ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 25 Νοέμβρη 2017
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Για τις «δημιουργικές εργασίες» και τις εξετάσεις στο Λύκειο

Ανακοίνωση με αφορμή το ΠΔ του υπουργείου Παιδείας, που δρομολογεί αλλαγές στο Λύκειο στην κατεύθυνση της εφαρμογής του νέου αντιδραστικού Λυκείου που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, εξέδωσε η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ).

Ετσι, αναφορικά με τις «δημιουργικές εργασίες», που η κυβέρνηση εισάγει ως υποχρεωτικές στην Α' και τη Β' Λυκείου, η ΑΣΕ σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Είναι υποκρισία να μιλάει κανείς "...για ενίσχυση της εμπλοκής των μαθητών/-τριών στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης προωθώντας την κριτική και δημιουργική σκέψη και δράση...", όταν στα μισά σχολεία δεν λειτουργούν βιβλιοθήκες και εργαστήρια φυσικών επιστημών, όταν τα σχολεία έχουν ξεμείνει μέχρι και από φωτοτυπίες, όταν μιλάμε για ένα σχολείο όπου ο μαθητής είναι ήδη επιφορτισμένος με πάρα πολλές εργασίες στα επιμέρους μαθήματα.

Είναι υποκρισία από μεριάς του υπουργείου, όταν από τη μια χτίζεις ένα σχολείο ανταγωνιστικό, ένα Λύκειο - φροντιστήριο οξύνοντας τους ταξικούς φραγμούς, όταν συγχωνεύεις - καταργείς σειρά μαθημάτων (π.χ. Αρχαία Ελληνικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική, Αισθητική Αγωγή) και από την άλλη λες ότι καλλιεργείς το ερευνητικό πνεύμα των μαθητών.

Πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Η αξία και ο ρόλος που έχουν είναι πολύ σημαντικά. Ομως η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, η παιδαγωγική συνεργασία των διδασκόντων των διαφόρων ειδικοτήτων, δεν μπορούν να επιτευχθούν σε ένα Λύκειο όπου ο προσανατολισμός του είναι οι διαφορετικές - ατομικές - διαδρομές μάθησης, η ακόμα πιο σφιχτή σύνδεσή του με την επιλογή σχολής και επαγγέλματος.

Πρέπει να προάγεται από όλα τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, από τη λειτουργία και τους σκοπούς του σχολείου. Οι συνοδευτικές εργασίες είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο για την αφομοίωση και την εμπέδωση της γνώσης, που δεν μπορεί να αποσπαστεί από τη συνολική παιδαγωγική διαδικασία, πρέπει να αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του κάθε μαθήματος και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται».

Αντίστοιχα η ΑΣΕ αναφέρεται και στη μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στη φετινή Γ' Λυκείου, σχολιάζοντας μεταξύ άλλων:

«Η ουσία δεν βρίσκεται στις εξετάσεις ή στον αριθμό των μαθημάτων που δίνονται στο τέλος, αλλά στις πιο έντονες μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες, τις διαφορετικές αφετηρίες απ' όπου ξεκινά κάθε μαθητής και τις οποίες συντηρεί και οξύνει και αυτή η κυβέρνηση με την πολιτική της. (...) Η ουσία βρίσκεται στους στόχους του σχολείου και της κοινωνίας. Ουσιαστικό, προοδευτικό και φιλολαϊκό περιεχόμενο, αποκτά το σχολείο όταν μορφώνει και διαπαιδαγωγεί ολόπλευρα όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, όταν ανοίγει νέους δρόμους στη νεολαία. Οταν σκοπός του είναι να διδάσκει ότι υπάρχει αντικειμενική αλήθεια, ότι υπάρχουν νόμοι κίνησης της φύσης, της κοινωνίας και όχι ότι "ο καθένας έχει την αλήθεια του". Οταν από τον ίδιο του τον μορφωτικό και διαπαιδαγωγητικό σκοπό, το σχολείο δεν θα διαχωρίζει τα μαθήματα σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, ανεξάρτητα από το αν αυτά εξετάζονται».

Δεν θα διαγραφούν από τα μητρώα ΟΑΕΔ οι σπουδαστές των ΙΕΚ

Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για το θέμα

Τη δέσμευση ότι θα δοθεί δυνατότητα επανεγγραφής στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ των άνεργων σπουδαστών των ΙΕΚ που λόγω ελλιπούς ενημέρωσης δεν είχαν έγκαιρα δηλώσει ότι εγγράφτηκαν σε ΙΕΚ, απέσπασε προχτές το ΚΚΕ κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή, της σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης που είχε καταθέσει για το θέμα. Συγκεκριμένα, η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Ρ. Αντωνοπούλου, δεσμεύτηκε για νομοθετική ρύθμιση που σύντομα θα κατατεθεί προς ψήφιση, όπου θα προβλέπεται ότι όσοι άνεργοι διαγράφηκαν από τα μητρώα ανέργων επειδή δεν δήλωσαν εγκαίρως τα στοιχεία του προγράμματος που συμμετέχουν, θα μπορούν να επανεγγραφούν, υποβάλλοντας τη δήλωση μαζί με μία αίτηση αποκατάστασης της συνέχειας της ανεργίας την οποία είχαν.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής σημείωσε ότι το παραπάνω πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τους άνεργους σπουδαστές των ΙΕΚ, έρχεται να προστεθεί στα «παραδοσιακά» προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές των δημόσιων ΙΕΚ, όπως ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και υποδομές, απαρχαιωμένο τεχνολογικό εξοπλισμό, το ότι αυτοί οι σπουδαστές δεν παίρνουν πάσο για να μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της μετακίνησης του συνόλου των σπουδαστών με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η Ρ. Αντωνοπούλου παρέπεμψε στο υπουργείο Παιδείας. Ο Γ. Δελής επισήμανε σε αυτό το σημείο ότι «η κυβερνητική πολιτική είναι ενιαία και όλα τα υπουργεία λειτουργούν συντονισμένα στη ρότα μιας πολύ συγκεκριμένης πολιτικής. Συνεπώς, η κυβερνητική ευθύνη υπάρχει για το ζήτημα της μετακίνησης των σπουδαστών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και είναι αδιάφορο αν αυτή η ευθύνη αφορά το υπουργείο Εργασίας ή το υπουργείο Παιδείας ή οτιδήποτε άλλο», σημείωσε. Οσο για τη δέσμευση για επανεγγραφή των ανέργων σπουδαστών ΙΕΚ στα μητρώα του ΟΑΕΔ, δήλωσε ότι το ΚΚΕ θα τοποθετηθεί μόλις έρθει η νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.

  • Παράσταση διαμαρτυρίας για τους άνεργους σπουδαστές των ΙΕΚ είχαν κάνει την περασμένη Τετάρτη στο κατάστημα του ΟΑΕΔ στη Χαλκίδα η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Χαλκίδας με τον Σύλλογο Σπουδαστών ΔΙΕΚ Χαλκίδας.
Αγωνιστικό ραντεβού των εστιακών φοιτητών

Από προηγούμενη κινητοποίηση εστιακών φοιτητών
Από προηγούμενη κινητοποίηση εστιακών φοιτητών
Δυναμική κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας ετοιμάζουν οι εστιακοί φοιτητές της Αθήνας την Τετάρτη 29 Νοέμβρη, στη 1 μ.μ., διεκδικώντας λύση σε μια σειρά από προβλήματα των εστιών, κατοχύρωση και επέκταση των δικαιωμάτων τους. Οι φοιτητές προτάσσουν την ανάγκη να σιτίζονται δωρεάν όλοι οι οικότροφοι στα εστιατόρια των εστιών, καθώς, όπως είναι γνωστό, η σίτιση έχει διακοπεί στις περισσότερες εστίες. Επιπλέον, διεκδικούν επαρκή κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει τις ανάγκες των εστιών, συντήρηση και ανακαινίσεις όπου απαιτούνται και σημειώνουν μεταξύ άλλων: «Εξω οι εργολαβίες από τις εστίες και τις σχολές μας. Τα κέρδη τους δεν συμβαδίζουν με τις ανάγκες μας. Σίτιση, συντήρηση, φύλαξη, καθαριότητα στην ευθύνη του κράτους. Να προσληφθεί επαρκές και μόνιμο προσωπικό, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και σύγχρονο εξοπλισμό».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Κινητοποίηση για την Προσχολική Αγωγή

Κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας έκαναν χτες εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναδεικνύοντας την ανάγκη εξασφάλισης Προσχολικής Αγωγής για όλα τα παιδιά, ενάντια στην επίθεση που δέχεται στο πλαίσιο των συνολικών αναδιαρθρώσεων.

Αναφερόμενη στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για το χώρο της Προσχολικής Αγωγής, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» σημειώνει πως «τη στιγμή που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ εντείνει την επίθεση στη ζωή μας με νέα μέτρα στο πλαίσιο της 3ης "αξιολόγησης" (βλ. χτύπημα στα συνδικαλιστικά δικαιώματα, ιδιωτικοποιήσεις, νέες μειώσεις συντάξεων κ.ά.) συνεχίζει να "εμπαίζει" με την Προσχολική Αγωγή. Οχι απλά δεν έχει πάρει ούτε ένα μέτρο για τη θεσμοθέτηση της 2χρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, αντιθέτως, διαμορφώνει ένα ασφυκτικό πλαίσιο για το Νηπιαγωγείο, όπως και για όλη την Εκπαίδευση (υποχρεωτικότητα μόνο για νήπια, διπλασιασμό από 7 σε 14 παιδιά ως ελάχιστο αριθμό για λειτουργία νηπιαγωγείου, νέους περιορισμούς στο Ολοήμερο, αύξηση ωραρίου, θεσμοθέτηση μετακινήσεων μαθητών, 25άρια τμήματα, ακατάλληλα κτίρια κ.ά.)».

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν άμεσα δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά, όλα τα νήπια και προνήπια στο δημόσιο Νηπιαγωγείο με δημιουργία άμεσα όλων των απαραίτητων υποδομών, να λειτουργήσει παντού Ολοήμερο Νηπιαγωγείο χωρίς περιορισμούς, όλα τα παιδιά κάτω των 4 ετών σε δημόσιους Παιδικούς Σταθμούς χωρίς κουπόνια και voucher, άδεια ανατροφής στις αναπληρώτριες και σε όλες τις εργαζόμενες στον ιδιωτικό τομέα, ώστε τα βρέφη έως ενός έτους να μένουν με τη μητέρα τους.

Ιδιαίτερα μαζική και δυναμική κινητοποίηση έγινε για το ίδιο θέμα χτες στη Χίο, από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Αδαμάντιος Κοραής», που πέρα από τα γενικότερα αιτήματα για την Προσχολική Αγωγή, διεκδικεί λόγω του ότι το νησί είναι ακριτικό και στην παραμεθόριο, να μείνουν ανοιχτά όλα τα νηπιαγωγεία ανεξαρτήτως του αριθμού των νηπίων.

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
Διεκδικούν σύγχρονες και ασφαλείς σχολικές υποδομές

Με κεντρικό σύνθημα «Δημόσιες, ασφαλείς κτιριακές υποδομές - όχι άλλο χρόνο στα προκάτ» και απαιτώντας κάλυψη όλων των αναγκών τους, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς βγήκαν χτες το μεσημέρι για μια ακόμα φορά στους δρόμους στην Κεφαλονιά.

Με μαζική παρουσία μαθητών από το Λύκειο Σάμης, σχολεία του Αργοστολίου, το Γυμνάσιο, Λύκειο και το 2ο Δημοτικό Ληξουρίου, τη συμμετοχή των συλλόγων γονέων και μετά από κάλεσμα της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, συγκεντρώθηκαν έξω από την Περιφέρεια και το δήμο στο Αργοστόλι, αναδεικνύοντας για μία ακόμα φορά τις ανάγκες που παραμένουν ανικανοποίητες, ζητώντας άμεση αποκατάσταση των σεισμόπληκτων σχολείων, εξασφάλιση της κατασκευής νέου σχολικού συγκροτήματος για το ΓΕΛ Ληξουρίου, επισκευή του κατεστραμμένου από το σεισμό μηχανουργείου του ΕΠΑΛ, επισκευή όλων των σεισμόπληκτων σχολείων στην Κεφαλονιά, να υπάρξει συγκοινωνιακή μελέτη για το σχολικό συγκρότημα Φαραώ.

Τα παραπάνω αιτήματα έθεσε αντιπροσωπεία της συγκέντρωσης στους εκπροσώπους της δημοτικής αρχής και της αντιπεριφέρειας, ανανεώνοντας το ραντεβού για τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η ΕΛΜΕ Κ-Ι καλεί παράλληλα σε συγκέντρωση μαζί με άλλα σωματεία, στο χώρο όπου πραγματοποιείται την επόμενη βδομάδα το «αναπτυξιακό» προσυνέδριο Ιονίων Νήσων.

Εκδήλωση στο ΤΕΙ Χαλκίδας

H ΚΟΒ του ΚΚΕ και η Τομεακή Οργάνωση της ΚΝΕ στο ΤΕΙ Χαλκίδας καλούν σε εκδήλωση με θέμα «Οι εξελίξεις σχετικά με το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας. Η θέση του ΚΚΕ για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση». Θα μιλήσει η Κέλλυ Παπαϊωάννου, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ. Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 29 Νοέμβρη, στις 3 μ.μ., στο μικρό αμφιθέατρο του ΤΕΙ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ