλισε ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την υλοποίηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, έναντι εκείνου των προκατόχων της.

Ξέχασε φυσικά να πει ότι η λεγόμενη «σκληρή διαπραγμάτευση» ΣΥΡΙΖΑ εξασφάλισε, κατ' αναλογία της «διαπραγμάτευσης» και της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, σταθερή και διασφαλισμένη κερδοφορία για τους κατασκευαστικούς ομίλους και τις ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων, αύξησε τις τιμές των διοδίων και «φύτεψε» νέους σταθμούς όπου δεν υπήρχαν.

Θυμίζουμε άλλωστε πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει καταβάλει πάνω από 870 εκατ. ευρώ στους επιχειρηματικούς ομίλους από τα τέλη του 2016 για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να υπολογίζονται τα χρήματα που θα λάβουν για το έργο Πάτρα - Πύργος, ενώ φρόντισε να βάλει σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης και τον τελευταίο μεγάλο αυτοκινητόδρομο που παρέμενε υπό κυριότητα του Δημοσίου, την Εγνατία Οδό, ιδρύοντας μάλιστα και δεκάδες νέους σταθμούς διοδίων κατά μήκος του δρόμου και στους κάθετους άξονές τους.

Αυτό που μένει στα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα εντέλει από τη «σκληρή διαπραγμάτευση» του ΣΥΡΙΖΑ με τους παραχωρησιούχους είναι το τεράστιο κόστος διοδίων που πληρώνουν για τις μετακινήσεις τους κατά μήκος αυτών των δρόμων, που σε συνδυασμό με τις υψηλές τιμές της βενζίνης, που ξεπέρασαν το 1,6 ευρώ, «ροκανίζουν» από ακόμη μια μεριά το λαϊκό εισόδημα.

Για παράδειγμα, οι εκδρομείς του Πάσχα από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη θα πληρώσουν μόνο στα διόδια 31,25 ευρώ και με επιστροφή 62,50 ευρώ, από Αθήνα προς Πάτρα 11,80 ευρώ και με επιστροφή 23,60 ευρώ, από Αθήνα προς Καλαμάτα 13,95 ευρώ και με επιστροφή 27,90 ευρώ και από Αθήνα προς Ιωάννινα μέσω της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου 38 ευρώ και με επιστροφή 76 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους είχαν επιβληθεί νέες αυξήσεις στα διόδια, μεταξύ 0,10 - 0,15 ευρώ κατά μέσο όρο ανά σταθμό, μέχρι και 1 ευρώ για τα λεωφορεία στη γέφυρα του Ρίου, ενώ το τελικό κόστος των διοδίων στην Εγνατία Οδό παζαρεύεται το τελευταίο διάστημα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με δεδομένη πάντα την κυβερνητική δέσμευση να πουλήσει και αυτόν τον αυτοκινητόδρομο.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Δωρεάν διόδια και μειωμένα εισιτήρια για τη μετακίνηση στις γιορτές

Θυμίζουμε ότι προ ημερών η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών ζητώντας δωρεάν - ελεύθερα διόδια και μειωμένα εισιτήρια σε πλοία, ΚΤΕΛ και σιδηροδρόμους για τη μετακίνηση των πολιτών τις γιορτές του Πάσχα.

Αναλυτικά, το κείμενο της Ερώτησης αναφέρει:

«Τις επόμενες μέρες, χιλιάδες λαϊκές οικογένειες θα θελήσουν και θα επιχειρήσουν να μετακινηθούν από τα μεγάλα αστικά κέντρα προς την επαρχία και την ύπαιθρο, προκειμένου να συνεορτάσουν, με τον πατροπαράδοτο τρόπο, με τους γονείς, συγγενείς, φίλους και συντοπίτες τους τις γιορτές του Πάσχα.

Σοβαρότατο εμπόδιο στην υλοποίηση της παραπάνω απόφασής τους θα είναι τα πανάκριβα έξοδα μετακίνησής τους. Τούτο κυρίως λόγω των υπέρογκων και πολλαπλών διοδίων σε όλη τη χώρα, αλλά και λόγω των ακριβών εισιτηρίων στα μεταφορικά μέσα, πλοία, ΚΤΕΛ και σιδηροδρόμους, σε συνδυασμό με το λεηλατημένο εισόδημά τους, από τη μακρόχρονη σε βάρος τους ακολουθούμενη αντιλαϊκή φορομπηχτική πολιτική.

Αποτέλεσμα θα είναι η πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών να στερηθούν ή να δυσκολευτούν αφάνταστα να ασκήσουν το πιο πάνω δικαίωμά τους να γιορτάσουν με τους δικούς τους ανθρώπους, με τον παραδοσιακό τρόπο, αυτές τις γιορτινές μέρες.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. υπουργοί, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση:

-- Για να διέρχονται όλοι οι πολίτες δωρεάν από όλους τους σταθμούς των διοδίων της χώρας, το διάστημα από Μ. Πέμπτη μέχρι και την Τρίτη του Πάσχα.

-- Για να μειωθεί το κόστος μετακίνησης όλων των πολιτών με πλοία, ΚΤΕΛ και σιδηροδρόμους κατά 50%, κατά το ίδιο διάστημα, δηλαδή από τη Μ. Πέμπτη μέχρι και την Τρίτη του Πάσχα».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ