ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Γενάρη 2012
Σελ. /32
Λαϊκή συμμαχία για την ανατροπή

Γρηγοριάδης Κώστας

Αν κάτι επιβεβαιώνει το υπόμνημα της τρόικας με τα «εννιά μέτρα φωτιά για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα», που δημοσίευσαν τα χτεσινά «Νέα», είναι πως το μέτωπο κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ., πλουτοκρατίας και των ξένων συμμάχων τους (τρόικας) είναι ενιαίο στον πόλεμο κατά του λαού. Το έγγραφο της τρόικας περιλαμβάνει τα ίδια ακριβώς μέτρα με το έγγραφο - βόμβα που βρέθηκε στο τραπέζι του «κοινωνικού διαλόγου» και αποκάλυψε το ΠΑΜΕ: Κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και κυριαρχία των ευέλικτων εργασιακών σχέσεων (επιχειρησιακές - ατομικές συμβάσεις). Δεν είναι με άλλα λόγια η «κακή» τρόικα που ζητά το σάρωμα όλων των εργασιακών δικαιωμάτων, αλλά τα ίδια ακριβώς μέτρα προωθούν μαύρη συγκυβέρνηση και πλουτοκρατία με στόχο να μειώσουν δραστικά την τιμή της εργατικής δύναμης και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Στο στόχαστρο, παρά τις υποκριτικές διακηρύξεις των κυβερνώντων και των κοινωνικών εταίρων, μπαίνει και ο κατώτατος μισθός, έστω και αν σε αυτή τη φάση φαίνεται να επιθυμούν να καταβαραθρώσουν όλους τους μισθούς στο επίπεδο του κατώτατου. Η «μελέτη» που δημοσίευσε την περασμένη βδομάδα η ALPHA Bank ήταν τροχιοδεικτική βολή στην κατεύθυνση αυτή. «Ο ισχύων κατώτατος μισθός, λαμβάνοντας υπόψη και το κόστος των ασφαλιστικών και άλλων εισφορών, είναι εξαιρετικά υψηλός για μια οικονομία σε κρίση όπως η ελληνική», τονιζόταν στη μελέτη, αφήνοντας στην άκρη τα προσχήματα... Είναι ώρα της αφύπνισης και του ξεσηκωμού σε όλους τους χώρους δουλειάς για να παρεμποδιστεί η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου να προχωρήσει στη σφαγή των μισθών και των συλλογικών συμβάσεων και να ανατραπεί η κυβέρνηση και η εξουσία των μονοπωλίων.

Η «χαμένη τιμή» του Πειραιά

Η παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά τα δύο τελευταία χρόνια συνέβαλε στην ανάκτηση της «χαμένης του τιμής, αποτέλεσμα των συνεχών κινητοποιήσεων των τελευταίων ετών», σημειώνουν - σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» - κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, ο Πειραιάς εξελίσσεται σε κορυφαίο σταθμό διακίνησης κοντέινερ, έχοντας σημειώσει το 2011 αύξηση κατά 73% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με το 2010.

Είναι φανερό ότι η γεωγραφική θέση της χώρας την έχει μετατρέψει σε ιδιαίτερα σημαντικό πέρασμα για τις μπίζνες των πολυεθνικών. Η ...«χαμένη τιμή» του πρώτου λιμανιού της χώρας, για την οποία τόσο αγωνιούν τα ΜΜΕ και επιτελεία της αστικής τάξης, αφορά τις κινητοποιήσεις που στρέφονται ενάντια στις οδυνηρές συνέπειες που έχει για τους εργαζόμενους η ανάπτυξη σύμφωνα με τα συμφέροντα των μονοπωλίων. Τις κινητοποιήσεις στις οποίες πρωτοστατούν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, καταγγέλλοντας ότι η αύξηση της εμπορικής κίνησης στο λιμάνι δε θα συνοδεύεται από π.χ. αύξηση θέσεων σταθερής εργασίας, με πλήρη δικαιώματα, αλλά από επέκταση και κυριαρχία των εργασιακών συνθηκών και σχέσεων σκλαβιάς, πολλαπλασιασμό των «ατυχημάτων», όπως και έγινε. Γι' αυτό και οι εργαζόμενοι, συνολικά ο λαός, όχι μόνο δεν πρέπει να μοιράζονται τους πανηγυρισμούς των αστικών ΜΜΕ για την ανάπτυξη του Πειραιά, αλλά πρέπει να παίρνουν τα μέτρα τους ενάντια σε όσους θεωρούν απώλεια ...τιμής την αγωνιστική διεκδίκηση της εργασίας με δικαιώματα, της ίδιας της ζωής τους που καταστρέφουν η ολοένα εντεινόμενη εκμετάλλευση των πολυεθνικών όπως π.χ. η COSCO και η ολοένα και πιο βαθιά αντεργατική πολιτική των κυβερνήσεων για να κερδοφορεί το κεφάλαιο.

Η αθλιότητα των εκμεταλλευτών

«Τα μέτρα τα παίρνουμε για να μη γίνουμε Βουλγαρία» διατυμπανίζουν σε κάθε ευκαιρία οι κυβερνώντες και τα αστικά ΜΜΕ, επιχειρώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια του λαού και να αντιστρέψουν πλήρως την πραγματικότητα, ότι δηλαδή τα μέτρα που παίρνουν για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των μονοπωλίων οδηγούν μαθηματικά σε βαλκανοποίηση και κινεζοποίηση των μισθών. Αθελά τους όμως τους ξεφεύγει η αλήθεια, καθώς δεν μπορούν να κρύψουν το θαυμασμό τους για το πρότυπο της γειτονικής χώρας. Χαρακτηριστικό από την άποψη αυτή είναι χτεσινό άρθρο στην «Καθημερινή», με αφορμή την απελευθέρωση των χερσαίων μεταφορών που, όπως αναφέρει, έχει οδηγήσει χιλιάδες ιδιοκτήτες φορτηγών να μεταφέρουν την έδρα τους στη Βουλγαρία: «Χιλιάδες ιδιοκτήτες φορτηγών πηγαίνουν στη γειτονική χώρα, όπου δημιουργούν μια νέα εταιρεία, με διαδικασία που ολοκληρώνεται σε 1-2 μέρες. Η εταιρεία αυτή αγοράζει φορτηγό και με γρήγορη διαδικασία, πληρώνοντας τέλη από 300 έως 3.000 ευρώ, εκτελεί μεταφορικό έργο με άδειες και πινακίδες χώρας - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης», τονίζεται στο άρθρο και συνεχίζει: «Οι Eλληνες ιδιοκτήτες της βουλγαρικής εταιρείας πληρώνουν φόρο στα κέρδη 10%-12% και εργοδοτικές εισφορές 16%, ενώ στην Ελλάδα θα ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν φόρο 45%, επιπλέον έκτακτες εισφορές κ.λπ., αλλά και εργοδοτικές εισφορές, που είναι πάνω από 50% στις αμοιβές. Αν μάλιστα προσλάβουν και Bούλγαρους οδηγούς (όπως κάνουν πολλοί), τα έξοδα είναι ακόμη μικρότερα...». Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Για να μη φύγει το κεφάλαιο στη Βουλγαρία, καλύτερα να μετατρέψουμε τη χώρα σε παράδεισο για το κεφάλαιο όπως είναι οι γειτονικές χώρες. Κι όμως δε διστάζουν την ίδια στιγμή να κατηγορούν το ΚΚΕ πως αν εφαρμοστεί η πολιτική του θα γίνουμε Αλβανία και Βουλγαρία...

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Το Ιράν στο στόχαστρο

Η απόφαση για επιβολή εμπάργκο στις εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν, που πήραν προχτές οι υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ, με τη συγκατάβαση και της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου της Ελλάδας, αποτελεί άλλη μια επιθετική ενέργεια στο διαρκή πόλεμο που είναι σε εξέλιξη από τις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Ταυτόχρονα, όσο βαθαίνει η οικονομική κρίση θα δημιουργούνται προϋποθέσεις και κίνδυνοι μιας γενικευμένης πολεμικής σύγκρουσης στην περιοχή μας. Οι ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις, που οξύνονται στο έπακρο και λόγω της οικονομικής κρίσης, όλο και πιο συχνά φέρνουν στο προσκήνιο την απειλή μιας γενικευμένης ανάφλεξης στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και του Περσικού, που για τους ιμπεριαλιστές του ΝΑΤΟ και της ΕΕ αποτελεί συστατικό μέρος του λεγόμενου σχεδίου της «Ευρείας Μέσης Ανατολής» με πεδίο λείας την ενέργεια και τη μεταφορά της.

Η σύγκρουση ιμπεριαλιστικών συμφερόντων γίνεται όλο και πιο εμφανής. Ιδιαίτερα η Κίνα και η Ρωσία, που έχουν αναπτύξει σημαντικές εμπορικές και ενεργειακές συμφωνίες με το Ιράν, είναι αυτές που φαίνονται να θέλουν σταθερότητα του καθεστώτος του Ιράν. Από την άλλη, ΗΠΑ και ΕΕ, που «καίγονται» για την προώθηση των σχεδίων για τον αγωγό φυσικού αερίου «Ναμπούκο», που λειτουργεί ανταγωνιστικά στα σχέδια των ανερχόμενων καπιταλιστικών δυνάμεων Ρωσίας και Κίνας, φαίνεται να πιέζουν για αστικούς εκσυγχρονισμούς και νέο πολιτικό προσωπικό, ώστε αυτό να συμβάλει σε αυτά τα σχέδια. Η θέση - «κλειδί» που κατέχει το Ιράν στο πέρασμα των δρόμων της ενέργειας (πρόσβαση στην Κασπία και στον Περσικό) είναι που το κάνει «μήλον της Εριδος» για τα μονοπώλια.

Η ελληνική κυβέρνηση, η αστική τάξη, συμμετέχει στην επιθετικότητα κατά του Ιράν και ευθυγραμμίζεται με τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ, όσο και αν είναι φανερό ότι «ζορίζεται» από το γεγονός ότι μπορεί να χάσει τους ευνοϊκούς όρους αγοράς ιρανικού πετρελαίου (καλύπτει το 35% των εγχώριων αναγκών). Βαθαίνει την εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και πολέμους, ενισχύει τη στρατιωτική συνεργασία με το Ισραήλ. Κάνουν το λαό θύτη και θύμα στις ορέξεις του κεφαλαίου, που μέσω της εμπλοκής και σε πολεμικούς τυχοδιωκτισμούς πασχίζει να συμμετάσχει στην όποια μοιρασιά της λείας.

Ολα αυτά πρέπει να σημάνουν συναγερμό για τα λαϊκά στρώματα. Επιβάλλεται η καταδίκη των προκλητικών επιθετικών ενεργειών της ΕΕ. Ταυτόχρονα, η παρεμπόδιση κάθε εμπλοκής της Ελλάδας σε έναν πιθανό ιμπεριαλιστικό πόλεμο κατά του Ιράν. Δίπλα στην πάλη ενάντια στα βάρβαρα μέτρα κυβέρνησης - ΕΕ είναι κρίσιμο ζήτημα οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι νέοι και οι γυναίκες από τα λαϊκά στρώματα να δυναμώσουν την αντιιμπεριαλιστική πάλη, κόντρα στην πολιτική και στην εξουσία των μονοπωλίων στην Ελλάδα, ως την ανατροπή τους, να μην πέσουν στην παγίδα της επιλογής ιμπεριαλιστή, όπου τον σπρώχνουν διάφορες αστικές δυνάμεις, στο όνομα της λεγόμενης πολυπολικότητας του κόσμου και του «σύγχρονου ρεαλισμού».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ