Το ΣΕΗ διεκδικεί την υπογραφή της προηγούμενης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, χωρίς καμία αλλαγή που να δυσχεραίνει τη θέση των εργαζόμενων ηθοποιών.
Η ανακοίνωση του Σωματείου, που μοιράστηκε την Παρασκευή στην Επίδαυρο, σημειώνει συγκεκριμένα για το θέμα:
«Η παράσταση που θα δείτε είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, πολύμηνων προβών, διαβάσματος, σωματικής και ψυχικής κόπωσης. Είναι αποτέλεσμα συνεργασίας δεκάδων συντελεστών που έχουν δουλέψει με μεγάλη αγάπη για το θέατρο.
Εδώ και έναν χρόνο περίπου, η δουλειά μας αυτή δεν προστατεύεται, δεν αναγνωρίζεται. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, η διοίκηση, έχοντας τις πλάτες της εκάστοτε κυβέρνησης, αρνείται, αξιοποιώντας κάθε είδους δικαιολογία, να υπογράψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Αρνείται δηλαδή να υπογράψει τους όρους εκείνους που εξασφαλίζουν στους ηθοποιούς ότι μπορούν να ζήσουν από το επάγγελμά τους. Οτι μπορούν να αφιερωθούν σε αυτό, να μελετούν, να εξελίσσονται, να γίνονται ολοένα και καλύτεροι για να προσφέρουν ένα άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα σε σας. Στο κοινό. Ολη τη χρονιά, οι ηθοποιοί που εργάζονται στο ΚΘΒΕ αγωνίστηκαν, απήργησαν, έκαναν πολύμηνες κινητοποιήσεις, ζητώντας από τη διοίκηση, τον καλλιτεχνικό διευθυντή και την κυβέρνηση, τα αυτονόητα. Την εξασφάλιση της δουλειάς τους. Τη δυνατότητα να εξασκήσουν την τέχνη τους. Να την επικοινωνήσουν με το κοινό. Κάθε προσπάθειά μας δυστυχώς συνάντησε τοίχο και αναλγησία».
Ο Ιβο βαν Χόβε συναρθρώνει εδώ δύο κείμενα του Ευριπίδη τα οποία αφηγούνται την ιστορία της Ηλέκτρας και του Ορέστη στη συνέχειά της ή το πώς τα δυο αδέρφια ξαναβρέθηκαν και συμμάχησαν για να εκδικηθούν την μητέρα τους, Κλυταιμνήστρα, και τον εραστή της, Αίγισθο. Η παράσταση σηματοδοτεί την υποδοχή της «Ηλέκτρας» του Ευριπίδη στο ρεπερτόριο της «Κομεντί Φρανσαίζ», ενώ η τελευταία παρουσίαση του «Ορέστη» στην Αίθουσα Ρισελιέ χρονολογείται από το 1923.
Ιδρυμένη το 1680 από τους ηθοποιούς του Μολιέρου, η «Κομεντί Φρανσαίζ» είναι από τα παλαιότερα και διασημότερα θέατρα στον κόσμο. Με το πλούσιο αυτό φορτίο τριών αιώνων ιστορίας, ο μόνιμος θίασός της δίνει ζωή σε ένα ρεπερτόριο κλασικό και σύγχρονο, γαλλικό και ξένο, που μετρά σήμερα γύρω στα 3.000 έργα, 800 περίπου συγγραφέων.
Την παράσταση παρακολούθησε το βράδυ της Παρασκευής ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, και τα μέλη της ΚΕ Δημήτρης Γόντικας και Διαμάντω Μανωλάκου.
«"Σ' αυτήν την όμορφη αυλή ταιριάζει ένα θέαμα με χιούμορ και μουσική", είπε ο Γιώργος Χασάπογλου κι εμείς αρπάξαμε την ευκαιρία, "ξέρεις, κερνάμε και μπύρα ή αναψυκτικό με το εισιτήριο. Χρειαζόμαστε όμως καλογραμμένα κείμενα. Είσαι;". Κι έτσι έκλεισε η συμφωνία με τον Χασάπογλου», λέει πολύ παραστατικά ο θίασος του Θεάτρου «Από Κοινού».
«Τι μπορεί να συμβαίνει σε μια μικρή αυλή στο Γκάζι; Ολα όσα συμβαίνουν στη ζωή των αληθινών ανθρώπων. Από την αυλή μας περνούν όλοι οι τύποι της σύγχρονης Ελλάδας. Συνήθεις ύποπτοι, γνωστοί - άγνωστοι και μη εξαιρετέοι της καθημερινότητάς μας. Απ' όλα έχει ο μπαξές! - συγγνώμη, η αυλή του Θεάτρου "Από Κοινού"...».
Κείμενα: Γιώργος Χασάπογλου.
Σκηνοθεσία: Ελένη Γερασιμίδου.
Μουσική: Νίκος Ροκάς.
Χορογραφίες: Παντελής Καναράκης.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Αντώνης Ξένος, Μάρα Μπαρόλα, Αγγελική Ξένου, Χοβίκ Καραμπετιάν. Στην παράσταση της Παρασκευής έπαιξε ο Ανδρέας Βελέντζας αντικαθιστώντας τον Χ. Καραμπετιάν, λόγω ασθένειας.
Είσοδος με μπύρα/αναψυκτικό: 13 ευρώ και 10 ευρώ (φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ, άτομα 65 ετών και άνω).
Τηλέφωνο: 211 4057249.
Οι «Νεφέλες» του Αριστοφάνη παρουσιάστηκαν στα Μεγάλα Διονύσια το 423 π.Χ. και μας αφηγούνται την περιπέτεια ενός «καθημερινού ανθρώπου», του Στρεψιάδη, που προσπαθεί να απαλλαγεί από τα χρέη του. Αρχικά, ο Στρεψιάδης προσπαθεί να πείσει τον καλοαναθρεμμένο του γιο, Φειδιππίδη, που είναι και η αιτία των χρεών του, να φοιτήσει στο φροντιστήριο του Σωκράτη, ελπίζοντας ότι έτσι θα μπορέσει να υπερασπιστεί τον εαυτό του στο δικαστήριο γλιτώνοντας από τους δανειστές. Οταν εκείνος αρνείται, αποφασίζει - παρά την ηλικία του - να σπουδάσει ο ίδιος...
Παίζουν: Γιώργος Γάλλος, Νίκος Καραθάνος, Χρήστος Λούλης, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Παναγιώτης Εξαρχέας, Πάνος Παπαδόπουλος, Γιάννης Κλίνης, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Εμιλυ Κολιανδρή, Ελίνα Ρίζου.
Η διανομή των δωρεάν εισιτηρίων για τη γενική δοκιμή της «Τραβιάτας» - με την επίδειξη δελτίου / βεβαίωσης ανεργίας και δελτίου ταυτότητας - θα γίνει στα ταμεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού «Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος» (Λ. Συγγρού 364, Καλλιθέα / τηλ. κέντρο: 2130885700), την Τετάρτη 24 Ιούλη από τις 11.00 έως τις 18.00 και την Πέμπτη 25 Ιούλη από τις 10.00 έως τις 16.00.
Η όπερα περιγράφει τον έρωτα μίας εταίρας με γόνο καλής οικογένειας του Παρισιού. Η σχέση προκαλεί την αντίδραση της οικογένειας του νέου, το ζευγάρι χωρίζει και ξανασυναντιέται λίγο πριν από το θάνατο της κοπέλας.
Η πρεμιέρα της «Τραβιάτας» στις 6/3/1853 στο «Τεάτρο Φενίτσε» της Βενετίας αναφέρεται συχνά ως μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στην ιστορία της όπερας. «Η "Τραβιάτα" ήταν ένα φιάσκο, μην ψάχνεις να βρεις δικαιολογία, απλώς έτσι είναι», έγραφε την επομένη κιόλας, στις 7/6/1853, ο Βέρντι στον εκδότη του, Τίτο Ρικόρντι. Ενάμιση αιώνα αργότερα, το αριστούργημα του Βέρντι αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του ρεπερτορίου, με εκατοντάδες παραστάσεις κάθε χρόνο στις όπερες όλου του κόσμου και με χιλιάδες θεατών να τις παρακολουθούν.
Για τη νέα μεγάλη παραγωγή της «Τραβιάτας», η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει εξασφαλίσει καταξιωμένους Ελληνες και ξένους πρωταγωνιστές. Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία και το Μπαλέτο της ΕΛΣ.