ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 25 Αυγούστου 2001
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΚΕ
Παρέμβαση για τις μαρίνες

Ερώτηση βουλευτών του Κόμματος στη Βουλή

Τη συστηματική προσπάθεια της κυβέρνησης να αποκρύψει τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς της για την εκποίηση των ακτών του Σαρωνικού φέρνουν στη Βουλή με Ερώτησή τους και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων οι βουλευτές του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη και Αντ. Σκυλλάκος. Οι βουλευτές του Κόμματος καταγγέλλουν ότι η κυβέρνηση, καλώντας τους ενδιαφερόμενους για συμμετοχή στη διαδικασία του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης των μαρίνων Ζέας, Φλοίσβου και Αλίμου να υπογράψουν συμφωνητικό τήρησης εμπιστευτικότητας, επιχειρεί να υψώσει ένα φράγμα γύρω από ό,τι σχετίζεται με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας του ΕΟΤ, με στόχο την απαγόρευση της ενημέρωσης του λαού. Μεταξύ άλλων ρωτούν για ποιο λόγο η κυβέρνηση θεωρεί αναγκαία την υπογραφή ενός τέτοιου συμφώνου και ζητούν να κατατεθούν στη Βουλή τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των τριών μαρίνων. Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων έχει ως εξής:

«Σε συστηματική προσπάθεια απόκρυψης των αντιλαϊκών της σχεδιασμών για την εκποίηση των ακτών του Σαρωνικού, καταφεύγει η Κυβέρνηση, μετά τις έντονες λαϊκές αντιδράσεις και κινητοποιήσεις. Καθώς απέτυχε η προσπάθεια αποπροσανατολισμού του λαού και δημιουργίας κλίματος "λαϊκής συναίνεσης" - με την εξασφάλιση της συγκατάθεσης των δήμων της περιοχής - η Κυβέρνηση επιχειρεί τώρα να συγκαλύψει τις ακόμα χειρότερες επιπτώσεις που θα επιφέρει η ιδιωτικοποίηση των μαρίνων.

Ετσι στις προκηρύξεις για την εκποίηση σε ιδιώτες των μαρίνων Ζέας, Φοίσβου και Αλίμου, αναφέρεται ότι οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να μετέχουν στη διαδικασία του διαγωνισμού θα πρέπει να υπογράψουν συμφωνητικό περί Τήρησης Εμπιστευτικότητας, προκειμένου να λάβουν τα σχετικά τεύχη που περιγράφουν με λεπτομέρεια (1) το ακίνητο της συγκεκριμένης μαρίνας το οποίο βγαίνει στο σφυρί, (2) τις απαιτούμενες επενδύσεις άμεσης προτεραιότητας για τη συγκεκριμένη μαρίνα, (3) το προτεινόμενο πλαίσιο για την ανάπτυξη των χερσαίων τμημάτων της συγκεκριμένης μαρίνας και (4) τα αποτελέσματα των σχετικών ενδεικτικών ερευνών αγοράς.

Είναι προφανές ότι η παραπάνω προκήρυξη που υπογράφεται μάλιστα από το χρηματοοικονομικό σύμβουλο της ΕΤΑ, την εταιρεία "Fuji Bank FUJI CORPORATE ADVISORY CO LTD" αποσκοπεί στην ύψωση ενός φράγματος σιωπής σχετικά με ό,τι έχει να κάνει με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας του ΕΟΤ, με μοναδικό σκοπό να απαγορεύσει την ενημέρωση του λαού.

Η ενέργεια αυτή δεν είναι άσχετη με το γεγονός ότι η ιδιωτικοποίηση των μαρίνων θα περιέχει ακόμα χειρότερες επιπτώσεις για την παραλία του Σαρωνικού. Και τούτο επειδή η εμπορευματοποίηση των ακτών του Σαρωνικού πάει χέρι - χέρι με την τσιμεντοποίησή τους, αφού στα χερσαία τμήματά τους οι ιδιώτες πρόκειται να ανεγείρουν ξενοδοχεία, να κατασκευάσουν εστιατόρια, φαστφουντάδικα και κέντρα διασκέδασης, να φτιάξουν νέες μαρίνες και να επεκτείνουν τις ήδη υφιστάμενες και γενικώς να επιδοτηθούν σε κάθε δραστηριότητα που θα μετατρέψει την παραλιακή ζώνη σε μια απέραντη "εμπορική διασκεδασούπολη".

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός για ποιο λόγο η Κυβέρνηση θεωρεί αναγκαία την υπογραφή συμφωνητικού περί Τήρησης Εμπιστευτικότητας, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να προμηθευτούν τα τεύχη δημοπράτησης;

ΚΑΛΕΙΤΑΙ, επίσης, ο κ. Υπουργός να καταθέσει μέσα στις προθεσμίες που προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής όλα τα παρακάτω στοιχεία:

  • Τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των μαρίνων Ζέας, Φλοίσβου και Αλίμου.
  • Το κείμενο της σύμβασης με το οποίο η εταιρεία "Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα" ανέθεσε στην "Fuji Corporate Advisory Co Ltd" το ρόλο του χρηματοοικονομικού συμβούλου».
ΕΠΤΑΜΗΝΟ 2001
Εισβολή νέων αυτοκινήτων

Στα 273.000 ανήλθαν τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το διάστημα Γενάρη - Ιούλη

Στους υψηλούς ρυθμούς του 2000, συνεχίζονται οι πωλήσεις νέων οχημάτων, το επτάμηνο Γενάρη - Ιούλη 2001, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, εξέλιξη η οποία έχει οικονομικές, αλλά και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ, το επτάμηνο Γενάρη - Ιούλη 2001 τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά ανήλθαν σε 272.823, αριθμός που είναι μειωμένος κατά 2% ως προς τα αντίστοιχα επίπεδα του 2000. Το μήνα Ιούλη όμως τα νέα οχήματα ανήλθαν σε 45.998 έναντι 42.457 τον Ιούλη του 2000, ή ποσοστό αύξησης 8,3%. Αν η τάση αυτή συνεχιστεί και τους υπόλοιπους 5 μήνες του χρόνου, τότε είναι πολύ πιθανό οι νέες πωλήσεις οχημάτων να ξεπεράσουν τα θεωρούμενα πολύ υψηλά επίπεδα του 2000.

Από τα αναλυτικά στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι από τα 272.823 νέα οχήματα, τα 226.083 είναι αυτοκίνητα και τα 46.740 μοτοσικλέτες. Από μια νέα ανάλυση των αυτοκινήτων προκύπτει ότι τα 195.395 είναι επιβατικά αυτοκίνητα, τα 1.200 λεωφορεία και τα 29.488 φορτηγά.

Η αυξημένη αγορά νέων οχημάτων, έχει βέβαια οικονομικές επιπτώσεις. Η έλλειψη κλάδου αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα, την κάνει δέσμια των εισαγωγών από παραγωγές χώρες, στις οποίες κατευθύνεται ένα σεβαστό ποσό συναλλάγματος. Ασφαλώς ένα σημαντικό ποσοστό του εμπορικού ελλείμματος της χώρας οφείλεται στις αυξανόμενες εισαγωγές οχημάτων, κεφάλαια τα οποία πρέπει να επαναεισρεύσουν είτε με δανεισμό είτε με άλλες μορφές, ώστε να μη διαταραχτεί το ισοζύγιο κεφαλαίων. Σημαντικότερο όμως είναι το πρόβλημα που δημιουργείται στους αγοραστές των αυτοκινήτων. Σε εποχές δύσκολες όπου στα λαϊκά εισοδήματα ανοίγονται συνεχώς νέες «τρύπες», οι εισαγωγείς αυτοκινήτων, σε συνεργασία με τις τράπεζες, προωθούν τα νέα χρηματοδοτικά σχήματα (αγοράζεις τώρα και πληρώνεις μετά από 48 μήνες κλπ.) καταφέροντας να διατηρούν «ζεστή» την αγορά των αυτοκινήτων. Μάλιστα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, παρατηρείται στροφή των αγοραστών από τα μικρομεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα (900 - 1.300 κ.ε.) στα μεσαία (1.400 - 1.600 κ.ε.) και σε αυτοκίνητα ποιοτικά καλύτερα με τιμές να κυμαίνονται στα 6 - 7 εκατ. δραχμές. Αυτός βέβαια που επιβαρύνεται, έστω και αν έχει την αυταπάτη ότι οι έμποροι αυτοκινήτων χαρίζουν χρήματα, είναι τελικά ο αγοραστής, ο οποίος πληρώνει για 3-4 χρόνια τοκοφόρες δόσεις με επιτόκιο 7-8%. Οι κερδισμένοι βέβαια είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι έμποροι, οι τράπεζες και το κράτος που εισπράττει τους σχετικούς δασμούς.

Ανυπεράσπιστη η κτηνοτροφία

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Το πρόβλημα της ελλιπούς υγειονομικής προστασίας του ζωικού κεφαλαίου της χώρας και τις συνακόλουθες επιπτώσεις στην κτηνοτροφία, φέρνει για άλλη μια φορά το ΚΚΕ με την κατάθεση σχετικής Ερώτησης στη Βουλή.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, Νίκος Γκατζής και Αντώνης Σκυλλάκος τονίζουν στην Ερώτηση: «Η ανεπαρκής αντιμετώπιση των υγειονομικών προβλημάτων του ζωικού κεφαλαίου (έγκαιροι εμβολιασμοί, ενημέρωση κτηνοτρόφων, μέτρα προφύλαξης κ.ά.) προκαλεί πλείστα όσα προβλήματα στην κτηνοτροφία της χώρας μας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του κτηνοτρόφου Κώστα Κονταλέξη στην περιοχή Τυρνάβου Λάρισας, το κοπάδι του οποίου κυριολεκτικά αποδεκατίστηκε, αφού από άγνωστη αιτία, μέσα σε ένα χρόνο έχασε πάνω από μισό δυναμικό του κοπαδιού, που αποτελούνταν από 500 περίπου πρόβατα. Το γεγονός αυτό δημιούργησε κατάσταση απόγνωσης στον κτηνοτρόφο, που απειλείται με χρεοκοπία, επειδή - με τις υπάρχουσες διατάξεις- δε δικαιούται καμία αποζημίωση για το ζωικό κεφάλαιο που έχασε και το διαφυγόν εισόδημα και επιπλέον θα περικοπούν και οι εξισωτικές αποζημιώσεις».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Γεωργίας τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε προκειμένου να αντιμετωπιστεί η συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά και να εξασφαλιστεί ότι θα είναι έγκαιρη και αποτελεσματική η υγειονομική προστασία του ζωικού κεφαλαίου της χώρας;

ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
«Φέσια» 138 δισ. στην αγορά

Τα στοιχεία των τραπεζών κρύβουν τη ζοφερή πραγματικότητα. Δεν περιλαμβάνονται πιστωτικές κάρτες και καταναλωτικά δάνεια που σημειώνουν τεράστια αύξηση

Η «καλή κατάσταση» της οικονομίας, για την οποία κομπορρημονεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, συνοδεύεται από «φέσια» - ακάλυπτες επιταγές, απλήρωτες συναλλαγματικές - και με το κλείσιμο εκατοντάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αυτό προκύπτει ακόμη και από τα ελλιπή και ανεπαρκή στοιχεία της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών, που αφορούν τους λεγόμενους δείκτες ασφυξίας της αγοράς, για το επτάμηνο Γενάρης - Ιούλης του 2001. Η εικόνα που εμφανίζουν τα συγκεκριμένα στοιχεία, που δημοσιοποιήθηκαν χτες, αποτυπώνει ένα πολύ μικρό, ως και απειροελάχιστο, μέρος της σημερινής πραγματικότητας. Και αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια καταγράφεται αλλαγή του τρόπου πληρωμών, με τις συναλλαγματικές να εκτοπίζονται από τις πιστωτικές κάρτες. Ταυτόχρονα καταγράφεται ραγδαία αύξηση των καταναλωτικών και των άλλων δανείων, τα οποία επίσης δεν περιέχονται στους σχετικούς πίνακες που δημοσιοποιούν οι τράπεζες.

Αναλυτικότερα από τα στοιχεία της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών για το επτάμηνο Γενάρης - Ιούλης του 2001 προκύπτουν τα εξής:

  • Τα «φέσια» στην αγορά από ακάλυπτες επιταγές και απλήρωτες συναλλαγματικές ξεπέρασαν τα 138 δισ. δρχ. Συγκεκριμένα, οι ακάλυπτες επιταγές που εντοπίστηκαν έφτασαν σε 100,5 δισ. δρχ. και οι διαμαρτυρημένες συναλλαγματικές σε 37,5 δισ. και βέβαια ο ρυθμός μείωσης, 26,5%, που παρουσιάζουν σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα δεν αποδίδει την πραγματικότητα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, η αύξηση που σημειώνουν φέτος τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών φτάνει σε 60%(!), ποσοστό που δείχνει και τη δυσπραγία των νοικοκυριών να αποπληρώσουν κανονικά τις δόσεις τους. Φέτος επίσης η αύξηση στα υπόλοιπα των καταναλωτικών δανείων επιταχύνεται μήνα με το μήνα και έφτασε σε ποσοστό 56,6% το Μάη του 2001 σε σύγκριση με το Μάη του 2000.
  • Στο ίδιο διάστημα 1.081 επιχειρήσεις κυρίως μικρομεσαίες χρεοκόπησαν οριστικά ή έχουν καταθέσει αίτηση πτώχευσης στα αρμόδια πρωτοδικεία. Από αυτές οι 383 έβαλαν οριστικά λουκέτο με επίσημη δικαστική απόφαση και οι 698 έχουν υποβάλει σχετική αίτηση.


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ