ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Απρίλη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Με τη βούλα της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ

Ψηφίστηκε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο για το Λύκειο, την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και τις αναδιαρθρώσεις στα πανεπιστήμια

Ψηφίστηκε χτες με τη διαδικασία της ονομαστικής ψηφοφορίας και την απαράδεκτη διαδικασία του επείγοντος το νομοσχέδιο - «σκούπα» του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, πιάνοντας το νήμα από τις προηγούμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις, συνεχίζει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε βάρος της Παιδείας, στη βάση των κατευθύνσεων που έχουν θέσει ΕΕ, ΟΟΣΑ και ΣΕΒ.

Το αίτημα για την ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής είχε καταθέσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, η οποία από την αρχή είχε απαιτήσει την απόσυρση του νομοσχεδίου. Από τους 247 παρόντες βουλευτές 147 ψήφισαν υπέρ και 100 κατά. Το ΚΚΕ κατέθεσε αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας και για το άρθρο 100, που περιέχει τις διατάξεις για την Γ' Λυκείου και την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, το οποίο «πέρασε» με τον ίδιο αριθμό ψήφων, 147.

Στη διάρκεια της διήμερης συζήτησης, από τους βουλευτές του ΚΚΕ αποκαλύφθηκε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, με συγκεκριμένα στοιχεία και παραδείγματα, ότι αυτό που επιδιώκει και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι να προσαρμόσει την Εκπαίδευση και τους πτυχιούχους στα «μέτρα» των αναγκών της καπιταλιστικής κερδοφορίας, παράγοντας «αναλώσιμους πτυχιούχους», ένα ευέλικτο, φθηνό και ημιμαθές εργατικό δυναμικό.

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και τις δύο μέρες είχε μόνιμο μέτωπο απέναντι στο ΚΚΕ, προσπαθώντας να διαστρεβλώσει τις θέσεις του με ψέματα, επιλεκτικότητα και διάφορους γελοίους εξυπνακισμούς, προκειμένου να καλύψει τον πραγματικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου.

Ασφαιρα πυρά η κριτική των αστικών κομμάτων

«Σιγόντο» στη κυβέρνηση έκαναν η ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα, που άσκησαν κριτική από την πλευρά των συμφερόντων του κεφαλαίου. Ενδεικτικά, η ΝΔ διά στόματος της εισηγήτριάς της, Ν. Κεραμέως, χρέωσε στη κυβέρνηση ότι «η αναδιάταξη» στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν «προχωρά σε κοινό βηματισμό με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας», δεν είναι «πυλώνας ανάπτυξης». Λίγο πριν, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης είχε διαβεβαιώσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «χτίζει ένα εκπαιδευτικό σύστημα συνδεδεμένο με την οικονομία και την αγορά εργασίας».

Από το βήμα της ολομέλειας πέρασε χτες ο πρόεδρος της ΝΔ Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος τελικά μίλησε για άλλο θέμα. Κατέθεσε την ομιλία του στα πρακτικά και το μόνο που είπε για το νομοσχέδιο ήταν ότι «δέχεστε έτσι άκριτα τη δημιουργία τμημάτων μόνο για ψηφοθηρικούς λόγους σε περιοχές όπου έχετε μεγάλο πολιτικό πρόβλημα»...

Για ψηφοθηρία έκανε λόγο και η ναζιστική Χρυσή Αυγή, καλύπτοντας με τη σειρά της την ουσία του νομοσχεδίου, και τα έβαλε με το πανεπιστημιακό άσυλο.

Το δε ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ είχε αποχωρήσει από τη συζήτηση του νομοσχεδίου όταν αυτό ήταν ακόμα σε επίπεδο κοινοβουλευτικών Επιτροπών, επικαλούμενο κυρίως τη διαδικασία του επείγοντος. Ο πρόεδρος της Ενωσης Κεντρώων, Β. Λεβέντης, ζήτησε την προστασία των κολεγίων και των τίτλων που δίνουν, για να μην πηγαίνουν οι νέοι στο εξωτερικό.

Δεν νιώθουν τα βάρη της λαϊκής οικογένειας

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, περιέγραψε μεταξύ άλλων τον Γολγοθά της λαϊκής οικογένειας που πληρώνει για τη μόρφωση των παιδιών της σε κάθε βήμα, από το Δημοτικό μέχρι τα ΑΕΙ, τα ΙΕΚ και άλλα κέντρα κατάρτισης. «Και μετά μας μιλάτε για δημόσια και δωρεάν Παιδεία; Λίγη ντροπή ή λίγη σεμνότητα δεν βλάπτει! 2,5 δισ. είναι μόνο τα φροντιστήρια που πληρώνει ο κόσμος καθημερινά», σχολίασε καυστικά ο Θ. Παφίλης.

Μιλώντας για το Λύκειο, σημείωσε: «Τι λέει η κυβέρνηση; Ετσι όπως κατάντησε η Γ' Λυκείου, καλύτερα να καταργήσουμε τη Γενική Παιδεία, να πάμε στα τέσσερα μαθήματα της Κατεύθυνσης και να την κάνουμε ουσιαστικά προπαρασκευαστική χρονιά για τα πανεπιστήμια, δηλαδή ένα ακόμα φροντιστήριο. Και μάλιστα λέει ότι έτσι αναβαθμίζεται το Λύκειο! Αναβαθμίζεται το Λύκειο κόβοντας μαθήματα Γενικής Παιδείας;», ρώτησε ρητορικά ο Θ. Παφίλης.

«Καταθέσαμε τροπολογία για κατοχύρωση βαθμολογίας σε μαθήματα εξετάσεων ώστε να μην τα δίνει την επόμενη χρονιά. Μας απαντήσατε ότι είναι αδιανόητο!», συνέχισε ο Θ. Παφίλης και εξήγησε ότι αυτή η ρύθμιση θα βοηθούσε τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ώστε, αν πάνε να ξαναδώσουν εξετάσεις για δεύτερη χρονιά, να μην χρειάζεται να δώσουν και τα τέσσερα μαθήματα. Θύμισε ότι όταν ίσχυε αυτό το μέτρο, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90, βοήθησε πολλά παιδιά λαϊκών οικογενειών να μπουν στα πανεπιστήμια και να γλιτώσουν κάμποσα εκατομμύρια συνολικά από τα φροντιστήρια.

Οσο για την τροπολογία που κατέθεσε το ΚΚΕ για τους παλιότερους πτυχιούχους των ΤΕΙ, με την οποία προτείνει να υπάρχει διαδικασία ισοτίμησης των πτυχίων όσων από αυτούς το επιθυμούν με τα πτυχία των νέων Ιδρυμάτων που δημιουργούνται, ο υπουργός την απέρριψε ως «ασαφή» και ο Θ. Παφίλης απάντησε: «Κάντε την σαφή, ελάτε να συζητήσουμε πώς μπορεί να γίνει, αντί να την απορρίψετε!».

Κριτήριό τους η συμμόρφωση με τους στόχους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ

«Οδηγός συγγραφής του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, βασικό κριτήριο, αλλά και "κόκκινη γραμμή" των συγχωνεύσεων που προωθούνται για την Ανώτατη Εκπαίδευση, είναι η συμμόρφωση και της σημερινής κυβέρνησης με τους στόχους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στα ζητήματα Παιδείας», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, τονίζοντας ότι πρόκειται για τη συνέχιση και στην Παιδεία της αντιλαϊκής πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Κωδικοποιώντας τους στόχους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, ανέφερε ότι πρώτη ενότητα είναι «η προσαρμογή της Παιδείας - και ιδιαίτερα της Ανώτατης Εκπαίδευσης - στις ανάγκες των επιχειρήσεων», γι' αυτό προωθείται και από τη σημερινή κυβέρνηση η δημιουργία Τμημάτων με βάση τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων ανά Περιφέρεια, υποτάσσεται η Ερευνα ακόμα περισσότερο στις ανάγκες του κεφαλαίου.

Δεύτερη ενότητα είναι «η προσαρμογή της Ανώτατης Εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, δηλαδή με βάση τον εργασιακό μεσαίωνα που και εσείς και οι προηγούμενες κυβερνήσεις διαμορφώσατε, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ για την αναπαραγωγή ενός πολύ φθηνού και αναλώσιμου εργατοϋπαλληλικού δυναμικού».

Τρίτος άξονας είναι η «μείωση του κόστους» για την Παιδεία, η μείωση της χρηματοδότησης, ενώ συρρικνώνεται περαιτέρω η φοιτητική μέριμνα. Ο Ν. Καραθανασόπουλος έφερε ως παράδειγμα το Πανεπιστήμιο Πάτρας, όπου 15 χρόνια μετά τους σεισμούς λειτουργούν μόνο τα μισά δωμάτια στη φοιτητική εστία, ενώ ιδιωτικοποιούνται η σίτιση και η φύλαξη.

Δείχνοντας ότι η κυβέρνηση δημιουργεί τμήματα τερατουργήματα, ανέφερε ότι στην Πάτρα συγχωνεύεται το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας με το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης! «Εδώ η επιστήμη πραγματικά σηκώνει τα χέρια ψηλά», σχολίασε.


Συνειδητή διαστρέβλωση των θέσεων του ΚΚΕ

Eurokinissi

Με βάση την προσφιλή του τακτική της επιλεκτικής ανάγνωσης των θέσεων και των τοποθετήσεων του ΚΚΕ, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, επιτέθηκε για άλλη μια φορά χτες στο ΚΚΕ, ισχυριζόμενος ότι ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, είπε ότι δεν το θεωρεί πρόβλημα πως έχει πλέον ακυρωθεί η Γ' Λυκείου. Αμεση ήταν η αντίδραση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, που παρέπεμψε τον υπουργό στα πρακτικά της συνεδρίασης, ενώ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος, Θ. Παφίλης, ανέβηκε στο βήμα και του έδωσε το χτεσινό φύλλο του «Ριζοσπάστη» (23/4/2019, σελ. 4-5), όπου δημοσίευσε ολόκληρη την ομιλία του Δ. Κουτσούμπα, με μαρκαρισμένο το επίμαχο απόσπασμα.

Στην πραγματικότητα, ο Δ. Κουτσούμπας είχε εξηγήσει σαφέστατα στην ομιλία του ότι, όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έτσι και η σημερινή του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν πως κόπτονται για τη νεολαία και πιάνονται από ένα «αφήγημα» για να φέρουν τις αναδιαρθρώσεις τους για το Λύκειο, χωρίς όμως να χτυπούν την ουσία του προβλήματος. Είπε επί λέξει: «Εσείς, η δική σας κυβέρνηση, πιάνετε το νήμα από εκεί που σταμάτησε με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και ολοκληρώνετε αυτό το έγκλημα. Γι' αυτό και χρησιμοποιείτε περίπου την ίδια γλώσσα, περίπου την ίδια προπαγάνδα. Σας έπιασε ο πόνος για την εφηβεία, όπως λέτε, και τη νεολαία, όπως είχε πιάσει πόνος την κυρία Διαμαντοπούλου, που έλεγε το 2011 ότι είναι πρόβλημα που οι πανελλαδικές εξετάσεις γίνονται πρωτοσέλιδα, όπως είχε πιάσει πόνος το 2013 τη ΝΔ, που έλεγε ότι το Λύκειο απαξιώνεται.

Τα ίδια επί της ουσίας λέτε κι εσείς, όταν υπερασπίζεστε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν έχει Γ' Λυκείου. Αυτό είναι το πρόβλημα, κύριοι της κυβέρνησης; Οπωσδήποτε όχι. Για το πρόβλημα του Λυκείου, κύριε Γαβρόγλου (...) είναι ο εξετασιοκεντρικός του χαρακτήρας, για να το πω ακριβώς έτσι όπως είναι και όπως το λέει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, είναι η φροντιστηριοποίησή του. Αυτό κάνει ανιαρό το Λύκειο. Αυτά οδηγούν νέους και νέες που βρίσκονται σε φάση αναζήτησης, "ψαξίματος", να βάζουν φρένο στους ίδιους τους προβληματισμούς τους, στις γνώσεις μέσα στο σχολείο, αφού αυτά δεν είναι, βλέπετε, για τις εξετάσεις τους και να τα αναζητούν αλλού».

Από αυτό το κύριο πρόβλημα ξεκινάει και η ακύρωση της Γ' Λυκείου, που επικαλείται σήμερα η κυβέρνηση, για να έρθει να... τη νομιμοποιήσει και θεσμικά με τον νόμο που ψήφισε. Και αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά ο Κ. Γαβρόγλου, ο οποίος συνειδητά διαστρεβλώνει τις θέσεις του ΚΚΕ. Κι έχει τους λόγους του που το κάνει: Γιατί με την ανέξοδη κριτική που κάνουν στην κυβέρνηση η ΝΔ και τα άλλα κόμματα, ο υπουργός βολεύεται, δεν έχει κανένα πρόβλημα να μεταφέρεται η συζήτηση μακριά από την ουσία, σε δευτερότριτα θέματα. Το ΚΚΕ όμως του χαλάει τη βιτρίνα της δήθεν φιλονεολαιίστικης πολιτικής που θέλει να εμφανίσει. Γι' αυτό φτάνει έως και σε πρωτόγονο αντικομμουνισμό, λέγοντας ότι «στη Βουλή εκφράστηκε και το πιο σύντομο ανέκδοτο: Το αίτημα του ΚΚΕ για κριτική σκέψη»! Με αυτά τα ήθη δείχνουν τι πραγματικά τους τσούζει...

ΥΓ. Στο ίδιο πνεύμα, επειδή το ΚΚΕ τού χαλάει τη μόστρα, ο υπουργός είχε προσπαθήσει προχτές να απαντήσει στον Δ. Κουτσούμπα ότι τάχα οι εκπρόσωποι των κολεγίων ήταν λάβρα αντίθετοι με το νομοθέτημά του και δεν το χειροκρότησαν όπως λέει το ΚΚΕ. Ο πρόεδρος ΔΣ του Συνδέσμου Ελληνικών Κολεγίων, Β. Δασκαλάκης, ωστόσο, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο, άρχισε την ομιλία του ως εξής: «Να πω για μια δήλωση που είχα κάνει σχετικά με τις προτάσεις του κ. υπουργού προχτές και θεωρήθηκε ότι συμφωνώ απόλυτα: Ναι, συμφωνώ, ότι είναι προς την κατεύθυνση της επιτάχυνσης της διαδικασίας για τις βεβαιώσεις της επαγγελματικής ισοδυναμίας». Δηλαδή, καταρχήν «ναι». Τα «αλλά» που έβαλε μετά στην ομιλία του αφορούσαν προϋποθέσεις και προθέσεις, τις οποίες η κυβέρνηση τον διαβεβαίωσε ότι ισχύουν... Τόσο λάβρα αντίθετος!


Γ. Σ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ