ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 24 Νοέμβρη 2002
Σελ. /32
Εργαλείο κλιμάκωσης της αντιλαϊκής πολιτικής

Ο προϋπολογισμός που κατέθεσε την προηγούμενη Τρίτη στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας μπορεί να μην περιλάμβανε εκπλήξεις, είναι όμως χαρακτηριστικός για την ωμότητα με την οποία η κυβέρνηση Σημίτη προσπαθεί να φέρει σε πέρας την αποστολή που έχει αναλάβει έναντι του κεφαλαίου και των πολυεθνικών. Ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2003 δεν είναι μόνο και απλά ένας προϋπολογισμός λιτότητας για τους εργαζόμενους και νέων παροχών προς την ολιγαρχία. Είναι ένας προϋπολογισμός, που αυτά του τα χαρακτηριστικά τα ομολογούν και οι ίδιοι οι κυβερνώντες. Είναι, όπως είπε προσωπικά ο πρωθυπουργός, «σφικτής δημοσιονομικής πολιτικής», ενώ ο επί της Οικονομίας υπουργός του εξήγησε ότι η κυβέρνηση στοχεύει στη «συγκράτηση και τον έλεγχο των δαπανών», στη «δραστική αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους» και στη δημιουργία πλεονασμάτων.

Στην πραγματικότητα και όπως αποδεικνύει σήμερα ο «Ρ», ο προϋπολογισμός για το 2003 είναι ένας προϋπολογισμός λιτότητας για τους πολλούς και νέων προνομίων για τους εκπροσώπους της ολιγαρχίας. Ενα εργαλείο ακόμα πιο αντιλαϊκής αναδιανομής των κρατικών πόρων, που προβλέπει περισσότερους φόρους για τα λαϊκά στρώματα, καθήλωση των κονδυλίων κοινωνικού χαρακτήρα, μείωση των δαπανών συνολικά σε σχέση με το ΑΕΠ, παραπέρα ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας κ.ο.κ.

Το σύνολο των κονδυλίων που θα διαχειριστεί η κυβέρνηση είναι, όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα, 69,9 δισεκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 8,9 αφορούν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στην ουσία αποτελούν κονδύλια που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα μετατραπούν σε... αναθέσεις έργων προς διάφορους επιχειρηματικούς ομίλους. Ακόμα 31 δισ. αποτελούν τοκοχρεολυτικές δόσεις, ενώ αν προσθέσει κανείς και τα κονδύλια που θα δαπανηθούν για τις στρατιωτικές δαπάνες και τη συντήρηση των μηχανισμών καταστολής, ο καθένας καταλαβαίνει πώς η κυβέρνηση... κατάφερε τα ποσά που μένουν να μη φτάνουν για τη χρηματοδότηση ευαίσθητων και σημαντικών τομέων, είτε λόγος γίνεται για τα εισοδήματα των εργαζομένων, είτε για τη χρηματοδότηση της Παιδείας, της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ο.κ.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αναδιανομή σε όφελος της πλουτοκρατίας

Στην τελευταία 3ετία, που η κερδοφορία των επιχειρήσεων αυξήθηκε, παρατηρείται μείωση του φόρου για τις μεγάλες επιχειρήσεις κατά 12%, ενώ αυξήθηκαν 27% οι φόροι στους εργαζόμενους και συνταξιούχους, παρά τη μείωση των εισοδημάτων τους

Αναδιανεμητική σε όφελος του μεγάλου κεφαλαίου, της πλουτοκρατίας γενικότερα, και των διαφόρων αετονύχηδων είναι η φορολογική πολιτική που σκοπεύει να ακολουθήσει η κυβέρνηση για το 2003. Στην αντίπερα όχθη βρίσκονται οι μισθωτοί, ΕΒΕ και συνταξιούχοι, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, που καλούνται, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, να αναπληρώσουν και με το παραπάνω τις φοροελαφρύνσεις και άλλες «διευκολύνσεις» που χαρίζονται στο μεγάλο κεφάλαιο. Αυτή η συγκεκριμένη αντιλαϊκή και βαθιά ταξική πολιτική διαπερνά το σύνολο της φορολογικής πολιτικής. Προκύπτει σαφέστατα ακόμη και από τα «μαγειρεμένα στοιχεία» του νέου και των προηγούμενων προϋπολογισμών τους: Κυνικά και απροκάλυπτα ομολογούν ότι χρόνο με το χρόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις, παρά την αύξηση της κερδοφορίας τους, πληρώνουν ολοένα και λιγότερους φόρους.

Τα επίσημα στοιχεία από τους κρατικούς προϋπολογισμούς της τελευταίας 3ετίας 2001-2003, είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά για τον αντιλαϊκό και φορομπηχτικό για τα πλατιά λαϊκά στρώματα της φορολογικής πολιτικής. Τα στοιχεία αυτά μάς πληροφορούν, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ:

  • Προϋπολογίζει να εισπράξει το 2003 από τα νομικά πρόσωπα (σ.σ. δηλαδή τη φορολογία των κερδών των επιχειρήσεων) φόρο εισοδήματος 4,5 δισ. ευρώ. Με δεδομένο ότι το 2001 ο φόρος εισοδήματος από την ίδια πηγή ήταν 5,1 δισ. ευρώ, έχουμε μια γενναία μείωση της φορολογίας των κερδών κατά 600 εκατ. ευρώ ήτοι μια... επίσημη «έκπτωση» της τάξης του 12%.
  • Προϋπολογίζει να εισπράξει από τα φυσικά πρόσωπα (τη μερίδα του λέοντος την πληρώνουν οι μισθωτοί και συνταξιούχοι) φόρο εισοδήματος για το 2003 συνολικού ύψους 7 δισ. ευρώ. Με δεδομένο ότι το 2001 ο φόρος εισοδήματος, που είχε εισπραχθεί από την ίδια πηγή ήταν 5,5 δισ.ευρώ, προκύπτει μια αύξηση κατά 2,5 εκατ. ευρώ ή 27%.

Η πραγματικότητα, όμως, είναι πολύ χειρότερη για τα εργαζόμενα νοικοκυριά, τους συνταξιούχους και τους ΕΒΕ και αντίστοιχα πολύ καλύτερη για το μεγάλο κεφάλαιο. Με τα δικά τους πάντα «νούμερα» προκύπτουν τα εξής:

  • Τα νομικά πρόσωπα πλήρωσαν για το 2002 φόρο 4,3 δισ. ευρώ αντί για τα 4,58 δισ. που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό της ίδιας χρονιάς. Με δυο λόγια για κάθε ευρώ που τους αναλογούσε πλήρωσαν 94 λεπτά (επιπλέον έκπτωση 6%).
  • Στην αντίπερα όχθη βρίσκονται και πάλι οι εργαζόμενοι και συνταξιούχοι. Για φέτος (2002) αναλογούσε φόρος, με βάση τον προϋπολογισμό, 6,46 δισ. ευρώ. Στην πραγματικότητα πλήρωσαν 6,65 δισ. ευρώ, δηλαδή υπάρχει και ένα πρόσθετο χαράτσι 2,8%.

Τα ψέματα και οι αλχημείες της κυβέρνησης, στην προσπάθειά της να εξαπατήσει τα λαϊκά στρώματα, δεν έχουν τελειωμό:

Με το νέο προϋπολογισμό (2003) που κατέθεσαν στη Βουλή ισχυρίζονται ότι από τα νομικά πρόσωπα θα εισπράξουν (;) φόρο 4,5 δισ. ευρώ, ποσό χαμηλότερο ακόμη και από αυτά που υπολόγιζαν για φέτος. Η κυβέρνηση συνυπολογίζοντας τη φετινή «έκπτωση» ισχυρίζεται ότι θα υπάρξει... αύξηση 4,8%. Με τους μισθωτούς και συνταξιούχους κάνουν το ακριβώς αντίθετο: Παραβλέπουν το φετινό, πάνω από τον προϋπολογισμό, χαράτσι και ισχυρίζονται ότι η αύξηση είναι 5,2% (ποσοστό έτσι κι αλλιώς πολύ ψηλό). Εάν συγκριθούν όμοια πράγματα και όχι τα ανόμοια, όπως επιχειρεί η κυβέρνηση, τότε προκύπτει ότι τα εργαζόμενα νοικοκυριά και οι συνταξιούχοι θα έχουν για το 2003, συγκριτικά με το 2002 αύξηση φόρου 8,2%.

Οι μικροβιοτέχνες, μικρέμποροι και επαγγελματίες από ό,τι μαρτυρούν τα στοιχεία του νέου προϋπολογισμού θα συνεχίσουν να είναι αντικείμενο εκτεταμένης και ακόμη μεγαλύτερης φορολογικής εκμετάλλευσης. H κυβέρνηση ομολογεί κυνικά και απροκάλυπτα ότι στον προϋπολογισμό που είχε καταθέσει πέρσι (για το 2002) απέκρυπτε τη σχεδιαζόμενη φορολογική εξουθένωση των ΕΒΕ, που ξεδίπλωσαν μερικούς μήνες αργότερα με την κατάπτυστη ρύθμιση της συνάφειας για την 3ετία 1999-2001 και το «κλείσιμο» των λεγόμενων ανέλεγκτων υποθέσεων της 6ετίας 1993-1998. Με τις κατάπτυστες αυτές ρυθμίσεις αναπλήρωσαν την «υστέρηση» του φόρου από το μεγάλο κεφάλαιο και εμφανίζουν περισσότερα φορολογικά έσοδα ακόμη και από αυτά που είχαν προβλέψει! Για το 2003 σχεδιάζουν να εντείνουν την αφαίμαξη των ΕΒΕ καθώς το κονδύλι «άμεσοι φόροι παρελθόντων οικονομικών ετών» φτάνει σε 1,475 δισ. ευρώ (από 1,365 δισ. φέτος) θα είναι δηλαδή αυξημένο σε ποσοστό 8,1%!

Φορομπήχτες με ...πατέντα

Η σχεδιαζόμενη αντιλαϊκή φορολογική πολιτική προκύπτει και από το γεγονός ότι τα έσοδα από τον ΦΠΑ (που πληρώνεται από την καταναλωτική δαπάνη των λαϊκών εισοδημάτων) προβλέπεται να αυξηθούν το 2003 στο 8,2%. Ποσοστό πολύ πάνω από την αύξηση (7%) του ονομαστικού ΑΕΠ και σχεδόν διπλάσια από το ρυθμό αύξησης των φόρων που ισχυρίζονται ότι θα πάρουν από τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Με βάση το νέο τακτικό προϋπολογισμό, τα φορολογικά έσοδα για το 2003 θα φτάσουν σε 37,5 δισ. ευρώ (αύξηση 5,4%) με τη μερίδα του λέοντος να προέρχεται από την υπερφορολόγηση των λαϊκών εισοδημάτων. Οι κάθε είδους έμμεσοι φόροι θα αυξηθούν 5,8%, έναντι αύξησης 4,9% που εμφανίζει η άμεση φορολογία. Δηλαδή και από την αναλογία των έμμεσων με τους άμεσους φόρους προκύπτει ότι το 2003 θα ενταθεί η φορολογική αδικία σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει στους αετονύχηδες του ιδιωτικού κεφαλαίου και νέα φιλέτα κρατικών επιχειρήσεων. Από τις λεγόμενες αποκρατικοποιήσεις θα εισπράξουν 3 δισ. ευρώ (από περίπου 2,5 δισ. φέτος). Τα κάθε είδους καθαρά κρατικά έσοδα (φορολογικά και μη) θα φτάσουν το 2003 σε 38,9 δισ. ευρώ ή σε 26% του ΑΕΠ.

Η εισπρακτική πολιτική της κυβέρνησης επιμερίζεται στα εξής:

Από τους άμεσους φόρους: Συνολικά 15,5 δισ. ευρώ (αύξηση 4,9%). Από το ποσό αυτό τα 7 δισ. ευρώ θα προέλθουν από τα φυσικά πρόσωπα (εργαζόμενους, συνταξιούχους), που θα πληρώσουν 5,2% περισσότερους φόρους σε σύγκριση με το 2002. Τα νομικά πρόσωπα θα πληρώσουν (;) 4,5 δισ. ευρώ. Από τους έμμεσους φόρους: 22 δισ. ευρώ (αύξηση 5,8%). Κύρια πηγή είναι ο ΦΠΑ που θα αυξηθεί 8,2% σε 12,75 δισ. ευρώ, ενώ η αύξηση σε ποσοστό 8,4% του ΦΠΑ πάνω στον καπνό προϊδεάζει για τις νέες ανατιμήσεις που αποφάσισαν...


Ανδρεάς ΣΑΚΑΡΕΛΟΣ

ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
Το 57% στις τράπεζες και στις πολυεθνικές

Μεγαλώνει το ποσοστό των δαπανών του προϋπολογισμού που κατευθύνεται στους εκπροσώπους της ολιγαρχίας

Στους πιστωτές του δημοσίου - κυρίως τράπεζες - και στις επενδύσεις υποδομών (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), οι οποίες, όλο και περισσότερο, ελέγχονται από το ιδιωτικό κεφάλαιο, καταλήγει το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών του νέου προϋπολογισμού. Πρόκειται, δηλαδή, για έναν προϋπολογισμό με έντονο φιλομονοπωλιακό προσανατολισμό, καθώς κολοσσιαία, για τα επίπεδα της ελληνικής οικονομίας, κεφάλαια θα οδεύσουν και το 2003 στα ταμεία των τραπεζών και άλλων εταιριών, κυρίως κατασκευαστικών που λυμαίνονται τα δημόσια έργα. Αντίθετα, μειοψηφία αποτελούν οι δαπάνες που έχουν σχέση με τις τρέχουσες λειτουργίες του κράτους (μισθοί, συντάξεις, επιχορηγήσεις, λειτουργικές δαπάνες κλπ.).

Από την ακτινογραφία των δαπανών του νέου προϋπολογισμού προκύπτει η ακόλουθη εικόνα: Το συνολικό ύψος των κρατικών δαπανών, μαζί με τα χρεολύσια του δημόσιου χρέους, ανέρχεται στα 69.929 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο αντιστοιχεί στο 46,30% του ΑΕΠ, που για την επόμενη χροιά αναμένεται να διαμορφωθεί στα 150 δισ. ευρώ. Αναλυτικότερα:

  • Οι δαπάνες για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους προβλέπεται να ανέλθουν στα 31.026 εκατ. ευρώ: 9.400 εκατ. ευρώ για την πληρωμή τόκων και 21.626 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή χρεολυσίων. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 44,4% των συνολικών δαπανών.
  • Οι δαπάνες για την εκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) προβλέπεται να ανέλθουν στα 8.918 εκατ. ευρώ ή στο 12,8% του συνολικού ύψους των δαπανών.
  • Οι τρέχουσες (ονομαζόμενες και πρωτογενείς) δαπάνες που αφορούν σε μισθούς, συντάξεις, επιχορηγήσεις, λειτουργικά έξοδα κλπ., προβλέπεται να ανέλθουν στα 29.985 εκατ. ευρώ, ή στο 42,88% των συνολικών δαπανών. Ειδικότερα, οι δαπάνες για πάσης φύσεως αποδοχές προβλέπεται να ανέλθουν στα 17.587 εκατ. ευρώ ή στο 25,14% του συνόλου των δαπανών. Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα πρέπει να βολευτούν τον επόμενο χρόνο με ονομαστικές αυξήσεις μισθών μόλις 2,5%, τη στιγμή που ο πληθωρισμός θα «τρέχει» γρηγορότερα από 3%.

Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι το 57,1% των συνολικών δαπανών, αυτές που αφορούν στην εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους και στην εκτέλεση των επενδύσεων του ΠΔΕ, θα κατευθυνθούν, άμεσα ή έμμεσα, σε διάφορες μερίδες του κεφαλαίου και μόνον το 42,9% θα διατεθούν για τη λειτουργία της κρατικής μηχανής.

Με τα δεδομένα αυτά και μέσα στα αυστηρά πλαίσια του Προγράμματος Σταθερότητας στα οποία κινείται και ο νέος προϋπολογισμός, οι δαπάνες των υπουργείων κοινωνικού χαρακτήρα κινούνται στα όρια της ασφυξίας. Ο προϋπολογισμός δαπανών των υπουργείων συντάχθηκε στη λογική της κάλυψης των δαπανών μισθοδοσίας και όλα τα υπόλοιπα στον Καιάδα. Ετσι, με πρόβλεψη για ονομαστική αύξηση του ΑΕΠ 7% και ρυθμού αύξησης του πληθωρισμού (εκτιμήσεις διεθνών οργανισμών) υψηλότερο του 3%, οι δαπάνες του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται να αυξηθούν κατά 6% έναντι αύξησης 9,5% το 2002. Στην ίδια ρότα, οι δαπάνες του Υπουργείου Υγείας-Πρόνοιας προβλέπεται να αυξηθούν κατά 6,7%, έναντι ρυθμού αύξησης 11,1% το 2002. Για το υπουργείο Γεωργίας προβλέπεται αύξηση δαπανών 6,3%, έναντι 9,8% το 2002, ενώ για τις Επιδοτήσεις Γεωργίας προβλέπονται αυξήσεις 6,8% έναντι 22,8% το προηγούμενο έτος. Η κατά 18,9% αύξηση των δαπανών του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων - έναντι αύξησης 8,8% το 2002 - οφείλεται στη χρηματοδότηση του ΙΚΑ με 1.373 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το κυβερνητικό σχεδιασμό μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης του Ιδρύματος. Στο υπουργείο Πολιτισμού προβλέπονται αυξήσεις μόλις 4,4% έναντι 12,6% το 2002, ενώ μια σχετική βελτίωση του ύψους των δαπανών κατά 9,8% - έναντι 6,8% - προβλέπεται για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Για το υπουργείο Δικαιοσύνης προβλέπονται αυξήσεις μόλις 2,5%, έναντι 8,7%, για το Μεταφορών-Επικοινωνιών 2,8%, για το Εξωτερικών 5,3%, για το υπουργείο Τύπου 1,8%, για το υπουργείο Αιγαίου 5,4% και γενικώς ένδεια... Συνολικά οι πρωτογενείς δαπάνες προβλέπεται να αυξηθούν ονομαστικά μόνον κατά 6%, έναντι 8,4% φέτος. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα σκληρό και αντιλαϊκό προϋπολογισμό στο σκέλος των κοινωνικών δαπανών, οι οποίες μπαίνουν σε νέα περίοδο αυστηρής «δίαιτας».

Δαπάνες Ασφάλισης - Περίθαλψης

Η ίδια εικόνα της σκληρής λιτότητας εμφανίζεται στις επιχορηγήσεις των ασφαλιστικών ταμείων. Με εξαίρεση το ΙΚΑ, οι δαπάνες του οποίου αυξάνονται κατά 82,3% (για τους λόγους που αναφέρθηκαν), η επιχορήγηση προς τον ΟΓΑ προβλέπεται να αυξηθεί κατά 5,6%, έναντι 9%, τα επιδόματα πολυτέκνων κατά 1,9% έναντι 14,8%, προς το ΤΕΒΕ κατά 4,1% έναντι 14,3%, ενώ η επιχορήγηση προς το ΝΑΤ προβλέπεται να αυξηθεί κατά 9,7% έναντι 3,8% φέτος. Αυξημένο κατά 17,5% είναι το κονδύλι για το ΕΚΑΣ (πλην συνταξιούχων δημοσίου), όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση θα ενισχύσει με ένα ακόμα πεντοχίλιαρο τους χαμηλά αμειβόμενους... Τέλος, το κονδύλι που προορίζεται για να καλυφθούν οι δαπάνες περίθαλψης των ασφαλισμένων του δημοσίου προβλέπεται να είναι αυξημένο κατά 7,7% έναντι 6,3% φέτος.

Επιχορηγήσεις φορέων

Εκεί όμως που ο πέλεκυς των περικοπών πέφτει αλύπητα είναι στους επιχορηγούμενους φορείς, όπου αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά ο σχετικός πίνακας δε συντάχθηκε κατά όνομα επιχορηγούμενου φορέα, αλλά κατά ομάδες ομοειδών φορέων. Το σχετικό συνολικό κονδύλι προβλέπεται μειωμένο κατά 2,3%, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση κατά 1,7% των δαπανών στους Οργανισμούς και στα Ιδρύματα Υγείας. Οι δαπάνες στους Οργανισμούς και στα Ιδρύματα Πρόνοιας, καθώς και στα Επιστημονικά και Ερευνητικά Ιδρύματα «παγώνουν» στα φετινά επίπεδα. Μειωμένες κατά 3,8% εμφανίζονται οι δαπάνες στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και κατά 0,7% στις Σχολές και Οργανισμούς Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης. Οι επιχορηγήσεις των συγκοινωνιακών φορέων προβλέπεται να αυξηθούν κατά 1,7%, των λοιπών φορέων μειώνονται απόλυτα κατά 7,6%, ενώ οι εισοδηματικές ενισχύσεις μειώνονται δραστικά κατά 23,4%. Γενικώς το σχετικό εδάφιο ξεχειλίζει από την ...κοινωνική ευαισθησία της, κραδαίνουσας τη σπάθη των περικοπών, κυβέρνησης για τα εκατοντάδες ή και χιλιάδες ιδρύματα Πρόνοιας, Παιδείας, Υγείας, πολιτιστικούς φορείς κλπ.

Μεγαλώνουν τα ελλείμματα

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, το συνολικό έλλειμμα του προϋπολογισμού το 2003 προβλέπεται να ανέλθει στα 26.929 εκατ. ευρώ, το οποίο αναλύεται σε τρέχον έλλειμμα 5.303 εκατ. ευρώ (κυρίως λόγω του δανεισμού για την κάλυψη των δαπανών του ΠΔΕ) και σε 21.626 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή χρεολυσίων. Αντίθετα, η πληρωμή τόκων καλύπτεται από τις τρέχουσες εισπράξεις. Από το συνολικό αυτό έλλειμμα τα 2.000 προβλέπεται να καλυφθούν με εξωτερικό δανεισμό και τα 24.929 εκατ. ευρώ από εσωτερικό δανεισμό.

Τέλος, το πολιτικό προσωπικό του δημοσίου(στοιχεία 30/6/02) ανέρχεται σε 254.588 τακτικούς υπαλλήλους και σε 21.000 έκτακτους, έναντι 244.363 τακτικών και 9.560 έκτακτων το αντίστοιχο διάστημα του 2001. Το προσωπικό των νοσηλευτικών ιδρυμάτων αποτελείται από 79.575 τακτικούς και 12.126 έκτακτους υπαλλήλους, ενώ το προσωπικό των Σωμάτων Ασφάλειας αριθμεί 61.175 τακτικούς και 6.405 έκτακτους υπαλλήλους.


Θανάσης ΚΑΝΙΑΡΗΣ



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ