ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Δεκέμβρη 2009
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΗ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Κυβερνήσεις - μεγαλοεργολάβοι υπεύθυνοι για την τραγωδία

Τα έργα για την άρση της επικινδυνότητας έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί τον περασμένο Μάρτη, αλλά η σχετική περιβαλλοντική μελέτη κατατέθηκε για έγκριση έξι μόλις μέρες πριν τις κατολισθήσεις

Βαρύτατες είναι οι ευθύνες τόσο της ιδιωτικής πολυεθνικής κοινοπραξίας που δεν έκανε τα απαραίτητα έργα για να αποτραπεί η θανατηφόρα κατολίσθηση στα Τέμπη, όσο και των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που εδώ και ένα τουλάχιστον χρόνο έκαναν «τα στραβά μάτια», αφήνοντας ανεξέλεγκτους τους μεγαλοεργολάβους.

Οπως αποκαλύπτεται, ακόμη και σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που ψήφισαν από κοινού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, ο ιδιωτικός όμιλος θα έπρεπε μέχρι το Μάρτη του 2009 να είχε πάρει τα απαραίτητα μέτρα (βαρείς αποβραχισμούς, τοποθέτηση πλεγμάτων κ.ά.), ύστερα βέβαια από την εκπόνηση σχετικών μελετών, για να αποτρέψει μια σειρά από κινδύνους που αφορούν την «ευστάθεια των πρανών», «τυχόν κατολισθήσεις» και απρόβλεπτα γεωλογικά φαινόμενα. Ωστόσο, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι τηρούσαν με μαθηματική ευλάβεια τη σύμβαση ως προς την είσπραξη των - αυξημένων μάλιστα - διοδίων, δεν έκαναν κανένα ουσιαστικό έργο άρσης της επικινδυνότητας, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των οδηγών που διέσχιζαν όλο αυτό το διάστημα οδικά την κοιλάδα των Τεμπών.

Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του ιδιωτικού ομίλου ισχυρίζονται ότι πριν από 10 μήνες είχαν παραδώσει μια ολοκληρωμένη μελέτη επικινδυνότητας για την περιοχή των Τεμπών, η οποία εγκρίθηκε από τον «ανεξάρτητο» σύμβουλο του έργου, αλλά δεν εγκρίθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που τη συνόδευε, ώστε να προχωρήσει στα απαραίτητα έργα. Αυτός, όμως, ο ισχυρισμός διαψεύδεται από χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο επισημαίνει ότι η απαραίτητη περιβαλλοντική μελέτη υποβλήθηκε στο υπουργείο από τους μεγαλοεργολάβους στις 10 Δεκέμβρη 2009, δηλαδή μόλις έξι μέρες πριν αρχίσουν οι κατολισθήσεις, που προκάλεσαν το θάνατο ενός ανθρώπου και έκοψαν την Ελλάδα στη μέση!

Τα ερωτήματα βέβαια προκύπτουν αβίαστα: Οι υπεύθυνοι του ιδιωτικού ομίλου, μπορεί να ρίσκαραν τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων για να μην καθυστερήσουν την κατασκευή των σηράγγων ή να διακόψουν την κυκλοφορία, με αποτέλεσμα να σταματήσουν και οι εισπράξεις των διοδίων, όμως οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες πού ήταν; Προφανώς τους σιγόνταραν...

Σοβαρές, όμως, ευθύνες υπάρχουν στους κυβερνώντες και για την ταλαιπωρία που υφίστανται χιλιάδες διερχόμενοι πλέον από τους υποβαθμισμένους και άθλιους εναλλακτικούς δρόμους. Και μάλιστα αυτό γίνεται και με τη βούλα των συμβάσεων παραχώρησης που ψήφισαν και τα δύο κόμματα. Ειδικότερα η σύμβαση προβλέπει ότι όσο διαρκεί η εκμετάλλευση της εθνικής οδού από τους μεγαλοεργολάβους δεν μπορεί να αναβαθμιστεί κανένας ανταγωνιστικός ως προς αυτή δρόμος, ώστε να μη λειτουργεί ανταγωνιστικά και τους μειώνει τα έσοδα!

Τα συμπεράσματα επομένως από όλη αυτή την ιστορία είναι τα εξής: Αποτελούν μύθο όλα αυτά τα επιχειρήματα ότι δήθεν η ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων θα εξασφαλίσει την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και θα προσφέρει ασφάλεια. Το μόνο που προσφέρει, όπως αποδεικνύεται, είναι περισσότερη κερδοφορία στα μονοπώλια και περισσότερα χαράτσια στο λαό. Μόνη λύση για το λαό είναι επομένως να παλέψει για την ανατροπή αυτής της πολιτικής που υποτάσσει τα πάντα στην κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου, που μεταβάλλει ακόμη και τα δημόσια έργα σε ιδιωτικές κερδοφόρες επιχειρήσεις.

ΟΣΕ
«Μαρτύριο» για ένα εισιτήριο

Μέσα σε όλα τα άλλα προβλήματα που υπάρχουν στη λειτουργία του ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της πολιτικής απαξίωσης που ακολουθούν διαδοχικά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, προστέθηκε ένα ακόμα, το οποίο έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Εδώ και ένα μήνα έχει τεθεί εκτός λειτουργίας το σύστημα τηλεφωνικών κρατήσεων «1110» του Οργανισμού, καθώς στις 23 του Νοέμβρη 2009 έληξε η σύμβαση που είχε υπογράψει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ιδιωτική εταιρεία. Αυτές τις μέρες που η επιβατική κίνηση στον ΟΣΕ είναι αυξημένη, λόγω των εορτών, εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες του σιδηρόδρομου υποβάλλονται σε ατέλειωτη ταλαιπωρία, καθώς αναγκάζονται να περιμένουν για ώρες στην «ουρά» στο σταθμό Λαρίσης για να εξασφαλίσουν εισιτήριο, χωρίς να γνωρίζουν μάλιστα αν θα σταθούν «τυχεροί», αφού η πληρότητα στα δρομολόγια μέχρι και την ερχόμενη Κυριακή φτάνει το 100% για τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη.

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν και ήταν ενήμερη από τον περασμένο Ιούνη για το χρόνο λήξης της σύμβασης, δε φρόντισε για την έγκαιρη προκήρυξη νέου διαγωνισμού. Η επίσημη δικαιολογία είναι ότι αυτό δεν έγινε επειδή προκηρύχτηκαν οι εκλογές του περασμένου Οκτώβρη. Ο νέος διαγωνισμός, ύψους 4 εκατ. ευρώ, προκηρύχθηκε πριν λίγες μέρες και δεν προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από δύο μήνες. Εως τότε το σύστημα των τηλεφωνικών κρατήσεων θα βρίσκεται εκτός λειτουργίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Σημειώνεται ότι το τηλεφωνικό κέντρο «1110» του ΟΣΕ δεχόταν καθημερινά περισσότερα από 90.000 τηλεφωνήματα είτε για κρατήσεις θέσεων είτε για ενημέρωση σχετικά με τα δρομολόγια.

ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΓΝΩΣΤΟΣ που οδηγεί τζιπ πυροβολεί ανυποψίαστους περαστικούς σε διάφορους δρόμους της Αθήνας. Μέχρι τώρα, έχει επιτεθεί σε δύο άτομα στο Μοσχάτο, ένα στον Κολωνό, ένα στα Πετράλωνα, ενώ αργά χτες το βράδυ «χτύπησε» στα Ανω Λιόσια. Από αυτούς, οι δύο τραυματίστηκαν σοβαρά, με τη γυναίκα, που πυροβολήθηκε προχτές το βράδυ στον Κολωνό, να νοσηλεύεται στον «Ερυθρό Σταυρό» μετά από πολύωρη χειρουργική επέμβαση. Ο άλλος σοβαρά τραυματισμένος φέρεται να έχει χτυπηθεί στη σπλήνα. Μέχρι στιγμής, η αστυνομία αναζητά ένα μαύρο - πιθανότατα - πολυτελές τζιπ, με σκούρα τζάμια και μαύρες ζάντες. Από την άλλη, οι ειδικοί της αστυνομίας θεωρούν ότι ο δράστης έχει ψυχολογικά προβλήματα, καθώς οι τέσσερις στόχοι του, μέσα σε μόλις δύο ημέρες, δεν έχουν κοινά σημεία. Τα θύματά του είναι Ελληνες και αλλοδαποί, άνδρες και γυναίκες. Τα μόνα κοινά στοιχεία και στις τέσσερις υποθέσεις είναι οι ώρες που κυκλοφορεί - συνήθως 6 το απόγευμα με 11 το βράδυ - καθώς και το όπλο που χρησιμοποιεί, ένα 22άρι.

ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ τέθηκε χτες αστυνομικός, με εντολή του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., ύστερα από μήνυση που κατέθεσε καταστηματάρχης. Ο τελευταίος ανέφερε πως ο αστυνομικός του επιτέθηκε - εκτός υπηρεσίας - μέσα στο κατάστημά του, ενώ προξένησε και ζημιές στον επαγγελματικό χώρο. Τον άνδρα της Αστυνομίας συνέλαβαν συνάδελφοί του, ενώ για το συμβάν έχει διαταχθεί Ενορκη Διοικητική Εξέταση.

ΝΕΚΡΟΣ βρέθηκε ο Κώστας Καρέλιας, μεγαλομέτοχος και αντιπρόεδρος της ομώνυμης καπνοβιομηχανίας, το πρωί της Τετάρτης. Το πτώμα του εντοπίστηκε από ντόπιους ψαράδες να επιπλέει γύρω στις 7 το πρωί στη θάλασσα κοντά στο λιμάνι της Καλαμάτας όπου ήταν ελλιμενισμένη η θαλαμηγός του.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ τα ονόματα των επιτυχόντων στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, που πραγματοποιήθηκαν στις 7 και 8 Νοέμβρη, για τις παρακάτω γλώσσες: Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική και Ιταλική. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν απ' την ιστοσελίδα www.kpg.ypepth.gr, χρησιμοποιώντας τον κωδικό που αναγράφεται στην καρτέλα υποψηφίου. Επίσης μπορούν να ενημερωθούν απ' τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου είχαν καταθέσει την αίτησή τους.

Η ΚΝΕ ΣΤΟ «ΣΥΡΜΟ»
Εορταστικό πρόγραμμα

Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις της ΚΝΕ στο «Συρμό» με εορταστικό πρόγραμμα αυτές τις μέρες, το οποίο έχει ως εξής:

Σήμερα Πέμπτη: Γλέντι με λαϊκή ρεμπέτικη κομπανία.

Αύριο Παρασκευή: Προβολή ταινίας «Η ζωή του Μπράιαν» και στη συνέχεια νεανικό γλέντι.

Σάββατο 26 Δεκέμβρη: Εντεχνο - λαϊκό γλέντι με τους «Ξεκούρδιστες κιθάρες».

Κυριακή 27 Δεκέμβρη: Εντεχνο - λαϊκό με τους «Ωδική βοήθεια».

Δευτέρα 28 Δεκέμβρη: Discoparty

Τρίτη 29 Δεκέμβρη: Παράσταση χορού «Διάλογος με το χρόνο».

Τετάρτη 30 Δεκέμβρη: Παράσταση χορού «Διάλογος με το χρόνο».

Πέμπτη 31 Δεκέμβρη: Λαϊκό γλέντι με την Σούλα Βαζούρα.

Τετάρτη 6 Γενάρη: Εντεχνο παραδοσιακό τραγούδι από τους «Υπεραστικοί».

Πέμπτη 7 Γενάρη: Λαϊκό γλέντι.

Θυμίζουμε ότι ο «Συρμός» βρίσκεται στο Μεταξουργείο, Κολωνού 76 και Οδυσσέως 14, πλατεία Καραϊσκάκη.

Τραγικός θάνατος στη χωματερή

Τραγικό θάνατο βρήκε προχτές τα ξημερώματα ένας Τσιγγάνος στη χωματερή των Ανω Λιοσίων, όταν το παρέσυρε και τον καταπλάκωσε μπουλντόζα. Ο άτυχος άντρας, που έμενε στους παρακείμενους της χωματερής καταυλισμούς, έψαχνε στα σκουπίδια για αντικείμενα που θα τα πουλούσε για να ζήσει. Κάτι που συνηθίζουν να κάνουν οι κάτοικοι αυτών των καταυλισμών, αφού είναι ο μοναδικός τρόπος να έχουν ένα μικρό μεροκάματο, παρά το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι έχουν απαιτήσει να περιφρουρείται ο χώρος ακριβώς επειδή στο παρελθόν και άλλοι άνθρωποι έχουν χάσει με ανάλογο τρόπο τη ζωή τους.

Κινητοποίηση ενάντια στα διόδια

Νέα συγκέντρωση και άνοιγμα των διοδίων στις Αφίδνες για δύο ώρες, χτες το απόγευμα (15.00 - 17.00), πραγματοποίησαν εργαζόμενοι, κάτοικοι και φορείς της Βορειοανατολικής Αττικής. Απαίτησαν την κατάργηση των διοδίων και κατήγγειλαν την τακτική παράδοσης του εθνικού οδικού δικτύου στο μεγάλο κεφάλαιο. Στους συγκεντρωμένους κατοίκους προστέθηκαν και οι χιλιάδες διερχόμενοι οδηγοί που ένωναν τη διαμαρτυρία και αγανάκτησή τους για το πλήγμα που υφίσταται το εισόδημά τους, αφού αναγκάζονται να πληρώνουν υπέρογκα χαράτσια για τη χρήση των δρόμων.

Στη συγκέντρωση συμμετείχε η Επιτροπή Παρέμβασης Κατοίκων Αγίου Στεφάνου, που απαιτεί να καταργηθούν όλα τα διόδια, να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση σε όλους τους δρόμους. Καταγγέλλει όσους ενισχύουν ως μορφή αντίδρασης τον ατομικό «τσαμπουκά» - «δεν πληρώνω», που θα οδηγήσει σε ατομικές πιέσεις και υποχωρήσεις και απαλλάσσει τους φορείς από την κατάδειξη των πολιτικών ευθυνών.

Παρούσα και σε αυτή τη συγκέντρωση η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Εργαζομένων Βιομηχανικής Ζώνης Αγίου Στεφάνου Ενάντια στη Δημιουργία Σταθμού διοδίων, που εκτός από την κατάργηση όλων των διοδίων διεκδικεί δημόσιες, σύγχρονες συγκοινωνίες, δωρεάν για τους εργαζόμενους τις πρωινές ώρες και με φτηνό εισιτήριο την υπόλοιπη μέρα. Υποδομές από το κράτος και όχι από ιδιώτες, χωρίς να πληρώνει και δεύτερη φορά ο λαός για τη χρήση των έργων.

Τη συγκέντρωση διοργάνωσε το Συντονιστικό Κατοίκων Ωρωπού, εκπρόσωποι του οποίου εκφράζουν αντιφατικές θέσεις αποφεύγοντας να μιλήσουν ευθέως για κατάργηση όλων των διοδίων. Η επιχειρηματολογία τους ποικίλλει από το «μας χρεώνουν ακριβά για τα χιλιόμετρα που διανύουμε» μέχρι «όχι σε όλα τα νέα διόδια» (άρα, τα παλιά καλώς υπάρχουν).



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ