ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Οχτώβρη 2014
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Μαθητική κινητοποίηση σήμερα στο υπουργείο Παιδείας

Στη 1 το μεσημέρι καλούν μαθητές από δεκάδες σχολεία της Αττικής

Στο υπουργείο Παιδείας συγκεντρώνονται σήμερα στη 1 το μεσημέρι μαθητές από Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής, απαιτώντας: Να καταργηθεί η «τράπεζα θεμάτων». Οχι στο «νέο λύκειο». Καμία συγχώνευση σχολείου, τμήματος, ειδικότητας. Κανένα σχολείο με κενά σε εκπαιδευτικούς, κανένας μαθητής χωρίς βιβλία. Να χρηματοδοτηθούν τα σχολεία με βάση τις ανάγκες. Θέρμανση το χειμώνα για όλα τα σχολεία. Εκδοση πάσο για δωρεάν μετακίνηση με τα μέσα, να καταργηθούν τα πρόστιμα σε μαθητές. Δωρεάν γεύμα σε κάθε μαθητή με ευθύνη των δήμων.

Στην κινητοποίηση συμμετέχουν και καλούν μαθητές από δεκάδες σχολεία: 2ο, 4ο ΕΠΑΛ Σιβιτανίδειου, 1ο, 4ο, 6ο ΓΕΛ Καλλιθέας, 9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας, 1ο ΓΕΛ Ταύρου, 4ο, 5ο, 6ο ΓΕΛ Νέας Σμύρνης, Ευαγγελική Νέας Σμύρνης, 1ο ΕΠΑΛ Νέας Σμύρνης, 3ο ΓΕΛ Παλαιού Φαλήρου, 2ο ΓΕΛ Αλίμου, 3ο - 4ο ΓΕΛ Αργυρούπολης, 5ο ΓΕΛ Γλυφάδας, 3ο ΓΕΛ Μπραχαμίου, ΕΠΑΛ Μπραχαμίου, 13ο, 1ο, 7ο - 10ο, 11ο, 14ο Λύκεια Περιστερίου, 2ο ΕΠΑΛ Περιστερίου, 1ο Γυμνάσιο Περιστερίου, 2ο - 5ο ΓΕΛ Ιλίου, 2ο ΕΠΑΛ Ιλίου, 1ο ΓΕΛ Πετρούπολης, 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου, 5ο - 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω, 2ο ΓΕΛ Αγ. Βαρβάρας, 1ο, 2ο ΓΕΛ Ανω Λιοσίων, 2ο ΓΕΛ Μενιδίου, 1ο, 2ο ΓΕΛ Περάματος, 1ο ΓΕΛ Δραπετσώνας, ΕΠΑΛ Δραπετσώνας, 2ο, 3ο, 4ο, ΓΕΛ Κερατσινίου, 1ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας, 2ο Γυμνάσιο Κερατσινίου, 3ο, 4ο, 5ο ΓΕΛ Νίκαιας, 9ο Γυμνάσιο Νίκαιας, 8ο ΓΕΛ Πειραιά, 41ο Γυμνάσιο - Λύκειο Αθηνών, 39ο Γυμνάσιο - Λύκειο Αθηνών, 15ο Γυμνάσιο - Λύκειο Αθηνών, 26ο Γυμνάσιο Αθηνών, 24ο Γυμνάσιο Αθηνών, 14ο Γυμνάσιο - Λύκειο Αθηνών, 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου, 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής, 1ο ΓΕΛ Καισαριανής, 1ο ΓΕΛ Υμηττού, 1ο ΓΕΛ Ζωγράφου, 1ο, 3ο, 5ο ΓΕΛ Ηλιούπολης, 1ο ΓΕΛ Βύρωνα, ΓΕΛ Μεγάλου Πεύκου, 1ο ΕΠΑΛ Ελευσίνας, 1ο Γυμνάσιο Ελευσίνας.

Διαμαρτυρία σχολείων της Κυψέλης

Κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας έκαναν χτες, μετά από κάλεσμα του Συντονιστικού τους και αποφάσεις συνελεύσεων και 15μελών, μαθητές από το 15ο, 41ο και 39ο Γυμνάσια - Λύκεια, τα οποία βρίσκονται στην Κυψέλη. Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Βικτωρίας και από εκεί κατήγγειλαν την πολιτική που υποβαθμίζει το σχολείο και πετά έξω τους μαθητές, ζήτησαν να καταργηθεί ο νόμος για το «νέο λύκειο» και η «τράπεζα θεμάτων», διεκδικώντας παράλληλα λύση των προβλημάτων υποδομής και στελέχωσης των σχολείων. Δήλωσαν πως ζητούν σύγχρονες και επαρκείς κτιριακές υποδομές στα σχολεία, σίτιση με ευθύνη του Δήμου, πρόσληψη φυλάκων και καθαριστριών στα σχολεία.

Οι μαθητές πορεύτηκαν προς τις υπηρεσίες του Δήμου Αθήνας στη Λιοσίων και ανανέωσαν το ραντεβού τους για τη σημερινή κινητοποίηση στο υπουργείο.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
Ολοκληρώθηκε η συζήτηση στις Επιτροπές της Βουλής

Με τις ψήφους των κομμάτων της συγκυβέρνησης και των «ανεξάρτητων» βουλευτών εγκρίθηκε, χτες το απόγευμα, από τις Επιτροπές Μορφωτικών Υποθέσεων και Ερευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, στη διάρκεια κοινής τους συνεδρίασης, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Ερευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία και άλλες διατάξεις». ΑΝΕΛ και Χρυσή Αυγή δήλωσαν «επιφύλαξη», δηλαδή ανοχή.

Οι αντιδραστικές διατάξεις του νομοσχεδίου προωθούν την παραπέρα εμπορευματοποίηση της Ερευνας, την υποταγή της στα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και ανοίγουν το δρόμο για την επιβολή της εργασιακής κόλασης σε βάρος των εργαζομένων του κλάδου.

Τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του νομοσχεδίου ανέδειξαν και σύσσωμοι οι συνδικαλιστικοί φορείς των ερευνητών, πριν από δύο μέρες, όταν είχαν κληθεί να τοποθετηθούν στην Επιτροπή. Για τη στάση τους αυτή, συνδικαλιστές, όπως κατήγγειλε χτες στη συνεδρίαση η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, δέχονται «απειλές και τρομοκρατία μέσω διαδικτύου και σε προσωπικό επίπεδο. Θέλουμε να τους διαβεβαιώσουμε ότι δεν είναι μόνοι τους. Δεν θα περάσει του τάφου σιγή για πράγματα που έχουν σχέση με τη δουλειά τους».

Η Δ. Μανωλάκου αναφέρθηκε αναλυτικά στις διατάξεις του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως σημείωσε, αποτυπώνει τις κατευθύνσεις της ΕΕ. «Η έρευνα και η ανάπτυξη, που σχετίζονται βέβαια μεταξύ τους, δεν είναι ταξικά ουδέτερες», σημείωσε. «Είναι δέσμιες των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής. Γι' αυτό διαμορφώνετε και το ρόλο του ερευνητή και τον οδηγείτε να έχει σαν επίκεντρο όχι το επιστημονικό έργο, αλλά την επιχειρηματική λειτουργία». Επισήμανε ότι στο πλαίσιο αυτό προωθείται η δραστική περικοπή κατά 30% του ήδη ελλειμματικού προϋπολογισμού των Ερευνητικών Κέντρων της Γενικής Γραμματείας Ερευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί ακόμα και η μισθοδοσία των εργαζομένων, ενώ παρουσίασε τις διατάξεις που ανοίγουν το δρόμο για όλες τις ελαστικές μορφές απασχόλησης σε βάρος των εργαζομένων.

Τις επιδιώξεις του νομοσχεδίου παρουσίασε ο εισηγητής της ΝΔ, Μ. Κόνσολας, σημειώνοντας ότι: «Για πρώτη φορά αποσαφηνίζεται ότι πόροι των δημοσίων ερευνητικών ινστιτούτων μπορεί να προέρχονται και από συνέργιες με τον ιδιωτικό τομέα».

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, η κριτική που άσκησε η εισηγήτριά του, Θ. Φωτίου, ήταν η εξής: «Η αδυναμία, η ατολμία, η κοντόφθαλμη σύλληψη αποστερεί από μια βασική προωθητική δύναμη για τη στήριξη και ενίσχυση της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας».

Συγκέντρωση εκπαιδευτικών έγινε χτες το απόγευμα

Eurokinissi

Στα Προπύλαια συγκεντρώθηκαν χτες το απόγευμα εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής. Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ κάλεσαν χτες σε κινητοποιήσεις στην Αθήνα και άλλες πόλεις με αιτήματα αιχμής την αύξηση της χρηματοδότησης της Εκπαίδευσης και μαζικούς διορισμούς ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στις διαθεσιμότητες, στην κινητικότητα και την «αξιολόγηση», η οποία βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης από την κυβέρνηση.

Στη συγκέντρωση απηύθυναν χαιρετισμό εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και των σχολικών φυλάκων, που είναι σε διαθεσιμότητα. Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί μαζί με φοιτητές που συμμετείχαν στην κινητοποίηση, πορεύτηκαν μέσω της οδού Σταδίου προς τη Βουλή. Επειτα κατευθύνθηκαν προς το πολιτικό γραφείο του υπουργού Παιδείας, Α. Λοβέρδου, όπου συνάδελφοί τους που βρίσκονται εδώ και 15 μήνες σε διαθεσιμότητα πραγματοποιούσαν από νωρίς κατάληψη.

Την πολιτική που συμπιέζει το μορφωτικό δικαίωμα και τις εργασιακές σχέσεις στην Εκπαίδευση κατήγγειλαν οι ταξικές δυνάμεις από το μπλοκ τους. «Μόνιμη δουλειά - μόρφωση - Υγεία. Τώρα κάλυψη όλων των αναγκών», αναγραφόταν στο πανό του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, που κατήγγειλε για μια ακόμα φορά την πολιτική που αφήνει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευτικούς χωρίς δουλειά. Που σπέρνει υποσχέσεις για διορισμούς και κάλυψη των κενών τη στιγμή που οι διαθεσιμότητες - απολύσεις είναι ήδη πραγματικότητα στην Εκπαίδευση, που οι ελλείψεις ταλαιπωρούν ακόμα τα σχολεία, που χιλιάδες εκπαιδευτικοί δουλεύουν με ελαστικές εργασιακές σχέσεις οι οποίες διευρύνονται και στο χώρο της Παιδείας. Που πετά τα παιδιά έξω από το «νέο» σχολείο που οικοδομείται, υλοποιώντας τη γραμμή των μονοπωλίων για στροφή της μεγάλης μάζας στην κατάρτιση.

Ακόμα στον αέρα η μεταφορά μαθητών

Χωρίς δεσμεύσεις η συνάντηση της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη

Η μεταφορά από και προς το σχολείο εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα για μαθητές της Αττικής, καθώς παρά τις υποσχέσεις από πλευράς κυβέρνησης και Περιφέρειας, το πρόβλημα παραμένει σε μεγάλο βαθμό άλυτο.

Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής συναντήθηκε προχτές με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών Χρ. Καραμάνο, ωστόσο δεν έλαβε απαντήσεις για το πόσα δρομολόγια έχουν ξεκινήσει, πόσα βρίσκονται σε εκκρεμότητα και πότε θα ξεκινήσουν κτλ. Οπως προέκυψε από τη συνάντηση, υπάρχουν δύο κατηγορίες δρομολογίων. Στη μία εντάσσονται τα 650 δρομολόγια που είχαν προκηρυχθεί στις αρχές του καλοκαιριού με βάση τους χιλιομετρικούς περιορισμούς που έθετε η ΚΥΑ 24001. Από αυτά, τα 45 παραμένουν αδιάθετα και άλλα 50 δεν ξεκίνησαν λόγω διαφόρων εκκρεμοτήτων και κανείς δεν είναι σε θέσει να δηλώσει πόσα και ποια από τα υπόλοιπα 550 περίπου μεταφέρουν μαθητές. Παράλληλα, υπάρχουν και μία σειρά δρομολόγια τα οποία προκηρύχθηκαν επιπλέον των παραπάνω, μετά από τις τροπολογίες του Σεπτέμβρη. Σύμφωνα με τους γονείς, κάποια από αυτά έχουν ανατεθεί, ενώ κάποια δεν έχουν μπει καν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης.

Από πλευράς της Ομοσπονδίας Γονέων, ζητήθηκε να αποζημιωθούν οι γονείς που μεταφέρουν με δικά τους μέσα τα παιδιά τους και να συναφθεί σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και ΟΑΣΑ, ώστε να δοθεί Ειδικό Μαθητικό Δελτίο στους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (κυρίως των ΕΠΑΛ) που αναγκάζονται να μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Στο πρώτο η απάντηση από πλευράς Περιφέρειας ήταν ότι θα υπάρξουν αποζημιώσεις με ευθύνη των διευθυντών των σχολείων και στο δεύτερο ότι δεν υπάρχει τέτοια σκέψη και κλήθηκαν οι γονείς να καταθέσουν συγκεκριμένη πρόταση. Σημειώνεται ότι πολλοί μαθητές των ΕΠΑΛ αναγκάζονται να αναζητούν την ειδικότητα που τους ενδιαφέρει σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους και να αλλάζουν δύο και τρεις συγκοινωνίες για να φτάσουν.

Η Ομοσπονδία Γονέων έθεσε και την ανάγκη σίτισης των μαθητών. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της, έλαβε την απάντηση ότι υπάρχει κονδύλι 1 εκατομμυρίου ευρώ στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας για σίτιση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων μέσω δομών αλληλεγγύης και της εκκλησίας. Οι γονείς απαίτησαν «άμεσα να δοθεί ένα δεκατιανό με ευθύνη της Περιφέρειας», αξιοποιώντας τις υπάρχουσες υποδομές στους δήμους και την Περιφέρεια, αλλά και δημιουργώντας νέες υποδομές.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ