ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Νοέμβρη 2020
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
«... Για όλου του κόσμου το ψωμί, το φως και το τραγούδι!»

Μεγάλη διαδικτυακή συναυλία την Κυριακή 13 Δεκέμβρη, με τη συμμετοχή δεκάδων καλλιτεχνών

Πάνω από 30 είναι οι καλλιτέχνες που έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, συμμετέχοντας σε μια ξεχωριστή πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή μιας πολύ μεγάλης συναυλίας, προσαρμοσμένης διαδικτυακά λόγω των συνθηκών.

H βιντεοσκόπηση της συναυλίας θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και θα αναμεταδοθεί διαδικτυακά την Κυριακή 13 Δεκέμβρη στις 21.00, στο κανάλι του ΠΜΣ στο YouTube (https://www.youtube.com/channel/UCfnc0XV9WsYEmAu68477PlQ).

Συμμετέχουν και στηρίζουν (αλφαβητικά) οι: Ανδρουλιδάκης Μανόλης, Αντωνοπούλου Ρίτα, Γλυκερία, Δεληβοριάς Φοίβος, Δρογώσης Στάθης, Ζουγανέλη Ελεωνόρα, Θηβαίος Χρήστος, Θωμαΐδης Κώστας, Ικαρη Βιολέτα, Κανά Μελίνα, Κότσιρας Γιάννης, Λέκκας Βασίλης, Λιδάκης Μανώλης, Μακεδόνας Κώστας, Μητσιάς Μανώλης, Μουζουράκης Πάνος, Μουτσάτσου Αναστασία, Μπάμπαλη Ανδριάννα, Μπάσης Δημήτρης, Μποφίλιου Νατάσσα, Νέγκα Γιώτα, Νταλάρας Γιώργος, Παπακωνσταντίνου Βασίλης, Πασχαλίδης Μίλτος, Περίδης Ορφέας, Πορτοκάλογλου Νίκος, Σάττι Μαρίνα, Τριανταφυλλίδης Κώστας, Τσακνής Διονύσης, Φάμελλος Μανώλης, Φαραντούρη Μαρία. Η επιμέλεια της ορχήστρας είναι του Γιάννη Παπαζαχαριάκη.

Ο ΠΜΣ σημειώνει ότι μέσα από αυτή την πρωτοβουλία «ενώνουμε τις φωνές μας και τις μελωδίες μας με ένα λαό που δεν το βάζει κάτω και αγωνίζεται: Στην πρώτη γραμμή των νοσοκομείων, με τη φόρμα της δουλειάς ή με τα "ρούχα" της τηλεργασίας, στο συνωστισμό του λεωφορείου, με το χαμόγελο, με το θυμό, ενάντια στο φόβο, στην τραγικότητα, στη βαρβαρότητα της ανεργίας, της αβεβαιότητας, του lockdown, αλλά και για την επόμενη μέρα, που δεν πρέπει να είναι χειρότερη από τις προηγούμενες.

Σε αυτή την πρώτη γραμμή βαδίζουν όλους αυτούς τους μήνες όλοι οι καλλιτέχνες που βρέθηκαν χωρίς δουλειά, αλλά και χωρίς στήριξη. Σε αυτόν το δρόμο βαδίζουμε, και δεν σταματάμε ούτε λεπτό να εμψυχώνουμε και να παλεύουμε για εμάς και για όλο τον κόσμο. Η μάσκα μας προστατεύει, αλλά δεν σωπαίνει την καρδιά, το μυαλό και τη φωνή μας. Η μάσκα μας προστατεύει, αλλά δεν αρκεί. Οι αγώνες μας δεν μπορούν να περιμένουν, γιατί ούτε η επιβίωσή μας μπορεί.

Εμείς πήραμε την ατομική μας ευθύνη από την πρώτη στιγμή, όμως δεν αρκεί.

Γι' αυτό:

- Διεκδικούμε να παρθούν ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας, με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Ειδικά για αυτή την κρίσιμη στιγμή που ζούμε, είναι αναγκαία η επίταξη των ιδιωτικών νοσοκομείων και των ιδιωτών γιατρών, για να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα επειδή δεν υπάρχουν ΜΕΘ.

- Διεκδικούμε να εξασφαλιστεί η επιβίωση όλων μας χωρίς εξαιρέσεις, για να μη γυρίσουμε έναν αιώνα πίσω στα συλλογικά και ατομικά δικαιώματά μας.

- Διεκδικούμε να αμειβόμαστε με αξιοπρέπεια από την εργασία μας, για να μπορούμε να ζήσουμε από αυτήν, καθώς και το δικαίωμά μας στον ελεύθερο χρόνο. Στη ζωή μας!

Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιείται αυτή η ξεχωριστή μεγάλη συναυλία, ανοίγοντας έναν πλατύ διάλογο με όλη την κοινωνία, ειδικά αυτές τις στιγμές που η ανάγκη για πολιτισμό είναι τόσο μεγάλη!».

Αναφέρει επίσης ότι σκοπός της συναυλίας είναι και η οικονομική ενίσχυση του Ταμείου Αλληλεγγύης του Σωματείου. Για αυτό, κατά τη διάρκεια της μετάδοσης της συναυλίας θα υπάρχει η δυνατότητα εθελοντικής οικονομικής συνεισφοράς, με όποιο ποσό επιλέγει ο καθένας.


ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Καταγγέλλει τον βανδαλισμό τοιχογραφιών στην «Columbia»

και το μετά
και το μετά
Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας στηρίζει τους 16 τοιχογράφους που απευθύνθηκαν στο Επιμελητήριο καταγγέλλοντας ένα περιστατικό βανδαλισμού τοιχογραφιών στο πρώην κτίριο της δισκογραφικής εταιρείας «Columbia», στον Περισσό (Λεωφόρος Ηρακλείου 127). Από το 2006 μέχρι και σήμερα εικαστικοί τοιχογράφοι έχουν φιλοτεχνήσει αρκετά έργα στο χώρο του εργοστασίου, μετατρέποντάς τον σε μία «υπαίθρια γκαλερί».

Σχετικά με τους τοιχογράφους εικαστικούς, το ΕΕΤΕ αναφέρει ότι «αντιμετωπίζουν προβλήματα όσον αφορά τους χώρους δημιουργίας, έκθεσης και συνθηκών εργασίας, προβλήματα που είναι κοινά με αυτά που αντιμετωπίζουν όλοι οι καλλιτέχνες (εικαστικοί και μη) στις σημερινές συνθήκες. Επίσης είναι ξεκάθαρο ότι με κινήσεις σαν αυτήν του βανδαλισμού δεν μπορεί παρά να ζημιώνεται ο δημιουργός και κατ' επέκταση η Τέχνη και ο κοινωνικός σκοπός της, να πλήττεται η επικοινωνία της Τέχνης με την κοινωνία και η ένταξή της μέσα στην κοινωνική ζωή μας.

Το ζήτημα που έρχεται για μια ακόμα φορά στο ''τραπέζι'' είναι το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων. Στην περίπτωση των τοιχογράφων εικαστικών, η δημιουργία τους "αποτυπώνεται" στο δημόσιο χώρο και όχι μόνο, χωρίς απαραίτητα ανάθεση εργασίας, που όμως ακόμα και αυτή κατοχυρώνεται και προστατεύεται από το νόμο για τα πνευματικά δικαιώματα όσον αφορά στην καταστροφή της ή την εκμετάλλευσή της. Η ανάγκη εικαστικών παρεμβάσεων σε εγκαταλελειμμένα κτίρια έρχεται να καλύψει την κοινωνική ανάγκη για τέχνη στο δημόσιο χώρο, αφού 23 χρόνια δεν εφαρμόζεται από τις κυβερνήσεις ο νόμος για το 1% (ν.2557/97, για τη δημιουργία και τοποθέτηση έργων εικαστικών τεχνών σε δημόσια κτίρια και τον περιβάλλοντα αυτά χώρο)».

Το πριν...
Το πριν...
Οσον αφορά το εργοστάσιο της «Columbia», το ΕΕΤΕ σημειώνει ότι χτίστηκε το 1929 και έως το 1990 που έκλεισε οριστικά, κατέγραψε το μεγαλύτερο κομμάτι της ιστορίας της ελληνικής και ξένης δισκογραφίας. Το 2006 κατεδαφίστηκε έπειτα από τη μεγάλη πυρκαγιά και, παράλληλα, με απόφαση της τότε κυβέρνησης, όλα τα κτίρια του εργοστασίου, εκτός από ένα που χαρακτηρίστηκε διατηρητέο, κατεδαφίστηκαν... Το αίτημα των μαζικών φορέων ήταν και παραμένει, να δημιουργηθεί εκεί ένα δημόσιο μουσείο ελληνικής δισκογραφίας, κάτι που ποτέ δεν προχώρησε.


Συνεχίζεται το 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ

Συνεχίζεται μέχρι και την Κυριακή το 14ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ - docfest - Χαλκίδα 2020. Ενα φεστιβάλ που συγκεντρώνει και προβάλλει ολόκληρη την ετήσια παραγωγή ελληνικών ντοκιμαντέρ, στηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο τους ανεξάρτητους δημιουργούς, οι οποίοι με όχημα τη διεισδυτική ματιά τους ρίχνουν φως στις σκιές του σύγχρονου κόσμου.

Το Φεστιβάλ μεταδίδεται διαδικτυακά και δωρεάν από την ειδικά διαμορφωμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα του Φεστιβάλ, https://online2020.docfest.gr/. 90 ταινίες, από τις οποίες 30 πρεμιέρες, αφιερώματα και παράλληλες εκδηλώσεις (εκθέσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, σεμινάρια, κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά κ.ά.) θα προβληθούν ηλεκτρονικά.

Ξεχωρίζουμε την έκθεση με τίτλο «Η δύναμη της εικόνας» από το αρχείο του κινηματογραφιστή Νίκου Καβουκίδη. Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες από ταινίες που μέσα τους ξεπροβάλλει ανάγλυφα η ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου. Οπως και την έκθεση με τίτλο «Animated world», που μας ταξιδεύει μέσα από τη σχεδιοκίνηση στον μαγικό κόσμο του animation μέσα από τις αφηγήσεις του animatοr Ιορδάνη Ανανιάδη.

Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι το πιο φιλικό φεστιβάλ προς τον χρήστη, αφού δεν έχει περιορισμένες θεάσεις για κάθε ταινία, ούτε και συγκεκριμένη μέρα προβολής τους.

Για περισσότερες πληροφορίες και πρόσβαση στις ταινίες, επισκεφτείτε τη σελίδα του Φεστιβάλ, https://www.docfest.gr.


33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η ταινία «Αλονζανφάν» των αδερφών Ταβιάνι θα προβληθεί στο Πανόραμα
Η ταινία «Αλονζανφάν» των αδερφών Ταβιάνι θα προβληθεί στο Πανόραμα
Ξεκίνησε χθες και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 4 Δεκέμβρη το 33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το οποίο πραγματοποιείται ψηφιακά στην πλατφόρμα Cinesquare.net.

Η πρόσβαση σε όλες τις προβολές θα είναι δωρεάν. Οι ταινίες, που θα προβάλλονται κάθε μέρα, θα είναι αναρτημένες στον ιστότοπο από τις 10 το πρωί έως τις 10 το πρωί της επόμενης μέρας. Οποιος ενδιαφέρεται θα μπορεί να τις παρακολουθήσει εκείνη τη μέρα, ανάλογα και με τον μέγιστο αριθμό θεάσεων που έχει ορίσει το Πανόραμα για κάθε ταινία. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.panoramafest.org/.

Το πρόγραμμα των προβολών περιλαμβάνει το καθιερωμένο διαγωνιστικό τμήμα με επιλεγμένες ευρωπαϊκές ταινίες σκηνοθετών, όπου συναντάμε και δυο από τις καινούργιες ελληνικές ταινίες που ξεχωρίσαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, για την κοινωνική τους διάσταση και την προοδευτική τους ματιά, το πολυβραβευμένο «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη και το «Ντάνιελ '16» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου. Θα προβληθούν επίσης και επιλεγμένα αφιερώματα σε Eλληνες και ξένους σκηνοθέτες.

Τα αφιερώματα που ξεχωρίζουμε φέτος από το Πανόραμα είναι:

Τάκης Κανελλόπουλος: Καθορίζοντας μια εποχή. Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι ταινίες: «Εκδρομή» (1966), «Ουρανός» (1962) και «Ρομαντικό σημείωμα» (1978).

Ερίκ Ρομέρ: Ο ανατόμος των ανθρωπίνων σχέσεων. Ενα σύντομο αφιέρωμα στο έργο του Ερίκ Ρομέρ, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τη γέννησή του, στις 21/3/1920. Θα προβληθούν οι ταινίες του: «Conte d' ete» (2006), «La Marquise d'O» (1976) και «Pauline a la plage» (1996).

Τo 1821 και οι πόλεμοι ανεξαρτησίας, όπου θα προβληθούν ταινίες των Πολ Λεντύκ, Πάολο και Βιττόριο Ταβιάνι, Ετορε Σκόλα, Νίκου Κούνδουρου και Μίκλος Γιάντσο.

Υπάρχουν ακόμα και τα αφιέρωμα Παράδεισος στη Δύση; που αφορά ταινίες Ελλήνων σκηνοθετών πάνω στο μεταναστευτικό ζήτημα και Δεύτερη Ευκαιρία, όπου παρουσιάζονται παλιότερες ταινίες Ελλήνων σκηνοθετών.

  • Σήμερα θα προβληθεί και η ταινία «Ρισάλτο» του Βασίλη Βαφέα. Ο Βαφέας, στην ένατη ταινία του μεγάλου μήκους, παίρνει θέση σε μια σειρά από επίκαιρα ερωτήματα: Για την καπιταλιστική κρίση και το σύστημα της εκμετάλλευσης, για την πραγματική εξουσία και όσους την υπηρετούν, για τη διέξοδο. Η περιπλάνηση του κεντρικού ήρωα γίνεται μια πορεία συνειδητοποίησης που αξίζει κανείς να παρακολουθήσει: Από την τέχνη στη ζωή, από τους συγγενείς στους φίλους και σε εκείνους που παράγουν όλο τον πλούτο, από το ατομικό στο συλλογικό.


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ