ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 26 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διευρύνεται το μέτωπο αλληλεγγύης
  • Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/Βάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου "Ελλη Αλεξίου" υπογραμμίζει ότι η κυβερνητική μεταρρύθμιση είναι αντιεκπαιδευτική και βαθιά ταξική και τα κυβερνητικά μέτρα επιδιώκουν τη συνολική υποβάθμιση της μόρφωσης, την ένταση προσπαθειών χειραγώγησης και την καλλιέργεια του προτύπου του υποτακτικού και άμεσα αναλώσιμου εργατικού δυναμικού, την ένταση των ταξικών φραγμών στο δικαίωμα της γνώσης και της μόρφωσης για τα λαϊκά στρώματα, τη δραστική αναβάθμιση του ρόλου του μεγάλου κεφαλαίου στο σύνολο των εκπαιδευτικών λειτουργιών. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών καλεί τη Διδασκαλική Ομοσπονδία να οδηγήσει τον κλάδο σε άμεσες παρατεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις.
  • Το Σωματείο Καθαριστριών Δημόσιων Σχολείων Α-Β/Βάθμιας Εκπαίδευσης εκφράζει τη συμπαράστασή του στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς, "γιατί η Παιδεία είναι ύψιστο αγαθό για τη μόρφωση του λαού και δεν πουλιέται για λίγους". Επίσης το Σωματείο καταδικάζει με έντονο τρόπο την κυβερνητική αδιαλλαξία, τον αυταρχισμό της Αστυνομίας και την παρέμβαση της Εισαγγελίας.
  • Η ΕΣΑΚ Αρκαδίας εκφράζει την αλληλεγγύη της στον αγώνα των μαθητών και τονίζει ότι "η μόρφωση των παιδιών μας είναι υπόθεση όλων μας, γι' αυτό είναι κοινός ο αγώνας, είμαστε περήφανοι που είμαστε γονείς αυτών των παιδιών". Καταγγέλλει τον κλιμακούμενο κυβερνητικό αυταρχισμό που χρησιμοποιεί εισαγγελείς, Αστυνομία, κουκουλοφόρους, προβοκάτορες, προϊστάμενους εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων. "Είναι φασιστικό αυτό το μάθημα υποταγής που επιχειρεί η κυβέρνηση να δώσει στους μαθητές και θυμίζει τις πιο μαύρες και καταδικασμένες εποχές".
  • Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης "Κ. Σωτηρίου" επισημαίνει ότι το μαθητικό κίνημα αντιμετώπισε το όργιο του κυβερνητικού αυταρχισμού, που παραπέμπει σε άλλες εποχές, και δε λύγισε. "Τώρα είναι η στιγμή που δυναμικά πρέπει να διευρύνουμε το μέτωπο στην Παιδεία με τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα συλλαλητήρια, αλλά και με μορφή απεργίας διαρκείας". Το εκπαιδευτικό κίνημα, συνεχίζει, μπορεί να έχει αποτελεσματικότητα "και να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στον υπουργό Παιδείας και τους νόμους του. Να δώσουμε αποφασιστικό χτύπημα στην αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική πολιτική".
  • Το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ηλιούπολης εκφράζει τη συμπαράστασή του στο "δίκαιο αγώνα μαθητών και εκπαιδευτικών" και την αλληλεγγύη "προς τους μαθητές και τις μαθήτριες, που με έναν πρωτόγνωρο τρόπο σε έκταση και παλμό βγήκαν στο δρόμο για να υπερασπιστούν το δικαίωμα στη μόρφωση και την παιδεία". Καταδικάζει την "κυβερνητική αδιαλλαξία και τον αυταρχισμό, την αστυνομοκρατία, τις ασφαλιστικές μεθόδους και τις εισαγγελικές παρεμβάσεις, αφού με αυτόν τον τρόπο της βίας και των ΜΑΤ δε γίνεται Παιδεία". Τέλος, καλεί όλους τους εργαζόμενους της πόλης να σταθούν στο πλευρό των μαθητών.
  • Το Δημοτικό Συμβούλιο Μελιτειέων Κέρκυρας,με ψήφισμά του, καλεί το υπουργείο Παιδείας να προβεί σε ουσιαστικό διάλογο με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης. Ακόμα καταδικάζει κάθε μορφή εισαγγελικής παρέμβασης και καταστολής προς τους μαθητές.
  • Ο Σύλλογος Γυναικών Γαλατσίου και ο Δημοκρατικός Σύλλογος Γυναικών Πατησίων (μέλη της ΟΓΕ),διαμαρτύρονται έντονα για τη μορφή παρέμβασης της κυβέρνησης στο μαθητικό κίνημα, καταδικάζουν τις εισαγγελικές αναμείξεις, τους ξυλοδαρμούς και τις συλλήψεις και καλούν όλες τις γυναίκες να υποστηρίξουν τους αγώνες αυτούς και να βρεθούν στο πλευρό των παιδιών τους.
  • Η Ενωση Συνταξιούχων ΙΚΑ Καλλιθέας και των γύρω δήμων καλεί την κυβέρνηση να σκύψει το κεφάλι της στα προβλήματα της Παιδείας και καταγγέλλει την "απαράδεκτη εμμονή της στο νομοσχέδιο της αντιεκπαιδευτικής, αντιλαϊκής μεταρρύθμισης".
  • Η ΠΕΑΕΑ Ηρακλείου Αττικής υπογραμμίζει πως τα αδάμαστα νιάτα επέδειξαν γνώση, ευθύνη και ωριμότητα στον αγώνα τους και έδωσαν μαθήματα ήθους και αυτογνωσίας. "Γι' αυτά τα νιάτα είμαστε υπερήφανοι", τονίζουν οι αντιστασιακοί και καλούν την κυβέρνηση ν' ακούσει τη φωνή των μαθητών και το λαό να αγωνιστεί μαζί με τα παιδιά του.
  • Η Επιτροπή Ετεροδημοτών Ηλείων Αττικής του ΚΚΕ καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει τον επικίνδυνο κατήφορο που έχει πάρει, προσπαθώντας με τη βία και την τρομοκρατία να κάμψει τους μαθητικούς αγώνες. "Οι μαθητές είναι παιδιά μας, είναι το μέλλον της πατρίδας μας και γι' αυτό θα στηρίζουμε ανεπιφύλακτα όλους τους αγώνες τους και θα στεκόμαστε πάντα στο πλευρό τους", επισημαίνει η Επιτροπή.
  • Μήνυμα αλληλεγγύης προς τους αγώνες των μαθητών για 12χρονη, δωρεάν δημόσια εκπαίδευση και αύξηση των δαπανών στο 15% για την Παιδεία, στέλνει η Ελληνική Κοινότητα SCHORNDORF και περιχώρων. Η Ελληνική Κοινότητα καταγγέλλει την κυβέρνηση, "που έστησε πρωτοφανές κλίμα συκοφάντησης, τρομοκράτησης και αστυνομικής επιχείρησης κατά του δίκαιου αγώνα των μαθητών.
  • Η ΕΕΔΥΕ του Νομού Αρκαδίας χαιρετίζει το μεγαλειώδη αγώνα των μαθητών, "οι οποίοι με ωριμότητα, υπευθυνότητα και συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες παλεύουν για τη διασφάλιση του δικαιώματός τους στη μόρφωση και ενάντια στη μετατροπή τους σε φθηνή εργατική δύναμη". Καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει την αδιάλλακτη στάση απέναντι στα δίκαια αιτήματα των μαθητών και να αυξήσει τις δαπάνες για την Παιδεία. "Εμείς οι φίλοι της ειρήνης που αγωνιζόμαστε κατά των εξοπλισμών και της "νέας τάξης πραγμάτων", επισημαίνει η Επιτροπή Ειρήνης σε ανακοίνωσή της, που αγωνιούμε για το μέλλον αυτού του τόπου, βλέποντας τη μαζικότητα και την αγωνιστικότητα των μαθητών, είμαστε σίγουροι για τη δικαίωση του αγώνα τους και είμαστε στο πλευρό τους".
  • Ο Σύλλογος Γυναικών Αλεξανδρούπολης (ΟΓΕ) καταγγέλλει "το αυταρχικό κατρακύλισμα της κυβέρνησης που δε διστάζει να σέρνει σαν εγκληματίες 15χρονους και γονείς, να εισβάλλει με Αστυνομία και εισαγγελέα στα σχολεία για μια επίδειξη πυγμής". Ο Σύλλογος Γυναικών καλεί όλες τις γυναίκες της Αλεξανδρούπολης να βοηθήσουν "με κάθε τρόπο να απελευθερωθεί ο δρόμος για το μέλλον των παιδιών μας". Τα παιδιά μιας εργάτριας, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, της απολυμένης, της άνεργης, του μετανάστη, του φτωχού μπορούν να μάθουν, να καλλιεργηθούν και να αναπτυχθούν όταν εξασφαλίσουμε για όλα τις ίδιες κοινωνικές προϋποθέσεις.
  • Οι συνταξιούχοι ΙΚΑ και ΤΕΒΕ Αιγάλεω - Αγίας Βαρβάρας - Χαϊδαρίου εκφράζουν την αμέριστη συμπαράστασή τους "στο δίκαιο και ηρωικό αγώνα των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας".
  • Ο Ενιαίος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΣΕΠ) ΤΕΙ Πειραιά συμπαρατάσσεται με το μέτωπο των μαθητών, σπουδαστών, καθηγητών και των γονέων. Ο ΕΣΕΠ με ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι "ενάντια στη "μεταρρύθμιση" για την Παιδεία, διαμορφώθηκαν δύο μέτωπα. Το ένα στηρίζεται στη "Λευκή Βίβλο" και τις άλλες οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που προωθεί η κυβέρνηση και οδηγεί στην παραπέρα υποβάθμιση και πολύμορφη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Εκτείνει και πολλαπλασιάζει τις κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις". Το δεύτερο, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, απαιτεί τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου για την Παιδεία, που έχει ως κύριο άξονα την υποχρεωτική, δημόσια 12χρονη παιδεία.

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ
Δάσκαλοι μόνο για... Ελληνόπαιδες

Χωρίς δάσκαλο βρίσκονται 25 μαθητές, παιδιά παλιννοστούντων ομογενών και αλλοδαπών μεταναστών σε σχολείο της Νίκαιας, με ευθύνη της νομάρχου ΠειραιάΜ. Τσανάκη - Σορώτου.Αυτό καταγγέλλει με επιστολή του προς την ίδια την νομάρχη, ο Γιάννης Βαγενάς,σχολικός σύμβουλος της 4ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος κάνει λόγο για ρατσιστική και αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά.

Οπως αναφέρει, στην επιστολή του, ο Γ. Βαγενάς, στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας, ο δάσκαλος της Ε τάξης πήρε άδεια απουσίας για δυο βδομάδες. Τονίζει πως για να καλυφθεί το κενό, μετακινήθηκε στην τάξη αυτή, με πολιτική ευθύνη της νομάρχου, ο δάσκαλος της τάξης Υποδοχής. Διευκρινίζει πως αυτή η τάξη έχει 25 μαθητές, παιδιά παλιννοστούντων ομογενών και αλλοδαπών, οι οποίοι μαθητές παραμένουν, πλέον, δίχως δάσκαλο.

Ο ίδιος σημειώνει στο "Ρ" πως η νομάρχης είναι υπεύθυνη για την κατάσταση που δημιουργήθηκε στο σχολείο, καθώς έχει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, τις πιστώσεις τους και το προσωπικό τους. Επίσης, πως η δικαιολογία που προβλήθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες της νομαρχίας για τη μετακίνηση του συγκεκριμένου δασκάλου ήταν η δυσκολία συγκρότησης του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά (ΠΥΣΠΕ). Συμβουλίου που ρυθμίζει τις μετακινήσεις δασκάλων για να καλυφθούν οι ανάγκες. Το ΠΥΣΠΕ δε συγκροτήθηκε με αποτέλεσμα η διεύθυνση του σχολείου να αναγκαστεί να λύσει το πρόβλημα "εκ των ενόντων". Επιπλέον, στην επιστολή, ο σχολικός σύμβουλος χαρακτηρίζει την απόφαση μετακίνησης του δασκάλου βαθύτατα αντιπαιδαγωγική και ρατσιστική. Ακόμα, σημειώνει πως το γεγονός κάνει επιτακτική την ανάγκη συμμετοχής εκπροσώπων των σχολικών συμβούλων και των γονέων στις μετακινήσεις των δασκάλων. Κάτι που σήμερα δε γίνεται, με αποτέλεσμα, τα ΠΥΣΠΕ να παίρνουν αποφάσεις μετακινήσεων χωρίς τη γνώμη τουλάχιστον των γονέων. Αυτών, δηλαδή, που όπως δηλώνει στο "Ρ" ο Γ. Βαγενάς, μπορούν καλύτερα από τον καθένα να εκφράσουν άποψη για τον αντίκτυπο που θα έχει μια μετακίνηση δασκάλου στα παιδιά τους.

Τέλος, στην επιστολή του, τονίζει την ανάγκη ανάκλησης της μετακίνησης και αποκατάστασης της λειτουργίας του σχολείου.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ