ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 25 Νοέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
Πολλά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν

2.500 θέσεις μένουν ακάλυπτες, όπως καταγγέλθηκε σε ημερίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας στη Θεσσαλονίκη

Βροχή καταγγελιών για την ακολουθούμενη από την κυβέρνηση αντιεκπαιδευτική πολιτική, αλλά και τις βαριές ευθύνες της πλειοψηφίας στη διοίκηση της ΔΟΕ, που, με τη στάση της, διευκολύνει το χτίσιμο του σχολείου της αγοράς, εξαπέλυσαν οι εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, κατά τη διάρκεια ημερίδας για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στα Δημοτικά, που διοργάνωσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη. Από την πλευρά της, η πλειοψηφία στη συνδικαλιστική ηγεσία των δασκάλων, αποφεύγοντας να μπει στην ουσία των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, αρκέστηκε για μια ακόμη φορά σε γενικόλογες περιγραφές, με εμφανές το άγχος να αποδείξει το όψιμο ενδιαφέρον της για τους συναδέλφους καθηγητές που εργάζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η ημερίδα διοργανώθηκε κάτω από την πίεση των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων και από την πλευρά των διοργανωτών περιορίστηκε στην απλή καταγραφή των προβλημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να καταλήξει σε συγκεκριμένες διεκδικητικές προτάσεις και πρόγραμμα δράσης, παρά την εκφρασμένη διάθεση της πλειοψηφίας εκπαιδευτικών που συμμετείχαν. Τόσο ο πρόεδρος της ΔΟΕ στην εισήγησή του, όσο και τα μέλη της πλειοψηφίας στη διοίκηση που πήραν το λόγο, περιορίστηκαν σε ανέξοδες περιγραφές των προβλημάτων και διαπιστώσεις για τη σημασία της ενότητας στη δράση του κλάδου.

Στην αντίπερα όχθη, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων που τοποθετήθηκαν στην ημερίδα, μεταφέροντας τα προβλήματα και τις προτάσεις των συλλόγων τους. Ζώντας καθημερινά την εκπαιδευτική πραγματικότητα που έχει επιβάλει η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, κατήγγειλαν την καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων που επιχειρείται με τη διεύρυνση του θεσμού των ωρομισθίων, αλλά και την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης που έχει ως συνέπεια πάνω από 2.500 οργανικές θέσεις εργασίας να μένουν σήμερα ακάλυπτες, παρά το γεγονός ότι είναι απαραίτητες, για να καλυφθούν τα σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που αντιμετωπίζει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Παίρνοντας το λόγο ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ στη διοίκηση της ΔΟΕ Θανάσης Γκεσούλης, σημείωσε ότι τα προβλήματα τόσο των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων όσο και των υπολοίπων συναδέλφων τους στα Δημοτικά σχολεία έχουν στη βάση τους κοινή αφετηρία, που δεν είναι άλλη από την ασκούμενη αντιεκπαιδευτική - αντιλαϊκή πολιτική. «Στόχο αποτελεί», τόνισε ο συνδικαλιστής «η εμπορευματοποίηση της γνώσης και η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με κατάληξη το σχολείο της αγοράς που θα δουλεύει με την αρχή της ανταποδοτικότητας και θα ανατρέψει πλήρως τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών». Ο Θ. Γκεσούλης τόνισε την ανάγκη, στο στόχαστρο των εκπαιδευτικών να μπει η πραγματική πολιτική αιτία των προβλημάτων και τα κόμματα που την εφαρμόζουν και τη στηρίζουν και απανέλαβε το αίτημα για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο, τη μόνη διέξοδο που ανταποκρίνεται στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες.

Ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ- ΔΕΕ κατήγγειλε από το βήμα της ημερίδας και την προσπάθεια χειραγώγησης της μαθητικής συνείδησης με την εισαγωγή του βιβλίου της Μπόνι Μίλερ που μεθοδεύει η κυβέρνηση και κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να το επιστρέψουν σαν απαράδεκτο στον αποστολέα του.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προεκλογικές παροχές πίσω από τις ανάγκες

Το «κουτάκι» με τις προεκλογικές υποσχέσεις και ψευτο-παροχές της κυβέρνησης έχει ανοίξει εδώ και αρκετό καιρό και στη λογική αυτή, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες συμπληρωματική χρηματοδότηση 5.400.520 ευρώ για το έτος 2003 στο πρόγραμμα κατασκευής σχολικών κτιρίων στη Θεσσαλονίκη.

Το υπουργείο επαίρεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση χρηματοδοτείται η συνέχιση όλων των σχετικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη και ξεπερνούν τα σαράντα, με βάση τα στοιχεία που έδωσε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Για να προλάβει το τρένο που έχει ήδη σφυρίξει για το 2003, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι με τη συμπληρωματική αυτή χρηματοδότηση (και την επικείμενη έναρξη των εργασιών για την κατασκευή από τον ΟΣΚ δυο σχολικών συγκροτημάτων στην Καλαμαριά) το συνολικό ύψος της κυβερνητικής χρηματοδότησης για τη σχολική στέγη στη Θεσσαλονίκη το τρέχον έτος ανέρχεται στο ύψος των 25.520.614 ευρώ (8,7 δισ. δραχμές περίπου).

Με προεκλογικά ψίχουλα, όμως, δε λύνεται το πρόβλημα. Το πρόγραμμα σχολικής στέγης για το Νομό Θεσσαλονίκης είναι εξαετές (2000 - 2006) και προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί με 70 δισ. δραχμές. Ενώ έχουν περάσει τα τρία πρώτα χρόνια του προγράμματος έχουν διατεθεί 8,7 δισ, δηλαδή κάτι λιγότερο από το 12,5% των κονδυλίων, η απορρόφηση των οποίων παρουσιάζει σοβαρές καθυστερήσεις κι έχει γίνει πολλές φορές αντικείμενο δικομματικού καβγά ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης.

«Ο συνδυασμός της συνεργασίας της Νομαρχίας μέσα από τις διαδικασίες που ακολουθούμε και ο προγραμματισμός των Δήμων της Θεσσαλονίκης με τη συνεργασία του ΟΣΚ μπορούν να οδηγήσουν στην εξάλειψη της διπλοβάρδιας στη Θεσσαλονίκη το 2006», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας χτες και πέρα από τον προεκλογικό - ψηφοθηρικό χαρακτήρα της δήλωσής του (πώς θα εξαλειφθεί η διπλοβάρδια όταν έχει διατεθεί μόνο το 12,42% των κονδυλίων;) υπονοεί επίσης τα σχέδια παράδοσης της σχολικής στέγης σε απευθείας συμφωνίες της ΟΣΚ ΑΕ και των Δήμων, απαλλάσσοντας τόσο την κυβέρνηση όσο και τη Νομαρχία από αυτή τους την ευθύνη και ανοίγοντας το δρόμο για την άμεση παράδοση της σχολικής στέγης στους ιδιώτες.

ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΑΣ
Διαδήλωσαν με και για τη μουσική τους

Από τη χτεσινή δυναμική κινητοποίηση στη Λάρισα

ICON

Από τη χτεσινή δυναμική κινητοποίηση στη Λάρισα
Για άλλη μια φορά στο δρόμο του αγώνα - μεγάλη κινητοποίηση έγινε και στην Αθήνα την περασμένη Πέμπτη 20/11 - βγήκαν οι μαθητές μουσικών σχολείων αντιδρώντας στο συνεχιζόμενο εμπαιγμό της κυβέρνησης να καλύψει τα κενά σε εκπαιδευτικούς και μάλιστα στους απαραίτητους μουσικούς για την ουσιαστική λειτουργία αυτού του τύπου σχολείων. Ετσι χτες πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις σε Λάρισα και Πάτρα με τη σύσσωμη συμμετοχή των μαθητών που με τα μουσικά τους όργανα διεκδίκησαν το αυτονόητο. Διαμαρτυρόμενοι προς την κυβέρνηση ότι «τα μαθήματα αρχίζουν από το Σεπτέμβρη και όχι από τον Γενάρη» και καταγγέλλοντας ότι ακόμα λείπουν σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί - μουσικοί, οι μαθητές της Λάρισας πραγματοποίησαν δυναμική πορεία διαμαρτυρίας από το Μουσικό Σχολείο ως την κεντρική Πλατεία Ταχυδρομείου έχοντας την απόλυτη συμπαράσταση της ΕΛΜΕ και της Ενωσης Γονέων Λάρισας.

Με δυναμισμό και πρωτοτυπία διαδήλωσαν και οι μαθητές στην Πάτρα όπου λείπουν ακόμα 20 καθηγητές Μουσικής ενώ έχουν μετατρέψει ακόμα και τις τουαλέτες σε αίθουσα!

Να επιστραφεί ως απαράδεκτο!

Πριν καταλαγιάσει ο απόηχος από το «Φονιάδες των Λαών, Αμερικάνοι», μυριόστομη κραυγή μπροστά στην Πρεσβεία τους, να σου και η τελευταία αποκάλυψη! Η σύζυγος του Πρεσβευτή τους «εν Ελλάδι» (βλέπε Μπόνι Μίλερ) συγγράφει παιδαγωγικό βιβλίο, γεμάτη «ευαισθησία» για τα «προβλήματα των παιδιών», για τη «δημοκρατική αποστολή» της Εκπαίδευσης και την «επιμόρφωση» των Εκπαιδευτικών!

Το δικό μας Υπουργείο Παιδείας, «συγκινημένο» από την «ευγενή» δραστηριότητα της κυρίας Πρεσβευτή, το τυπώνει και το στέλνει στα Σχολεία, ως «εγχειρίδιο για τους εκπαιδευτικούς»! Και οι τελευταίοι; Το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να το «αποθέσουν ευγενώς» στο πεζοδρόμιο στην επόμενη διαδήλωση μπροστά από την Αμερικάνικη Πρεσβεία! Μωρέ, μπράβο! Τόσα και τόσα βιβλία υπάρχουν και για μαθησιακές δυσκολίες και για εκπαιδευτικούς προβληματισμούς, γραμμένα από γνωστούς ντόπιους και ξένους Πανεπιστημιακούς, πού να φτάσουν το «ύψος» της συζύγου του Αμερικανού Πρεσβευτή! Αλλωστε, η Κυρία όλο στα Βαλκάνια γυροφέρνει και συγγράφει παράλληλα «παιδαγωγικά βιβλία» για τις «αθώες ψυχές» των παιδιών! Τις «ψυχές», τις οποίες «αποδεσμεύει» από το σώμα τους η πολεμική μηχανή της «μεγάλης δημοκρατικής χώρας», σε άψογη συνεργασία με τη διπλωματική δραστηριότητα του Συζύγου! «Να σε κάψω, Γιάννη, να σ' αλείψω λάδι»!

Μήπως έφτασε η ώρα να παρακαλέσουμε την αξιότιμη Κυρία, να μας «συνδράμει» στα Σχολεία, όπου έχουμε ακόμη ελλείψεις εκπαιδευτικών; Μήπως θα μπορούσε να μας στείλει μερικούς πεζοναύτες, για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής; Τόσο εξασκημένοι που είναι οι άνθρωποι!

Για να σοβαρευτούμε: όλη αυτή η δραστηριότητα, σχεδιασμένη από επιστήμονες δημοσίων σχέσεων, αποσκοπεί στο σχηματισμό μιας θετικής «εικόνας» για τις ΗΠΑ, ιδιαίτερα εκεί όπου τις «σιχτιρίζει» η πλειοψηφία του Λαού. Το «μοντέλο» της «κοινωνικής προσφοράς» των συζύγων είναι από παλιά γνωστό! Αυτή την «επιχείρηση» στηρίζει έμπρακτα το Υπουργείο Παιδείας, όπως στηρίζει ολόκληρη η κυβέρνηση τη νέα ιμπεριαλιστική επιθετικότητα στο σύνολό της. Ολα αυτά βάζουν εμάς, τους Δασκάλους, μπροστά σε «βαριές» ευθύνες: να παλέψουμε πιο αποφασιστικά, πιο πρωτοπόρα, με γνώση και με πάθος, μέσα και έξω από τα Σχολειά, σε «συμμαχία» με τον υπόλοιπο Λαό, για ΜΟΡΦΩΣΗ, για «ΦΩΣ», για ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟ. Να αφήσουμε πίσω την απάτη των γνωστών «συνδικαλιστικών ηγεσιών», να χτίσουμε ένα γερό κίνημα για την Παιδεία, να συμβάλουμε με λόγια και με έργα στην τιτάνια μάχη της εργατικής τάξης για τη μόρφωση των παιδιών της, μάχη, ουσιαστικά, για την κοινωνική της (και δική μας) απελευθέρωση!


Μάριος ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Λιβαδειάς

Στο ΤΕΙ Αθήνας ο Γραμματέας της ΚΝΕ

Στο ΤΕΙ Αθήνας θα μιλήσει μεθαύριο Πέμπτη, στις 5 το απόγευμα, ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Θέμης Γκιώνης, σε εκδήλωση που διοργανώνει η Οργάνωση ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά, ΣΕΛΕΤΕ της ΚΝΕ για την επέτειο των 35 χρόνων από την ίδρυση της ΚΝΕ και των 85 χρόνων από την ίδρυση του ΚΚΕ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ