ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κομμάτι της αντιλαϊκής πολιτικής

Κατά του νομοσχεδίου ψήφισε το ΚΚΕ στη Βουλή

Υπέρ της παράδοσης των μεταφορών στο πολυεθνικό κεφάλαιο τάχθηκαν χτες στη Βουλή, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, ψηφίζοντας επί της αρχής το νομοσχέδιο για τη λεγόμενη «απελευθέρωση» του κλάδου, παρά τα «κροκοδείλια δάκρυα» για τους επαγγελματίες του χώρου. Ξεκάθαρη θέση έλαβε το ΚΚΕ, καταψηφίζοντας το νομοθέτημα και ζητώντας έναν διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης για τον κλάδο.

«Το σχέδιο νόμου είναι κομμάτι της αντιλαϊκής πολιτικής που θέλει να παραδώσει ολόκληρους κλάδους στο μονοπωλιακό κεφάλαιο», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος, ξεκαθαρίζοντας ότι το καταψηφίζει και τονίζοντας ότι με τις ρυθμίσεις που προωθεί «χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι θα οδηγηθούν στην ανεργία με μισθούς πείνας». Κάλεσε μάλιστα τους μικρούς επαγγελματίες να ενταχθούν στον αγώνα για «έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης» με «δημόσιο έλεγχο και ιδιοκτησία όλων των μέσων μεταφοράς» και «πραγματική ανθρώπινη δουλειά».

Αναφερόμενος ιδιαίτερα στους μικρούς ιδιοκτήτες δημόσιας χρήσης φορτηγών όπου απασχολούνται χιλιάδες εργαζόμενοι ο Α. Νάνος επισήμανε ότι η κυβέρνηση «υλοποιεί ευρωπαϊκές οδηγίες που θα οδηγήσουν στην εξόντωση των μικροεπαγγελματιών», αφού «μετατρέπει την προσωπική άδεια σε μετοχικό κεφάλαιο των εταιρειών και τους αδειούχους σε δήθεν μετόχους». Οπως είπε «ιδιαίτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι νέοι επαγγελματίες που αγόρασαν άδειες με δάνειο από τράπεζες», αφού «θα συνεχίσουν να χρωστάνε και δε θα έχουν κεφάλαιο». Για την εισφορά που προβλέπεται για τους επαγγελματίες σημείωσε ότι «η εφάπαξ εισφορά είναι ένας ακόμη τρόπος για να απαλλαγεί το κράτος από την υποχρέωσή του να δημιουργήσει ένα δίκτυο μεταφορών». Ως άμεσα μέτρα, ο βουλευτής του ΚΚΕ ζήτησε μεταξύ άλλων «η άδεια του μικρού δημόσιας χρήσεως φορτηγού να παραμείνει προσωπική» να υπάρξουν «κίνητρα για συνεταιρισμούς» και «επέκταση των νομαρχιακών αδειών». Τέλος, σχολιάζοντας πολιτικά την «δήθεν κόντρα ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ» επισήμανε ότι «στο διά ταύτα στηρίζουν την απελευθέρωση της μεταφοράς» που «μοναδικό στόχο έχει να ενισχύσει τη συγκέντρωση του μεταφορικού έργου σε λίγες εταιρείες».

Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Σ. Μαργέλης έκανε λόγο για «αναγκαία αλλαγή» που στοχεύει στον «εξορθολογισμό των μεταφορών» και «την απελευθέρωση της αγοράς με στόχο να καταστεί πιο ανταγωνιστική». Οπως είπε, το νομοσχέδιο καθιστά «συμβατό το ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό». Ξεκάθαρα υποκριτική η τοποθέτηση της ΝΔ, που, μέσω του εισηγητή της Μ. Τζίμα, σημείωσε ότι «εσείς επιβάλατε να ενταχθεί αυτή η διάταξη μέσα στο μνημόνιο», προσθέτοντας: «Φέρτε μια ντιρεκτίβα της ΕΕ που να σας λέει ότι πρέπει να προχωρήσετε σε μια τόσο βίαιη ανατροπή». Ζήτησε την παράταση του χρόνου προσαρμογής, καθώς και την εκπόνηση μελετών για τις ανάγκες των μεταφορών. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης. Ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του νομοσχεδίου ζήτησε ο ΛΑ.Ο.Σ. που αναμένεται να γίνει σήμερα στις 12 το μεσημέρι, ενώ ονομαστική ψηφοφορία για το άρθρο 14 του νομοσχεδίου αιτήθηκε η Νέα Δημοκρατία.

ΜΙΚΡΟΪΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ - ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ
Παλεύουν για το δικαίωμα στη δουλειά

Μέτωπο στην πολιτική μετατροπής των σημερινών αυτοαπασχολούμενων αυτοκινητιστών σε φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα και μισθούς πείνας

Οι μικροί ιδιοκτήτες φορτηγών με το πανό τους στη χτεσινή κινητοποίηση
Οι μικροί ιδιοκτήτες φορτηγών με το πανό τους στη χτεσινή κινητοποίηση
Αποφασισμένοι να μην παραδώσουν το «εργαλείο» της δουλειάς τους, την άδεια φορτηγού ΔΧ, στις μεγάλες εταιρείες που ετοιμάζονται να εισβάλουν για τον πλήρη έλεγχο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών της χώρας μας, έτσι όπως προβλέπεται στο σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, δηλώνουν οι αυτοαπασχολούμενοι φορτηγατζήδες και βυτιοφορείς. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση συνεχίζει την τακτική των εκβιασμών, με τον υπουργό Μεταφορών Δ. Ρέππα να διατηρεί σε ισχύ την απειλή της κατάργησης της τριετούς μεταβατικής περιόδου στο νέο καθεστώς, για λόγους «περιφρούρησης του δημόσιου συμφέροντος και την τροφοδοσία της αγοράς».

Τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ελαφρών Φορτηγών «Η Ενωση» συγκεντρώθηκαν στις 11 το πρωί στην πλατεία Κάνιγγος με κεντρικά συνθήματα «Η Μεταφορά ανήκει στο λαό και όχι στο κεφάλαιο το πολυεθνικό» και «Παλεύουμε για τη δουλειά μας, δεν σας παραδίδουμε τα φορτηγά μας». Πολλά μέλη του Σωματείου πήραν το λόγο, εκφράζοντας οργή και αγανάκτηση ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ, επισημαίνοντας επίσης την ανάγκη ενίσχυσης των συνεπών αγωνιστικών δυνάμεων του κλάδου.

Στη συγκέντρωσή τους απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους του ΠΑΜΕ ο Λ. Παπακωνσταντόπουλος, μέλος της Εκτελεστικής του Γραμματείας, εκφράζοντας την αμέριστη συμπαράσταση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος στους αγώνες των μικρομεσαίων αυτοκινητιστών, ενώ τους απηύθυνε πρόσκληση συμμετοχής στα αυριανά παλλαϊκά συλλαλητήρια ενάντια στη λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Τη συμπαράσταση των αυτοαπασχολούμενων και μικρομεσαίων επαγγελματιών και εμποροβιοτεχνών εξέφρασε ακόμη ο Φ. Λάφης, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας της ΠΑΣΕΒΕ. «Είναι κοινός ο εχθρός, κοινοί πρέπει να είναι και οι αγώνες μας», τόνισε.

Στη συνέχεια οι συγκεντρωμένοι πραγματοποίησαν πορεία μέχρι την Ομόνοια και ενώθηκαν με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους που βρίσκονταν συγκεντρωμένοι εκεί. Το γνωστό «σόου» αγωνιστικότητας για την «τιμή των όπλων» έδιναν οι εκπρόσωποι της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας του κλάδου, ενώ συνθήματα πολιτικώς πρωτόγονα ακούγονταν από αρκετές πλευρές της συγκέντρωσης, σύμπτωμα της συνδικαλιστικής και πολιτικής απειρίας που χαρακτηρίζει το χώρο. Η ανάγκη αλλαγής συνειδήσεων και συσχετισμών δύναμης υπέρ των συνεπών αγωνιστικών δυνάμεων, για ακόμη μία φορά, εμφανίζεται επιτακτική...

Στο βήμα των ομιλητών ανέβηκε ο Χρ. Ντάγκας, πρόεδρος της «Ενωσης», υπογραμμίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η παράδοση της μεταφοράς στο μεγάλο κεφάλαιο και τα καρτέλ, που θα έχει ως συνέπεια τη μετατροπή των σημερινών αυτοαπασχολούμενων αυτοκινητιστών σε φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα και μισθούς πείνας. Πρόσθεσε ότι οι βιοπαλαιστές φορτηγατζήδες υποφέρουν μαζί με τον υπόλοιπο λαό, εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής που υπαγορεύει το μνημόνιο, σημειώνοντας την ανάγκη συσπείρωσης και αγωνιστικής συμμαχίας των λαϊκών στρωμάτων για την απόκρουση και ανατροπή της.

Περίπου στη 1.30 μ.μ. ξεκίνησε η μεγάλη σε όγκο και ιδιαίτερο «παλμό» πορεία των συγκεντρωμένων προς τη Βουλή, με τον αρχικό σχεδιασμό να κάνει λόγο για ολονύκτια καθιστική διαμαρτυρία μέχρι σήμερα, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου για την «απελευθέρωση» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Η Ομοσπονδία Ελαφρών Φορτηγών κατέθεσε δικό της ξεχωριστό υπόμνημα στα κόμματα της Βουλής, στο οποίο καλείται η κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο και τίθενται τρία βασικά αιτήματα: Η άδεια μικρού φορτηγού να παραμείνει προσωπική, να δοθούν κίνητρα για τη δημιουργία συνεταιρισμών με ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση, καθώς και να επιδοτηθεί από το κράτος κατά 50% η αγορά καινούριων οχημάτων.

Οπως όλα δείχνουν, οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα με αιφνιδιαστικούς αποκλεισμούς του εθνικού οδικού δικτύου και άλλες μορφές, κάτι που δήλωναν σε όλους τους τόνους όσοι συμμετείχαν στη χτεσινή κινητοποίηση. Το βέβαιο είναι ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δε θα ξεμπερδέψει τόσο εύκολα μαζί τους, όπως ίσως να είχε αρχικά υπολογίσει...

  • Μικρής έκτασης επεισόδια σημειώθηκαν αργά χτες το βράδυ, μπροστά από το μνημείο του «Αγνώστου Στρατιώτη». Ομάδα ατόμων, που όπως καταγγέλλουν οι απεργοί, δεν ανήκουν στις τάξεις τους, προσπάθησαν ν' ανέβουν στα σκαλιά της Βουλής και απωθήθηκαν από τις αστυνομικές δυνάμεις με περιορισμένη χρήση χημικών. Στη συνέχεια, τα ίδια άτομα έσπασαν ένα από τα φυλάκια των ευζώνων. Οι απεργοί τονίζουν πως όταν «έπιασαν» δύο από αυτούς και τους ρώτησαν σε ποιο σωματείο ανήκουν, αυτοί έφυγαν τρέχοντας.
ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ
Στα ύψη η τοκογλυφία

Με απόλυτα τοκογλυφικούς όρους επιβαρύνεται ο νέος κρατικός δανεισμός και αυτό παρά το γεγονός ότι οι «απόπειρες» της κυβέρνησης να βγει στις λεγόμενες «αγορές» αφορούν, σε αυτή τη φάση, μόνο βραχυπρόθεσμες δημοπρασίες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα επιτόκια στην χτεσινή δημοπρασία εντόκων γραμματίων 6μηνης διάρκειας διαμορφώθηκαν 12 και πλέον φορές πάνω (!) από τα αντίστοιχα του έτους 2009 και αυτό παρά τις ανοιχτές γραμμές χρηματοδότησης των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, που να σημειωθεί ότι επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμού με αντίστοιχους ή και με ακόμη σκληρότερους τοκογλυφικούς όρους.

Η κυβέρνηση σχεδόν θριαμβολογεί, μόνο και μόνο γιατί οι τραπεζίτες «καταδέχτηκαν» να τους δανείσουν τα ζητούμενα ποσά. Το μέσο επιτόκιο της χτεσινής έκδοσης έφτασε σε 3,98% από 4,05% στην αμέσως προηγούμενη δημοπρασία (Ιούλης 2010), που να σημειωθεί ότι δεν αποτελεί μέτρο σύγκρισης και αυτό γιατί χτες δανείστηκαν 390 εκατ. ευρώ έναντι 1,95 δισ. ευρώ στην προηγούμενη δημοπρασία. Η επιβάρυνση πριν από την ενεργοποίηση του «μηχανισμού στήριξης» προς την πλουτοκρατία ήταν 1,67% (Γενάρης 2010) και 0,35% (Οκτώβρης 2009).

ΛΙΓΝΙΤΩΡΥΧΕΙΟ ΒΕΥΗΣ
Υποβλήθηκαν δέκα προσφορές

Δέκα επιχειρήσεις και κοινοπραξίες υπέβαλαν προσφορές για το λιγνιτωρυχείο της Βεύης Φλώρινας. Πρόκειται για τις: ΕΛΜΙΝ ΑΕ - INTERKAT ΑΕ. HORIZON ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΑΕΒΕ - ΜΕΤΕ ΑΕ. ΛΙΓΝΙΤΩΡΥΧΕΙΑ ΑΧΛΑΔΑΣ ΑΕ. ΓΑΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ. Κοινοπραξία ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ - ΚΑΠΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΤΕ - ENERGEN ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΕΡΓΑ AE. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ. ΤΕΡΝΑ ΑΕ. ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ. Ομιλος ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ. ΑΚΜΗ ΑΤΕ.

Μαζί με τις προσφορές κατατέθηκαν οικονομικά στοιχεία και επιχειρηματικά σχέδια. Πέντε ενδιαφερόμενοι θα επιλεχθούν για αναλυτικές προσφορές και τέλος του χρόνου αναμένεται να επιλεχθεί ο ανάδοχος.

ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Σύσφιξη συνεργασίας Ελλάδας - Τουρκίας

Στην ενδυνάμωση της συνεργασίας τους στον ενεργειακό τομέα προχωρούν Ελλάδα και Τουρκία, με τις κυβερνήσεις των δύο χωρών να εργάζονται φιλότιμα για να εξυπηρετήσουν τα μεγάλα ντόπια και πολυεθνικά επιχειρηματικά συμφέροντα του κλάδου. Η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τ. Μπιρμπίλη συναντήθηκε χτες γι' αυτόν ακριβώς το λόγο με τον υπουργό Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Τουρκίας, Τανέρ Γιλντίζ και «αναγνώρισαν τη σπουδαιότητα του διασυνδετικού αγωγού Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας (ITGI), ενός αγωγού που θα συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια της ευρύτερης περιοχής», όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου.

Επίσης, «επιβεβαίωσαν πως η υλοποίησή του θα καταστήσει εφικτή τη διαφοροποίηση των πηγών εισαγωγής φυσικού αερίου, συνδέοντας τις ευρωπαϊκές αγορές με τα κοιτάσματα της Κασπίας και της Μέσης Ανατολής». Οι δύο υπουργοί συμφώνησαν να συσφίξουν τις σχέσεις και στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, όπως και της ενεργειακής αποδοτικότητας.

Στη συνάντηση ορίστηκαν και τα μέλη της «Υψηλού Επιπέδου Κοινής Ομάδας Ενέργειας» που θα ξεκινήσει τις εργασίες της, σύμφωνα με το Μνημόνιο Συναντίληψης του περασμένου Μάη.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ