ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Απρίλη 1997
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Μάτωσε πάλι η Ζώνη!
  • Νεκρός ο 44χρονος λεβητοποιός Δημήτρης Κύρης
  • Ανύπαρκτα τα μέτρα ασφάλειας
  • "Στη θέση του θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε από μας", δηλώνουν ανάστατοι οι εργάτες του "σφαγείου"

"Μάτωσε" ξανά η Ζώνη! Χτες στις 9.30 το πρωί ο 44χρονος λεβητοποιός Δημήτρης Κύρης,πατέρας ενός 12χρονου αγοριού, κάηκε ζωντανός, καθώς προσπαθούσε να κόψει με χρήση προπανίου λαμαρίνα, μέσα σε μια από τις πλαϊνές δεξαμενές ζυγοστάθμισης (μπάλανς) του πλοίου "ΙΟΝΙΑΝ ΜΠΡΙΤΖ" του εφοπλιστή Στρίντζη, που μετασκευάζεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος!Ενα τέταρτο πριν άρπαξε φωτιά το μηχανοστάσιο του φορτηγού πλοίου "ΜΙΝΟΑΝ ΧΙΛ",που επισκευάζεται στη Ζώνη του Νέου Μόλου Δραπετσώνας,από την έλλειψη μέτρων ασφαλείας και από τύχη δεν υπήρξαν θύματα!

Ο τραγικός χαμός του Δημήτρη Κύρη αποτελεί άλλο ένα έγκλημα των εφοπλιστών και των εργολάβων, που βύθισε στο πένθος τη Ζώνη και μια ακόμα οικογένεια, τέσσερις μέρες πριν το Πάσχα και μέσα σε διάστημα 42 ημερών από το τραγικό δυστύχημα στο "γκαζωμένο" πλοίο "ΕΥΓΕΝΙΑ", με θύματα δυο εργάτες! Ο Δημήτρης Κύρης κατέβηκε στη δεξαμενή λίγο μετά τη μεταφορά των εργαλείων σε αυτή. Προφανώς, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, έγινε διαρροή προπανίου από κομμένο λάστιχο ή από το ίδιο το εργαλείο. Το προπάνιο είναι από τα πιο βαριά αέρια και συνήθως λιμνάζει κοντά στο έδαφος. Ο εργατοτεχνίτης δούλευε σε ένα δεύτερο επίπεδο της δεξαμενής, στρίνγκερ (ενισχυτικό) - εκεί τουλάχιστον βρέθηκε το πτώμα του - που σημαίνει ότι δεν αντιλήφθηκε τη διαρροή. Ο χώρος δεν εξαεριζόταν! Ο υπεύθυνος Δημήτρης Χαρίτος του συνεργείου του Ομηρου Βουδούρη,αλλά και ο τεχνικός ασφαλείας Θανάσης Καπούκης δεν είχαν φροντίσει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα εξαερισμού, αλλά και διαφυγής των εργαζομένων σε τέτοιες περιπτώσεις. Ετσι όταν ο εργατοτεχνίτης άναψε το εργαλείο, το προπάνιο άρπαξε φωτιά και ο ίδιος ακαριαία μετατράπηκε σε ανθρώπινη λαμπάδα!Μαζί με τον Δημήτρη Κύρη είχε κατέβει στη δεξαμενή για ανάλογη εργασία και ο Δημήτρης Αργυρίου,ο οποίος λίγο πριν ξεκινήσει η εργασία ευτυχώς είχε βγει από τη δεξαμενή για κάποια δουλιά και έτσι γλίτωσε από θαύμα!

Σε ανάλογες συνθήκες πριν πέντε χρόνια στο πλοίο "LADY SKY" βρήκε τραγικό θάνατο ο μεταλλεργάτης Ιγνάτιος Βιδάλης.

Ζώνη: Τόπος μαρτυρίου

Ολοι οι μεταλλεργάτες, που δούλευαν τη στιγμή του δυστυχήματος στο πλοίο, αντίκρισαν για μια ακόμα φορά τη φρίκη. Ανάστατοι σχολίαζαν: "Στη θέση του μπορούσε να είναι ο καθένας μας". Τον Δημήτρη Κύρη τον έβγαλαν δεμένο με σκοινί από την ανθρωποθυρίδα που αποτελούσε το μόνο σημείο διαφυγής από τη δεξαμενή.

"Προσπαθήσαμε με άλλα τρία άτομα να κατεβούμε στη δεξαμενή με μάσκες για να μπορέσουμε να βγάλουμε τον συνάδελφο από μέσα, αλλά στάθηκε αδύνατο. Ο χώρος είχε κατακλυστεί από κάπνα και αναθυμιάσεις. Τελικά μετά περίπου από ένα τέταρτο με είκοσι λεπτά κατέβηκε πυροσβέστης με μάσκα οξυγόνου και έτσι καταφέραμε να τον ανεβάσουμε", λέει φανερά ταραγμένος ο μεταλλεργάτης Κώστας Ιωάννου,που εργαζόταν την ώρα της φωτιάς στο γκαράζ του πλοίου. "Είδα τον πανικό και έτρεξα. Ανέβαζαν τον συνάδελφο. Φρίκη. Ηταν ξεφλουδισμένος, χωρίς δέρμα και μαλλιά. Στη θέση του μπορούσε να ήταν ο καθένας από όσους δουλεύαμε πάνω στο πλοίο", θα πει ο μεταλλεργάτης Γιάννης Μανώλης.

Στο πλοίο εργαζόταν και ο πρόεδρος του σωματείου των Ηλεκτρολόγων Πλοίων Θανάσης Παναγιωτόπουλος,ο οποίος θα πει: "Μάλλον έγινε διαρροή προπανίου ή από το εργαλείο ή από το λάστιχο. Το προπάνιο έχει επίσης την ιδιότητα να αναφλέγεται ακαριαία, έτσι λαμπάδιασε όλος ο χώρος". Ο Δημήτρης Αργυρίου που γλίτωσε από θαύμα στην πρώτη του κατάθεση στο Λιμεναρχείο Περάματος φέρεται να διαβεβαίωσε ότι δεν υπήρχε εξαερισμός στη δεξαμενή, ενώ δεν ήξερε αν είχε ανοίξει η παροχή αερίου. Ωστόσο, όπως είπαν οι συνδικαλιστές, η παροχή είχε ανοιχτεί, αφού ακόμα και μετά το δυστύχημα στα λάστιχα παρέμενε αέριο.

Ο Δ. Κύρης μεταφέρθηκε στο Τζάνειο Νοσοκομείο Πειραιά,όπου απλά διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Στο Λιμεναρχείο Περάματος οδηγήθηκαν για ανάκριση ο Δημήτρης Χαρίτος, υπεύθυνος του συνεργείου, ο πλοίαρχος του πλοίου Διονύσιος Βασιλάτος και ο τεχνικός ασφαλείας. Μέχρι το απόγευμα διέφευγε τη σύλληψη ο ιδιοκτήτης του συνεργείου Ομηρος Βουδούρης.

"Πόντιος Πιλάτος" η ΚΟΜΙΣΙΟΝ

Τι απαντά σε Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Θεωνά, για τα συνεχή εργατικά ατυχήματα στη Ζώνη και στη ναυπηγική βιομηχανία γενικά

"Νίπτει τας χείρας" της η Επιτροπή της ΕΕ και είτε δηλώνει αναρμόδια, είτε προσπερνά αδιάφορα το πρόβλημα της μη τήρησης των μέτρων ασφαλείας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και της, τριτοκοσμικού τύπου, εκμετάλλευσης των εργαζομένων για λόγους "ανταγωνιστικότητας". Αυτό προκύπτει από την απάντησή της σε σχετική Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Θεωνά.

Στην Ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ σημείωνε ότι "πολλαπλασιάζονται τα εργατικά ατυχήματα στη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα, όπου οι εργαζόμενοι θρηνούν νεκρούς και τραυματίες συναδέλφους τους, λόγω της έλλειψης και των πιο στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας. Μπροστά στην απειλή της ανεργίας που μαστίζει την περιοχή του Περάματος σε ποσοστά που υπερβαίνουν το 35% και τους εργαζόμενους στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, όπου τα ποσοστά υπερβαίνουν το 70%, οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να δουλεύουν κατά 60% ανασφάλιστοι, αδήλωτοι, με χαμηλά ημερομίσθια, κάτω από απαράδεκτους όρους υγιεινής και ασφάλειας που επιβάλλει η εργοδοσία για λόγους "ανταγωνιστικότητας"".

Ο Γ. Θεωνάς ρωτούσε την Επιτροπή τι μέτρα πρόκειται να λάβει για να εφαρμοστεί η εθνική και κοινοτική νομοθεσία υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, να ενισχυθεί η ναυπηγική βιομηχανία με στόχο τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Σε σχέση με τη μαύρη εργασία και το κοινωνικό ντάπινγκ, η Επιτροπή δηλώνει ότι "προτίθεται να δημοσιεύσει κατά το 1997 μια "Πράσινη Βίβλο" σχετικά με τη "μαύρη εργασία"". Απ' ό,τι φαίνεται, στο κείμενο αυτό θα προβλέπει σοβαρές περικοπές των κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, ώστε να "παρακινηθεί" η εργοδοσία να δηλώνει τους εργαζόμενους. Ειδικότερα, η Επιτροπή "θα επανεξετάσει τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να προσαρμοστεί το υφιστάμενο σύστημα φορολογίας, και οι συναφείς δομές, έτσι ώστε να επανενταχθούν στην επίσημη αγορά εργασίας οι πολλοί εργαζόμενοι που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο περιθώριο ή απασχολούνται με "μαύρη εργασία". Στόχος είναι να δρομολογηθεί ο διάλογος μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και δημοσίων διοικήσεων". Είναι χαρακτηριστικό ότι η Επιτροπή αποφεύγει ακόμα και να καταδικάσει τη στάση αυτή της εργοδοσίας και βεβαίως δεν τίθεται καν θέμα κυρώσεων και εφαρμογής της υφιστάμενης κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας.

Αναφορικά με το περίφημο επιχείρημα της "ανταγωνιστικότητας", που αποτελεί το "Δούρειο ίππο" για την κατακρεούργηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και την απορύθμιση της εργατικής νομοθεσίας, η Επιτροπή περιορίζεται να δηλώσει ότι "η πολιτική της και η δράση της στον τομέα αυτό αποβλέπουν κυρίως στο να στηριχτούν οι προσπάθειες των επιχειρήσεων του κλάδου στην κατεύθυνση μιας μεγαλύτερης βιωσιμότητας και διεθνούς ανταγωνιστικότητας. Μόνο μια ανταγωνιστική βιομηχανία μπορεί να εξασφαλίσει στον εν λόγω τομέα και στο δυναμικό του τη θέση που τους αρμόζει". Βεβαίως, παραλείπει να αναφέρει για πιο δυναμικό μιλάει, όταν τα ναυπηγεία κλείνουν το ένα μετά το άλλο, συνέπεια της πολιτικής που ακολουθεί στον κλάδο και των διεθνών συμφωνιών που έχει υπογράψει, η παραγωγή των ευρωπαϊκών ναυπηγείων μειώθηκε κατά 82,5% στα τελευταία 10 χρόνια, ενώ χάθηκαν πολλές δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, με αποτέλεσμα τις μαζικές απολύσεις και την εντυπωσιακή άνοδο της ανεργίας στον δυναμικό αυτό κλάδο της βιομηχανίας.

Σε "γενική επιστράτευση"

Στο εργοτάξιο του ΜΕΤΡΟ στο Βοτανικό περιόδευσε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και κάλεσε τους εργαζόμενους να υπερασπιστούν τις κατακτήσεις του αιώνα

Σε "γενική επιστράτευση" για να μην περάσουν τα αντεργατικά σχέδια της κυβέρνησης, που σκοπεύει στις τρεις μεγαλύτερες κατακτήσεις του εργατικού κινήματος, κάλεσε τους εργαζόμενους στο εργοτάξιο του μετρό στο Βοτανικό, ο Μ. Κωστόπουλος,βουλευτής του ΚΚΕ,κατά την επίσκεψή του χτες το μεσημέρι στο χώρο.

Οι εργαζόμενοι υποδέχτηκαν "θερμά" το βουλευτή και "συνάδελφο", όπως είπαν χαρακτηριστικά, και συγκεντρώθηκαν γύρω του. "Θέλω να σας ανησυχήσω", είπε στην αρχή της ομιλίας του, ο Μ. Κωστόπουλος, επισημαίνοντας πως "η κυβέρνηση ξεκίνησε "διάλογο" για να μας φορέσει λαιμαριά. "Διάλογο" για την κοινωνική ασφάλιση,τις εργασιακές σχέσεις,τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.Για τις τρεις μεγαλύτερες κατακτήσεις του κινήματος απ' το 1890, τότε που οι εργάτες του Σικάγου έπεφταν κάτω από τα δολοφονικά πυρά των καπιταλιστών. Είναι καθαρό ότι αυτές οι θεμελιακές κατακτήσεις δεν παζαρεύονται και όποιος συνδικαλιστής τις διαπραγματεύεται, είναι ανάξιος να λέγεται εργάτης".

Αναφερόμενος στο μετρό, επισήμανε πως το ΚΚΕ δεν υπέγραψε την αρχική σύμβαση του '90, "γιατί είχε πολλά "παράθυρα". Αυτά χρησιμοποιούν οι εργολάβοι για να αρμέξουν τον ελληνικό λαό. Και μη μας λένε δυσκολίες εδώ και εκεί. Οι δυσκολίες σχετίζονται με το να πάρουν και άλλες "φέτες" από τον κρατικό κορβανά. Και ενώ συχνά οι αρμόδιοι υπουργοί λένε ότι δε δεχόμαστε τους εκβιασμούς των εργολάβων, όλο και συμφωνούν".

Ο Μ. Κωστόπουλος σχετικά με το συγκεκριμένο εργοστάσιο παραγωγής προκάτ - μπετόπλακας για τα τοιχώματα στις σήραγγες, επισήμανε ότι πρόκειται για σημαντική επένδυση και υπογράμμισε πως "θέση μας είναι να συνεχίσει να λειτουργεί και μετά την ολοκλήρωση του μετρό, στις προκατασκευές, κάτω από τον έλεγχο του δημοσίου".

Σε επικίνδυνο αδιέξοδο το ΜΕΤΡΟ!

Στάση εργασίας, συγκέντρωση και πορεία πραγματοποίησαν χτες οι εργαζόμενοι

Σε επικίνδυνο αδιέξοδο έχει οδηγηθεί η κατασκευή του μετρό, καθώς μπροστά στην υποχωρητικότητα της κυβέρνησης, η κατασκευάστρια κοινοπραξία εντείνει τους εκβιασμούς της και για άλλα "πανωπροίκια" και ο κίνδυνος να τεθούν οριστικά εκτός λειτουργίας οι μετροπόντικες είναι ανοιχτός.Συγκέντρωση στην πλατεία Κάνιγγος πραγματοποίησαν χτες το πρωί εργαζόμενοι στο μετρό, απαιτώντας να ανακληθούν οι 120 απολύσεις που έχει κοινοποιήσει η κοινοπραξία και διαμηνύοντας πως δεν είναι διατεθειμένοι να γίνουν τα "θύματα" στα οικονομικά και πολιτικά παιχνίδια που παίζονται.

Στη συγκέντρωση - που έγινε στα πλαίσια τετράωρης στάσης εργασίας - μίλησε ο πρόεδρος του Παραρτήματος Εργαζομένων στο μετρό, Γ. Συνοδινός,ο οποίος επισήμανε πως το έργο παραμένει τόσους μήνες "βαλτωμένο" εξαιτίας της αδιαφορίας της κυβέρνησης και των εκβιασμών της κοινοπραξίας.

Με τα συνθήματα "πάρτε πίσω τις απολύσεις" και "Γάλλοι - Γερμανοί εδώ δεν είναι Αφρική", κατευθύνθηκαν με πορεία στο δημαρχείο Αθήνας, όπου αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον δήμαρχο Δ. Αβραμόπουλο.Ο τελευταίος επισήμανε ότι ως δήμος ενδιαφέρονται για την έγκαιρη υλοποίηση του έργου, σημειώνοντας πως "είναι για μας πρόκριμα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες".

Στη συνέχεια η πορεία κατευθύνθηκε προς το υπουργείο Εργασίας, όπου είχε οριστεί τετραμερής συνάντηση, εδώ και αρκετές μέρες. Ωστόσο δεν παραβρέθηκε κανένας εκπρόσωπος της κοινοπραξίας και η συνάντηση αναβλήθηκε για τη Μ. Πέμπτη.

Ο πρόεδρος της δημόσιας επιβλέπουσας εταιρίας, "Αττικό μετρό",Ν. Κίκηρας,εμμέσως πλην σαφώς αναγνώρισε ότι ειδικά οι απολύσεις στο εργοτάξιο στο Μοναστηράκι, έχουν εκβιαστικό χαρακτήρα, αφού - όπως είπε - Αυστριακός ειδικός καθηγητής μελετά τεχνική λύση και ότι μέχρι τις 15 Μάη οι εργασίες θα έχουν ξεκινήσει στο συγκεκριμένο εργοτάξιο.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία απειλεί να παραιτηθεί από κάθε εργασία διάνοιξης σήραγγας, ολοκληρώνοντας μόνο τους σταθμούς. Μάλιστα, γι' αυτό το σκοπό οι δύο γενικοί διευθυντές της κοινοπραξίας βρίσκονται αυτές τις μέρες στη Γαλλία.

Με απεργιακές κινητοποιήσεις αντιδρούν οι εργάτες

Δίωρη στάση εργασίας και συγκεντρώσεις στους χώρους δουλιάς, αποφάσισαν τα σωματεία της Ζώνης μετά το νέο τραγικό δυστύχημα. Ταυτόχρονα, σήμερα απεργούν όλοι οι εργαζόμενοι στο πλοίο "Ιόνιαν Μπριτζ",καθώς και οι εργαζόμενοι σ' όλα τα συνεργεία του Ομηρου Βουδούρη.

Μιλώντας στη συνεδρίαση των διοικήσεων των σωματείων ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, Ι. Πουντίδης,επισήμανε: "Υποτίθεται ότι από πλευράς αρχών ξεκίνησαν κάποιοι έλεγχοι μετά την έκρηξη στο πλοίο "Ευγενία".Αυτοί οι έλεγχοι αποδεικνύονται κοροϊδία, αφού τα λιμενικά όργανα περιορίζονται στον έλεγχο των καταστάσεων προσωπικού και βάζουν ένα πρόστιμο. Οχι μόνο παραγωγική ανασυγκρότηση της Ζώνης δε γίνεται, αλλά ούτε το Ιατρείο δεν προχωράει, ούτε η Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης, ούτε και η επαγγελματική ταυτότητα για τα οποία έχουν δεσμευτεί".

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν ο πρόεδρος και ο γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Πειραιά,Γ. Μίχας και Γ. Μανουσογιαννάκης,αντίστοιχα, και ο Χρ. Κατσιώτης από τη ΓΣΕΕ, ο οποίος μετά το τέλος της συνεδρίασης δήλωσε στο "Ρ": "Η εργοδοτική ασυδοσία μαζί με την κυβερνητική αδιαφορία οδήγησε να έχουμε ακόμα ένα θύμα στη Ζώνη. Οσο αυτή η κατάσταση με την ανεργία και την εγκατάλειψη της Ζώνης και η συνολικότερη πολιτική συνεχίζεται, το πρόβλημα θα γίνεται πιο σοβαρό".

Καταγγελία της ΕΣΑΚ

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΣΑΚ καταγγέλλει με ανακοίνωσή της στους εργαζόμενους το νέο "έγκλημα" και τους υπεύθυνους, εργοδοσία και κυβέρνηση. Καλεί τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα, ενωτικά και αγωνιστικά, να δυναμώσουν την πάλη τους, να παρθούν μέτρα προστασίας της ζωής των εργαζομένων. Ν' αποκρούσουν τις αντιλαϊκές πολιτικές τις κυβέρνησης και την ασυδοσία του κεφαλαίου.

Εγκληματική αδιαφορία

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Σχετικά με το νέο θανατηφόρο δυστύχημα στη Ζώνη Περάματος, το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

"Το νέο θανατηφόρο δυστύχημα στη Ζώνη Περάματος, λίγες μόλις μέρες από την προηγούμενη τραγωδία, αφαιρεί από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το παραμικρό πρόσχημα συγκάλυψης της απάνθρωπης πολιτικής της.

Οι κυβερνητικές ευθύνες, όπως και η εγκληματική αδιαφορία των εφοπλιστών και εργολάβων για την ανθρώπινη ζωή, είναι πελώριες. Αποδείχτηκε, ότι τα όσα μέτρα εξαγγέλθηκαν πριν λίγο καιρό από τους κυρίους Σουμάκη και Πρωτόπαππα, έμειναν στα λόγια. Οι εξαγγελίες τους αποτελούν εμπαιγμό για τους εργαζόμενους, αφού στο χώρο όπου σκοτώθηκε ο άτυχος εργάτης, δεν υπήρχαν τα παραμικρά μέτρα ασφαλείας.

Το εργατικό κίνημα έχει κάνει συγκεκριμένες προτάσεις, που αν υλοποιηθούν θα αντιμετωπιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η κατάσταση - κρεματόριο που επικρατεί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Η κυβέρνηση ολιγωρεί. Ουσιαστικά δείχνει αδιαφορία για την άμεση υλοποίησή τους. Το λόγο τον είχαν και τον έχουν οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους".

Φιάσκο οι έλεγχοι!

Δυο φορές είχε... ελεγχθεί το μοιραίο πλοίο ΙΟΝΙΑΝ ΜΠΡΙΤΖ

Φιάσκο αποδεικνύονται οι έλεγχοι που διενεργεί αυτή την περίοδο το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά στα επισκευαζόμενα πλοία και μετά την έκρηξη στο πλοίο ΕΥΓΕΝΙΑ.Οι έλεγχοι των λιμενικών περιορίζονται στις καταστάσεις προσωπικού και σε κάποια πρόστιμα, χωρίς να ρίχνουν έστω μια ματιά στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Το μοιραίο πλοίο ΙΟΝΙΑΝ ΜΠΡΙΤΖ είχε ελεγχθεί από λιμενικούς δύο φορές, στις 29 Μάρτη και στις 3 Απρίλη.Στον πρώτο έλεγχο διαπιστώθηκε παράβαση εναντίον του υπευθύνου του συνεργείου "Μαρέλκο ΕΠΕ" για απασχόληση 4 ανασφάλιστων εργατοτεχνιτών και τη δεύτερη εναντίον του υπευθύνου του συνεργείου "Ιντερένκο Σκιαδάς ΟΕ" για απασχόληση 6 ανασφάλιστων αλλοδαπών. Οι υπεύθυνοι συνήθως τιμωρούνται με πρόστιμα που φτάνουν τις 200 χιλ. δραχμές και αφήνονται ελεύθεροι να συνεχίζουν την ασύδοτη δράση τους. Ετσι, παρά τη διαπιστωμένη ασυδοσία των εργολάβων, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Κεντρικό Λιμεναρχείο δεν ευαισθητοποιήθηκαν ώστε να δώσουν εντολή για ουσιαστικούς ελέγχους.

Ρεπορτάζ: Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ, Γιώτα ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΗ

Το εσωτερικό της δεξαμενής όπου κάηκε ζωντανός ο Δ. Κύρης

Εργάτες συγκεντρωμένοι στον τόπο της τραγωδίας

Τα λάστιχα που διοχετεύουν οξυγόνο ή προπάνιο είναι εκτεθειμένα

Ταυτόχρονες εργασίες όλων των ειδικοτήτων. Αυτά είναι τα μέτρα ασφάλειας

Από τη χτεσινή κινητοποίηση των εργαζομένων στο μετρό



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ