ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 23 Απρίλη 2019
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Αποκάλυψαν τις πραγματικές συνέπειες των κυβερνητικών ρυθμίσεων
  • Με ευφυολογήματα και ειρωνείες η κυβέρνηση απέναντι στο ΚΚΕ, που της χαλάει τη «φιλονεολαιίστικη» βιτρίνα
  • Απέρριψε τις τροπολογίες του Κόμματος η ηγεσία του υπουργείου

Eurokinissi

«Είναι άθλιο το ότι έρχεται τη Μεγάλη Βδομάδα. Είναι απαράδεκτο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, παρεμβαίνοντας στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο - «σκούπα» του υπουργείου Παιδείας. Επισήμανε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αντιγράφει και σε αυτό τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και ότι όλα τα νομοσχέδια που αφορούν την Παιδεία έρχονται είτε το καλοκαίρι είτε τέτοιες μέρες, όταν δηλαδή είναι κλειστά τα σχολεία και τα πανεπιστήμια. Ο δε υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, προφανώς σε δύσκολη θέση και μην μπορώντας να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, προσέφυγε σε γελοία ευφυολογήματα του τύπου «δεν ήξερα ότι είναι τόσο θρησκευόμενο το ΚΚΕ»!

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας, εμφανώς ενοχλημένος που το ΚΚΕ τού χαλάει τη «φιλονεολαιίστικη» βιτρίνα την οποία θέλει να καλλιεργήσει (σε αντίθεση με τη ΝΔ, η οποία ασκεί στον ΣΥΡΙΖΑ πολύ βολική γι' αυτόν κριτική, εμφανίζοντάς τον ως προοδευτικό), πήρε το λόγο αμέσως μετά την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, επιχειρώντας να απαντήσει σε πλευρές της τοποθέτησής του. Στο πλαίσιο αυτό, ισχυρίστηκε ότι εκπρόσωποι φροντιστηρίων και κολεγίων ήταν λάβρα αντίθετοι στο νομοσχέδιο, ότι αυξήθηκαν και τα δωρεάν μεταπτυχιακά (πέρα από αυτά με τα δίδακτρα), ότι δεν τίθεται θέμα διδάκτρων σε προπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Κατηγόρησε το ΚΚΕ ότι είναι κατά της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής επειδή αντιτίθεται στο να εφαρμοστεί αυτή με κοντέινερ σε αυλές Γυμνασίων και Λυκείων, και έφτασε στο σημείο να πει, απευθυνόμενος στο Κόμμα, ότι «θέλετε να προσαρμοστούν τα πανεπιστήμια στην αγορά εργασίας», προκαλώντας τον γέλωτα στην αίθουσα...

Να σημειώσουμε επίσης ότι το ΚΚΕ είχε καταθέσει τρεις τροπολογίες στο νομοσχέδιο (η πρώτη αφορούσε ρυθμίσεις για φοιτητές και απόφοιτους Τμημάτων που συγχωνεύονται, απορροφώνται, καταργούνται, η δεύτερη αφορούσε τη δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων στις πανελλαδικές εξετάσεις και η τρίτη αφορούσε μετεγγραφές φοιτητών). Η κυβέρνηση τις απέρριψε όλες.

Η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα αστικά κόμματα, από τις Επιτροπές ακόμα, χωρίς να διαφωνούν με το «ζουμί» του νομοσχεδίου, σήκωσαν κουρνιαχτό για τα δευτερεύοντα. Η κριτική της ΝΔ π.χ. ήταν ότι πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα για να «συνδεθεί η Εκπαίδευση με την οικονομία και την αγορά εργασίας», δηλαδή τα ζητούμενα του κεφαλαίου. Ανάλογου τύπου ήταν και η κριτική που άσκησε το ΠΑΣΟΚ, το οποίο σε μία κίνηση λαϊκισμού ελέω προεκλογικής περιόδου απέχει από τη συζήτηση στην Ολομέλεια. Την κατάργηση εδώ και τώρα που πανεπιστημιακού ασύλου ζήτησε η ναζιστική Χρυσή Αυγή.

Το Λύκειο του ΣΥΡΙΖΑ γίνεται κανονική αρένα ανταγωνισμού

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, καταρχάς χαρακτήρισε απαράδεκτη διάταξη, που πρέπει να αποσυρθεί, το άρθρο 225, «που προβλέπει την τοποθέτηση προκάτ νηπιαγωγείων για 6 χρόνια όχι μόνο σε Δημοτικά, αλλά και σε Γυμνάσια, ακόμα και σε Λύκεια». «Αυτό το λέτε αναβάθμιση της Προσχολικής Αγωγής;», σχολίασε.

Αναφερόμενος στην απορρόφηση των ΤΕΙ από τα όμορά τους πανεπιστήμια, οδηγώντας ακόμα και σε σχολές «Φρανκεστάιν», ετερόκλητων επιστημονικών αντικειμένων, τόνισε ότι «στα δεκάδες Τμήματα των συγχωνευμένων Ιδρυμάτων, τα προγράμματα σπουδών τρέχουν πίσω από τις πρόσκαιρες επενδυτικές προτεραιότητες του κεφαλαίου, οι οποίες βέβαια αλλάζουν ανάλογα με τα κέρδη του», με αποτέλεσμα «οι πανεπιστημιακές προπτυχιακές σπουδές να διολισθαίνουν ολοένα σε εφήμερη κατάρτιση αντί για ολοκληρωμένη επιστημονική γνώση, η οποία πλέον πωλείται στην πανάκριβη αγορά των μεταπτυχιακών».

Επισήμανε ότι τα προγράμματα σπουδών διαμορφώνονται σύμφωνα με το νόμο Διαμαντοπούλου, που κατά τ' άλλα θα καταργούσε ο ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας ότι επειδή ακριβώς ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει σε βάρος της Παιδείας, γι' αυτό η κριτική της ΝΔ και των άλλων κομμάτων είναι για τα δευτερεύοντα, ενώ όλοι σιωπούν για το ότι δεν προβλέπεται η αναγκαία στήριξη των σχολών με υποδομές, με το απαιτούμενο μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και με την απαραίτητη κρατική χρηματοδότηση. Δεν λένε κουβέντα για το κόστος σπουδών των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.

Δείχνοντας πώς οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υπηρετούν τον επενδυτικό σχεδιασμό του κεφαλαίου ανά Περιφέρεια, έφερε ως παράδειγμα τη Δυτική Μακεδονία, όπου το Πανεπιστήμιο προσαρμόζεται στη «μεταλιγνιτική εποχή». «Αντί να δείτε πώς θα αξιοποιηθεί ο ορυκτός πλούτος της χώρας με σύγχρονες μεθόδους για να έχει φθηνή Ενέργεια ο λαός - κι εδώ μπορούν να παίξουν κρίσιμο ρόλο οι απόφοιτοι του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος - εσείς, επειδή ξεπουλάτε τους λιγνίτες, το τμήμα αυτό το μετατρέπετε σε Τμήμα Χημικών Μηχανικών», για να υπηρετήσουν τις μπίζνες με την κάνναβη, στα εδάφη των παλιών ορυχείων.

Για τις αναδιαρθρώσεις στο Λύκειο τόνισε ότι «το Λύκειο του ΣΥΡΙΖΑ από σχολείο γίνεται κανονική αρένα ανταγωνισμού, αφού εκτός από τις πανελλαδικές προβλέπονται και περιφερειακές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου», γυρίζει τα παιδιά στην εποχή του μεσαίωνα, αφού δεν θα διδαχτούν όλοι οι μαθητές τη Βιολογία και τη Θεωρία της Εξέλιξης του Δαρβίνου, ούτε τους αμυντικούς μηχανισμούς και το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου. Δεν θα διδαχτούν όλοι Μαθηματικά και ολόκληρη τη σύγχρονη παγκόσμια και ελληνική Ιστορία, από το 1815 έως σήμερα.

Αν δεν ήταν η θηλιά αυτού του εξεταστικού ανταγωνισμού, συνέχισε ο Γ. Δελής, ο μαθητής που ονειρεύεται να σπουδάσει Φυσική θα ήθελε να ξέρει «σε ποιο ιστορικό - κοινωνικό πλαίσιο έζησαν και δούλεψαν ο Γαλιλαίος, ο Νεύτωνας και ο Αϊνστάιν, τι τροφοδότησε τη σκέψη τους, αντί να μαθαίνει ξερούς τύπους». 'Η ο μαθητής που θέλει να σπουδάσει Πληροφορική «θα ήθελε να ξέρει πώς ο άνθρωπος μπόρεσε να χειραγωγήσει τους νόμους της φύσης, ώστε να κάνει την πληροφορία να μεταδίδεται με ασύλληπτες ταχύτητες, και όχι να μαθαίνει ξερούς αλγόριθμους».

Ο δε μαθητής που θέλει να σπουδάσει Οικονομικά «θα ήθελε να ξέρει πώς λειτουργούν και πώς αναπτύχθηκαν τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνικής, που αναμορφώνουν διαρκώς την παραγωγική βάση της οικονομίας, και όχι να διδάσκεται ότι ο εργαζόμενος είναι "κόστος" για την επιχείρηση και ότι οι βιομήχανοι, οι εφοπλιστές και οι τραπεζίτες είναι αυτοί που κινούν την οικονομία και όχι ο πραγματικός παραγωγός του πλούτου, η εργατική τάξη», και πάει λέγοντας.

Το αίτημα, κατέληξε, για «σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει» δένεται με τις διεκδικήσεις των φοιτητών να μαθαίνουν ολοκληρωμένα την επιστήμη τους, να σπουδάζουν χωρίς εμπόδια και να δουλεύουν στο αντικείμενο των σπουδών τους με δικαιώματα.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του ΤΕΙ Κρήτης για τις αναδιαρθρώσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Στο παράδειγμα της «πανεπιστημιοποίησης» του ΤΕΙ Κρήτης στάθηκε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, τονίζοντας ότι οι αλλαγές που προωθούνται στην Ανώτατη Εκπαίδευση στην Κρήτη είναι ευθυγραμμισμένες με τις προτεραιότητες που τέθηκαν στο «αναπτυξιακό» συνέδριο τον Σεπτέμβρη του 2017 από την κυβέρνηση και την Περιφέρεια Κρήτης.

Εδειξε πως με αυτές τις αναδιαρθρώσεις, που υπακούν στη στρατηγική της ΕΕ και τη διαδικασία της Μπολόνια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζοντας ακριβώς στην ίδια ρότα με τις προηγούμενες, επιτείνει την κατηγοριοποίηση Ιδρυμάτων, πτυχίων και αποφοίτων.

Εφερε το παράδειγμα της ίδρυσης Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών 4ετών σπουδών στο νέο Ιδρυμα, όταν υπάρχει με το ίδιο ακριβώς αντικείμενο 5ετής σχολή στο Πολυτεχνείο των Χανίων. Δηλαδή, δύο σχολές σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων μεταξύ τους, με το ίδιο αντικείμενο, αλλά με διαφορετική διάρκεια και πρόγραμμα σπουδών. Θύμισε ακόμα ότι σ' αυτές τις σχολές θα προστεθούν τα διετή προγράμματα σπουδών, αλλά και τα τριετή κολέγια που έρχεται η κυβέρνηση με το παρόν νομοσχέδιο να αναγνωρίσει. Και εξήγησε ότι αν και αυτά μοιάζουν με ανορθολογισμό, στην πραγματικότητα αποτυπώνουν το στόχο συνολικά των αναδιαρθρώσεων, που υπηρετούν τις ανάγκες των μεγαλοεπιχειρηματιών, οι οποίοι θα μπορούν «να διαλέγουν τους λίγους τυχερούς από τον σωρό των αποφοίτων, με τους πολλούς να περιμένουν στη σειρά προς αναζήτηση καλύτερης μοίρας, οι οποίοι συν τοις άλλοις θα λειτουργούν σαν πολιορκητικός κριός για να ρίχνουν τις απαιτήσεις των εργαζομένων από τους εργοδότες, με τον κίνδυνο της ανεργίας να παραμονεύει».

Ο Μ. Συντυχάκης αναφέρθηκε επίσης στους εκατοντάδες φοιτητές που φοιτούν σήμερα στο Τμήμα Μηχανικών Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος και θα μείνουν «στον αέρα» μετά το κλείσιμό του. Μίλησε για το Ινστιτούτο για την Ερευνα, το Περιβάλλον και την Κλιματική Αλλαγή, που προβλέπεται να ιδρυθεί στο Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο, χωρίς μόνιμους ερευνητές, και το οποίο θα χρηματοδοτείται από τις μεγάλες εταιρείες που ενδιαφέρονται από τον ενεργειακό κλάδο. Εκανε αναφορά και στην υπό ίδρυση Εταιρεία Διαχείρισης Περιουσίας του Μεσογειακού Πανεπιστημίου, σχολιάζοντας ότι θα είναι μια εταιρεία «real estate», στην κυριότητα της οποίας περνά και το Πρότυπο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο της Κρήτης. Ενας θεσμός που ενώ στα λόγια μοιάζει ότι θα στηρίζει τις σπουδές και την Ερευνα στη Γεωπονία, στην πραγματικότητα θα αποτελέσει εργαλείο για την εφαρμογή της ΚΑΠ στην Κρήτη, με θύμα τη φτωχή μικρομεσαία αγροτιά, αφού αυτό επιτάσσει η ευρωενωσιακή στρατηγική και στηρίζει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ