ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Μάη 2008
Σελ. /48
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΔ - ΠΑΣΟΚ
Ζητούν παραπέρα σύνδεση επιχειρηματιών - εκπαίδευσης

Οι επιχειρηματίες - μέσω του ΣΕΠΕ - ζητούν παραπέρα αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος

Κάλεσμα στη «συνδρομή παραγόντων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να προβλέψουν αλλά και να διαμορφώσουν εν πολλοίς το κοινό μας μέλλον», με στόχο την παραπέρα σύνδεση της αγοράς εργασίας - και κατά συνέπεια των επιχειρηματιών - με την εκπαίδευση, απηύθυνε και χτες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, διά στόματος υφυπουργού Παιδείας Ανδρέα Λυκουρέντζου, στην ημερίδα της εταιρείας «Microsoft», με τίτλο «Στηρίζοντας την επιχειρηματικότητα, επενδύοντας στη γνώση».

Σε αυτή την κατεύθυνση - σημείωσε - «κινείται και η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας του υπουργείου με τη Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία, που έχουν δημιουργήσει και συμμετέχουν ισότιμα οκτώ μεγάλα κοινωφελή ιδρύματα της χώρας μας»! Εξήρε, δηλαδή, την ωμή παρέμβαση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στην εκπαίδευση, όπως είναι τα ιδρύματα Ευγενίδου, Κωστόπουλου, Λαμπράκη, Λεβέντη, Μποδοσάκη, Νιάρχου, Ωνάση και το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τράπεζας. Σε αυτό το σημείο, να αναφέρουμε ότι χορηγοί επικοινωνίας της ημερίδας ήταν «ΤΟ ΒΗΜΑ» και το «in.gr».

Κατόπιν αυτών, δεν είναι παράλογο που ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης εντόπισε την «υστέρηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος», στην άρνηση των εμπλεκόμενων φορέων «να συνεργήσουν στη διασύνδεση της εκπαίδευσης με τη βιομηχανία και την επιχειρηματική δραστηριότητα»! Προχώρησε, δε, σε ακόμη μια επίθεση στο δημόσιο πανεπιστήμιο, λέγοντας πως πρόκειται για ένα σύστημα «που εμμένει στο μονοπωλιακό χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στη μη εφαρμογή μιας νέας εκπαιδευτικής πολιτικής, που στοχεύει στη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα».

Στο ίδιο μήκος κύματος - και παρά τις φραστικές αντιθέσεις - κινήθηκε και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Αννα Διαμαντοπούλου, πολιτική εκπρόσωπος για θέματα Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σήμερα είσαι αναλφάβητος, όταν δεν μπορείς να μαθαίνεις, να ξαναμαθαίνεις και να ξαναμαθαίνεις, δηλαδή, όταν δεν υπάρχει «η ικανότητα να προσαρμόζεσαι γρήγορα». Ζήτησε, δε, παραπέρα σύνδεση καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, ενώ μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας πανεπιστημίου και διά βίου μάθησης «στην οποία πρέπει να παρεμβαίνουν οι επιχειρήσεις».

Η Γιώτα Παπαρίδου, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), συνηγόρησε στις βασικές θέσεις των παραπάνω ομιλητών μιλώντας παράλληλα για την ανάγκη ευελιξίας στη διαμόρφωση του μαθησιακού περιβάλλοντος. Ζήτησε, εκ μέρους των επιχειρηματιών «αναδιάρθρωση και προσαρμογή στα νέα δεδομένα» του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Πώς είναι δυνατό οι φοιτητές στα απαρχαιωμένα πανεπιστήμια να είναι καινοτόμοι και πρωτοπόροι;»...

Στην ημερίδα, τέλος, δόθηκαν τα βραβεία του «IMAGINE CUP» - για «καινοτόμες» ανακαλύψεις φοιτητικών ομάδων των ΑΕΙ και ΤΕΙ - από τη «Microsoft», δείχνοντας άλλον έναν τρόπο διασύνδεσης επιχειρήσεων και επιχειρηματιών με τη γνώση και την έρευνα...

3ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ»
Εχεις το βήμα...

Motion Team

«Παίζεις μουσική; Ζωγραφίζεις; Συμμετέχεις σε θεατρική ομάδα; Γράφεις; Κάνεις γκράφιτι; Ε... Πες το ντε!». Μαθητές που έχουν να δώσουν πολλά στην ερασιτεχνική δημιουργία, αλλά δεν έχουν βήμα έκφρασης. Κι αυτές τις μέρες δίνουν άλλη μια μάχη, των εξετάσεων. Ομως «αντέχουμε. Εχουμε περάσει και χειρότερα. Κάμερες να μας παρακολουθούν, διευθυντές να μας αποβάλλουν, κανάλια να μας συκοφαντούν»...

Ετσι, μέλη της ΚΝΕ άδραξαν την ευκαιρία στα σχολεία της Γκράβας και όχι μόνο, να τους ευχηθούν «καλή επιτυχία» και να τους καλέσουν να συμμετάσχουν στη δική τους γιορτή. Το 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ», που θα γίνει στις 20 και 21 Ιούνη στο Πεδίον του Αρεως, στην πλατεία Πρωτομαγιάς και ήδη διακινείται στα σχολεία το εισιτήριο, στην τιμή των 5 ευρώ και για τις δύο μέρες. Μια γιορτή που στήνεται από μαθητές για μαθητές, κόντρα στη λογική του μάνατζερ και του σπόνσορα, κόντρα στην εμπορευματοποίηση της ανάγκης για δημιουργική ζωή. Γιατί αυτό «το φεστιβάλ δεν είναι όπως τα συνηθισμένα, αλλά όπως πρέπει να είναι». «Το σχολείο μας δεν είναι αυτό που χρειαζόμαστε, η ζωή μας δεν είναι αυτή που θέλουμε, αλλά όσα θέλουμε πρέπει να τα διεκδικούμε και να παλεύουμε για αυτά». Ολα αυτά, την πρόταση του Κόμματος για το σχολείο, για την ερασιτεχνική δημιουργία, για τη μόρφωση και τον πολιτισμό θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν.

Στόχος είναι «να φέρει τους μαθητές σε επαφή με την ιστορία και τη δράση του Κόμματος, να εμπνεύσει τη δράση και τον αγώνα όχι μόνο για ένα άλλο σχολείο, αλλά και για μια καλύτερη ζωή, χωρίς ανεργία, πόλεμο, εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Ταυτόχρονα, δίνει βήμα στην πλούσια δημιουργικότητα των μαθητών. Δεν είναι απλά «παίζω μουσική», αλλά συνδέω τη μουσική με τα προβλήματα και τους αγώνες», σημείωσε ο Γιώργος Φραγκογιάννης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

Οσοι μαθητές θέλουν να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή στα τηλέφωνα: 210.5282.524 - 6983475966 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: math.festival@yahoo.com.

  • Η ΚΝΕ απευθύνει κάλεσμα σε μαθητές που συμμετέχουν σε μουσικά συγκροτήματα, θεατρικές ομάδες ή ζωγραφίζουν, σε σύσκεψη που θα γίνει το Σάββατο 31 Μάη, στις 7:30 το απόγευμα, στο εκλογικό κέντρο του Κόμματος (Θεμιστοκλέους 1 και Πανεπιστημίου).
«Περπατούν» την «αξιολόγηση»

Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, να ολοκληρώσει την αντιδραστική μεταρρύθμιση στην ανώτατη εκπαίδευση, να εμβαθύνει στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, επιβεβαιώνει η καθημερινή πρακτική στα ιδρύματα, τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει και εφαρμόζουν τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις. Ηδη στα περισσότερα προετοιμάζονται τα τετραετή ακαδημαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα, προκειμένου να αποσταλούν στο υπουργείο Παιδείας. Την ίδια στιγμή, «τρέχει» η «αξιολόγηση», που άλλωστε αποτελεί ακόμα μια προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων!

Στο πλαίσιο αυτό, χτες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κυκλοφόρησε «υπόδειγμα ερωτηματολογίου αξιολόγησης μαθήματος/διδασκαλίας από τους φοιτητές», στο πλαίσιο της διαδικασίας της «αξιολόγησης». Τα ερωτηματολόγια «συμπληρώνονται ανωνύμως από τους φοιτητές (...) συλλέγονται και επιστρέφονται στη Γραμματεία του Τμήματος σε σφραγισμένο φάκελο από φοιτητή (ες) που ορίζονται για το σκοπό αυτό». Αραγε, από ποιον και με ποια κριτήρια ορίζονται οι φοιτητές αυτοί;

Βέβαια, η «αξιολόγηση» μόνο σε ένα μέρος της περιλαμβάνει τα ερωτηματολόγια των φοιτητών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηματολογίων που αποστέλλει η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας αφορούν το περιεχόμενο, τον προσανατολισμό και τη χρηματοδότηση του προγράμματος σπουδών και της έρευνας. Πρόκειται για ερωτήσεις που αποσκοπούν να ελέγξουν κατά πόσον τα ιδρύματα εφαρμόζουν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις και προσαρμόζονται στις απαιτήσεις της αγοράς.

Πάντως, με βάση τα ερωτηματολόγια, οι φοιτητές καλούνται να «αξιολογήσουν» συγκεκριμένο μάθημα και καθηγητές, με ερωτήσεις όπως για την έγκαιρη χορήγηση των συγγραμμάτων, για τη «χρησιμότητα ύπαρξης φροντιστηρίων», την «αξιολόγηση ποιότητας φροντιστηρίων» και τη «διαφάνεια των κριτηρίων βαθμολόγησης». Αντίστοιχα, η «αξιολόγηση» του καθηγητή στέκεται στο κατά πόσον «οργανώνει καλά την παρουσίαση της ύλης στα μαθήματα», «επιτυγχάνει να διεγείρει το ενδιαφέρον για το αντικείμενο του μαθήματος», «αναλύει και παρουσιάζει τις έννοιες με τρόπο απλό και ενδιαφέροντα χρησιμοποιώντας παραδείγματα».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στο ερωτηματολόγιο συμπεριλαμβάνονται ερωτήσεις - προπομπός της εισαγωγής των πιστωτικών μονάδων. Συγκεκριμένα, ρωτιούνται οι φοιτητές «πως κρίνετε τον αριθμό των διδακτικών μονάδων σε σχέση με το φόρτο εργασίας;». Να θυμίσουμε, ότι οι πιστωτικές μονάδες μετριούνται ως ο «φόρτος εργασίας» του φοιτητή για κάθε μάθημα, ενώ κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες. Με αυτόν τον τρόπο, τα πτυχία δεν αποτελούνται από μαθήματα που συγκροτούν ένα επιστημονικό αντικείμενο, αλλά μετατρέπονται σε άθροισμα πιστωτικών μονάδων σκόρπιων μαθημάτων.

Θέλει η ΕΑΑΚ να κρυφτεί και η ΑΡΕΝ δεν την αφήνει

Απεγνωσμένες προσπάθειες κάνουν οι δυνάμεις του ΣΥΝ στους φοιτητές, για να εμφανιστούν ως πρωταγωνιστές και οργανωτές του αγώνα ενάντια στο νόμο - πλαίσιο. Την ίδια στιγμή, η ΑΡΕΝ παραδέχεται ότι βρίσκει θετικά στοιχεία στο νόμο - πλαίσιο και ότι η καθολική ψηφοφορία για ανάδειξη οργάνων διοίκησης είναι «καλύτερη» (όπως είπαν χαρακτηριστικά χτες στη συνέλευση των Ηλεκτρολόγων του ΕΜΠ). Επίσης, η ΑΡΕΝ κάνει πως δε βλέπει (λες και έτσι δε θα δουν και οι φοιτητές) ότι καθηγητές που συσπειρώνονται στο χώρο του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ βάζουν πλάτη στην κυβέρνηση για την υλοποίηση του νόμου - πλαισίου. Οι «υπερεπαναστάτες» της ΕΑΑΚ, εκείνοι που μιλούν για «εδώ και τώρα» ανατροπή του νόμου, επιλέγουν να συμμαχούν παντού με εκείνους που εφαρμόζουν το νόμο - πλαίσιο, αναλαμβάνοντας το ρόλο του «αθωωτή» του ΣΥΝ.

Ωστόσο, οι προσπάθειές τους δε φαίνεται να πιάνουν όσο θα ήθελαν. Προφανώς γι' αυτό σε χτεσινή συγκέντρωση, «παρέλασαν» από τα κανάλια συνδικαλιστές από σχολές που υπερψήφισαν το πλαίσιο ΕΑΑΚ -ΣΥΝ και συνδικαλιστές από σχολές που δεν το έχουν υπερψηφίσει: Της Νομικής που έχει σήμερα γενική συνέλευση και των Πολιτικών Μηχανικών που τη συνέλευση την πήρε η ΔΑΠ. Ολο αυτό το σκηνικό για να παρουσιάσουν από το πουθενά συλλόγους και να δώσουν κάλυψη σε συγκροτήματα του Τύπου να παρουσιάζουν ένα κλίμα που δεν υπάρχει, για τους δικούς τους βέβαια στόχους...



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ