ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Σεπτέμβρη 2020
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Ευκαιρία» η πανδημία για μεγαλύτερη εμπλοκή ιδιωτών

Κάλπικος και προκλητικός ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι θέλει να καλύψει τις ανάγκες πύκνωσης των δρομολογίων εξαιτίας του κορονοϊού

Εκτός από αφορμή για να υπονομεύσει ακόμα περισσότερο τα δικαιώματα των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία και ως ευκαιρία για να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, σε βάρος των εργαζομένων σ' αυτές και των εκατοντάδων χιλιάδων από τα λαϊκά στρώματα που τις χρησιμοποιούν καθημερινά.

Σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση, η εταιρεία «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ, θυγατρική του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας) προχώρησε χτες στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη μίσθωση 300 λεωφορείων από ιδιώτη (leasing), στο πλαίσιο υλοποίησης του κυβερνητικού σχεδιασμού για ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης και μεγαλύτερη εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες.

Η προκήρυξη προβλέπει τη μίσθωση για τρία έτη 210 κανονικών και 90 αρθρωτών λεωφορείων. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις μαζί με τη μίσθωση αναλαμβάνουν και την τεχνική υποστήριξη των οχημάτων. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Αυγούστου η κυβέρνηση ανακοίνωσε μεταξύ άλλων τα εξής μέτρα:

  • Προμήθεια 300 λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing (μίσθωση οχημάτων από ιδιώτες).
  • Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ, για την ενίσχυση του στόλου της ΟΣΥ (μπλε λεωφορεία - τρόλεϊ) με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση (θα τους παρέχουν τα ΚΤΕΛ).
Τι σημαίνουν τα παραπάνω μέτρα

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με τα μέτρα αυτά επιδιώκει να πυκνώσει τα δρομολόγια, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις συγκοινωνίες. Η αλήθεια όμως είναι ότι συνεχίζεται η ίδια αντιλαϊκή πολιτική και στις αστικές συγκοινωνίες, που περνάει σαν «σκυτάλη» από τη μία κυβέρνηση στην άλλη, συσσωρεύοντας βάρη σε εργαζόμενους και επιβάτες.


Eurokinissi

Είναι χαρακτηριστικό ότι η εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες έχει νομοθετηθεί πολύ πριν από την πανδημία, με νόμους των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ένα πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας η σημερινή κυβέρνηση, με το νόμο 4663/2020 (ψηφίστηκε το Φλεβάρη), επικαιροποίησε τη δυνατότητα εκτέλεσης αστικών δρομολογίων από ιδιώτες.

Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κυκλοφορούν «μετά βίας» 1.100 μπλε λεωφορεία και τρόλεϊ στην Αθήνα (εργαζόμενοι και συνδικαλιστές εκτιμούν ότι δεν φτάνουν ούτε τα 900). Μέσω leasing και ΣΔΙΤ, το 30% περίπου του συνολικού στόλου στην Αθήνα θα ανήκει πλέον σε ιδιωτικούς ομίλους.

Πρόκειται λοιπόν για ένα σχέδιο που εμπλέκει ακόμα περισσότερο τους ιδιώτες στις αστικές συγκοινωνίες (με οχήματα, προσωπικό και τεχνική κάλυψη), βαθαίνοντας τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, προωθώντας την παραπέρα ιδιωτικοποίησή τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιβάρυνση του λαού, που έχει ήδη δει την τιμή του εισιτηρίου μεταξύ 2009 και 2016 να αυξάνεται κατά 75%, χώρια η καθημερινή ταλαιπωρία!

Στο σχεδιασμό της κυβέρνησης είναι και η πρόσληψη 655 εργαζομένων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ («Σταθερές Συγκοινωνίες», μετρό - ηλεκτρικός - τραμ). Οι προσλήψεις αυτές όμως είναι σταγόνα στον ωκεανό. Ο ίδιος ο υπουργός δήλωσε πρόσφατα: «Εχουμε μόνο 3.000 οδηγούς ενώ χρειαζόμαστε 6.000». Με κριτήριο τις ανάγκες του λαού χρειάζονται πολύ περισσότεροι, όμως ακόμα και με αυτό το νούμερο, οι 655 προσλήψεις αντιστοιχούν μόλις στο 20% των κενών θέσεων που η κυβέρνηση παραδέχεται ότι υπάρχουν.

Το ίδιο ισχύει και για την κυβερνητική εξαγγελία ότι θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (1.000 οχήματα στην Αθήνα, τα 300 μέχρι το τέλος του 2021). Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών είναι στις 30 Οκτώβρη 2020 και παραμένει άγνωστο αν και πότε θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός...


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
Μεθοδεύσεις αποκλεισμού από ΜΜΕ για να φιμωθεί η φωνή χιλιάδων συνταξιούχων

Μεθοδεύσεις για τον αποκλεισμό της από μερίδα ΜΜΕ καταγγέλλει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα των Συνταξιουχικών Οργανώσεων (ΙΚΑ - OAEE - Δημοσίου - ΠΟΣΕ ΟΑΕΕ - ΕΛΤΑ - ΟΣΕ - ΠΕΣ ΝΑΤ - ΠΣΣ Δικηγόρων - ΠΟΣΕΑ ΕΤΕΑΠ - ΕΣΤΑΜΕΔΕ), που εκπροσωπεί το σύνολο των συνταξιούχων, με 300 σωματεία σε όλη τη χώρα. Σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ανάμεσα σε άλλα:

«Μετά την εκλογή της ΝΔ στην κυβέρνηση, από ορισμένα ΜΜΕ γίνεται μια προσπάθεια ωραιοποίησης της κατάστασης όσον αφορά τα προβλήματα των συνταξιούχων, με τη λογική "ό,τι έγινε έγινε τα περασμένα χρόνια, τώρα θα έχουμε ανάπτυξη και τα προβλήματα θα λυθούν".

Είναι τραγελαφικό ότι πολλές φορές ορισμένοι δημοσιογράφοι ή παρουσιαστές αυτών των εκπομπών μοιράζουν αναδρομικά και αυξήσεις στους συνταξιούχους με περισσότερο ζήλο από τους υπουργούς.

Αντί να δώσουν αναδρομικά για τις επικουρικές 40 μηνών έδωσαν μόνο για 9 μήνες, και αυτό θεωρείται "αύξηση", ενώ αντί να δοθούν οι συντάξεις, που καθυστερούν 3 - 4 χρόνια, θεωρούν "αύξηση" τα χρήματα των συνταξιούχων που δίνουν στις προσωρινές. Ελεος, κύριοι!

Σε αυτές τις εκπομπές καλούνται υπουργοί, νομικοί, "ειδικοί" και εκπρόσωποι μιας μεμονωμένης οργάνωσης, που καμία σχέση δεν έχει με το συνδικαλιστικό κίνημα των συνταξιούχων. Βαπτίζεται ως τέτοια το λεγόμενο "δίκτυο των συνταξιούχων", ένα δίκτυο ορισμένων νομικών γραφείων που τους εξασφαλίζει πελατεία, αποσιωπώντας και πνίγοντας τις δίκαιες διεκδικήσεις των συνταξιούχων από τις μεγάλες περικοπές και το σφαγιασμό που έχουν γίνει τα τελευταία δέκα χρόνια».

Η ΣΕΑ τονίζει τη σημασία και τα αποτελέσματα των αγώνων που έδωσαν οι συνταξιούχοι, γεγονός που σκόπιμα αποσιωπάται, σημειώνοντας:

«Δεν λένε τίποτα για το ότι οι συνταξιούχοι μέσα από τους αγώνες τους όλα αυτά τα χρόνια, ανάλογα και με τη συμμετοχή τους, κατάφεραν να καθυστερήσουν αντισυνταξιουχικά μέτρα, να κερδίσουν και να λύσουν ορισμένα πολύ σημαντικά προβλήματα: Την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης των επικουρικών συντάξεων, την περικοπή της κράτησης για την Υγεία στο πραγματικό ύψος των συντάξεων, την επαναφορά των συντάξεων χηρείας, να μη μειωθεί το αφορολόγητο στα 5.600 από τα 8.600 ευρώ σήμερα και, το σημαντικότερο, να μην αφαιρεθεί η "προσωπική διαφορά" στους παλιούς συνταξιούχους. Ακόμα, ότι η διαφορά στις επικουρικές που επιστράφηκε σε όλους τους συνταξιούχους, ανεξάρτητα από προσφυγές, είναι αποτέλεσμα του αγώνα, γιατί αν δεν υπήρχαν οι εκατοντάδες συγκεντρώσεις τίποτα δεν θα γινόταν».

Τέλος, για το ζήτημα των δικαστικών προσφυγών, σημειώνει πως «οι αγωγές και τα δικαστήρια για τους συνταξιούχους δεν οδηγούν πουθενά, αφού τελικά τις αποφάσεις για την εφαρμογή τους τις παίρνουν οι κυβερνήσεις και από αυτές ωφελούνται μόνο μια χούφτα νομικά γραφεία. Για τους συνταξιούχους του Δημοσίου, παρότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έχει βγάλει οριστική απόφαση, η κυβέρνηση κατέθεσε τροπολογία κατά το δοκούν για ορισμένα αναδρομικά». Ο αγώνας είναι μονόδρομος, καταλήγει η ΣΕΑ.


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Καταγγέλλει εργατικό «ατύχημα» στη Μεγαλόπολη

Τις άθλιες συνθήκες εργασίας και την έλλειψη μέτρων για την υγεία και ασφάλεια καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων στην Ενέργεια νομών Πελοποννήσου, με αφορμή ένα ακόμα εργατικό «ατύχημα», «στους χώρους που δραστηριοποιείται η ΔΕΗ στο λεκανοπέδιο της Μεγαλόπολης».

Οπως αναφέρει, το περασμένο Σάββατο «στο ορυχείο Ψαθί εργαζόμενος ηλεκτρολόγος την ώρα που πήγε να επιδιορθώσει βλάβη σε εκσκαφέα, έπεσε μαζί με τη γραδελάδα που πατούσε από τα 7 μέτρα. Ευτυχώς η ζωή του εργαζομένου δεν διατρέχει κίνδυνο και του ευχόμαστε γρήγορη ανάρρωση».

Το Σωματείο επισημαίνει ότι στο πλαίσιο «της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, ο ανταγωνισμός για το κέρδος οξύνεται, με αποτέλεσμα τη ζωή και την υγεία των εργαζομένων να τα ονομάζουν απλά "κόστος". Για το κέρδος δεν ανανεώνεται ο εξοπλισμός και οι συντηρήσεις δεν γίνονται από μόνιμο προσωπικό», αλλά «από εργολάβους οι οποίοι θέλουν και αυτοί να βγάλουν κέρδος, με αποτέλεσμα οι συντηρήσεις να είναι ελλιπείς με τραγικές συνέπειες για τους εργαζόμενους».

Στη συνέχεια παρουσιάζει μια ενδεικτική λίστα με θανατηφόρα και μη εργατικά «ατυχήματα» που συνέβησαν τα τελευταία οκτώ χρόνια, σημειώνοντας πως «υπάρχουν και άλλα που πέρασαν στα ψιλά ή αποκρύφτηκαν».

Ακόμα, το Σωματείο αναδεικνύει το ζήτημα των ελλιπών ελέγχων από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες αλλά και τις ευθύνες του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, που μόνη του έννοια «είναι πώς θα εκλέξουν τους αρεστούς τους στη μεγάλη μπίζνα του συνεταιρισμού που έχουν στήσει, όπως και πιο παλιά πώς θα εκλέξουν τους αρεστούς τους στις επιτροπές υγιεινής και ασφάλειας στο χώρο εργασίας».

Το Σωματείο καλεί τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν: Αμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα, κατάργηση του δουλεμπορίου και των ελαστικών σχέσεων εργασίας, τήρηση τώρα όλων των απαραίτητων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στο χώρο εργασίας κ.ά.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ