ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Ιούλη 2008
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΜΙΛΟΙ ΟΣΕ - «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
Καλοκαιρινή «καταιγίδα» αντεργατικών μέτρων

Μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Μεταφορών επανέλαβε την πρόθεση της κυβέρνησης να... «ξεμπερδέψει» μέχρι το τέλος του χρόνου με την «Ολυμπιακή» και να «εξυγιάνει» τον ΟΣΕ με νέα αντεργατικά μέτρα

Από τη χτεσινή εξόρμηση του ΚΚΕ στο Σταθμό Λαρίσης
Από τη χτεσινή εξόρμηση του ΚΚΕ στο Σταθμό Λαρίσης
Μέσα στο κατακαλόκαιρο έχει προγραμματίσει η κυβέρνηση τη λήψη των σκληρών αντεργατικών - αντισιδηροδρομικών μέτρων, με αιχμή τη δραστική μείωση των μόνιμων θέσεων εργασίας στον ΟΣΕ και την περικοπή δρομολογίων στο περιφερειακό δίκτυο.

Οπως επανέλαβε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, θα παρουσιάσει το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

  • Περικοπή 2.500 - 3.000 θέσεων εργασίας, με πρόγραμμα «εθελούσιας εξόδου», αλλά και υποχρεωτικές μετατάξεις, καθώς και περαιτέρω ανατροπή εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.
  • Περικοπές δρομολογίων και μέτρα για την είσοδο ιδιωτών στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, ενόψει και της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών δικτύων από το 2011.
  • Την εκμετάλλευση της περιουσίας του ΟΣΕ από ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).

Ο υπουργός και με τις χτεσινές του δηλώσεις πρόβαλε τον ισχυρισμό ότι «τα έξοδα μισθοδοσίας είναι τετραπλάσια από τα συνολικά έσοδα του ΟΣΕ» (!) υποστηρίζοντας ότι «απόφαση της κυβέρνησης - και δική μου προσωπικά - είναι να βάλουμε τάξη στον πιο προβληματικό δημόσιο Οργανισμό και να μην διστάσουμε απέναντι σε ανθρώπους που έβαλαν το δάχτυλό τους στο "βάζο με το μέλι"». Ο υπουργός συστηματικά και μεθοδικά τον τελευταίο καιρό αναφέρεται «στα 2 εκατ. ευρώ που χάνει κάθε μέρα ο ΟΣΕ και στα έσοδα που είναι περίπου 100 εκατ. ευρώ το χρόνο, έναντι εξόδων 800 εκατ. ευρώ». Πάντως, ακόμα και αν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι ισχυρισμοί του κ. Χατζηδάκη, το βέβαιο είναι ότι και τα οικονομικά στοιχεία - όπως και τα σκάνδαλα που έρχονται στη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες και τα αλλεπάλληλα ατυχήματα - είναι επακόλουθο της πολιτικής απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, που ακολούθησαν διαδοχικά οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

Ο Κ. Χατζηδάκης εκτός από τον ΟΣΕ, όπως δήλωσε, συζήτησε με τον πρωθυπουργό και για την «Ολυμπιακή» και για την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων. Για την «Ολυμπιακή» ανέφερε ότι στόχος της κυβέρνησης με βάση το σχέδιο που έχει προδιαγράψει, είναι η αναζήτηση λύσης σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μετεξέλιξη της «προβληματικής σήμερα εταιρείας». Κατά τον υπουργό, εξελίξεις στο θέμα της «Ολυμπιακής» θα υπάρξουν μέχρι το τέλος του χρόνου, με πιο «κρίσιμους μήνες» τον Νοέμβρη και τον Δεκέμβρη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για την «Ολυμπιακή», προβλέπει δραστική μείωση του προσωπικού και του έργου της εταιρείας. Επίσης προβλέπει κοινή λειτουργία των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» (ΟΑ) και της εταιρείας «Πάνθεον» (ιδρύθηκε το 2005, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αντικείμενο δραστηριότητας) από τον ερχόμενο Οκτώβρη έως και τους πρώτους μήνες του 2009. Στο διάστημα της κοινής λειτουργίας, η «Πάνθεον» θα απορροφήσει τις ΟΑ. Τη νέα αυτή εταιρεία, η οποία θα είναι απαλλαγμένη από κάθε βάρος και θα απασχολεί λίγους εργαζόμενους «με μισθούς αγοράς», η κυβέρνηση την προορίζει για «ιδιώτη επενδυτή». Οσον αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια, η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την απόφασή της για... ανάπτυξη μέσω ΣΔΙΤ.

Περιοδεία στελεχών του ΚΚΕ στον ΟΣΕ

Τις πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που έχουν οδηγήσει σήμερα τον ΟΣΕ σε οριακή λειτουργία, ανέδειξαν χτες κατά τη δίωρη περιοδεία τους στο Σταθμό Λαρίσης, στελέχη του ΚΚΕ από την Αχτίδα Μεταφορών και τις Οργανώσεις του Κόμματος στο σιδηρόδρομο. Παράλληλα, ανέδειξαν τα προβλήματα που «γεννά» η πολιτική απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, προβάλλοντας ταυτόχρονα τις θέσεις του Κόμματος για το σιδηρόδρομο, αλλά και για τις αρνητικές εξελίξεις που προοιωνίζονται τα κυβερνητικά σχέδια τόσο για τους σιδηροδρομικούς όσο και για το επιβατικό κοινό.

Με ντουντούκες και έντυπο υλικό τα στελέχη του Κόμματος ενημέρωσαν εργαζόμενους και επιβάτες ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της διάσπασης του ΟΣΕ με το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση, υπηρετεί την κερδοφορία του κεφαλαίου, χειροτερεύει τη θέση των εργαζομένων και οδηγεί σε αυξήσεις των εισιτηρίων και σε μείωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Το κάλεσμα που απευθύνουν τα στελέχη του Κόμματος προς όλους τους εργαζόμενους, είναι σε συστράτευση με το ΚΚΕ να παλέψουν για σιδηρόδρομο 100% δημόσιο που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία, θα υπόκειται σε λαϊκό έλεγχο και θα είναι ενταγμένος σε ένα ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών και συγκοινωνιών στην υπηρεσία των αναγκών του λαού.


ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Χαμένοι είναι οι αγώνες που δεν έγιναν

Στους χώρους του αεροδρομίου στα Σπάτα περιόδευσε χτες το πρωί το μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ

Από τη χτεσινή περιοδεία του Σπ. Χαλβατζή σε χώρους εργαζομένων στο «Ελ. Βενιζέλος»
Από τη χτεσινή περιοδεία του Σπ. Χαλβατζή σε χώρους εργαζομένων στο «Ελ. Βενιζέλος»
Την ανάγκη, οι εργαζόμενοι να «σηκώσουν κεφάλι» και με τη συντονισμένη αγωνιστική τους δράση να ανατρέψουν την εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή πολιτική, υπογράμμισε χτες ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια περιοδείας που έκανε στους χώρους του αεροδρομίου των Σπάτων.

Ο Σπ. Χαλβατζής, επικεφαλής κλιμακίου του Κόμματος, επισκέφτηκε τους χώρους δουλειάς στο αεροδρόμιο, τονίζοντας ότι με τη δράση των εργαζομένων μπορούν και να εμποδιστούν και να ανατραπούν οι αντιλαϊκές πολιτικές. Στην περιοδεία, μοιράστηκε και η πρόσφατη ανακοίνωση του Πολιτικού Γραφείου, σχετικά με την εξελισσόμενη προβοκατόρικη επίθεση κατά του ΚΚΕ, με πρόσχημα - αυτή τη φορά - την υπόθεση COSMOTE - ΓΕΡΜΑΝΟΣ.

«Εμείς δε λέμε ότι θα σας λύσουμε τα προβλήματα, αλλά ότι θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις τους αγώνες σας, όπως κάναμε πάντα», σημείωσε ο Σπ. Χαλβατζής και πρόσθεσε: Βασικό κριτήριο για να μπορέσουν οι αγώνες των εργαζομένων να έχουν αποτελέσματα είναι η αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών, αλλά και οι αλλαγή των συσχετισμών στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Οι εργαζόμενοι της «Ολυμπιακής», ανέπτυξαν ζωντανό διάλογο με το κλιμάκιο του ΚΚΕ. Στο πλαίσιο αυτό, εξέφρασαν την έντονη αγωνία τους για το μέλλον που τους επιφυλάσσει η κυβερνητική πολιτική. Παράλληλα υποστήριξαν - στο σύνολό τους σχεδόν - πως δεν τους ωφελούν οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί περί εθελούσιας εξόδου, συνταξιοδότησης κλπ, σημειώνοντας: «Εμείς θέλουμε να δουλεύουμε, οι περισσότεροι βρισκόμαστε σε παραγωγική ηλικία, δεν μπορούμε και δε θέλουμε να μας βγάλουν στη σύνταξη από τα 40 και τα 45 χρόνια». Πολλοί ήταν ακόμη εκείνοι που υποστήριξαν ότι κάτι τέτοιο θα ήταν και πρόκληση απέναντι στους άλλους κλάδους εργαζομένων, οι οποίοι βλέπουν τα όρια συνταξιοδότησής τους να αυξάνονται συνεχώς.

Ο Σπ. Χαλβατζής, επισήμανε ότι οι εργαζόμενοι οφείλουν να παλεύουν τις επιχειρούμενες αντεργατικές εξελίξεις, ακόμη και αυτοί που σήμερα, φαίνεται, να είναι κατά κάποιον τρόπο «εξασφαλισμένοι». Οι αγώνες, είπε, δε γίνονται μόνο για το σήμερα, αλλά και για το αύριο, για τις ερχόμενες γενιές, για τα παιδιά μας. Κατά τη διάρκεια της περιοδείας το κλιμάκιο του ΚΚΕ, συνάντησε και εργαζόμενους, οι οποίοι αντιμετώπιζαν με ηττοπάθεια, τις αρνητικές εξελίξεις στην ΟΑ, λέγοντας συγκεκριμένα ότι «τώρα πια οι αποφάσεις έχουν παρθεί, είναι πλέον αργά».

Και αυτήν την ηττοπάθεια, που έντεχνα καλλιεργεί η κυρίαρχη προπαγάνδα και μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα των εργαζομένων, οι κομμουνιστές προσπάθησαν για άλλη μια φορά χτες να «σπάσουν». «Ποτέ δεν είναι αργά, να το γνωρίζετε αυτό, "χαμένοι" είναι μόνο οι αγώνες που δεν έγιναν», επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ