ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 26 Νοέμβρη 2006
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κάθε λιμάνι και... πολυεθνική

Εφιαλτικό για τα λαϊκά στρώματα είναι το τοπίο που ετοιμάζει πυρετωδώς για τις θαλάσσιες πύλες της χώρας η κυβέρνηση της ΝΔ με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ - που ως κυβέρνηση φρόντισε να ανοίξει το δρόμο με τη μετατροπή των λιμανιών σε Ανώνυμες Εταιρείες από το 1999 - και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου, αρχίζοντας από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Συνεπής η ΝΔ στις δεσμεύσεις απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ενωση και το μεγάλο κεφάλαιο, τεμαχίζει τα λιμάνια και τα παραδίδει κομμάτι - κομμάτι στους πολυεθνικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών, αρχίζοντας από τους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Σπάει, δηλαδή, το ενιαίο των λιμανιών και τη δυνατότητα λειτουργίας και ανάπτυξής τους ως συνόλου και εντείνει τον «ανταγωνισμό» μέσα στο ίδιο το λιμάνι, αλλά και μεταξύ λιμανιών της χώρας. Και με δεδομένο ότι «ανταγωνισμός» σημαίνει αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, τότε εύκολα βγαίνει το συμπέρασμα πως τα όσα προωθούνται αυτή την περίοδο θα περάσουν από την πλάτη των εργαζομένων όχι μόνο αυτών που δουλεύουν στα λιμάνια - υπάλληλοι και λιμενεργάτες - αλλά από όλους!

Σήμερα ο «Ρ» παρουσιάζει τα πρώτα στοιχεία της έρευνας για τα λιμάνια της χώρας που προορίζονται για το «πιάτο» των ιδιωτών, αρχίζοντας από αυτό του Πειραιά. Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, τα οποία αποτελούν ευαίσθητους τομείς στρατηγικής σημασίας για την οικονομία, τα κυριαρχικά δικαιώματα και την άμυνα της χώρας, είναι εγκληματική. Η ιδιωτικοποίηση δεν έχει καμία σχέση με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, της δήθεν αύξησης των θέσεων εργασίας και άλλων φληναφημάτων, που ψευδέστατα διαδίδει η κυβέρνηση μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

Αντίθετα η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών έχει να κάνει ξεκάθαρα με την πολιτική των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και αποσκοπεί στην πλήρη ένταξη των λιμανιών της χώρας στους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις του μονοπωλιακού κεφαλαίου για την ικανοποίηση των αναγκών του, που στην προκειμένη περίπτωση θέλουν τα λιμάνια της χώρας διαμετακομιστικά κέντρα, χωρίς εθνικούς περιορισμούς και κοινωνικές δεσμεύσεις.

Τα όσα προωθούνται στα λιμάνια επιβεβαιώνουν ότι στην ημερήσια διάταξη μπαίνουν οι δύο δρόμοι εξέλιξης - ανάπτυξης της κοινωνίας: Αυτός των μονοπωλίων, των αναδιαρθρώσεων, του ανταγωνισμού, που σημαίνει αναπαραγωγή της ανεργίας, της φτώχειας και της εξαθλίωσης για τους πολλούς και πλούτος για τους λίγους. Και ο δρόμος που έρχεται σε ρήξη με τη φιλομονοπωλιακή πολιτική και τα μονοπώλια για να φέρει μια άλλη φιλολαϊκή πολιτική. Ο δρόμος που περνάει από την κοινωνικοποίηση των βασικών μέσων παραγωγής, που θα αξιοποιεί τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των εργαζομένων.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ
Εγκαταστάσεις - χρυσωρυχείο στο πιάτο του κεφαλαίου

1.000.000 τ.μ. του λιμανιού του Πειραιά παραδίδονται στις πολυεθνικές, με το διεθνή διαγωνισμό που πρόσφατα αποφάσισαν κυβέρνηση και ΟΛΠ ΑΕ

Τεράστιες εκτάσεις και στρατηγικοί τομείς του λιμανιού παραδίδονται στο κεφάλαιο

Eurokinissi

Τεράστιες εκτάσεις και στρατηγικοί τομείς του λιμανιού παραδίδονται στο κεφάλαιο
Η εγκαθίδρυση των πολυεθνικών -με τις οποίες είναι άμεσα συνδεδεμένο το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο- μέσα στην καρδιά του λιμανιού του Πειραιά, είναι πλέον θέμα χρόνου. Στις 16 Νοέμβρη η κυβέρνηση της ΝΔ «μάντρωσε» τη διορισμένη από αυτήν διοίκηση της «Οργανισμός Λιμένα Πειραιά ΑΕ» (ΟΛΠ) μέσα το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, έζωσε το κτίριο και όλη την περιοχή στο Πασαλιμάνι με αμέτρητες δυνάμεις καταστολής για να αντιμετωπίσει τις δυναμικές αντιδράσεις των εργαζομένων και έβαλε τους... «υπαλλήλους» της να αποφασίσουν τη διακήρυξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Η αρχή των... παραχωρήσεων γίνεται με την εναπόθεση στο πιάτο των ιδιωτών ενός εκατομμυρίου τετραγωνικών μέτρων του λιμανιού που αποτελούν το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), ο οποίος βρίσκεται στην περιοχή του Ικονίου. Παραδίδεται προς ξεκοκάλισμα έτοιμη υποδομή και ανωδομή, πληρωμένη πανάκριβα από τον ελληνικό λαό, αλλά και αυτή που τώρα κατασκευάζεται, επίσης με λεφτά των εργαζομένων, όπως είναι η Α' προβλήτα. Υποδομή - χρυσωρυχείο, αν αναλογιστεί κανείς ότι από αυτή προκύπτει το 75% των εσόδων του ΟΛΠ!

Με στοιχεία του ίδιου του Οργανισμού παραδίδεται στο μεγάλο κεφάλαιο, ένας ΣΕΜΠΟ όπου διακινούνται πάνω από 1.500.000 teus (μονάδα μέτρησης της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων). Η υπήνεμη θέση του σταθμού, σε συνδυασμό με τα μεγάλα βάθη του, εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη και ταχεία εξυπηρέτηση των πλέον σύγχρονων πλοίων.

Μέσα στο σιδερόφραχτο από τις δυνάμεις καταστολής ΥΕΝ αποφασίστηκε το ξεπούλημα του ΣΕΜΠΟ
Μέσα στο σιδερόφραχτο από τις δυνάμεις καταστολής ΥΕΝ αποφασίστηκε το ξεπούλημα του ΣΕΜΠΟ
Εχει αποθήκες για το άδειασμα/γέμισμα εμπορευματοκιβωτίων εμβαδού 19.200 τ.μ., συνεργείο συντήρησης και επισκευής του μηχανολογικού εξοπλισμού επιφάνειας 5.800 τ.μ. και επιπλέον διαθέτει εγκαταστάσεις ψυγείων για ειδικά κοντέινερ και ειδικούς χώρους επικίνδυνων φορτίων. Ηλεκτρονικά συστήματα μηχανοργάνωσης και πληροφοριών. Ανεξάρτητο οδικό δίκτυο για την κίνηση οχημάτων στην περιοχή, το οποίο όμως αποτελεί προέκταση του οδικού δικτύου αποκλειστικής χρήσης του ΟΛΠ. Οσο για τον τεχνολογικό εξοπλισμό, διαθέτει 14 γερανογέφυρες, 52 οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ΟΣΜΕ), 20 γερανοφόρα οχήματα, 25 ελκυστήρες.

Ολα για τους καπιταλιστές

Το ίδιο το κείμενο της διακήρυξης του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ φανερώνει και ποιος είναι ο στόχος. Επιδίωξη της κυβέρνησης της ΝΔ, συνεχίζοντας το έργο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, είναι ακριβώς να μετατραπεί το λιμάνι σε διαμετακομιστικό κέντρο, που θα εξυπηρετεί την κίνηση του κεφαλαίου.«Οι συμμετέχοντες (σ.σ. στο διαγωνισμό) - αναφέρεται - θα πρέπει να έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία στη διοίκηση και διαχείριση λιμενικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) τα οποία λειτουργούν ως κόμβοι θαλάσσιου, διαμετακομιστικού εμπορίου (hub) και εξυπηρετούν κυρίως πλοία μεγάλης μεταφορικής ικανότητας από και προς διεθνείς προορισμούς».

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ένας από τους επίδοξους μνηστήρες η «China Ocean Shipping Company» («Cosco») - η οποία είναι η ναυλώτρια εταιρεία πλοίων της εταιρείας «Costamare» του εφοπλιστή Κωνσταντακόπουλου, που διαθέτει στόλο 60 κοντεϊνεράδικων - έχει ξεκαθαρίσει τις βλέψεις της που είναι μέσω του λιμανιού του Πειραιά και την παραχώρηση κυρίως της Α' προβλήτας και των αποθηκών του Οργανισμού να προωθηθεί εμπορεύματα στα Βαλκάνια, στις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και της Βορείου Αφρικής. Να σημειωθεί ότι επίσης έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά του 25% των μετοχών του ΟΛΠ. Οι άλλοι υποψήφιοι είναι επίσης μεγάλες πολυεθνικές του τομέα των μεταφορών και διαχείρισης λιμανιών, όπως οι ΖΙΜ, «Mediterranean Shipping Company» (MSC), που αποτελούν και χρήστες σήμερα του λιμανιού, οι «Dubai Ports», «Hutchison Ports» και άλλες.

Λιμάνι - γκέτο «μαύρης εργασίας»

Ακόμα, από ίδιο κείμενο προδιαγράφεται ολοκάθαρα και η μετατροπή του λιμανιού σε περιοχή όπου οι πολυεθνικές θα εφαρμόζουν τους δικούς τους νόμους σε βάρος των εργαζομένων, ενώ οι ήδη εργαζόμενοι του ΟΛΠ μένουν στον αέρα. Οπως αναφέρεται, σκοπός της παραχώρησης είναι, με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, να γίνει η περαιτέρω ανάπτυξη, επέκταση και εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, των οποίων η λειτουργία και εκμετάλλευσή τους από τον ιδιώτη θα διαρκέσει 30 χρόνια. Ο ιδιώτης θα έχει, εκτός των άλλων, την «υποχρέωση» για «παροχή φορτοεκφορτωτικών υπηρεσιών προς τα πλοία που εξυπηρετούνται στην προς παραχώρηση έκταση του λιμενικού σταθμού» και «λειτουργίες διαχείρισης του φορτίου εντός της προς παραχώρηση έκτασης του λιμενικού σταθμού (μεταφορά, έλεγχος, στοιβασία, αποθήκευση και μεταφόρτωση του φορτίου κλπ)»!

Ουσιαστικά με αυτές τις παραγράφους μπαίνουν από την «πίσω πόρτα» σε εφαρμογή μέτρα της γνωστής πρότασης οδηγίας «για την απελευθέρωση της αγοράς των λιμενικών υπηρεσιών», η οποία, τόσο για λόγους εσωτερικών αντιθέσεων του κεφαλαίου όσο και των αντιδράσεων των εργαζομένων στα λιμάνια των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεν έχει ακόμα ψηφιστεί. Τμήμα της οδηγίας είναι ακριβώς η «αυτοεξυπηρέτηση», όπως προβλέπει και το κείμενο της προκήρυξης. Ετσι, με τα όσα αναφέρονται στην προκήρυξη, το λιμάνι γκετοποιείται και οι εταιρείες αναλαμβάνουν την πλήρη ευθύνη λειτουργίας του. Που σημαίνει ότι οι επιχειρηματικοί όμιλοι στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» και εντελώς ανεξέλεγκτοι, θα χρησιμοποιούν το δικό τους προσωπικό, με ποιος ξέρει τι είδους σχέσεις εργασίας, για τη φορτοεκφόρτωση των πλοίων, ενώ ανενόχλητες ακόμα και ναυτεργάτες θα κατεβάζουν στους ντόκους!

Επίσης εύκολα προκύπτει ότι συντριπτικό χτύπημα θα δεχτεί και ο τελωνειακός μηχανισμός και οι εκτελωνιστές. Πλήρης ασυδοσία θα επικρατεί στην κίνηση εμπορευμάτων, με φούντωμα του λαθρεμπορίου και απώλεια εκατοντάδων δισεκατομμυρίων εσόδων για το κράτος. Και βέβαια, βίαιος εκτοπισμός των επαγγελματιών, βιοτεχνών και μικρεμπόρων που δραστηριοποιούνται μέσα στο λιμάνι και δορυφορικά από αυτό.

Στο στόχαστρο και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

Τα σχέδια του κεφαλαίου για το μέλλον του λιμανιού δε «χωράνε» το μεροκάματο των εργατοτεχνιτών στα καρνάγια

Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους εργατοτεχνίτες που βγάζουν το μεροκάματο στη Ζώνη
Σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους εργατοτεχνίτες που βγάζουν το μεροκάματο στη Ζώνη
Το τοπίο που προετοιμάζεται με την παραχώρηση κομμάτι κομμάτι του πρώτου λιμανιού της χώρας στο πολυεθνικό, εφοπλιστικό κεφάλαιο είναι εφιαλτικό τόσο για το λαό ολόκληρης της πειραιώτικης περιφέρειας όσο και συνολικά για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα. Κι αυτό επειδή, εκτός των άλλων, έχει κορυφαία βαρύτητα για την εθνική άμυνα της χώρας και τα κυριαρχικά δικαιώματα και αφορά στη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

Με την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ οι πολυεθνικές και οι εφοπλιστές θα θέσουν υπό τον έλεγχό τους την κύρια είσοδο και έξοδο εμπορευμάτων στη χώρα μας εφαρμόζοντας την τιμολογιακή πολιτική που αυτοί θα θέλουν με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το καταναλωτικό κοινό. Ταυτόχρονα, ο ΟΛΠ χάνει την κύρια πηγή εσόδων του. Αυτό θα σημάνει και τον οικονομικό στραγγαλισμό της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Είναι άλλωστε ενδεικτικό γι' αυτά που σχεδιάζουν σε βάρος της Ζώνης - τη μετατροπή της δηλαδή σε ένα ακόμα χώρο εναπόθεσης κοντέινερ - το γεγονός ότι πρόσφατα η διοίκηση του ΟΛΠ επιχείρησε να ιδιωτικοποιήσει τις δύο πλωτές δεξαμενές της, που αποτελούν τα βασικά της εργαλεία.

Στο σφυρί κάθε ελεύθερος χώρος

Το δρόμο του ΣΕΜΠΟ αναμένεται να ακολουθήσει άμεσα η περιοχή Παλατάκι, η οποία αποτελεί έναν από τους λιγοστούς ελεύθερους χώρους του Πειραιά και προγραμματίζεται να ανεγερθεί από ιδιώτη εκθεσιακό - εμπορικό κέντρο. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο χώρος, που ανήκει στο Δήμο Πειραιά, είχε παραχωρηθεί στον ΟΛΠ μόνο για χρήση λιμενικών λειτουργιών και από τον ίδιο το νόμο της παραχώρησης προβλέπεται πως αν σταματήσουν αυτές οι λειτουργίες ο χώρος πρέπει να επιστρέψει στο δήμο. Ενώ η ίδια η διαδικασία που προωθείται για τη δόμησή του «μπάζει νερά» από νομικής πλευράς.

Επίσης, σε ιδιώτες για τη δημιουργία διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου (με μαρίνες, «ψυχαγωγικές δραστηριότητες», όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο του ΥΕΝ και ό,τι άλλο χρειάζεται μια σύγχρονη ...Τρούμπα) παραδίδεται και ο χώρος του ΟΛΠ των 650 στρεμμάτων στην πρώην βιομηχανική ζώνη Δραπετσώνας - Κερατσινίου, όπου βρίσκονταν και τα Λιπάσματα Δραπετσώνας. Κόβεται δηλαδή η πρόσβαση προς τη θάλασσα των κατοίκων και τσιμεντοποιείται μία περιοχή που θα μπορούσε να ήταν χώρος πράσινου, αθλητισμού και πολιτισμού. Ενώ οι αγωνιστικές δημοτικές κινήσεις των περιοχών αυτών διεκδικούν και ανέγερση νοσοκομείου παίδων που τόσο χρειάζεται ο Πειραιάς.

Οπου να 'ναι έρχεται και η σειρά του επιβατικού λιμανιού του Πειραιά, όπου σε συνδυασμό με τους «απελευθερωμένους» ακτοπλόους εφοπλιστές η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη από αυτή που βιώνουν σήμερα νησιώτες, ναυτεργάτες, επιβατικό κοινό.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ
Υπάρχει διέξοδος

Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, ναυτεργάτες, μεταλλεργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, επαγγελματοβιοτέχνες και αυτοαπασχολούμενοι, όλοι οι εργαζόμενοι του Πειραιά και των νησιών έχουν αντικειμενικό συμφέρον να βρεθούν σε ένα ενιαίο μέτωπο πάλης, για να αποκρούσουν το ξεπούλημα του λιμανιού, να εντείνουν την πάλη για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Εχουν συμφέρον να συσπειρωθούν αποφασιστικά γύρω από το διεκδικητικό πλαίσιο των ταξικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ και των προτάσεων που έχει επεξεργαστεί το ΚΚΕ.

Ειδικότερα, τα λιμάνια πρέπει να μείνουν ενιαία, 100% δημόσια, χωρίς μετοχοποιήσεις, θυγατροποιήσεις, κατάργηση ή παραχώρηση δραστηριοτήτων τους στους ιδιώτες. Να απορριφθούν αποφασιστικά τα ιδεολογήματα του κεφαλαίου περί «ανταγωνιστικότητας», να αποδυναμωθούν και να απομονωθούν οι δυνάμεις της ενσωμάτωσης και του συμβιβασμού.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να παλέψουν για:

  • Λιμάνια δημόσια, οργανικά ενταγμένα σε μια πολιτική φιλολαϊκής αντιμονοπωλιακής ανάπτυξης, στο πλαίσιο ενός κεντρικού πανεθνικού σχεδιασμού και διεύθυνσης, που κινητοποιεί τα κοινωνικοποιημένα, συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής με κοινωνικό, εργατικό έλεγχο. Μέσα από κει, τα λιμάνια θα εξασφαλίζουν την ανάπτυξη και την προοπτική τους και θα αποτελούν εργαλεία άσκησης διακρατικών σχέσεων και εξωτερικής πολιτικής για συνεργασία και συμφωνίες στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.
  • Ειδικότερα, το λιμάνι του Πειραιά θα στηρίζει και θα υπηρετεί τη σταθερή, μόνιμη, με πλήρη δικαιώματα εργασία.
  • Θα είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή, θα προωθεί τις διακλαδικές σχέσεις και θα βοηθά τη ναυπηγοεπισκευή.
  • Θα στηρίζει και θα υπηρετεί το νησιωτικό σύμπλεγμα, την οικονομία του, για εθνικό δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
  • Θα βοηθά την οικονομική και παραγωγική ανάπτυξη της περιοχής με κριτήριο τον εργαζόμενο και τις ανάγκες του και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.

Γι' αυτό απαιτείται ανατροπή των συσχετισμών δύναμης, για να γίνει πραγματική αλλαγή στο επίπεδο της εξουσίας, για να μετατραπούν τα λιμάνια σε λαϊκή περιουσία μέσα στο πλαίσιο της Λαϊκής Οικονομίας, που αποτελεί τη μόνη λύση - διέξοδο σε όφελος της λαϊκής πλειοψηφίας.

ΝΔ - ΠΑΣΟΚ
Συνένοχοι μαζί με τα συνδικαλιστικά τους δεκανίκια

Το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ άνοιξε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ψηφίζοντας στη Βουλή το 1999 το νόμο 2688, με τον οποίο μετατράπηκαν ο ΟΛΠ, αλλά και ο ΟΛΘ σε Ανώνυμες Εταιρείες και από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε Ιδιωτικού Δικαίου. Με το νόμο αυτό η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παρέδωσε σε ιδιώτες το 25,5% των μετοχών των δύο Οργανισμών και με βάση αυτόν μετέτρεψε στη συνέχεια, το 2001, επίσης σε Ανώνυμες Εταιρείες, άλλα 10 λιμάνια. Συγκεκριμένα: τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ελευσίνας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, του Λαυρίου, της Πάτρας και της Ραφήνας, τα οποία περιμένουν τον... ιδιώτη τους.

Οι ευθύνες του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού και συγκεκριμένα των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ που πλειοψηφούν στις διοικήσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων του χώρου είναι τεράστιες. Με σημαία τους την πολιτική της «ελεύθερης αγοράς» και με όχημα τον «κοινωνικό διάλογο» προσυπέγραψαν με χέρια και με πόδια την ιδιωτικοποίηση. Ακόμα και σήμερα, που η ιδιωτικοποίηση έχει μπει στην τελική ευθεία, οι παρατάξεις αυτές συνεπικουρούμενες και από την Αυτόνομη Παρέμβαση (ΣΥΝ) στην Ενωση Λιμενεργατών, ψελλίζουν μεν να αποσυρθούν οι αποφάσεις για την παραχώρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων, ωστόσο εξακολουθούν να υποστηρίζουν τον «ειλικρινή διάλογο», κόντρα στη θέληση των εργαζομένων, οι οποίοι δείχνουν τη θέλησή τους για λιμάνια στην υπηρεσία του λαού με την καθολική τους συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ