Απόψε, βγαίνει η βραβευμένη στην Τεχεράνη, πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Μάνουελ ντε Κόκο (Μανώλη Κοκορομύτη) «Αγνωστη γη» - «Unknown Land» (2012), μια συμπαραγωγή Ελλάδας, Κύπρου, Υεμένης, που γυρίστηκε στο απομονωμένο νησί Σοκότρα της Υεμένης, άνοιξη και καλοκαίρι του 2011.
Πρεμιέρα και για τη «Σαγκάη» (2012) του Ινδού σκηνοθέτη Ντιμπακάρ Μπανερτζέ, βασισμένη στο βιβλίο του Βασίλη Βασιλικού «Ζ». Η ταινία θα προβάλλεται στην «Αλκυονίδα», καθημερινά στις 9 το βράδυ, για 7 μόνο προβολές. Ενας γιατρός, πολιτικός ακτιβιστής, παρασύρεται από τρίκυκλο στον προαύλιο χώρο της προγραμματισμένης ομιλίας του. Ενας αδέκαστος και επίμονος εισαγγελέας αναλαμβάνει να ξετυλίξει το νήμα ενός εμφανούς σχεδίου δολοφονίας. Μία ιστορία πολιτικής διαφθοράς σε μία φανταστική πόλη στη σύγχρονη Ινδία.
Τέλος, συνεχίζεται έως τις 27 Μάη στην Ταινιοθήκη το μεγάλο αφιέρωμα «Εικόνες της Κρίσης»...
Παραγωγή: «L' albero degli zoccoli», Ιταλία, (1978)
Με τους: Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Τζος Χάτσερσον, Κλαούντια Τράισακ, κ.ά.
Παραγωγή: «Escobar: Paradise Lost» - Γαλλία, Ισπανία, Βέλγιο, Παναμάς, (2014)
Κωμωδία επίπεδη, γεμάτη κλισέ, χωρίς ουσιαστική πρωτοτυπία, χωρίς οίστρο και φιλοδοξία, χωρίς φαντασία και φινέτσα. Πατά βέβαια σε κοινωνιολογική βάση, στις μηδαμινές συντάξεις (και) στη Γαλλία της ΕΕ, όπου οι εξαθλιωμένοι συνταξιούχοι εξαναγκάζονται να κάνουν (και) κάτι άλλο για να τα βγάλουν πέρα. Η πρόταση της ταινίας γι' αυτό το «κάτι άλλο» εστιάζει στους έξυπνους τρόπους διακίνησης ναρκωτικών. Χασίς εν προκειμένω. Σενάριο επιφανειακό, μίζερο και προβλέψιμο, με ίντριγκα που εκθειάζει την ευκολία. Με ευκολία, η Πωλέτ διακινεί τα χασισοκουλουράκια της, με ευκολία εγκαταλείπει τις αισχρά ρατσιστικές της κορόνες, με ευκολία μεταφέρει την επιχείρησή της στο Αμστερνταμ, στον παράδεισο της μαστούρας, όταν σκοντάφτει σε νομικά εμπόδια στη Γαλλία. Η αντιδραστική προσέγγιση στο θέμα καθιστά το φιλμ «εγχειρίδιο του πετυχημένου χασισοδιακινητή». Πάντως, η πρεμιέρα έρχεται σε λάθος τάιμινγκ, έπρεπε να κυκλοφορήσει δυο-τρεις βδομάδες πριν, ως συμπλήρωμα στις γνωστές φιέστες της ναρκω-κουλτούρας.
Με τους: Μπερναντέτ Λαφόν, Καρμέν Μαουρά, Ντομινίκ Λεβανάν, Φρανσουά Μπερτίν κ.ά.
Παραγωγή: «Paulette», Γαλλία (2012)
Το ταλέντο του Αλ Πατσίνο, η ευρεία, ποιοτική φιλμογραφία του, η απώλεια του μέτρου αφότου έγινε πρόσωπο εμβληματικό και η άνευ επιστροφής κρίση του αμερικάνικου μύθου, κάνουν τον Αμερικανό ηθοποιό ιδανικό ερμηνευτή της κινηματογραφικής μεταφοράς του Μπάρι Λέβινσον «The Humbling» βασισμένης στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φίλιπ Ροθ. Ο Αλ Πατσίνο είναι η ανθρώπινη επιφάνεια που πάνω της πειραματίζονται οι λέξεις του συγγραφέα, αλλά είναι και ο χαρακτήρας ενός γερασμένου καλλιτεχνικά ηθοποιού, βυθισμένου στη σκέψη του τέλους και στο φάντασμα της θνητότητας. Ωστόσο, κάτι δεν πάει καλά στην ταινία με την κραυγαλέα σκηνοθεσία που μετατρέπει το γεροντικό δράμα του ανίκανου να φρενάρει το χάος που τον διακατέχει ηθοποιού, σε λάιτ κωμωδία, χωρίς όμως να κατορθώσει να βρει τη σωστή μορφή που θα έκανε την ταινία αξέχαστη.
Συμβατική η ταινία, έχει έλλειμμα μαγείας, έμπνευσης και ισορροπίας. Ιδια ο ήρωάς της, φιγούρα καρικατουρίστικη, που δύσκολα «στέκεται»: στα πόδια του λόγω πόνου στην μέση, ερμηνευτικά λόγω υπερβολικής έμφασης. Μοιάζει απούσα από το φιλμ η ικανότητα σύνθεσης ενός άλλου, καινούργιου έργου από τη χρήση του πρωτογενούς, λογοτεχνικού υλικού.
Με τους: Αλ Πατσίνο, Γρέτα Γκέργουικ, Κίρα Σέντγουικ, Νταιάν Γουάιεστ, κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ, (2014)