ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Οχτώβρη 2010
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Οι εφοπλιστές καθορίζουν αν θα απομονώνονται τα νησιά!

Στο έλεος των εφοπλιστών νησιώτες και ναυτεργάτες, επιβεβαίωσε στη Βουλή ο υπουργός Θαλάσσιων Υποδομών

Όσο τα πλοία ανήκουν στο κεφάλαιο, τα εισιτήρια και τα δρομολόγια δε θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις λαϊκές ανάγκες
Όσο τα πλοία ανήκουν στο κεφάλαιο, τα εισιτήρια και τα δρομολόγια δε θα διαμορφώνονται ανάλογα με τις λαϊκές ανάγκες
Επίκαιρο όσο ποτέ το αίτημα για δημόσιες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων, όπως προέκυψε από τη συζήτηση Ερώτησης της βουλευτού του ΚΚΕ, Διαμάντως Μανωλάκου σχετικά με τη σύνδεση Ικαρίας και Φούρνων με τον Πειραιά. Η κυβέρνηση απαντώντας στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων των νησιών υποστήριξε διά του αρμόδιου υπουργού ότι η επιλογή των γραμμών είναι θέμα των ...ακτοπλοϊκών εταιρειών!

Στην περιγραφή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου που διασφαλίζει την ασυδοσία των εφοπλιστών αρκέστηκε ο νέος υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων Ι. Διαμαντίδης αναφέροντας ότι «οι πλοιοκτήτες δρομολογούν τα πλοία τους σε γραμμές της επιλογής τους ενώ η πολιτεία ελέγχει τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων δρομολόγησης». Πρόσθεσε μάλιστα πως «είναι δύσκολη περίοδος. Είναι δύσκολη, αν θέλετε, και η επικοινωνία. Είναι εκατοντάδες τα νησιά, για να μην πω χιλιάδες, που θέλουν άμεση σύνδεση με τον Πειραιά. Δεν είναι δυνατόν να γίνει αυτό το πράγμα, διότι χρειάζονται εκατοντάδες πλοία».

«Είναι αναγκαιότητα η κοινωνικοποίηση των μεταφορικών μέσων και ειδικά των θαλάσσιων συγκοινωνιών αν θέλουμε να λέμε ότι τα νησιά μας θα έχουν τακτικές συγκοινωνίες» σχολίασε ανταπαντώντας η Διαμάντω Μανωλάκου, σημειώνοντας πως το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο «εξυπηρετεί αποκλειστικά την κερδοφορία των εφοπλιστών και όχι τις ανάγκες των νησιών και των κατοίκων». Θύμισε παράλληλα ότι από τότε που εφαρμόστηκε ο ευρωπαϊκός κανονισμός «τα νησιά δεν έχουν συχνή συγκοινωνία, αλλά και τα εισιτήρια έχουν γίνει πανάκριβα. Από το 2001 μέχρι σήμερα έχουν αυξηθεί κατά 230% και την ίδια ώρα το 1/3 των πλοίων είναι άνω των τριάντα ετών και το άλλο 1/3 είναι εικοσαετίας».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο θέμα της Ικαρίας λέγοντας πως «από την πρώτη του Νοέμβρη με υπογραφή της Κυβέρνησης τροποποιούνται τα δρομολόγια του ενός και μοναδικού πλοίου, του "Νήσος Μύκονος" που εκτελεί τη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Φούρνοι. Μ' αυτή την τροποποίηση η προσέγγιση στους Φούρνους και τον Αγιο Κήρυκα στην Ικαρία "κόβεται". Ταυτόχρονα θα εμποδιστούν και οι μετακινήσεις των ετεροδημοτών για τις εκλογές». Επισήμανε μάλιστα στη συνέχεια πως «ο Αγιος Κήρυκος είναι η πρωτεύουσα της Ικαρίας. Είναι αναγκαιότητα να έχει συχνή και τακτική επαφή με τους Φούρνους. Είναι το νοτιοανατολικό κομμάτι του νησιού που πρέπει να συνδέεται τακτικότατα και με τους Φούρνους» τονίζοντας ότι «αυτό πρέπει να το δείτε σε μόνιμη βάση για όλες τις ημέρες για να μην απομονωθούν η Ικαρία και οι Φούρνοι».

Παράλληλα, απαίτησε «άμεση βοήθεια στο νησί της Ικαρίας. Η καταστροφή ήταν πάρα πολύ μεγάλη, μεγαλύτερη απ' αυτή της Χίου. Βεβαίως και για τη Χίο καλά κάνατε και ανακοινώσατε μέτρα, αν και τα κρίνουμε πολύ ελλιπή, αλλά και η Ικαρία χρειάζεται άμεση βοήθεια».

ΠΑΜΕ
Παράσταση διαμαρτυρίας στον ΗΣΑΠ

Να σταματήσει επιτέλους η δίχρονη ταλαιπωρία των εργαζομένων επιβατών που χρησιμοποιούν καθημερινά τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, απαίτησε χτες αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ, που πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στη διοίκηση του ΗΣΑΠ.

Συγκεκριμένα, η αντιπροσωπεία ζήτησε: Να οριστικοποιηθεί ο χρόνος αποπεράτωσης του έργου ανακατασκευής της γραμμής, που σύμφωνα με την αρχική μελέτη έπρεπε ήδη να έχει παραδοθεί εδώ και 8 μήνες. Να εξεταστεί άμεσα η δυνατότητα δρομολόγησης επιπλέον συρμών, τουλάχιστον κατά τις ώρες αιχμής και απαίτησε να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα επιβίβασης και αποβίβασης στο σταθμό ΚΑΤ και κατά την άνοδο και κατά την κάθοδο των συρμών, σταθμός που εξυπηρετεί τους ασθενείς, το νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου ΚΑΤ και τους δημότες 4 γειτονικών δήμων.

Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Χαράλαμπος Αραμπατσάκος, όπως επισημαίνει και στην ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ, δεσμεύτηκε ότι από την επόμενη βδομάδα οι συρμοί και στις δυο κατευθύνσεις στο σταθμό ΚΑΤ θα επιβιβάζουν και αποβιβάζουν επιβάτες, θα εξετάσει άμεσα τη δυνατότητα ενίσχυσης του δρομολογίου με επιπλέον συρμούς και δήλωσε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί το έργο σε όλο το δίκτυο, εφόσον δεν προκύψουν σοβαρά εμπόδια.

Η οργή να γίνει πάλη ταξική
Εφιαλτικό για τους εργάτες το κυνήγι της «ανταγωνιστικότητας»

Ανατριχιαστική η ιστορία εμποροϋπαλλήλου που ακρωτηριάστηκε στο χώρο δουλειάς

Οι εφιαλτικές συνέπειες που έχει για τους εργάτες το κυνήγι της «ανταγωνιστικότητας» αποτυπώνεται στην παρακάτω ανατριχιαστική ιστορία εργαζόμενης σε σουπερμάρκετ. Χαρακτηριστική ακόμα για το πώς η εργοδοσία προσπαθεί πάντα να διαστρέψει την πραγματικότητα και να βαφτίσει τα θύματα θύτες.

* * *

«Οι εργαζόμενοι σπάνε το προστατευτικό μεταλλικό πλέγμα στη μηχανή κοπής του κιμά, που εμποδίζει την είσοδο των χεριών, στην επικίνδυνη ζώνη, γιατί τους εμποδίζει να δουλεύουν πιο εύκολα, να ρίχνουν τα κρέατα πιο εύκολα στη μηχανή»(!) είπε, χτες, στέλεχος - εκπρόσωπος της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία BAZAAR AE (διαθέτει καταστήματα σε όλη τη χώρα) σε δίκη, για εργατικό «ατύχημα» στο χώρο της.

Οπου το συγκεκριμένο εργατικό «ατύχημα» είχε ως αποτέλεσμα, τριαντάχρονη εργαζόμενη που μεγαλώνει μόνη της δύο ανήλικα παιδιά να ακρωτηριαστεί στο δεξί της χέρι, από το ύψος του αγκώνα. Το χέρι της Σ. πολτοποιήθηκε στη μηχανή κοπής του κιμά, το Φλεβάρη του 2009. Η εργαζόμενη είχε προσληφθεί ως πωλήτρια για το σουπερμάρκετ, δούλευε όμως ως ταμίας... αλλά όταν είχε πολλή δουλειά, μ' εντολή προϊσταμένου, είτε τακτοποιούσε προϊόντα στα ράφια είτε εξυπηρετούσε πελάτες... Τη μέρα του ακρωτηριασμού του δεξιού της χεριού πήρε εντολή ν' αφήσει το ταμείο και να πάει στο τμήμα κρεάτων. Δεν είχε ασχοληθεί ποτέ με την κοπή κιμά.

Οπως κατέθεσε εργαζόμενος, που δούλευε τότε στο σουπερμάρκετ, από έρευνα που συνέταξαν τεχνικοί επιθεωρητές, από μαρτυρίες συναδέλφων της που δούλευαν στο σουπερμάρκετ και ειπώθηκαν από τον μάρτυρα στο δικαστήριο, η μηχανή κοπής του κιμά ήταν παλιά με προβληματική λειτουργία και πολύ συχνά μπλόκαρε. Για την εξοικονόμηση χρόνου από την επιχείρηση, είχε μόνιμα αφαιρεθεί το προστατευτικό πλέγμα που καλύπτει το μέρος όπου ρίχνονται τα κομμάτια του κρέατος για να κοπούν, επίσης δεν υπήρχε ειδικευμένος κρεοπώλης στο τμήμα κρεάτων. Ενώ για την τοποθέτηση προφυλακτήρα στη μηχανή του κιμά υπήρχε υπόδειξη από τον τεχνικό ασφαλείας και το 2002 και το 2004.

* * *

Τραγική «λεπτομέρεια», η εργαζόμενη έβλεπε ακινητοποιημένη από τους πόνους και το σοκ το χέρι της να πολτοποιείται, ήταν όμως αδύνατο να φτάσει το διακόπτη, στη δεξιά πλευρά της μηχανής γιατί δεν έφτανε το αριστερό χέρι της.

Και η ανθρώπινη πλευρά: Οπως λέει η Σ., «νιώθω απέραντο ψυχικό πόνο, βιώνω τη λύπη των παιδιών μου και την απορία τους που δεν μπορώ πια να τα φροντίσω όπως πρώτα, δεν μπορώ με επάρκεια να αυτοεξυπηρετηθώ και έχω κόμπλεξ για την εμφάνισή μου, είμαι ακόμα νέα γυναίκα...».

Αυτή είναι η ανάπτυξη που ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ προσφέρουν στους εργαζόμενους τον 21ο αιώνα. Να φεύγουν απ' τα σπίτια τους και να μην είναι σίγουροι αν θα γυρίσουν αρτιμελείς και ζωντανοί. Γι' αυτό και δεν υπάρχει χώρος για αναμονή ούτε για αυταπάτες. Η ανάγκη να δυναμώσει η ταξική οργάνωση και πάλη, καταρχήν μες στους τόπους δουλειάς, με το ΠΑΜΕ, είναι επιτακτική όσο ποτέ.


Π. Καζ.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σήμερα η κινητοποίηση

Στις 10 π.μ. στο σταθμό του ΗΣΑΠ

Ναυτεργάτες, νησιώτες και μαζί τους σπουδαστές από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, συγκεντρώνονται σήμερα Παρασκευή στις 10π.μ. στον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά και από εκεί με πορεία θα διαδηλώσουν στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, που για την κερδοφορία των εφοπλιστών, του μεγάλου κεφαλαίου, καταδικάζει νησιά στην απομόνωση, μετατρέπει τα καράβια σε δουλεμπορικά γκέτο για τους ναυτεργάτες, τινάζει στον αέρα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και υπονομεύει τη δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση, με στόχο την πλήρη εμπορευματοποίησή της και την «παραγωγή πειθήνιων ναυτεργατών».

Την κινητοποίηση διοργανώνουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΣ ΝΑΤ, φορείς της Ικαρίας και των Φούρνων που από την 1η Νοέμβρη οδηγούνται στην απομόνωση, υποψήφιοι με το συνδυασμό «Λαϊκή Συσπείρωση» και η Επιτροπή Αγώνα Σπουδαστών ΑΕΝ.

Διεκδικούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να είναι δημόσιο αγαθό και όχι τσιφλίκι των εφοπλιστών, ναυτιλία προς όφελος του λαού, μέτρα για την αναβάθμιση των ΑΕΝ, με την πρόσληψη μόνιμου με πλήρη εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικού προσωπικού, κατάλληλες, σύγχρονες, υποδομές και εξοπλισμό, εξασφάλιση των εκπαιδευτικών ταξιδιών για όλους τους σπουδαστές.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ