ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Γενάρη 2018
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αντιδράσεις με αφορμή το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Από τη χτεσινή κινητοποίηση των σπουδαστών
Από τη χτεσινή κινητοποίηση των σπουδαστών
Παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή, όπου έχει κατατεθεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά), έκαναν χτες το πρωί οι σπουδαστικοί σύλλογοι των σχολών Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής (ΣΤΕΤΡΟΔ) και Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΔΟ) του ΤΕΙ Αθήνας. Η Γενική Συνέλευση των σπουδαστών της ΣΤΕΤΡΟΔ αποφάσισε ακόμα να προχωρήσει σε νέα κινητοποίηση, με κατειλημμένη σχολή και συγκέντρωση όταν το νομοσχέδιο θα συζητιέται και θα ψηφίζεται στη Βουλή.

Οι σπουδαστές θέτουν το ερώτημα τι σημαίνει πραγματικά αναβάθμιση των σχολών τους, αντιπαραβάλλοντας την πραγματικότητα που διαφαίνεται με την κατηγοριοποίηση των αποφοίτων να παραμένει και να εντείνεται (π.χ. παρόμοιες ειδικότητες με τη ΣΤΕΤΡΟΔ βγαίνουν και από τη Γεωπονική, αλλά και από τα υπόλοιπα ΤΕΙ που παραμένουν), το μεγάλο κόστος σπουδών, την πρακτική να γίνεται με όρους τσάμπα εργασίας, το πτυχίο να μην αποτελεί το μοναδικό προαπαιτούμενο για δουλειά, αλλά να πρέπει να συμπληρώνεται με μια σειρά πιστοποιητικά κ.τ.λ.

Σχετικά με τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ανακοίνωσε χτες τη σχετική απόφαση της Συγκλήτου του, από τις 19/1/2018, με την οποία η Σύγκλητος «εκφράζει την έντονη αντίθεσή της για το γεγονός ότι οι προωθούμενες αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης σε σχέση με τη λειτουργία των ΤΕΙ και τη λειτουργία νέων Πανεπιστημιακών τμημάτων, δεν στηρίζονται σε μια τεκμηριωμένη ακαδημαϊκή ανάλυση, αλλά ικανοποιούν κατά βάση ανάγκες συγχώνευσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και τμημάτων και εισάγουν, εμμέσως πλην σαφώς, σε σειρά γνωστικών αντικειμένων λογικές διάσπασης των σπουδών». Ειδικά δε για τους μηχανικούς σημειώνει: «Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα έχει επιβεβαιωθεί η αναγκαιότητα των ενιαίων και αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών μηχανικού πενταετούς διάρκειας. Στο πλαίσιο αυτό, η Σύγκλητος του ΕΜΠ επαναλαμβάνει τη θέση της, ότι σε κάθε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο ειδικότητας μηχανικού πρέπει να αντιστοιχεί ένας τίτλος σπουδών και όχι περισσότεροι, διαφορετικών επιπέδων, που οδηγούν σε κατατμήσεις και διασπάσεις και συνακόλουθα σε μια συνολική υποβάθμιση όλων των τίτλων σπουδών των μηχανικών».

Να γίνει ουσιαστική η εκμάθηση ξένων γλωσσών στο σχολείο

Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για τα ξενόγλωσσα σχολικά βιβλία στο Λύκειο

Το χρόνιο αίτημα να δίνονται δωρεάν όλα τα ξενόγλωσσα βιβλία και στους μαθητές των Λυκείων ανέδειξε η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ που συζητήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στη Βουλή. Οπως επισήμανε ο βουλευτής Γ. Δελής, «δεν μπορεί να υποχρεώνονται να αγοράζουν οι μαθητές των Λυκείων τα σχολικά τους βιβλία, την ώρα που το λαϊκό εισόδημα μειώνεται συνεχώς, την ώρα που η φτώχεια εξαπλώνεται όλο και περισσότερο, την ώρα που η ανεργία χτυπάει κόκκινο». Τόνισε δε πως πρέπει, επιτέλους, να μπει ένα τέρμα σ' αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο.

Ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, συμφώνησε πως πρόκειται για απαράδεκτο καθεστώς και εξήγγειλε πως από το Σεπτέμβρη, σε όλες τις βαθμίδες, τα ξενόγλωσσα βιβλία θα παρέχονται δωρεάν στους μαθητές με υλικό που ετοιμάζεται, ενώ μέχρι τέλος Φλεβάρη το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει το πλήρες πρόγραμμά του για το θέμα της εκμάθησης των ξένων γλωσσών στα σχολεία.

Στη δευτερολογία του ο Γ. Δελής είπε πως το ΚΚΕ αναμένει να δει πώς θα εφαρμοστεί αυτή η εξαγγελία και αναφέρθηκε σε αναγκαία βήματα ώστε να γίνει πιο ουσιαστική η εκμάθηση ξένων γλωσσών στα σχολεία, με αύξηση των ωρών διδασκαλίας και αλλαγή των βιβλίων: «Να υπάρχουν αυτά τα βιβλία, τα οποία θα υποστηρίζουν πραγματικά την ουσιαστική εκμάθηση της γλώσσας και φυσικά η δωρεάν διανομή τους. Αλλο ένα κρίσιμο ζήτημα είναι η μείωση των μαθητών ανά τμήμα. Οπως καταλαβαίνετε, διαφορετικά λειτουργεί ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα με 15 και 20 παιδιά και διαφορετικά με 25 ή 30 και ιδιαίτερα στο ζήτημα της ξένης γλώσσας. Και βεβαίως, σημαντικό ζήτημα είναι και η πρόσληψη των απαραίτητων μόνιμων καθηγητών». Υπογράμμισε δε: «Τίποτα δεν προοιωνίζεται βέβαια ότι θα κινηθείτε σε αυτήν την κατεύθυνση. Κατά την άποψή μας, οι μηχανές της αντιλαϊκής πολιτικής και στην Παιδεία λειτουργούν στο φουλ και νομίζουμε ότι θα πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση και σε αγωνιστική ετοιμότητα και το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα».

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
Επιχειρήθηκε προβοκάτσια με τα μαθήματα Αλβανικών στο σχολείο

Οσμή προβοκάτσιας αναδίνει η υπόθεση που εξελίχθηκε τις προηγούμενες μέρες στο 1ο Γυμνάσιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Χανίων, με την κατάληψη που έγινε μετά την τοποθέτηση της αλβανικής σημαίας δίπλα στην ελληνική, την προηγούμενη Κυριακή, μπροστά στο κτίριο του σχολείου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, «ο πρόεδρος της Αλβανικής Κοινότητας Χανίων ζήτησε να παραχωρηθεί μια αίθουσα διδασκαλίας, κάθε Σάββατο ή Κυριακή, για να κάνει μαθήματα στα παιδιά μεταναστών, 2ης, 3ης και 4ης γενιάς που δεν γνωρίζουν την αλβανική γλώσσα». Στο πλαίσιο, αυτό ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία και παραχωρήθηκε αίθουσα στο συγκεκριμένο σχολείο, όπου την περασμένη Κυριακή, για την έναρξη των μαθημάτων βρέθηκαν στο σχολείο μαθητές και εκπρόσωποι του αλβανικού προξενείου και τοποθετήθηκε η αλβανική σημαία δίπλα στην ελληνική, ως ένδειξη φιλίας και συνεργασίας.

Στη συνέχεια, όμως, κυκλοφόρησε στα μέσα ενημέρωσης μια κοινή επιστολή, τάχα, του Συλλόγου Γονέων και του 15μελούς των μαθητών, που καλούσε σε κατάληψη απαιτώντας την απομάκρυνση των ατόμων που βρέθηκαν στο σχολείο την περασμένη Κυριακή. Ομως, χτες, το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου διέψευσε κατηγορηματικά την παραπάνω ψευδοεπιστολή: «Ο Σύλλογος έχει ΔΣ και ουδείς μας γνώριζε για τη συγκεκριμένη απαράδεκτη ανακοίνωση. Ενημερωθήκαμε από εξαγριωμένους γονείς, οι οποίοι ζητούσαν να αποστασιοποιηθούν από τέτοιες ανακοινώσεις (...) Μετά από τη σύγκληση του σχολικού συμβουλίου και την ενημέρωση όλων των πλευρών, διακόπηκε η κατάληψη. Για ένα απλό διαδικαστικό θέμα, παρακινήθηκαν παιδιά για να γίνει κατάληψη ώστε να δημιουργηθούν εντυπώσεις», σημειώνει μεταξύ άλλων ο Σύλλογος Γονέων.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον διευθυντή του σχολείου, τα μαθήματα, μάλλον, δεν θα γίνουν στο συγκεκριμένο σχολείο.

Πρόγραμμα εκμάθησης Ελληνικών σε πρόσφυγες

Πρόγραμμα εκμάθησης Ελληνικής και Αγγλικής γλώσσας σε πρόσφυγες και μετανάστες ηλικίας 15 - 30 ετών εξήγγειλαν χτες οι υπουργοί Παιδείας και Μεταναστευτικής Πολιτικής. Το πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει σε τρεις μήνες και σε πρώτη φάση θα αφορά 2.000 άτομα ηλικίας 15 - 18 ετών και 3.000 άτομα άνω των 18.

Οπως ανακοινώθηκε, θα έχει διάρκεια 12 μήνες και οι ώρες του θα επιμερίζονται μεταξύ της εκμάθησης Ελληνικής γλώσσας, Αγγλικών, στοιχείων ευρωπαϊκού πολιτισμού και επαγγελματικού προσανατολισμού. Σχεδιάζεται να υλοποιηθεί από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που έχουν σχολείο ή διδασκαλείο Ελληνικής Γλώσσας και η πιστοποίηση θα γίνεται από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Οπως σημειώθηκε, θα εκδοθεί προκήρυξη για τη στελέχωση του προγράμματος με εκπαιδευτικούς που έχουν ειδίκευση στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ενταξης, χωρίς να ανακοινωθεί ο προϋπολογισμός του. Οπως σημειώθηκε, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα αφορά όλους τους αιτούντες άσυλο, οι οποίοι, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής, στην ενδοχώρα είναι περίπου 35.000.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ