ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Νοέμβρη 2016
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Σημαντικές επιτυχίες για τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ σε σωματεία εκπαιδευτικών

Διατήρηση της αυτοδυναμίας της με σημαντική αύξηση των δυνάμεών της σε σχέση με πέρσι σημείωσε η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ), το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ στις εκλογές για το ΔΣ σε δυο Συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής, τον Σύλλογο «Γ. Σεφέρης» (Ν. Ηράκλειο, Ν. Ιωνία, Μεταμόρφωση, Λυκόβρυση) και τον Σύλλογο «Ρ. Ιμβριώτη» (Βύρωνα, Καισαριανής, Παγκρατίου).

Αναλυτικά, στον Σύλλογο «Γ. Σεφέρη» ψήφισαν 671 εκπαιδευτικοί (602 πέρσι), υπήρξαν 45 άκυρα και λευκά ψηφοδέλτια (58 πέρσι) και 629 έγκυρα (544 πέρσι). Η ΑΣΕ πήρε 339 ψήφους, ποσοστό 54,1% και κατέκτησε 4 έδρες στο ΔΣ (299, 54,96% και 4 πέρσι). Η ΔΑΚΕ πήρε 116 ψήφους, ποσοστό 18,5% και μία έδρα (59, 10,85% και 0 πέρσι). Η ΑΚΣΥΑ (πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ) πήρε 107 ψήφους, ποσοστό 17,09% και μία έδρα (118, 21,69% και 2 πέρσι). Οι «Παρεμβάσεις» πήραν 64 ψήφους, ποσοστό 10,22% και μία έδρα (68, 12,50% και μία πέρσι).

Αντίστοιχα, στον Σύλλογο «Ρ. Ιμβριώτη» ψήφισαν 426 εκπαιδευτικοί (438 πέρσι), βρέθηκαν 44 άκυρα και λευκά ψηφοδέλτια (59 πέρσι) και 382 έγκυρα (379 πέρσι). Η ΑΣΕ πήρε 201 ψήφους, ποσοστό 52,61% και 5 έδρες στο ΔΣ (176 ψήφους και 4 έδρες είχε πέρσι). Η «Α. Ριζ. Παρέμβαση» (πρόσκειται στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ) πήρε 84 ψήφους, ποσοστό 21,9% και 2 έδρες (75 ψήφους και 2 έδρες είχε πέρσι). Η ΔΑΚΕ πήρε 73 ψήφους, ποσοστό 19,1% και 2 έδρες (61 ψήφους και 2 έδρες είχε πέρσι). Η ΕΡΑ (πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ) πήρε 24 ψήφους, ποσοστό 6,28% και δεν πήρε έδρα στο ΔΣ (45 ψήφους και μία έδρα είχε πέρσι). Πέρσι είχε κατέβει και η «Δημοκρατική Συνεργασία» (πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ, είχε πάρει 22 ψήφους και καμία έδρα), που φέτος δεν κατέβηκε στις εκλογές.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Να γίνουν τώρα όλες οι μετεγγραφές

Από προηγούμενη κινητοποίηση για τις μετεγγραφές
Από προηγούμενη κινητοποίηση για τις μετεγγραφές
«Να γίνουν τώρα όλες οι μετεγγραφές, δε θα μας πετάξετε έξω από τις σχολές μας!», απαιτεί η Επιτροπή Μετεγγραφέντων Φοιτητών Αττικής, υπογραμμίζοντας ότι φέτος οι αιτήσεις μετεγγραφής ήταν 2.000 περισσότερες από πέρυσι, ενώ από το σύνολο των αιτήσεων που εγκρίθηκαν από το υπουργείο Παιδείας μόνο το 44% ήταν «επιτυχείς», σύμφωνα, πάντοτε, με τα κριτήρια του υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα, καλεί κάθε μετεγγραφέντα φοιτητή να έρθει σε επικοινωνία με την Επιτροπή για να συντονιστεί ο αγώνας με τα εξής τηλέφωνα επικοινωνίας: 693.4031.166 Παναγιώτης, 697.4295.142 Γιώργος.

«Ουσιαστικά, από τις 12.000 αιτήσεις, κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας κόβουν τις 7.000! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι χιλιάδες φοιτητές και σπουδαστές, που δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουμε μακριά από το σπίτι μας, όχι απλά θα μείνουμε έξω από τη σχολή που επιθυμούμε κοντά στον τόπο διαμονής μας, αλλά συνολικά δεν θα μπορέσουμε να σπουδάσουμε! Ωστόσο, οι υπόλοιποι "τυχεροί" από εμάς που καταφέραμε να γίνει δεκτή η αίτησή μας ουσιαστικά κινδυνεύουμε να χάσουμε το πρώτο εξάμηνο! Και αυτό γιατί, ενώ πλησιάζουμε αρχές Δεκέμβρη, ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αιτήσεις μας, δεν έχουμε λάβει τους κωδικούς μας για τις ακαδημαϊκές υπηρεσίες, για παροχή βιβλίων, για κάρτα σίτισης, κάρτα για τα ΜΜΜ. Την ίδια στιγμή, δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε δήλωση μαθημάτων και να γραφτούμε στα εργαστήριά μας, ενώ οι προθεσμίες ή έχουν ήδη λήξει ή λήγουν πολύ σύντομα», σημειώνει η Επιτροπή, η οποία προσανατολίζεται σε κινητοποιήσεις στους προέδρους και τις διοικήσεις των σχολών και απαιτεί:

  • Να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις των μετεγγραφέντων.
  • Να ολοκληρωθούν τώρα οι διαδικασίες εγγραφής στις σχολές.
  • Να δοθούν όλοι οι κωδικοί για την προμήθεια βιβλίων, πάσο, μειωμένης κάρτας για τα ΜΜΜ και κάρτα σίτισης. Ολοι οι φοιτητές από μετεγγραφή να μπορούν να τρώνε δωρεάν στις λέσχες των σχολών τους.
  • Να γίνει αναπλήρωση όσων εργαστηρίων έχουν χαθεί και όλοι να δώσουμε τα μαθήματα του πρώτου εξαμήνου κανονικά.
Εκδηλώσεις της ΚΝΕ

-- Εκδήλωση υποδοχής νέων μελών και γνωριμίας με την ΚΝΕ διοργανώνει σήμερα η Τομεακή Οργάνωση ΑΕΙ Πάτρας της ΚΝΕ, στις 6.30 μ.μ., στα γραφεία του ΚΚΕ (21ου Συντάγματος 34). Θα μιλήσει ο Θανάσης Σγούρος, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και Γραμματέας του Συμβουλίου Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ. Θα προβληθεί βίντεο και θα μοιραστούν αναμνηστικά στους προσκεκλημένους.

-- «Ελα να συζητήσουμε για το σχολείο και την κοινωνία που έχουμε ανάγκη» καλούν οι Μαθητικές Οργανώσεις Καλαμάτας της ΚΝΕ, που διοργανώνουν σχετική εκδήλωση αύριο Σάββατο, στις 8 μ.μ., στον πολυχώρο «Μικρόβιο - Γιώργος Βουβαλέας». Θα μιλήσει η Χρ. Καροπούλου, Γραμματέας του Τομεακού Συμβουλίου Μεσσηνίας της ΚΝΕ.

-- «Εγώ θα μείνω με τους εργάτες να τραγουδήσω...», είναι ο τίτλος της εκδήλωσης που γίνεται την Κυριακή 27 Νοέμβρη, στις 7.30 μ.μ., στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36, Βικτώρια, Αθήνα). Πρόκειται για ένα θεατρικό αναλόγιο πλημμυρισμένο από την ποίηση του Πάμπλο Νερούδα.

-- Στην Ιατρική του Πανεπιστημίου Πατρών, την Τρίτη 29 Νοέμβρη, στις 2 μ.μ. (Αίθουσα ΑΙ1), γίνεται εκδήλωση με τίτλο «Ο ρόλος της πρόληψης σήμερα στην Υγεία - Πρόνοια και η θέση του ΚΚΕ», στο πλαίσιο σειράς εκδηλώσεων των Οργανώσεων ΑΕΙ και ΤΕΙ πάνω στο αντικείμενο σπουδών τους. Θα μιλήσει ο Χρήστος Δάβουλος, στέλεχος του ΚΚΕ, ειδικευόμενος γιατρός.

-- Εκδήλωση με τίτλο «Ο πόλεμός τους σκοτώνει ό,τι άφησε όρθιο η ειρήνη τους» διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ, την Τετάρτη 30 Νοέμβρη, στις 12 μ., στην αίθουσα 202 στο κεντρικό κτίριο του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Θα προβληθεί σχετικό βίντεο και θα γίνει παρουσίαση μιας μικρής έρευνας ανάμεσα στους σπουδαστές σχετικά με το τι φταίει για τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Θα μιλήσει ο Κώστας Σιδηρόπουλος, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Σήμα για προώθηση των αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία

Σύνθημα για επιτάχυνση των αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία δίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την «Εκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016», που ετοιμάστηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη και στην οποία αποτυπώνεται η κατάσταση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από τη σκοπιά της στρατηγικής της ΕΕ.

Από την ίδια σκοπιά, της αστικής στρατηγικής, το κείμενο παρουσιάστηκε χτες στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ με τίτλους όπως «μετεξεταστέα η παιδεία», «καταπέλτης», «έκθεση - κόλαφος», «σε ελεύθερη πτώση η εκπαίδευση», «κάτω από τη βάση το εκπαιδευτικό σύστημα», «οπισθοδρόμηση της εκπαίδευσης» κ.ο.κ. Μία προσέγγιση που δέχεται σαν «ιδανικό» το μοντέλο που προκρίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης και προκαλεί ουσιαστικά την κυβέρνηση να προχωρήσει στις αναδιαρθρώσεις, στις οποίες ήδη προσανατολίζεται, αφού μοιράζεται το ίδιο «ιδανικό».

Στη συγκεκριμένη έκθεση δεν θα βρει κανείς «άγνωστες λέξεις». Οι στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ υιοθετούνται από την κυβέρνηση (και επεκτείνονται) και στα πορίσματα του «διαλόγου για την Παιδεία» και στο τριετές της σχέδιο, σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με αυτό, στο σχεδιασμό της, π.χ. για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση, σε δηλώσεις, σε νομοθετήματά της. Σχολιάζοντας την Εκθεση, το υπουργείο δήλωνε χτες πως βασίζεται σε στοιχεία παλαιότερων ετών και «η σημερινή κυβέρνηση κατόρθωσε να ανακόψει την καθοδική πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος, με σειρά μέτρων»...

Πρέπει πάντως να ληφθεί υπόψη πως δεν είναι η μοναδική φορά, ούτε στην Παιδεία ούτε σε άλλο τομέα, που τέτοιου είδους εκθέσεις γίνονται εργαλείο και προπαγανδιστικό όπλο στα χέρια των κυβερνήσεων που συμμερίζονται τη στρατηγική του μεγάλου κεφαλαίου, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για αναδιαρθρώσεις.

Η έκθεση της Κομισιόν επισημαίνει και μία σειρά ζητήματα που δημιουργήθηκαν από την αντιλαϊκή διαχείριση των κομμένων δαπανών (μειωμένοι προϋπολογισμοί, ολοήμερα σχολεία, χαμηλοί μισθοί κ.λπ.), ωστόσο είναι φανερό πως δεν είναι αυτή η στόχευσή της, αλλά το να θέσει πιο επιτακτικά, τεχνοκρατικά και «εμπεριστατωμένα», αλλά και με αναφορά και στις «προϋποθέσεις που προβλέπονται για τη λήψη χρηματοδοτικής στήριξης από τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία της ΕΕ», το ζήτημα των αναδιαρθρώσεων που θα υπηρετήσουν καλύτερα τη στρατηγική της. Για παράδειγμα, επισημαίνει ότι η συμμετοχή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση παραμένει κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ, γιατί είναι στρατηγική επιλογή να στραφούν περισσότεροι νέοι στην κατάρτιση από νωρίς. Επαναφέρει το ζήτημα της «αυτονομίας» και της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση, επικαλούμενη «τη θετική επίδραση που μπορούν να έχουν στις εκπαιδευτικές επιδόσεις» και αποκρύπτοντας πως επιφυλάσσει σκληρή ταξική κατηγοριοποίηση. «Ανησυχεί» για το ότι έχουν ανασταλεί οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, ζήτημα που θέτει ανοιχτά το υπουργείο Παιδείας και άλλα μέτρα που καθυστέρησαν και κάτω από την πίεση του κινήματος.

Για «κρίσιμο σταυροδρόμι» κάνει λόγο η Κομισιόν, προλογίζοντας τις αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία. Σε αυτό το σταυροδρόμι, με βάση την πείρα του, τις σύγχρονες ανάγκες του, χωρίς αυταπάτες για το ποιος συντάσσεται με το μέρος του και ποιος με όσους υπονομεύουν το μέλλον και στην Παιδεία και παντού, ο λαός μπορεί να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις, να εμποδίσει την αντιεκπαιδευτική επέλαση, να διεκδικήσει την Παιδεία των σύγχρονων αναγκών.


Μ. Κ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ