ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Αυγούστου 2001
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΠΛΟΙΑ
Σήμα κινδύνου για τις καθημερινές βλάβες

Αμεσο έλεγχο όλων των πλοίων ζητούν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Εξαιρετικά επικίνδυνο αποδείχτηκε μετά τις καταγγελίες των σωματείων όλο το σύστημα πρυμνοδέτησης του «Αίολος Εξπρές 2». Με βλάβη στον καταπέλτη ταξίδευε πλήρες επιβατών το «Χάι Σπιντ 1»

Συναγερμός έχει σημάνει μεταξύ των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά, ειδικά στα νέας τεχνολογίας πλοία. Το κυνήγι του κέρδους φέρνει ήδη αποτέλεσμα: Οι βλάβες είναι σχεδόν καθημερινές σε σημεία των πλοίων που έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ή την ασφάλεια της εργασίας. Η άμεση κινητοποίηση των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ απέτρεψε σε μια τουλάχιστον περίπτωση, αυτή του ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, τα χειρότερα καθώς παρά την άδεια για ταξίδι που είχε δώσει το ΥΕΝ, από τους επίμονους ελέγχους διαπιστώθηκαν μια σειρά σοβαρά προβλήματα που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγούσαν σε νέα εγκλήματα. Ετσι νεότεροι έλεγχοι το απόγευμα του Σαββάτου στο πλοίο αποκάλυψαν πως εκτός από τη δέστρα που έσπασε και σκότωσε τον ναύτη Γιάννη Καρρά και τις δύο δέστρες που ήταν επίσης ραγισμένες, το ίδιο το κεντρικό βαρούλκο της πρύμνης λειτουργούσε με σπασμένο το φρένο του! Οπως αποκαλύφθηκε επίσης τη νύχτα της Παρασκευής στο λιμάνι της Τήνου έσπασε και κάβος στο ίδιο πλοίο ευτυχώς χωρίς θύματα. Το γεγονός αποκρύφτηκε από την εταιρία και το υπουργείο ναυτιλίας. Οι συνδικαλιστές έθεσαν προ των ευθυνών τους τόσο τη διοίκηση της εταιρίας, όσο και τον ίδιο τον αρχηγό του Λιμενικού για το γεγονός ότι παρά το θάνατο του Γιάννη Καρρά το πλοίο συνέχιζε να ταξιδεύει χωρίς να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος. Τελικά, το πλοίο αναγκάστηκε να δέσει και μεταφέρθηκε στις δεξαμενές Βασιλειάδη, όπου άρχισαν εκτεταμένες εργασίες στην πρύμνη. Οπως διαπιστώθηκε όλο το σύστημα πρυμνοδετήσεις χρειάζεται ανακατασκευή έτσι που να ανταποκρίνεται στα δεδομένα των ελληνικών λιμανιών. Η διαπίστωση αυτή καθιστά προβληματική τη δρομολόγηση και του τρίτου πλοίου της ΝΕΛ, που ονομάστηκε ήδη «Κεντέρης» και το οποίο είναι πανομοιότυπο του «Αίολος Εξπρές 2».

Σε ένα ακόμη ταχύπλοο επιβατικό το «Χάι Σπιντ 1» παρουσιάστηκε σε δύο κατά σειρά λιμάνια σοβαρό πρόβλημα στον καταπέλτη του με αποτέλεσμα τελικά να διαταχθεί η επιστροφή του στον Πειραιά. Οπως και στην περίπτωση του «Αίολος Εξπρές 2» σοβαρά ερωτηματικά δημιουργούνται από τη στάση των αρμόδιων λιμενικών αρχών, που με τη διαπίστωση της πρώτης βλάβης του «Χάι Σπιντ 1» δε σταμάτησαν το πλοίο, αλλά του επέτρεψαν να συνεχίσει. Ετσι το πλοίο έφυγε από το λιμάνι της Σίφνου με βλάβη στον καταπέλτη και 383 επιβάτες, πήγε στη Μήλο όπου παρουσιάστηκε νέα βλάβη στον καταπέλτη. Αλλά και εκεί το πλοίο δε σταμάτησε και του επετράπη να γυρίσει στον Πειραιά με 604 επιβάτες! Η ταλαιπωρία για τους επιβάτες δεν τέλειωσε στον Πειραιά όπου χρειάστηκε ένα γερανοφόρο και ένα απορριμματοφόρο για να ανοίξει ο καταπέλτης.

Ελεγχο σε όλα τα πλοία

Την ανάγκη για πλήρη και ουσιαστικό έλεγχο όλων των πλοίων, καθώς και τη συμμετοχή εκπροσώπων των ναυτεργατικών σωματείων στις επιθεωρήσεις πλοίων σημειώνουν με ανακοίνωσή τους η Ενωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (Στέφενσων). «Τα καθημερινά γεγονότα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες επιβεβαιώνουν τις τεκμηριωμένες καταγγελίες των διοικήσεων των σωματείων ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και των ναυτεργατών, για τους κινδύνους που προκύπτουν από την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης - ΥΕΝ, που συντηρεί και ενισχύει την εφοπλιστική ασυδοσία, για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τα πληρώματα των πλοίων», αναφέρουν τα δύο σωματεία και συνεχίζουν: «Το αμαρτωλό δίδυμο Νηογνώμονες - Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων όχι μόνο δεν ελέγχει την πραγματική κατάσταση των πλοίων, αλλά αναλαμβάνοντας εγκληματικές ευθύνες, συγκαλύπτουν σοβαρά προβλήματα που διαπιστώνονται με συνέπεια να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών και επιβαινόντων». Τα σωματεία αναφέρουν ως χαρακτηριστική περίπτωση όσα συνέβησαν στο «Αίολος Εξπρές 2» και ζητούν επιπρόσθετα την απαρέγκλιτη εφαρμογή της 8ωρης ημερήσιας εργασίας στα ακτοπλοϊκά.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Επικίνδυνες περικοπές των εφημεριών

Τα περιορισμένα κονδύλια στερούν βασικές ιατρικές ειδικότητες, ενώ οι ανάγκες είναι μεγάλες

Σε επικίνδυνες περικοπές των εφημεριών, που υποβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας και θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των κατοίκων και των επισκεπτών των νησιών των Κυκλάδων, και ειδικότερα τους καλοκαιρινούς μήνες, οδηγεί η περιοριστική πολιτική της κυβέρνησης στο χώρο της Υγείας.

Ετσι, στη μέση του καλοκαιριού (2.7.2001) η διοίκηση του νοσοκομείου Σύρου, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα περιορισμένα κονδύλια εφημεριών που ενέκρινε το υπουργείο Υγείας, αποφάσισε την περικοπή από τον Ιούνη του 2001 και ως το τέλος του χρόνου έως και 50% των εγκεκριμένων εφημεριών βασικών ιατρικών ειδικοτήτων του νομού. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις προχώρησε στην περικοπή εφημεριών ειδικοτήτων, στις οποίες υπήρχε μόνο ένας γιατρός, ο οποίος, ακόμη και αν εξαντλούσε το επιτρεπτό όριο εφημεριών δε θα μπορούσε να καλύψει τις αυξημένες υγειονομικές ανάγκες.

Το υπουργείο Υγείας ενέκρινε το 2000 για τις εφημερίες του νομού Κυκλάδων (Νοσοκομείο Σύρου, Κέντρα Υγείας (ΚΥ) Ανδρου, Τήνου, Μυκόνου, Πάρου, Σαντορίνης, ΚΥ - Νοσοκομείο Νάξου) 700 εκατομμύρια δραχμές, ποσό που προσαυξήθηκε κατά 80 εκατομμύρια (συνολικά 780 εκατ. δρχ) για το 2001. Τα πρώτα προβλήματα προέκυψαν το Μάρτη του 2001 όταν το ΔΣ του νοσοκομείου Σύρου, ενημέρωσε τους γιατρούς του νομού ότι δεν υπάρχουν χρήματα για τις εφημερίες του Δεκέμβρη του 2000 και ότι για να καλυφθεί το έλλειμμα και να πληρωθούν οι εν λόγω εφημερίες πρέπει να γίνουν οι ανάλογες περικοπές στις εφημερίες του 2001! Η απόφαση πάρθηκε αρχικά πίσω, μετά από τη συντονισμένη αντίδραση των γιατρών ΕΣΥ του νομού, οι οποίοι προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις δηλώνοντας αποφασισμένοι να μη δεχτούν καμία περικοπή εφημεριών και μάλιστα σε ένα νομό προβληματικό και άγονο όπου οι εφημερίες είναι άκρως απαραίτητες.

Ωστόσο, τον Ιούλη του 2001, το ΔΣ του νοσοκομείου Σύρου επανήλθε με νέα απόφαση για την περικοπή των πραγματοποιημένων εφημεριών του Ιούνη του 2001, αλλά και ως το τέλος του χρόνου. Ετσι, αποφάσισε την περικοπή στο Νοσοκομείο Σύρου κατά 50% των εφημεριών των οδοντιάτρων, του πνευμονολόγου, του παθολογοανατόμου και του Δερματολόγου, κατά 10% των ψυχιάτρων, και κατά 15% του γενικού γιατρού. Επίσης, περικόπτει συνολικά τις εφημερίες του ΚΥ Νοσοκομείου Νάξου κατά 25% περίπου. Αντίστοιχες περικοπές σε βασικές ιατρικές ειδικότητες έγιναν και στις μονάδες Υγείας άλλων νησιών.

Την έντονη διαμαρτυρία τους για τις περικοπές εφημεριών εκφράζουν οι Οδοντίατροι ΕΣΥ Κυκλάδων σε υπόμνημα προς τους βουλευτές Κυκλάδων. Στο υπόμνημά τους επισημαίνουν ότι πρόκειται για μια γενικότερη προσπάθεια συρρίκνωσης των διατιθέμενων κονδυλίων για την Υγεία και ζητούν την άμεση αποκατάσταση του αριθμού των εφημεριών τους και την άμεση απόδοση των δεδουλευμένων εφημεριών του Δεκέμβρη του 2000 και του Ιούνη του 2001.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Να οργανώσουμε την πάλη μας

Την απαράδεκτη στάση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας Ξενοδοχοϋπαλλήλων και την πράξη της προς τον κλάδο, να αναστείλει την εξαγγελθείσα για τις 26 Ιούλη πανελλαδική απεργία των εργαζομένων, καταδικάζει η διοίκηση του Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Κέρκυρας.

Στην ανακοίνωσή του προς τα μέλη του, ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι ταυτόχρονα πρότεινε την παραίτηση των μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας, επειδή η απεργία «αναστάλθηκε στο παραπέντε, χωρίς να λυθεί κανένα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε». «Είμαστε αποφασισμένοι - συνεχίζει η ανακοίνωση - σαν Σωματείο να διαφυλάξουμε την ενότητα του κλάδου, σήμερα που είναι πολύ πιο οξυμένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αφού η κυβέρνηση με τη βοήθεια των εργοδοτών, αλλά και των συνδικαλιστικών εκπροσώπων της εργατικής τάξης που υποχωρούν και συμβιβάζονται στις όποιες πιέσεις της κυβέρνησης, προσπαθεί να ανατρέψει ότι έχει απομείνει από τα κεκτημένα δικαιώματά μας».

Η διοίκηση του συνδέσμου τονίζει ότι «πρέπει να οργανώσουμε την πάλη μας με τα σωματεία, τους συνδικαλιστικούς φορείς και το ΠΑΜΕ και να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν για την καλυτέρευση των συνθηκών εργασίας».

Σχετικά με τα προβλήματα των εργαζομένων του κλάδου και τις αιτίες τους, ο Σύνδεσμος σημειώνει: «Στόχος της κυβέρνησης είναι η παραπέρα αντιλαϊκή πολιτική, εφαρμόζοντας το πλαίσιο της ΟΝΕ και της ΕΕ σύμφωνα με τις αξιώσεις των ξενοδόχων. Αυτό σημαίνει ότι έχουν πάρει απόφαση να καταργήσουν το ΤΑΞΥ και να το ενσωματώσουν στο ΙΚΑ, χάνοντας με αυτό τον τρόπο οι εργαζόμενοι το εφάπαξ και τον κλάδο Πρόνοιας».

Επισημαίνει ακόμη την καταστρατήγηση εργατικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, ωραρίων, συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Τέλος, καταγγέλλει την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του ΟΑΕΔ και το σχέδιο νόμου που επιτρέπει την «ενοικίαση» εργαζομένων.

Συλλυπητήρια για τον Αβραάμ Αντωνίου

Τα ειλικρινή της συλλυπητήρια για το θάνατο του Αβραάμ Αντωνίου, που για πολλά χρόνια ήταν Γενικός Γραμματέας της ΠΕΟ, Αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας (ΠΣΟ) και βουλευτής Κύπρου, εκφράζει η Γραμματεία του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου. Ταυτόχρονα, εύχεται κάθε επιτυχία στις αγωνιστικές προσπάθειες της ΠΕΟ και των Συντεχνιών της δύναμής της.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ