ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018
Σελ. /20
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Οργανώνουν την πανελλαδική απεργία του κλάδου στις 3 Σεπτέμβρη

Από παλιότερη απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών
Από παλιότερη απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών
Σε συμμετοχή στην 24ωρη πανελλαδική ναυτεργατική απεργία τη Δευτέρα 3 Σεπτέμβρη καλούν τους εργαζόμενους σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΣ/ΝΑΤ.

Για την προετοιμασία της κινητοποίησης, προχωρούν σε οργανωτική σύσκεψη την Τρίτη 28/8 στις 10.30 π.μ., στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ. Επίσης, τη μέρα της απεργίας έχουν ορίσει προσυγκέντρωση στις 5.30 π.μ., στην πλατεία Καραϊσκάκη.

«Ολοι στην οργάνωση και περιφρούρηση του απεργιακού αγώνα, καμιά εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, να δυναμώσει η ταξική πάλη σε κάθε χώρο δουλειάς, στην υπεράσπιση των σύγχρονων αναγκών», αναφέρουν στο κάλεσμά τους.

Για την προετοιμασία της απεργίας, τα σωματεία ζητούν επίσης την άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Στην ανακοίνωσή τους τα σωματεία σημειώνουν: «Εφοπλιστές - κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, θέλουν να επιβάλουν συνθήκες γαλέρας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστικά δικαιώματα, εφαρμόζοντας "τα διεθνή κρατούντα", όπως επικαλούνται οι εφοπλιστές, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας τους».

Οπως εξηγούν, «το "τέλος των μνημονίων", η "δίκαιη ανάπτυξη" που επικαλείται η κυβέρνηση», για τους ναυτεργάτες μεταφράζονται σε «ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών, που αρνούνται την ανανέωση των ΣΣΕ με αυξήσεις, επιδιώκουν την κατάργηση της υποχρεωτικής εφαρμογής της κλαδικής ΣΣΕ και της ασφάλισης στον δημόσιο ασφαλιστικό φορέα ΝΑΤ - ΕΦΚΑ, τη διεύρυνση της ανασφάλιστης εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων», αλλά και σε «επιδείνωση του ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου» σε βάρος του λαού.

Τα σωματεία προβάλλουν τις εξής διεκδικήσεις: Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με αυξήσεις. Επαναφορά της υποχρεωτικότητας της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ. Κατάργηση όλων των αντεργατικών και αντιασφαλιστικών νόμων που υπονομεύουν τις ΣΣΕ και την Κοινωνική Ασφάλιση. Αγώνας ενάντια στον ν. 4387/2016, τον επανυπολογισμό των συντάξεων και τις περικοπές της «προσωπικής διαφοράς». Μόνιμη σταθερή εργασία για όλους, με Συλλογική Σύμβαση, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο, Κοινωνική Ασφάλιση, προστασία στη δουλειά, ενάντια στην ανεργία, με οργανικές συνθέσεις που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, των χαρατσιών, της φοροληστείας. Να πληρώσει το μεγάλο κεφάλαιο.

Συντονισμένη επίθεση ενάντια στην απεργία

Στο μεταξύ, για μια ακόμα φορά, εργοδοτικές ενώσεις αλλά και εκπρόσωποι της Τοπικής Διοίκησης σπεύδουν συντονισμένα να επιτεθούν στην απεργία, προτάσσοντας αυτήν τη φορά την τουριστική περίοδο και τη διασφάλιση των κερδών των εφοπλιστών και των μεγαλοεπιχειρηματιών του Τουρισμού.

Ετσι, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σημειώνει ότι η απεργία γίνεται σε μια περίοδο «υψηλής κίνησης» και απαιτεί την ανάκλησή της, ισχυριζόμενος ότι επιβάτες, τουρίστες, ΙΧ και φορτηγά οχήματα «θα απειληθούν με εγκλωβισμό». Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) μιλά για 3 εκατομμύρια ξένους τουρίστες που θα επισκεφθούν την Ελλάδα το Σεπτέμβρη, ενώ η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FEDHATTA) με επιστολή της στα αρμόδια υπουργεία ζητά την επέμβαση του κράτους για την ανάκληση της απεργίας και μιλά για σεβασμό «στα δικαιώματα των καταναλωτών - τουριστών»!

Αντίστοιχα, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γ. Χατζημάρκος, αναφέρει ότι η απόφαση για απεργία «σε μια περίοδο που η τουριστική κίνηση βρίσκεται στην κορύφωσή της, συνιστά πλήγμα στην εθνική προσπάθεια ανόρθωσης και σταθεροποίησης της χώρας».

Καημός της μεγαλοεργοδοσίας βέβαια δεν είναι το επιβατικό κοινό, οι άνθρωποι δηλαδή που υποχρεώνονται να ταξιδέψουν με τα καράβια και τους ναυτεργάτες «στο κόκκινο» από την εντατικοποίηση, αλλά η διασφάλιση των κερδών του κεφαλαίου και το χτύπημα της απεργίας των ναυτεργατών.

Χαρακτηριστικά, ο ΣΕΤΕ στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «το 10% επί του συνόλου των άμεσων τουριστικών εσόδων της χώρας εισπράττονται τον Σεπτέμβριο». Μόνο που τα έσοδα αυτά δεν είναι «της χώρας», αλλά των μεγαλοεπιχειρηματιών του Τουρισμού, της Ναυτιλίας κ.ο.κ., την ίδια ώρα που ξεζουμίζονται οι εργαζόμενοί τους...

Απάντηση και αυτήν τη φορά στη συντονισμένη επίθεση στην απεργία των ναυτεργατών μπορούν να δώσουν μόνο η αλληλεγγύη από τους εργαζόμενους και το λαό, ο κοινός αγώνας ενάντια στον κοινό αντίπαλο, το κεφάλαιο και την πολιτική που το υπηρετεί.

Σήμερα η παρέμβαση στη διοίκηση της Alpha Bank

Σε κινητοποίηση στη διοίκηση της Alpha Bank (Σταδίου 40), σήμερα, Πέμπτη στις 11 π.μ., με αίτημα την ανάκληση της απόλυσης εργαζόμενου με αναπηρία, μέσα από τη διαδικασία της «εθελουσίας εξόδου», καλεί το Σωματείο Εργαζομένων Χρηματοπιστωτικού Αττικής.

Στην παρέμβαση καλούν επίσης η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων.

Οι φορείς έχουν καταγγείλει πως ο εν λόγω εργαζόμενος, που προσελήφθη το 1992 με τις διατάξεις του νόμου για τα άτομα με αναπηρίες, παραπλανήθηκε και υπέγραψε αίτηση «εθελουσίας εξόδου», χωρίς να έχει αντιληφθεί το περιεχόμενό της. Απαιτούν τη διασφάλιση της παραμονής του εργαζόμενου στη θέση εργασίας του και παλεύουν για να δοθεί τέλος σε εκβιασμούς και πιέσεις προς τους εργαζόμενους συνολικά για συμμετοχή στο πρόγραμμα «εθελουσίας εξόδου».

«Οι τράπεζες, με πρόσφατα παραδείγματα τις ALPHA BANK και ΕΘΝΙΚΗ, εξωθούν σε "εθελούσια" απόλυση συναδέλφους ΑμεΑ, προκειμένου να γλιτώσουν από τα "βαρίδια" και να αυξήσουν την κερδοφορία τους», σημειώνει στην ανακοίνωσή του το Σωματείο. Πιο συγκεκριμένα, «στην Alpha Bank είναι δεκάδες οι περιπτώσεις των συναδέλφων ΑμεΑ τους οποίους καλεί η διοίκηση (Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού) προκειμένου να τους κατευθύνει σε υπογραφή της "εθελουσίας", και όταν αυτοί δεν δέχονται τους μετακινεί δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από την κατοικία τους, τους τρομοκρατεί, τους αφήνει χωρίς αντικείμενο εργασίας προκειμένου να τους εξωθήσει σε παραίτηση». Αντίστοιχα, η Εθνική Τράπεζα μέσα στις καλοκαιρινές άδειες «αποφάσισε τη μαζική μετακίνηση συναδέλφων ΑμεΑ από τα καταστήματα σε μια υπερδιεύθυνση στη Λ. Συγγρού, χωρίς να τους ρωτήσει ή να τους προειδοποιήσει, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτή η μετακίνηση στην ήδη επιβαρυμένη καθημερινότητά τους».

Επιπλέον, η ΣΕΑΑΝ καταγγέλλει πως η Alpha Bank στο νέο οργανόγραμμα - κανονισμό «καταργεί την τεχνική υπηρεσία, άρα δεκάδες θέσεις εργαζομένων και μαζί με αυτές, τις μοναδικές που από το νόμο είναι προσδιορισμένες να δουλεύουν ανάπηροι, αυτές των τυφλών τηλεφωνητών».

Το Σωματείο Χρηματοπιστωτικού διεκδικεί: Τη δικαίωση του εργαζόμενου της Alpha Bank και την παραμονή του στη δουλειά. Να δοθεί τέλος σε κάθε εκβιασμό των τραπεζών για συμμετοχή των εργαζομένων στο πρόγραμμα «εθελουσίας εξόδου». Να πάρει πίσω η Εθνική Τράπεζα την απόφαση για μαζική μετακίνηση όλων των ΑμεΑ στην Υπερδιεύθυνση 038.

Διεκδικούν την καταβολή δεδουλευμένων

Την καταβολή των δεδουλευμένων στα μέλη του πληρώματος του Φ/Γ πλοίου «ΚΑΛΥΨΩ Ι», που βρίσκεται στο λιμάνι της Λάρυμνας, απαιτούν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ. Σύμφωνα με καταγγελίες των σωματείων, στους ναυτεργάτες του πλοίου οφείλονται από τη ναυτιλιακή εταιρεία «Καλυψώ 10» δεδουλευμένες αποδοχές μηνών.

«Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών των ναυτεργατών με βάση την ΣΣΕ Μεσογειακών Φ/Γ πλοίων», τονίζουν στην ανακοίνωσή τους. Οι ναυτεργάτες σε περίπτωση που η εταιρεία δεν τους καταβάλει τα δεδουλευμένα θα ξεκινήσουν από σήμερα, Πέμπτη, επίσχεση εργασίας μέχρι την καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών τους.

ΡΟΔΟΣ
Συνεχίζεται η απεργία των οδηγών τουριστικών λεωφορείων

Συνεχίστηκαν χτες, για τέταρτη μέρα, οι απεργιακές κινητοποιήσεις των οδηγών τουριστικών λεωφορείων στη Ρόδο. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται από το Σάββατο σε επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες, με αίτημα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ενώ παλεύουν επίσης για να μπει τέρμα στα ατελείωτα ωράρια με τα οποία αναγκάζονται να δουλεύουν.

Η απεργία συνεχίστηκε κόντρα στην προσπάθεια της εργοδοσίας να την χτυπήσει. Υπενθυμίζεται ότι ενάντια στην απεργία έχει κινηθεί η επιχείρηση «Ελληνικά Λεωφορεία ΑΕ», η εταιρεία με τα περισσότερα λεωφορεία και εργαζόμενους, καταθέτοντας αγωγή με την οποία επιδιώκει να βγάλει παράνομη και καταχρηστική την κινητοποίηση. Η έκδοση της απόφασης του δικαστηρίου αναμένεται. Στο μεταξύ, συνεχίζονται και οι προσπάθειες δημιουργίας απεργοσπαστικού μηχανισμού. Μετά τις απειλές και τις πιέσεις που επιστράτευσαν, οι εργοδότες τώρα φέρνουν οδηγούς από την Αθήνα προκειμένου να κινήσουν τα λεωφορεία.

Στο πλευρό των απεργών βρίσκονται οι δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ. Από χτες κλιμάκιο της Γραμματείας Ρόδου του ΠΑΜΕ μαζί με τον Θανάση Οικονόμου, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ), πραγματοποιούν περιοδείες και συζητούν με τους εργαζόμενους για τα δίκαια αιτήματα και την προοπτική του αγώνα τους. Υπενθυμίζεται ότι το ΠΑΜΕ με ανακοίνωσή του έχει καταδικάσει ως πρόκληση για όλους τους εργαζόμενους τις ενέργειες με τις οποίες η εργοδοσία χτυπά την απεργία των οδηγών «που ζητούν μεροκάματο και ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ