ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Μάρτη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ
Σχετικά με τον Οργανισμό του υπουργείου Πολιτισμού

Η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία (ΔΑΣ) στο Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ), σε κείμενο που κατέθεσε στο ΔΣ, αναφορικά με την πρόταση της πλειοψηφίας του ΔΣ για τον Οργανισμό, σημειώνει ανάμεσα στα άλλα:

«Ο οποιοσδήποτε οργανισμός δε σχεδιάζεται σε "κενό αέρος", αλλά αποτελεί εργαλείο εφαρμογής συγκεκριμένης πολιτικής. Οι συγχωνεύσεις υπηρεσιών, η ανάθεση ή η μετάθεση αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπηρεσιών, η σύσταση νέων Διευθύνσεων, τμημάτων, κ.τ.λ. όπως προτείνονται σήμερα αλλά και παλαιότερα, διαμορφώνουν ένα σύστημα διοίκησης και οργάνωσης που υπακούει στους στόχους που θέτει η ΕΕ και εξυπηρετεί την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων προς όφελος των μονοπωλίων. Η συνέχεια της ταξικής πολιτικής στον πολιτισμό όπως διαχρονικά αντανακλάται στους Οργανισμούς του ΥΠΠΟ είναι αδιάλειπτη.

Το πόσο άρρηκτα δεμένος είναι ο σχεδιασμός λειτουργίας του ΥΠΠΟ με τους παραπάνω στόχους αναδεικνύεται από πολλές πλευρές:

Δεν διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας και η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η χρηματοδότηση για τον πολιτισμό, η προστασία, προβολή και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και μουσείων γίνεται όχι μέσω των εθνικών πόρων αλλά κυρίως μέσω των ΕΣΠΑ. Η άμεση ή έμμεση εκχώρηση αρμοδιοτήτων στους "ιδιώτες" και η συγχρηματοδότηση ιδιωτικών και δημόσιων φορέων καθιστά πάγια τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια μόνο. Αποτέλεσμα της πολιτικής που χαράσσουν τα ΕΣΠΑ είναι η εισβολή και διείσδυση των επιχειρηματικών ομίλων στον πολιτισμό, οι ΜΚΟ και οι μεγαλόπνοες "φιλάνθρωπες" χορηγίες τους. Το παραπάνω επιφέρει την καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων δηλαδή απλήρωτοι εργαζόμενοι, ημιτελή έργα, μη ολοκλήρωση της αρχαιολογικής έρευνας, διαχωρισμός των μνημείων σε σημαντικά και μη με βάση την κερδοφορία που αποφέρουν από τον τουρισμό, την επισκεψιμότητα κ.ά. (...)

Δεν επιλύονται τα χρόνια προβλήματα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας (ΑΥ) που απορρέουν από την υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση των υπηρεσιών της. Στην πρόταση νομιμοποιείται και μονιμοποιείται ο διαμορφωμένος αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού του υφιστάμενου οργανισμού, καθώς γίνονται αποδεκτές ως οργανικές θέσεις αυτές των υπηρετούντων υπαλλήλων. Στην πρόταση αλλά και στο υπόμνημα, που τη συνοδεύει, γίνεται πράγματι μια γενική αναφορά για την ανάγκη στελέχωσης και δημιουργίας επιπλέον νέων οργανικών θέσεων για τη στελέχωση της ΑΥ. Αυτό παραμένει μια γενική διαπίστωση χωρίς φυσικά να γίνεται λόγος και χωρίς να απαιτείται η ανάκτηση των χαμένων οργανικών και προσωρινών θέσεων του Οργανισμού του 2003, όπως θα περίμενε κανείς στην πρόταση ενός συλλόγου. (...)

Δεν υπάρχει σύνδεση της πρότασης για την δομή του οργανισμού με την προστασία, τον έλεγχο και την ανάδειξη των Αρχαιοτήτων. Σαν απάντηση στην ήδη υποστελεχωμένη και συρρικνωμένη ΑΥ προτείνονται ενιαίες Εφορείες Αρχαιοτήτων και Μνημείων στις περιφερειακές μονάδες σε επίπεδο Περιφερειακής ενότητας και μιας ενιαίας Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Μνημείων στην Κεντρική Υπηρεσία. (...)

Δεν υπάρχει σύνδεση της πρότασης για τη δομή του οργανισμού με την προστασία, τον έλεγχο και την ανάδειξη των Αρχαιοτήτων. (...)»

Η ΔΑΣ προτείνει:

«Απόλυτη προστασία του δημόσιου χαρακτήρα της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Πλήρη ανάπτυξη δομών και υπηρεσιών της ΑΥ. Απαιτούμε μια ΑΥ, η οποία θα στηρίζεται στα πόδια της και δεν θα είναι όμηρος των προγραμμάτων ΕΣΠΑ της ΕΕ, ώστε να διεξάγει την απαιτούμενη προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής της κληρονομιάς.

Προβολή και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων όχι με κριτήρια ανάπτυξης όπως ορίζονται από την ΕΕ. Αύξηση του προϋπολογισμού για τον πολιτισμό - Διεξαγωγή του έργου με εθνικούς πόρους και εφαρμογή του αποκλειστικά με το θεσμό της αυτεπιστασίας.

Στελέχωση και υπερκάλυψη της ΑΥ με μόνιμο και σταθερό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών.

Οχι στις μετακινήσεις και την κινητικότητα του υπηρετούντος προσωπικού της ΑΥ.

Οχι στις ελαστικές μορφές εργασίας, τέλος στην ομηρία των εργαζομένων (πεντάμηνα - οκτάμηνα).

Απόσυρση της πρότασης του οργανισμού που κατατέθηκε από την πλειοψηφία του ΔΣ του ΣΕΑ στη διημερίδα στις 25-26/2/16.

Πρόταση του ΔΣ του ΣΕΑ στην προσεχή συνέλευση για συμμετοχή του συλλόγου στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στο Υπουργείο Πολιτισμού ΠΟΕ - ΥΠΠΟ».

ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Συναυλία προς τιμήν του Γιάννη Μαρκόπουλου

Η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ διοργανώνει συναυλία προς τιμήν του μεγάλου Ελληνα συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου.

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Μάρτηκαι ώρα 19.00 (ώρα προσέλευσης 18.30), στην Αίθουσα Συνεδρίων του ΚΚΕ, στον Περισσό (Λ. Ηρακλείου 145, Περισσός).

Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Θα παρευρεθεί ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Η συναυλία, υπό τη διεύθυνση του ίδιου του συνθέτη, αποτελείται από 2 μέρη.

Α' Μέρος: «Χρονικό»

Β' Μέρος: Επιλογές από τα έργα: «Θητεία», «Μετανάστες», «Ιθαγένεια», «Ηλιος ο πρώτος», «Σεργιάνι στον κόσμο», «Εργάτες», «Εντεύθεν».

Ερμηνεύουν: Νατάσσα Μποφίλιου, Μίλτος Πασχαλίδης, Χαράλαμπος Γαργανουράκης, Λάκης Χαλκιάς, Δάφνη Ζουρνατζή και η 13χρονη Γεωργία Φασουλάκη.

Συμμετέχουν: Η ορχήστρα «Παλίντονος Αρμονία» και το Πειραϊκό φωνητικό σύνολο «Libro Coro» σε διδασκαλία της Ανθής Γουρουντή.

«Ο θάνατος του εμποράκου»

© 2016 George Kavallierakis

Ενα από τα αριστουργήματα του αμερικανικού θεάτρου τον «Θάνατο του εμποράκου» του Αρθουρ Μίλερ, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το Εθνικό Θέατρο, στην Κεντρική Σκηνή, από 24 Μάρτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Εχοντας εργαστεί μια ολόκληρη ζωή με αξιοπρέπεια για να συντηρήσει την οικογένειά του και για να μεταφέρει τις αρχές του στα παιδιά του, ο Ουίλι Λόμαν, βρίσκεται αντιμέτωπος με το σοκ της απόλυσης, αφού η αποδοτικότητά του έχει μειωθεί και η προσφορά του στο σύστημα που τον «εργοδοτεί» δεν κρίνεται συμφέρουσα. Παλεύει, ωστόσο, να πείσει όσους τον αμφισβητούν, και, κυρίως, τον εαυτό του, πως οι ιδέες του δεν ήταν λανθασμένες και ότι, αργά ή γρήγορα, θα δικαιωθεί. Μέχρι τη στιγμή της τελικής και οριστικής διάψευσης. Εργο - κόλαφος ενάντια στην κοινωνία που βασίζεται στο κέρδος, ο «Θάνατος του Εμποράκου» αποτελεί όχι μόνο ένα κορυφαίο δείγμα του πολιτικού ρεαλισμού του Αρθουρ Μίλερ, αλλά και ένα διαχρονικό σχόλιο για τη διάψευση του αμερικανικού ονείρου και τη συνυπευθυνότητα όσων το συντηρούν.

Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς. Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη. Μουσική: Nalyssa Green. Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης.

Διανομή: Πέτρος Φιλιππίδης, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Γιάννης Στόλλας, Θύμιος Κούκιος, Εύα Βάρσου, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Γιώργος Δεπάστας, Βάσια Χρήστου, Δημήτρης Κίτσος, Γιάννης Τσορτέκης, Χάρης Τζωρτζάκης.

Μουσική «Εξ Αδιαιρέτου»

Ο Μανώλης Μητσιάς επανέρχεται στην Κεντρική Σκηνή του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου από το Σάββατο 2 Απρίλη και αυτή τη φορά ενώνει το χτες με το σήμερα, τη δική του ιστορία με το παρόν και μοιράζεται με τον Σταύρο Σιόλα και την Γεωργία Νταγάκη τη σκηνή, «Εξ Αδιαρέτου». Μια μουσική συνάντηση με δύο νέους πολλά υποσχόμενους καλλιτέχνες, που με άξονα τον Μανώλη Μητσιά θα μας ταξιδέψουν με αγαπημένες μελωδίες στον ήχο του σήμερα. Κάθε Σάββατο, για 4 μόνο παραστάσεις.

Ο Μανώλης Μητσιάς έχει σφραγίσει με τη δωρική και συνάμα λυρική φωνή του το ελληνικό τραγούδι. Ο άνθρωπος που μας συστήθηκε «Στην Ελευσίνα μια φορά» και μέσα στα επόμενα 40 χρόνια ρίζωσε με τις ερμηνείες του στις καρδιές και στα χείλη μας, με στίχους κορυφαίων ποιητών και μελωδίες των πιο σπουδαίων συνθετών της χώρας μας.

Ο Σταύρος Σιόλας μάς συστήθηκε από το Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης το 2006, όπου απέσπασε το πρώτο βραβείο, και από τότε υπογράφει και συνθέτει τη μια μελωδία μετά την άλλη. Συνεργάζεται με την Ελευθερία Αρβανιτάκη και ακολουθούν η Φωτεινή Βελεσιώτου, η Γιώτα Νέγκα και η Ελένη Τσαλιγοπούλου. Η Γεωργία Νταγάκη, η Κρητικιά λυράρισα... μια νέα μουσικός που άρχισε μαθήματα με τον Μάνο Πυροβολάκη και έχει καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια να δώσει με τη λύρα της έναν άλλο ...ροκ ήχο στις μελωδίες της.

Ωρα έναρξης: 22.30.

Εκτάκτως τη βδομάδα αυτή δεν δημοσιεύεται η στήλη «Κινηματογράφος».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ