ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΙΚΡΟΪΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ - ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ
Παλεύουν για το δικαίωμά τους στη δουλειά
  • Σήμερα στις 11 το πρωί στην πλατεία Κάνιγγος η συγκέντρωση των ιδιοκτητών μικρών φορτηγών
  • Στους δρόμους του αγώνα να «θαφτεί» η κατάπτυστη κυβερνητική συκοφαντία που ταυτίζει τους «ισχυρούς» του χώρου με τη μεγάλη μάζα των βιοπαλαιστών φορτηγατζήδων

Ο Σπύρος Χαλβατζής συνομιλεί με τους μικρομεσαίους ιδιοκτήτες φορτηγών
Ο Σπύρος Χαλβατζής συνομιλεί με τους μικρομεσαίους ιδιοκτήτες φορτηγών
Για να υπερασπιστούν το μεροκάματό τους διαδηλώνουν σήμερα στο κέντρο της Αθήνας οι κάτοχοι αδειών μικρών φορτηγών, απαιτώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για τη λεγόμενη απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ελαφρών Φορτηγών «Η Ενωση» πραγματοποιεί συγκέντρωση σήμερα στις 11 το πρωί στην πλατεία Κάνιγγος, με κεντρικό σύνθημα «Αγωνιζόμαστε για να κρατήσουμε τη δουλειά μας», αφού για τους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου η άδεια Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) είναι μία θέση εργασίας. Οπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση - κάλεσμα, «βρισκόμαστε στο δρόμο για να υπερασπίσουμε το μεροκάματό μας, για να μην περάσει ο νόμος που μας απαξιώνει από τη δουλειά μας. Η κυβέρνηση με τη λεγόμενη απελευθέρωση παραδίδει τη μεταφορά στο μεγάλο κεφάλαιο και στα καρτέλ. Θέλει να μας μετατρέψει σε φτηνό εργατικό δυναμικό. Το νομοσχέδιο ανοίγει την πόρτα στις μονοπωλιακές μεταφορικές εταιρείες. Γι' αυτό δίνει νέες άδειες μόνο σε ΑΕ και ΕΠΕ και όχι σε φυσικά πρόσωπα. Γι' αυτό αρνείται να συμπεριλάβει και το δικαίωμα σύστασης συνεταιρισμών, επιδιώκοντας κυριολεκτικά την εξαφάνισή μας».

Οπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, «οι μικροί φορτηγατζήδες υποφέρουμε μαζί με όλο το λαό, από την πολιτική του μνημονίου που μειώνει το εισόδημα και τις συντάξεις, αυξάνει τη φορολογία και το ΦΠΑ. Είμαστε αυτοαπασχολούμενοι - επαγγελματίες μεταφορείς ιδιοκτήτες ΦΔΧ. Δεν είμαστε ούτε μεγαλοεπιχειρηματίες ούτε και καρτέλ. Διεκδικούμε τη θέση εργασίας μας, είμαστε αντίθετοι στην εκβιαστική σύσταση ΑΕ και ΕΠΕ που θέλουν να μας μετατρέψουν σε μικρομετόχους, χωρίς ΦΔΧ και δικαιώματα, μόνο υποχρεώσεις και μισθό 600 ευρώ».

Σε σχέση με το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα μειωθεί το κόμιστρο η «Ενωση» υπογραμμίζει ότι πρόκειται περί ξεκάθαρης κοροϊδίας, αφού βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι η παράδοση του κλάδου των μεταφορών στα μονοπώλια, που, όπως γνωρίζει ο εργαζόμενος λαός, «μονοπωλημένη αγορά σημαίνει ασυδοσία και ακρίβεια», και συνεχίζει: «Κοροϊδεύουν τον κόσμο με την αξία της άδειας. Οι μικροί φορτηγατζήδες δεν έχουμε σκοπό να πουλήσουμε όσο όσο το εργαλείο της δουλειάς μας. Θέλουμε η δουλειά να παραμείνει στα χέρια μας και όχι στα καρτέλ. Παλεύουμε μαζί με τους χιλιάδες βιοτέχνες και μικρομαγαζάτορες που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν και αυτοί όπως και εμείς».

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση με πλήρη αδιαλλαξία προχωρά στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει απέναντι στους πολυεθνικούς ομίλους, οι οποίοι ορέγονται τη συγκέντρωση στα δικά τους «χέρια» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών της χώρας, δηλώνοντας αποφασισμένη να περάσει «διά πυρός και σιδήρου» το σχετικό νομοσχέδιο. Κυβερνητικές πηγές, αλλά και ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, σε συνεχείς χτεσινές συνεντεύξεις τους, δηλώνουν την «αποφασιστικότητα» του ΠΑΣΟΚ να εφαρμόσει τη λεγόμενη απελευθέρωση υπό το πρόσχημα της «ανάπτυξης και της κοινωνικής δικαιοσύνης». Επιμένουν στην κατάπτυστη προπαγάνδα περί «προνομίων άλλων εποχών» που θα καταργηθούν, ταυτίζοντας ψευδώς τους λίγους «μεγάλους» του κλάδου με τη συντριπτική μάζα των βιοπαλαιστών, επικαλούμενοι ταυτόχρονα τις... θυσίες «που κάνουν όλοι οι Ελληνες».

Καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και της χτεσινής μέρας, ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ προχωρούσαν σε αιφνιδιαστικούς αποκλεισμούς του εθνικού οδικού δικτύου γύρω από την πρωτεύουσα, με τη βάση του κλάδου να δηλώνει την αποφασιστικότητά της για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων το επόμενο διάστημα.

Στο πλευρό των μικρών ιδιοκτητών

Στο πλευρό των αγωνιζόμενων αυτοαπασχολούμενων μικρομεσαίων ιδιοκτητών φορτηγών, που αγωνίζονται εδώ και μέρες να διατηρήσουν το δικαίωμά τους στη δουλειά, βρέθηκε το περασμένο Σάββατο ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κόμματος. Επισκέφτηκε τους συγκεντρωμένους στην Πέτρου Ράλλη και συζήτησε μαζί τους τόσο για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσο και για την προοπτική του αγώνα τους, σημειώνοντας σχετικά:

«Συμπαραστεκόμαστε στα δίκαια αιτήματα των απεργών αυτοκινητιστών. Οχι γενικά και αόριστα, όχι προς όλους. Εμείς δεν υποστηρίζουμε τα αιτήματα αυτών που έχουν 15- 20, 30 και 40 άδειες. Εμείς υποστηρίζουμε τα αιτήματα των εργαζομένων, των αυτοαπασχολούμενων, αυτών των ανθρώπων που στο τιμόνι δίνουν τη ζωή τους για να ζήσουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Εμείς από την πρώτη στιγμή που ήρθε το νομοσχέδιο αυτό στη Βουλή, είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι. Γιατί; Επειδή η λεγόμενη απελευθέρωση των μεταφορών είναι η στήριξη των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου και η μονοπώλησή του. Οι αυτοαπασχολούμενοι στα μικρά φορτηγά, οι μικροί ιδιοκτήτες φορτηγών μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα θα μετατραπούν σε εργαζόμενους με άθλιες συνθήκες εργασίας. Θα γίνει, δηλαδή, αυτό που έγινε και σε άλλες χώρες, αυτό που γίνεται σε άλλους τομείς στη χώρα μας όπου στο όνομα της απελευθέρωσης, όπως στην ενέργεια, στις αεροπορικές συγκοινωνίες, στη ναυτιλία, τα εργασιακά δικαιώματα καρατομήθηκαν και οι τιμές αυξήθηκαν δραματικά».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η «απελευθέρωση» δε συμφέρει το λαό

Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου τονίζεται για τις θέσεις της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων για τα ΔΧ φορτηγά:

«Είναι μεγάλη η υποκρισία της κυβέρνησης και της ΝΔ απέναντι στο λαό και τους μικρομεσαίους ιδιοκτήτες με μισή και μία άδεια. Αυτά τα κόμματα, που ευθύνονται για το ότι κάποιοι έχουν συγκεντρώσει πολλές άδειες στα χέρια τους, τώρα προκαλούν ισχυριζόμενοι ότι η απελευθέρωση, δηλαδή η εξόντωση των μικρών ιδιοκτητών και ο έλεγχος των μεταφορών από τις μεγάλες επιχειρήσεις, συμφέρει το λαό.

Πίσω δεν πάνε ούτε τα άλλα κόμματα του "ευρωμονόδρομου", που είναι με όλους και με όλα, και με την ΕΕ, και με την απελευθέρωση, και με τους μικρούς ιδιοκτήτες».

Υπηρέτες των μονοπωλίων

Τώρα που αναδεικνύονται όλο και πιο καθαρά οι συνέπειες που θα έχει η απελευθέρωση των μεταφορών και για το λαό και για τους εργαζόμενους του χώρου και προβάλλει έτσι η ανάγκη οργανωμένης αντίστασης εργατών και αυτοαπασχολουμένων κόντρα στα μονοπώλια, οι υποστηρικτές της αντιλαϊκής πολιτικής ανησυχούν ιδιαίτερα.

Η διοίκηση του Συνδικάτου Επαγγελματικών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (πλειοψηφεί απόλυτα η ΠΑΣΚΕ), δηλώνει ότι είναι ενάντια στην απεργία γιατί η κινητοποίηση στηρίζει - ισχυρίζεται - τους μεγαλοϊδιοκτήτες..! Τρέχει να προσφέρει στήριξη στους μηχανισμούς συκοφάντησης των αγώνων κάνοντας λόγο για «τραμπούκικες επιθέσεις» που δεν επιτρέπουν σε όσους θέλουν να δουλέψουν. Φτάνει στο σημείο να καλεί την κυβέρνηση, τις αστυνομικές και εισαγγελικές αρχές να «πάρουν τα κατάλληλα μέτρα» για τη σωματική ακεραιότητα των «επαγγελματιών οδηγών».

Δηλαδή, καλεί όσους διαφωνούν με τα αντιλαϊκά σχέδια να υποταχθούν. Ο στόχος τους να στρώσουν το έδαφος ώστε η κυριαρχία των πολυεθνικών στον κλάδο (η οποία προϋποθέτει τον εκτοπισμό χιλιάδων αυτοαπασχολουμένων ώστε να απασχολούνται ως μισθωτοί με όρους δουλείας) να βρει τους εργαζόμενους με σκυμμένο κεφάλι και υπάκουους.

Γι' αυτό και στρέφονται ενάντια σε όσους προειδοποιούσαν εδώ και χρόνια για τις εξελίξεις, όπως η ΕΣΑΚ οδηγών. Ομως το κάλεσμα των ταξικών δυνάμεων στους εργαζόμενους «να ξεκολλήσουν από τους υποταγμένους εργατοπατέρες της ΠΑΣΚΕ-ΕΣΕΟΦ» και να «συσπειρωθούν στις ταξικές δυνάμεις» γίνεται τώρα πιο επίκαιρο από ποτέ.

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Προτρέπει σε καταστολή

Στη λήψη μέτρων καταστολής σε βάρος των ιδιοκτητών φορτηγών προτρέπει, εμμέσως πλην σαφώς, η ηγεσία της ΝΔ. Ο εκπρόσωπος Τύπου με χτεσινή του δήλωση επισείει την «ταλαιπωρία που υφίσταται καθημερινά ο κόσμος στους δρόμους», καθώς και «τα προβλήματα με την τροφοδοσία στην αγορά που πολλαπλασιάζονται», προκειμένου να ζητήσει από τους κυβερνώντες «να αναλάβουν τις ευθύνες τους».

Νωρίτερα ο τομεάρχης Μεταφορών, Στ. Καλαφάτης, αποδοκίμασε ευθέως τις κινητοποιήσεις απευθύνοντας έκκληση «να αποφευχθούν οι ακραίες πράξεις και συμπεριφορές» ώστε «να μη θιγούν ατομικά δικαιώματα πολιτών», ενώ ο Αντ. Σαμαράς, στη ΔΕΘ, τάχθηκε υπέρ της απελευθέρωσης των μεταφορών, ζητώντας κάποιες ...λογικές μεταβατικές περιόδους προσαρμογής.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ