ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Οχτώβρη 2010
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Δίνει σε λειτουργία βαγόνια χωρίς πόρτες!

Επιτρέπουν τη μετακίνηση ανθρώπων με επικίνδυνα βαγόνια, ζητώντας «κατάλληλη διάταξη» για να μπαίνουν εναλλάξ οι ελαττωματικές επιβατάμαξες...

Το ΠΑΜΕ έχει προειδοποιήσει για τις επικίνδυνες συνέπειες της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων
Το ΠΑΜΕ έχει προειδοποιήσει για τις επικίνδυνες συνέπειες της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων
Την άκρως επικίνδυνη πορεία, για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στις αμαξοστοιχίες, που χαράσσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τους σιδηροδρόμους και γενικά τις μεταφορές, σηματοδοτεί εσωτερικό έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφορικά με την αντιμετώπιση «τεχνικών προβλημάτων» που παρατηρούνται στις επιβατάμαξες (Ε/Α). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το έγγραφο που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, στο εξής Ε/Α (σ.σ. επιβατάμαξες) στις οποίες δε λειτουργούν τουαλέτες, κλιματισμός, ακόμη και οι πόρτες θα μπαίνουν κανονικά στους συρμούς, αφού προηγουμένως θα έχει γίνει «κατάλληλη διάταξη». Οπου «κατάλληλη διάταξη» εννοείται ο τρόπος που πρέπει να βρεθεί για να σουλουπωθεί η εικόνα της εγκατάλειψης και να μην ξεσηκωθεί ο κόσμος.

Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό γύρω από τις τεράστιες ελλείψεις του ΟΣΕ σε βαγόνια και ανταλλακτικά, αφού, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, η παραπάνω επικίνδυνη επιλογή γίνεται λόγω «...έλλειψης ικανού αριθμού Ε/Α για την ικανοποίηση των αναγκών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ...». Σύμφωνα με το έγγραφο, Ε/Α με χαλασμένη πόρτα θα τοποθετείται ενδιάμεσα από άλλα βαγόνια των οποίων οι πόρτες λειτουργούν, είναι αποδεκτή η σύνθεση βαγονιών σε ένα συρμό στα οποία λειτουργεί το 50% των τουαλετών, ενώ αν δεν λειτουργεί ο κλιματισμός, τότε το προσωπικό της αμαξοστοιχίας θα μεριμνά ώστε να είναι ανοικτά τα παράθυρα...

Μπορεί λοιπόν τα χρέη του ΟΣΕ να εκτινάχθηκαν στα 10,7 δισ. τα προηγούμενα χρόνια, αλλά σήμερα δεν έχει επαρκή αριθμό βαγονιών για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, με αποτέλεσμα να επιλέγονται άκρως επικίνδυνες και απαράδεκτες, για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού, «πατέντες» για την εκτέλεση των δρομολογίων του. Μέχρι πρόσφατα, Ε/Α που παρουσίαζαν τέτοιου είδους προβλήματα έβγαιναν εκτός λειτουργίας, όμως πλέον, επειδή η έλλειψη σε ανταλλακτικά και βαγόνια έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε στοιχειωδώς να εκτελούνται δρομολόγια, η διοίκηση της εταιρείας προχωρά στις παραπάνω επικίνδυνες επιλογές.

Οπως ανέφεραν στον «Ρ» εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, το παραπάνω έγγραφο σκιαγραφεί και τους νέους κανονισμούς ασφαλείας που θα τεθούν σύντομα σε ισχύ, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί στους επιβάτες ή το προσωπικό μιας αμαξοστοιχίας, στα βαγόνια της οποίας λειτουργούσαν οι μισές θύρες.

Υποβαθμίζεται η ασφαλής συντήρηση

Την ανησυχία τους για τις συνέπειες που θα έχει η κυρίαρχη πολιτική για την ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων στο Σιδηρόδρομο, είχαν εκφράσει σε πρόσφατη περιοδεία του ΚΚΕ και οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά, στις εγκαταστάσεις του οποίου απασχολούνται σήμερα μόλις 236 εργαζόμενοι από τους περίπου 600 πριν από μερικά χρόνια. Οπως οι ίδιοι καταγγέλλουν, προσλήψεις έχουν να γίνουν από το 1989. Σαν συνέπεια, η συντριπτική πλειοψηφία των τεχνιτών μετράει από 25 έως 35 χρόνια υπηρεσία και πολλοί από αυτούς ετοιμάζονται να συνταξιοδοτηθούν άμεσα.

«Από τα τέλη του 2010 και τις αρχές του 2011, το έργο της επισκευής, συντήρησης και μετασκευής θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα, αφού θα μεγαλώσουν οι ελλείψεις σε προσωπικό», σημείωναν οι εργαζόμενοι στον «Ρ» και επισημαίνουν ότι σήμερα η δουλειά βγαίνει χάρη στη δική τους υπερπροσπάθεια, αφού λόγω περικοπών έχουν μειωθεί οι υπερωρίες και το προσωπικό δεν επαρκεί.


ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Πλήρης υποταγή στην πολιτική απελευθέρωσης

Δηλώνει έτοιμη να ανακαλέσει τις κινητοποιήσεις που εξήγγειλε, προσδοκώντας «κοινούς τόπους» με την κυβέρνηση

Η υποταγή της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) στην πολιτική απελευθέρωσης στρατηγικών τομέων της οικονομίας, που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση των αντίστοιχων πρώην ΔΕΚΟ και πλήττει τα δικαιώματα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, εκφράστηκε για άλλη μια φορά στη χτεσινή της συνέντευξη Τύπου.

Ο Θ. Λεβέντης, πρόεδρος της ΠΟΣ και επικεφαλής της ΠΑΣΚΕ (που έχει την απόλυτη πλειοψηφία στο ΔΣ), δείχνοντας τις προθέσεις της πλειοψηφίας, δήλωσε ότι αυτή είναι έτοιμη να ανακαλέσει τις τέσσερις 24ωρες απεργίες που έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει η ΠΟΣ αρχής γενομένης από την ερχόμενη Δευτέρα, αρκεί η κυβέρνηση να τους καλέσει σε «διάλογο» για να «βρούνε κοινούς τόπους». Συγκεκριμένα, είπε: «Αν αύριο μας καλέσει η κυβέρνηση και μας πει ότι σε πέντε σημεία - δε λέμε σ' όλο το νομοσχέδιο, εγώ δε θέλω να είμαστε υπερβολικοί - μπορούμε να βρούμε κοινούς τόπους, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να αναστείλουμε τις κινητοποιήσεις». Η πλειοψηφία δείχνει ξεκάθαρα τι αντίληψη έχει για το ρόλο των απεργιών και με τι στόχους τις αποφασίζει, όταν αναγκάζεται από τα πράγματα. Ακόμα, δήλωσε ότι όταν το νομοσχέδιο γίνει νόμος τότε η ΠΟΣ θα κλιμακώσει τους... αγώνες της εγκλωβίζοντας τους εργαζόμενους σε νομικίστικες διαδικασίες: «Εάν το κάνουν νόμο του κράτους εμείς θα προσφύγουμε και για την αντισυνταγματικότητα άρθρων του νομοσχεδίου».

Απλό λάθος η πλήρης αδράνεια των συνδικάτων!

Ερωτώμενος από τον «Ρ» για τις τεράστιες ευθύνες των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών, που δεν έκαναν τίποτα για την οργάνωση του αγώνα των εργαζομένων ενάντια στην πολιτική απελευθέρωσης, ενώ γνώριζαν εδώ και χρόνια το τι θα συμβεί, απάντησε ως εξής: «Δε φοβάμαι την απελευθέρωση όπως την εννοείτε στην ερώτησή σας. Μια δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υγιής, με κριτήρια τα οποία και εμείς προτείνουμε, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Δεν έχει να φοβηθεί ούτε τον ιδιώτη, η δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε τον ιδιώτη επενδυτή ο δημόσιος σιδηρόδρομος. Ξέρετε πότε θα φοβηθεί η δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο δημόσιος ΟΣΕ τον όποιο ιδιώτη βάζει μέσα η ΕΕ; Οταν την έχουν δεμένη, με βάση το νομοσχέδιο αυτό, όταν τις επενδύσεις που γίνανε προς όφελος του δημοσίου τα τελευταία 15 χρόνια τις παίρνει ο ιδιώτης απευθείας. Σε ό,τι αφορά στην αυτοκριτική των συνδικάτων. Πρέπει να είναι ένα στοιχείο της ζωής μας για να μην επαναλαμβάνουμε τα λάθη. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι τα συνδικάτα κάνοντας αυτοκριτική - και εμείς ως πρόσωπα - θα πρέπει να αυτομαστιγωνόμαστε ή θα πρέπει να δίνουμε το άλλοθι σε κάποιους να λειτουργεί ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ».

Για τον πρόεδρο της ΠΟΣ είναι ένα απλό λάθος η πλήρης αδράνεια των συνδικάτων και των συνδικαλιστικών οργάνων που ελέγχουν οι δυνάμεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού. Την ίδια στιγμή, συνειδητά και σχεδιασμένα η πλειοψηφία καλλιεργεί την ψευδαίσθηση ότι είναι δυνατόν να υπάρχει ένας δημόσιος σιδηρόδρομος που να λειτουργεί στον καπιταλισμό με στόχο το κέρδος και να αποβαίνει σε όφελος των εργαζομένων και του λαού. Στη συνέχεια είπε ότι τάχα δε στηρίζει την πολιτική απελευθέρωσης αλλά ότι σε συνθήκες απελευθέρωσης «μια δημόσια υγιής ανταγωνιστική ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ένας δημόσιος υγιής ΟΣΕ δεν έχει να φοβηθεί κανέναν ιδιώτη»! Με αυτές τις θέσεις ήταν αναμενόμενο ο πρόεδρος της ΠΟΣ να αποφύγει να τοποθετηθεί σαφώς για το αν είναι υπέρ ή κατά της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων και να αρχίζει να μιλά γενικόλογα, λέγοντας ότι «θέλουμε μια ισορροπία στην οποία να μπαίνει ο επιβάτης στο μέσο» και περί «προσιτής τιμής». Τις παραπάνω θέσεις ασπάζονται - παρά τις επιμέρους διαφορές - η ΔΑΚΕ και η ΣΕΚ (ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ).

Ο Π. Παναγούλιας, εκπρόσωπος των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων, της ΔΕΣΚ, επισήμανε ότι σήμερα ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, τη διαδικασία της οποίας προωθούσαν εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ με στόχο να τον παραδώσουν στο μεγάλο κεφάλαιο. Είπε ότι τα σχεδόν 10 δισ. που εμφανίζει ως έλλειμμα η κυβέρνηση είναι χρήματα του ελληνικού λαού, τα οποία έδωσαν οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου στους μεγαλοκατασκευαστές, στις διάφορες εταιρείες προμήθειας υλικού και στους τραπεζίτες. Κατήγγειλε την τακτική του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού στη ΓΣΕΕ, στην ΠΟΣ και στα άλλα συνδικάτα των μεταφορών. Καταλήγοντας, ανέδειξε ως αναγκαίο το συντονισμό της δράσης όλων των εργαζομένων προκειμένου να δοθεί ενιαία αγωνιστική απάντηση σε αυτή την πολιτική.

Τέλος, να σημειωθεί ότι χτες από νωρίς το πρωί είχε πραγματοποιηθεί από την ΠΟΣ κατάληψη των γραφείων του ΟΣΕ επί της Καρόλου, όπου δόθηκε η συνέντευξη Τύπου.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ