ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Μάρτη 2020
Σελ. /20
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Απογειώθηκαν οι απολύσεις σε εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης

Με μαζική αποστολή sms έμαθαν οι εργαζόμενοι ότι χάνουν τη δουλειά τους...

INTIME NEWS

Εκατοντάδες είναι οι απολύσεις εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στις οποίες προχωρούν οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης «Swissport» και «Skyserv» (ανήκουν στον ίδιο όμιλο) στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οι απολύσεις αφορούν περίπου 300 εργαζόμενους που δουλεύουν με τέτοιες συμβάσεις, έχοντας «κλείσει» ακόμα και δέκα χρόνια εργασίας. Ο τρόπος μάλιστα με τον οποίο ενημερώθηκαν πως χάνουν τη δουλειά τους ήταν με τηλεφωνικές κλήσεις, ακόμα και με τη μαζική αποστολή μηνύματος στα κινητά τους τηλέφωνα.

«Οι αεροπορικές εταιρείες παίρνουν έκτακτα μέτρα αδειών, απολύσεων, συνταξιοδοτήσεων κ.τ.λ. Η επόμενη μέρα δεν θα είναι ίδια», αναφέρει το μήνυμα που έλαβαν οι εργαζόμενοι από στέλεχος της εταιρείας. Σύμφωνα με αυτό, η εταιρεία «είναι στη δυσάρεστη θέση να σταματήσει άμεσα τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου», ενώ οι μισοί υπάλληλοι αορίστου χρόνου «θα ενταχθούν στο καθεστώς της εκ περιτροπής απασχόλησης».

«Ας ελπίσουμε ότι θα κατορθώσουν οι αεροπορικές εταιρείες πελάτες μας να κρατηθούν όρθιες», εύχεται απευθυνόμενος στους εργαζόμενους που μόλις άφησε χωρίς μεροκάματο ο εκπρόσωπος της επιχείρησης, ενώ απολογείται για το «άκομψο» του μηνύματος, αλλά, τι να κάνουμε, «είστε πάρα πολλοί και δεν υπάρχει χρόνος προσωπικής επικοινωνίας»... Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν πότε στην πραγματικότητα λήγουν οι συμβάσεις τους, καθώς μετά την πρώτη σύμβαση που υπέγραψαν, οι συμβάσεις τους ανανεώνονται «αυτόματα», χωρίς οι ίδιοι να τις έχουν στα χέρια τους και να γνωρίζουν τη διάρκειά τους.

Σημειώνεται ότι συνολικά οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, ανεξάρτητα από το πόστο και την εταιρεία στην οποία δουλεύουν, αντιμετωπίζουν απολύσεις και εκ περιτροπής εργασία, καθώς η εργοδοσία επιχειρεί να φορτώσει στις δικές τους πλάτες τη μείωση της επιβατικής κίνησης, εξαιτίας της επιδημίας του κορονοϊού. Στην προσπάθεια αυτή, οι επιχειρήσεις αξιοποιούν τόσο το πλούσιο αντεργατικό νομοθετικό οπλοστάσιο που τους έχουν εξασφαλίσει οι κυβερνήσεις όσο και τα μέτρα που νομοθετεί η σημερινή κυβέρνηση στο όνομα της αντιμετώπισης των επιπτώσεων της επιδημίας. Στο ίδιο μήκος κύματος, η «Goldair Handling» έχει προχωρήσει σε εκ περιτροπής εργασία και έχει απολύσει εργαζόμενους.

Τις απολύσεις και την εκ περιτροπής εργασία καταγγέλλουν το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής, καλώντας «τους εργαζόμενους σε ξεσηκωμό, να μην αποδεχθούν νέα βάρη στις πλάτες τους. Να οργανωθούν στα ταξικά συνδικάτα και να διεκδικήσουν να μην πληρώσουν το μάρμαρο πάλι οι ίδιοι. Επίσης, καλούμε την κυβέρνηση να μην παίρνει μόνο μέτρα καταστολής και απαγόρευσης και να μετατοπίζει την ευθύνη στους εργαζόμενους, αλλά, όπως οφείλει, να παρέμβει άμεσα και να διασφαλίσει το εισόδημα των εργαζομένων και τη συνέχεια της εργασίας τους», αναφέρει. Με ανάλογες ανακοινώσεις, απαιτούν να παρθούν πίσω οι απολύσεις το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και το Σωματείο εργαζομένων στην επιχείρηση «ΣΕΛΕΚΤ ΣΕΡΒΙΣ ΠΑΡΤΝΕΡ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ» Αττικής.

ΚΚΕ: Να διασφαλιστούν θέσεις εργασίας και μισθοί

Αμεση ήταν η παρέμβαση του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη για τις εκατοντάδες απολύσεις, με επιστολή προς τον υπουργό Εργασίας στην οποία σημειώνει:

«Τις συνέπειες από τα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας δεν μπορεί να τις μεταφέρετε στους εργαζόμενους. Το ΚΚΕ σας καλεί να παρέμβετε άμεσα, για να σταματήσει η εργοδοτική επίθεση.

Οπως πιστεύουμε ότι σας είναι γνωστό, οι αεροπορικές εταιρείες ύστερα από την απόφαση για διακοπή των πτήσεων, ενημερώνουν τους εργαζόμενους με μήνυμα για τις απολύσεις και την εκ περιτροπής απασχόληση.

Στις περισσότερες εταιρείες εργάζονται αρκετοί για πολλά χρόνια με διάφορες συμβάσεις, όπως συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ακόμα και δίμηνες συνεχώς ανανεούμενες. Ολοι αυτοί οι εργαζόμενοι απολύονται. Ο ισχυρισμός της κυβέρνησης, ότι "με την αναστολή της σύμβασης εργασίας σταματήσαμε τις απολύσεις", αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι θέλει, αλλά δεν μπορεί να κρύψει το μέγεθος της επίθεσης των επιχειρηματικών ομίλων, προκειμένου να απαλλαγούν από το κόστος και τις συνέπειες ακόμη και αυτής της ρύθμισης.

Η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να παρέμβει και να διασφαλίσει το εισόδημα των εργαζομένων και τη συνέχεια της δουλειάς τους».

ΚΡΟΥΣΜΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΣΤΗ Ν/Ζ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Ανησυχία στους εργαζόμενους για τη στάση υπουργείου και Λιμενικού

Συνδικάτο Μετάλλου: Πάρτε τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων

Θετικός στον νέο κορονοϊό βρέθηκε εργάτης από την Πολωνία, 18μελούς συνεργείου που έφτασε την περασμένη Κυριακή στην Ελλάδα προκειμένου να εκτελέσει επισκευαστικές εργασίες στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Super Fast 11», το οποίο βρίσκεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Η είδηση έγινε γνωστή το βράδυ της Δευτέρας 24 Μάρτη, μετά από πληροφορίες του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας τις οποίες επιβεβαίωσαν το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας και η Λιμενική Αρχή Περάματος.

Εκτός από τους 18 εργάτες του συνεργείου, οι οποίοι ήρθαν στην Ελλάδα με ευθύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας την Κυριακή από τη Μάλτα, στο πλοίο βρίσκονται και οι 40 ναυτεργάτες του πληρώματος, ενώ δούλευαν και πάνω από 60 εργάτες - μέλη των συνεργείων της Ζώνης!

Από το ΥΝΑ αναφέρθηκε ότι ο εργάτης είναι σε καραντίνα στην καμπίνα του. Στο ερώτημα όμως αν θα υπάρξουν μέτρα για την προστασία του πληρώματος και των συνεργείων, η απάντηση που δόθηκε ήταν «δεν γνωρίζουμε» και πως έχουν ενημερωθεί ο ΕΟΔΥ και η Περιφέρεια Αττικής.

Η είδηση έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία σε ναυτεργάτες και μεταλλεργάτες, ενώ αξιοσημείωτο είναι ακόμα πως μέχρι και χτες το βράδυ δεν είχε υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με το περιστατικό και τι μέτρα έχουν ληφθεί.

Την ίδια μέρα με την είδηση για το περιστατικό στο «Super Fast 11», το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης με καταγγελία τους έφεραν στο φως ένα ακόμα περιστατικό, για εργοδότη που δραστηριοποιείται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και «έφερε για εργασία εργαζόμενο ο οποίος επέστρεψε από το εξωτερικό και θα έπρεπε να βρίσκεται σε καραντίνα 14 ημερών, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς».

Τα σωματεία αναφέρουν ότι τελικά «με παρέμβασή τους παρεμπόδισαν αυτή την επικίνδυνη ενέργεια από την πλευρά της εργοδοσίας, που ασκούν πιέσεις στους εργαζόμενους και με την απειλή ότι δεν θα τους πάρουν στη δουλειά, τους υποχρεώνουν πολλές φορές σε ενέργειες που θέτουν σε κίνδυνο και τη δική τους ασφάλεια, αλλά και όλων των υπόλοιπων εργαζομένων».

ΔΑΣ ΟΑΣΑ
Στην πρώτη γραμμή η υγεία εργαζομένων και επιβατών

Συγκεκριμένα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους συνολικά και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) ζητά η ΔΑΣ ΟΑΣΑ. Προειδοποιεί μάλιστα πως «όσο δεν περνούν μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους σε κάθε χώρο δουλειάς αλλά και ειδικότερα στα ΜΜΜ, θα διασπείρεται ο ιός σε όλη την πόλη». Μεταξύ άλλων διεκδικεί:

  • Στα λεωφορεία και τρένα να λαμβάνονται υπόψη τα μέτρα που καθορίζουν οι επίσημες ανακοινώσεις του ΕΟΔΥ καθώς και οι αποστάσεις ανά άτομο, όπως αυτές ορίζονται από το υπουργείο Υγείας, και να καθοριστεί ο αριθμός επιβατών ανά όχημα και συρμό κατ' αναντιστοιχία αυτών που έχουν οριστεί για τα καταστήματα που παραμένουν σε λειτουργία.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, 700 οδηγών και 300 τεχνικών.
  • Μείωση του εργάσιμου χρόνου σε 4ωρο.
  • Πύκνωση των δρομολογίων σε γραμμές και ώρες αιχμής που υπάρχει συνωστισμός.
  • Παροχή μέτρων ατομικής προστασίας (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά υγρά) σε κάθε εργαζόμενο με ευθύνη των εταιρειών.
  • Να δημιουργηθεί καμπίνα για την προστασία του οδηγού από τη διασπορά του ιού.
  • Απολύμανση των οχημάτων μετά από κάθε δρομολόγιο και των εγκαταστάσεων σε καθημερινή βάση σε ΟΣΥ - ΣΤΑΣΥ - ΟΑΣΑ κ.ά.


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ