ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Μάη 2016
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Σχολείο που να υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες του λαού

Συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων πάνω στα πορίσματα του κυβερνητικού «διαλόγου για την Παιδεία»

MotionTeam

Με την κατεύθυνση των αναδιαρθρώσεων που προωθούνται στην Παιδεία να επιβεβαιώνεται μέρα με τη μέρα, συνεχίζονται οι διαδικασίες του «διαλόγου για την Παιδεία» που έχει στήσει η κυβέρνηση. Χτες, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής συζητήθηκε το πόρισμα, που έχει συνταχθεί με βάση τις θέσεις που εξέφρασε η πλειοψηφία των κομμάτων και την επιλογή θέσεων που εξέφρασαν διάφοροι φορείς.

Υπενθυμίζεται πως το πόρισμα αφορά έξι σημεία για τα οποία προτείνονται αλλαγές και αφορούν την «αυτονομία σχολικών μονάδων» με αυτοαξιολόγηση και ενίσχυση της αυτονομίας σε όλα τα επίπεδα, τη «διδακτική/μαθησιακή διαδικασία» που περιλαμβάνει ζητήματα αναμόρφωσης της ύλης, την «εκπαίδευση/μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών», την «οργάνωση, διοίκηση και οικονομικά της εκπαίδευσης», τους «τύπους σχολείων» που περιλαμβάνει την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής τοποθετήθηκε συνολικά στα όσα το πόρισμα περιλαμβάνει, αναφερόμενος στις επιπτώσεις που θα έχουν οι αναδιαρθρώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, αλλά και στη γενικότερη στόχευση της πολιτικής που ακολουθείται στην Παιδεία και το ρόλο του διαλόγου.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, στην τοποθέτηση του, επισήμανε ότι «από την έναρξη ακόμα του λεγόμενου εθνικού και κοινωνικού διαλόγου, το ΚΚΕ αποκάλυψε τους στόχους της κυβέρνησης και κάλεσε το λαό να μη δείξει καμία ανοχή και να μη δώσει καμία συναίνεση στους σχεδιασμούς της και τα μέτρα που προωθεί. Αντίθετα, να δυναμώσει την οργάνωσή του και την πάλη του για να τα αντιπαλέψει. Οπως αποδείχτηκε, δεν ήταν ούτε αυθαίρετη ούτε υπερβολική αυτή η εκτίμηση», σημειώνοντας πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει με ιδιαίτερο ζήλο την προώθηση αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που ξεκίνησαν να υλοποιούνται από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Οπως είπε, μεταξύ άλλων, η αυτονομία της σχολικής μονάδας, που ορίζεται ως κεντρική πολιτική επιλογή, οδηγεί σε μια διαφοροποιημένη εκπαίδευση που θα υψώνει ακόμα μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση κυρίως στους δήμους με εργατική - λαϊκή σύνθεση. Οσο για την οικονομική αυτονομία των σχολείων, σημαίνει απεμπλοκή του κράτους από την υποχρέωσή του να καλύπτει όλες τις ανάγκες χρηματοδότησής τους, νέα βάρη για τους γονείς και εμπλοκή των επιχειρήσεων - χορηγών στο σχολείο με πολλαπλά ιδεολογικά και οικονομικά οφέλη γι' αυτές. Υπογράμμισε, επίσης, πως η αξιολόγηση ξεκινά - καθόλου πρωτότυπα - ως αυτοαξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό, όπως σημειώνεται στο κείμενο, αλλά επιβραβευτικό χαρακτήρα, αλλά ουσιαστικά μη φεύγοντας ούτε εκατοστό από το βασικό της αντιλαϊκό στόχο και χαρακτήρα.

Σε άλλο σημείο, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε: «Οσο έκδηλη είναι η αγωνία του κειμένου για την επιζητούμενη ελκυστικότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να μαζικοποιηθεί με τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που θα προσφέρονται θυσία στο Μινώταυρο της καπιταλιστικής κερδοφορίας μέσω της μαθητείας, άλλο τόσο είναι επίμονη και συστηματική η προσπάθεια να διαλυθεί ουσιαστικά η όποια υπάρχουσα Ειδική Αγωγή, στο όνομα της ένταξης στο γενικό σχολείο και ας μην έχει καταγράψει ακόμα το κράτος, ούτε πόσα παιδιά χρήζουν - και ποιας ακριβώς - ειδικής εκπαίδευσης, κάνοντας πως δεν βλέπει την τραγική κατάσταση και την εγκατάλειψη της Ειδικής Αγωγής, όπου αλωνίζουν διάφοροι μεγαλοσχήμονες - επαγγελματίες φιλάνθρωποι - και χορηγοί με το αζημίωτο».

Σε ό,τι αφορά τη θεσμοθέτηση πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης μετά τη λήψη του πτυχίου για τους εκπαιδευτικούς, σημείωσε πως πρέπει οι απαραίτητες γνώσεις να αποκτούνται από την αρχή και μέσα στο πτυχίο τους, μέσα σε υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακές σπουδές που τους προετοιμάζουν ως ολοκληρωμένους επιστήμονες εκπαιδευτικούς.

«Είναι φανερό, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, ότι το αστικό σχολείο ούτε μπορεί ούτε θέλει να δώσει απαντήσεις στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών των λαϊκών οικογενειών τού σήμερα. Πραγματικά ενιαίο και σύγχρονο σχολείο είναι αυτό που έχει διευρυμένη χρονική λειτουργία για να ολοκληρώνουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά στο σχολείο το μορφωτικό τους πρόγραμμα (μελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κ.ά.) με παράλληλη δωρεάν σίτιση και ανάπαυση, ενώ θα μπορούν να αξιοποιούν τις δομές του στον ελεύθερο χρόνο τους με δραστηριότητες που θα παρέχει δωρεάν. Αυτό το σχολείο της θεωρίας και της πράξης, αντάξιο του λαού μας και ρεαλιστικό γιατί υπηρετεί τις λαϊκές μορφωτικές ανάγκες τού σήμερα, περιγράφεται στη δημοσιοποιημένη πρόταση του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας».

Οπως ανακοινώθηκε χτες, στις 7 Ιούνη η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων θα συζητήσει αντίστοιχο πόρισμα για την ανώτατη εκπαίδευση.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Στηρίζει τους αγώνες των εκπαιδευτικών στο Μεξικό

Τη συμπαράστασή της στους αγώνες των εκπαιδευτικών στο Μεξικό εκφράζει, με ανακοίνωση της Γραμματείας της, η Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών (FISE), μέλος της ΠΣΟ, που παράλληλα «καταγγέλλει και καταδικάζει την κυβέρνηση του Μεξικό, η οποία, σύμφωνα με τα ειδησεογραφικά πρακτορεία, προτίθεται να απολύσει 9.000 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συμμετείχαν σε τριήμερη απεργία κατά της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και εξαπολύει αιματηρές επιθέσεις στους διαδηλωτές, χρησιμοποιώντας τις ένοπλες δυνάμεις».

«Η κυβέρνηση του Μεξικό επιτίθεται στους εκπαιδευτικούς με στόχο να αφαιρέσει το δικαίωμα στην απεργία και στη συμμετοχή σε μη κυβερνητικά συνδικάτα απ' όλους τους εργαζόμενους, εκπαιδευτικούς και μη», σημειώνεται στην ανακοίνωση και τονίζεται: «Η FISE στηρίζει τους αγώνες των εκπαιδευτικών του Μεξικό, τους αγώνες που οργανώνει η CNTE. Καλεί τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και άλλα εργατικά συνδικάτα, να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους και να υπερασπιστούν τους αγώνες κατά των αντιλαϊκών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων που προσπαθούν να επιβάλλουν σε όλες τις χώρες οι καπιταλιστικές κυβερνήσεις, ώστε να διασφαλίσουν τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου. Τους αγώνες κατά των απολύσεων, κατά της αύξησης ορίων συνταξιοδότησης, κατά της αφαίρεσης εργατικών και κοινωνικών δικαιωμάτων».

Παρουσιάσεις της πρότασης του ΚΚΕ για το σχολείο

Οργανώσεις του ΚΚΕ προγραμματίζουν παρουσιάσεις της πρότασης του Κόμματος για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας:

  • Σήμερα Τετάρτη, στην Κέρκυρα, στις 7.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων στο Φαληράκι, με ομιλητή τον Κυριάκο Ιωαννίδη, υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Την Παρασκευή 27 Μάη, στο Ιλιον, στις 7 μ.μ., στο Πολιτιστικό καφενείο του Δήμου «Μελίνα Μερκούρη», με ομιλητή τον Μάκη Μπαρμπέρη, μέλος του Γραφείου της ΤΕ Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ.
Βιβλιοπαρουσίαση

Η Οργάνωση του Χρηματοπιστωτικού Αττικής της ΚΝΕ πραγματοποιεί, το Σάββατο 28 Μάη, στις 7 μ.μ., στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ, βιβλιοπαρουσίαση βασισμένη στο βιβλίο «Αναμνήσεις ενός κουρέα» του Τζιοβάνι Τζερμανέτο. Στην εκδήλωση θα προβληθεί βίντεο για το εργατικό κίνημα, επιμελημένο από μέλη και φίλους της Οργάνωσης. Θα ακολουθήσει αφιέρωμα στο εργατικό τραγούδι.

Υιοθέτηση προτάσεων...

Πραγματική στενοχώρια έδειξε χτες ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Κ. Γαβρόγλου, για την απουσία της ΝΔ από τη συνεδρίαση και τη δήλωση αποχώρησής της από το διάλογο. Μάλιστα, εκτίμησε ότι «η απουσία είτε είναι επειδή δεν υπάρχουν προτάσεις από πλευράς της ΝΔ - που πιστεύω ότι δεν ισχύει διότι όλοι γνωρίζουμε το πρόγραμμά τους για τα θέματα παιδείας - είτε ακόμη πιο σοβαρό, να έχει δει πολλές προτάσεις της να είναι μέσα στο πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και να μην αντέχει αυτήν την πραγματικότητα». Και στη συνέχεια ισχυρίστηκε ότι η υιοθέτηση προτάσεων της ΝΔ από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «είναι θέμα συμβιβασμού και συναινέσεων».

Μόνο που δεν πρόκειται για συμβιβασμούς προς χάριν της συναίνεσης στο διάλογο, αλλά για ομοιότητα προτάσεων που εκπορεύονται από τη στρατηγική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στην Παιδεία, από όσα συνυπέγραψαν μαζί στο 3ο μνημόνιο και βέβαια από τις ανάγκες του κεφαλαίου. Εξάλλου, τους νόμους της ΝΔ (και παλιότερους του ΠΑΣΟΚ ακόμα) εφαρμόζει όλο αυτό το διάστημα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στην Παιδεία (νόμο - πλαίσιο της Διαμαντοπούλου, νόμο Αρβανιτόπουλου για Λύκειο, Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση - μαθητεία) και αυτούς πάει τώρα να εμπλουτίσει και να επεκτείνει μέσα από τον κυβερνητικό διάλογο.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ