ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 21 Μάη 2000
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενισχύεται ανεξέλεγκτα η παγκόσμια δράση των πολυεθνικών

Αν συνεχιστούν με τους ίδιους ρυθμούς οι  εξαγορές και συγχωνεύσεις μεγάλων επιχειρήσεων και δεν ανατραπεί η πορεία της «νέας τάξης πραγμάτων», οι λαοί των 5 ηπείρων της Γης θα γίνονται ολοένα και πιο πολύ έρμαιο των πολυεθνικών   εταιριών, που θα ελέγχουν παγκοσμίως την παραγωγή και τον πλούτο και θα «αναβοκατεβάζουν» κυβερνήσεις

Πώς θα είναι αλήθεια ο κόσμος σε λίγα χρόνια, που στις 5 Ηπείρους του πλανήτη Γη θα κυριαρχεί ένας μικρός αριθμός πολυεθνικών ομίλων; Μήπως αυτός ο μικρός αριθμός των πολυεθνικών ομίλων - που θα μετριέται στα δάχτυλα των δύο χεριών - θα είναι στην ουσία οι πραγματικοί κυβερνήτες του κόσμου, που θα ανεβοκατεβάζουν τις κυβερνήσεις (επιλογής τους) σε όλα τα πλάτη και μήκη της Γης; Και τι θα γίνει, άραγε - αν τελικά και όταν φτάσουμε σ' αυτό το σημείο ΜΗΔΕΝ - στην περίπτωση που οι επικεφαλής αυτών των πολυεθνικών ομίλων «δεν τα βρουν» μεταξύ τους στο πολιτικοοικονομικό μοίρασμα της Γης; Ποια θα είναι η τύχη των λαών του κόσμου, όταν οι κυρίαρχοι πολυεθνικοί όμιλοι εταιριών, προσπαθήσουν να λύσουν τις διαφορές τους, με βάση το νόμο της ζούγκλας;

Τα παραπάνω ερωτήματα, γίνονται μέρα με τη μέρα όλο και πιο επίκαιρα, καθώς είναι βέβαιο πως - με το γοργό ρυθμό που γίνονται οι εξαγορές και συγχωνεύσεις πολυεθνικών κολοσσών σε πλούσιες και φτωχές χώρες - δε θα αργήσει το πλήρωμα του χρόνου που ο πλανήτης μας θα βρεθεί σ' αυτό το σημείο ΜΗΔΕΝ. Στο σημείο δηλαδή που οι λαοί της Γης, δε θα υφίστανται μόνο τις γνωστές συνέπειες της συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου σε λίγα μονοπώλια (μονοπωλιακές τιμές, παραπέρα υποβάθμιση της δημόσιας Υγείας στο κυνήγι του μεγαλύτερου κέρδους κλπ.) αλλά και όλους τους κινδύνους που συνεπάγεται η σύγκρουση κολοσσών, που δημιουργούνται με τις αποκαλούμενες και σαν «μεγασυγχωνεύσεις».

Δείγμα γραφής για τους πολυεθνικούς ομίλους - γίγαντες που ιδρύονται ή βρίσκονται υπό ίδρυση με εξαγορές και συγχωνεύσεις, αποτελούν και τα στοιχεία που έχει συλλέξει και παρουσιάζει σήμερα ο «Ρ» από τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία και τον οικονομικό κυρίως Τύπο. Σύμφωνα λοιπόν με τις παραπάνω πηγές, τους τελευταίους μήνες, πραγματοποιήθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη τα «παζάρια» για εξαγορές και συγχωνεύσεις μεταξύ πολυεθνικών επιχειρήσεων σε τομείς - κλειδιά της παγκόσμιας και παγκοσμιοποιούμενης οικονομίας. Δηλαδή στην παραγωγή και τις υπηρεσίες ή το εμπόριο όπλων και οπλικών συστημάτων, τροφίμων, ποτών, καπνού, πετρελαίου, τηλεπικοινωνίες, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρίες κλπ.

Ιδού και τα τεκμήρια:

Αεροναυπηγική βιομηχανία

Στον τομέα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας και διαστημικής τεχνολογίας- που συνδέεται άμεσα και με το στρατιωτικοβιομηχανικό σύμπλεγμα - είχαμε πριν δύο χρόνια το «γάμο του αιώνα» με τη συγχώνευση της Μακ Ντόναλντ Ντάγκλας και της Μπόινγκ. Η συγχώνευση αυτή, έγινε με την απορρόφηση της πρώτης από τη δεύτερη, παρά την αντίδραση του διευθυντηρίου των Βρυξελλών που αν και αρχικά διαπίστωνε (και σωστά) ότι η Μπόινγκ αποκτά δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια αγορά και έτσι θίγεται ο «ελεύθερος ανταγωνισμός», στη συνέχεια η Κομισιόν υποχώρησε και δέχτηκε ή αναγκάστηκε να δεχτεί την «ντε φάκτο» συγχώνευση των δύο αμερικάνικων πολυεθνικών στον τομέα αεροναυπηγικής σε ένα ενιαίο κολοσσό. Λίγους μήνες μετά τη συγχώνευση αυτή, ακολούθησαν οι αεροπορικές επιδρομές των Αμερικάνων και του ΝΑΤΟ με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΕ στη Γιουγκοσλαβία, που κατανάλωσαν χιλιάδες τόνους πυραύλων και βομβών στο έδαφος της Γιουγκοσλαβίας και τα κεφάλια απλών Γιουγκοσλάβων πολιτών στο όνομα προστασίας των «ανθρώπινων δικαιωμάτων»!

Στα δύο τελευταία χρόνια, εντάθηκαν και συνεχίζονται οι προσπάθειες για την ενίσχυση της «συνεργασίας» ή «συμμαχίας» των ευρωπαϊκών πολυεθνικών εταιριών που δραστηριοποιούνται στον τομέα αεροναυπηγικής με επιμέρους εξαγορές και συγχωνεύσεις. Ομως, οι Αμερικάνοι, εντείνουν τις προσπάθειές τους για τον πλήρη έλεγχο στον ιδιαίτερα «ευαίσθητο» και στρατηγικής σημασίας κλάδο της αεροναυπηγικής και διαστημικής τεχνολογίας, με εξαγορές ή «συνεργασίες» των αμερικάνικων κολοσσών με αντίστοιχες εταιρίες της Ευρώπης και της Ιαπωνίας.

Στα πλαίσια αυτά, εντάσσονται και οι παρακάτω τρεις ειδήσεις που μετέδωσαν πριν λίγες μέρες τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, που μας πληροφορούσαν:

Πρώτον, ότι οι εταιρίες DASA και Northrop Grumman, βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις. Στα σχετικά τηλεγραφήματα των διεθνών πρακτορείων ειδήσεων, επικαλούμενα ανακοίνωση των δύο εταιριών, ανέφεραν πως «η γερμανική Daimler Chrysler Aerospace AG (DASA) και η αμερικανική Northrop Grumman Corp. βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για ενδεχόμενη συνεργασία στον τομέα της αμυντικής τεχνολογίας».

Δεύτερον, ότι η Μπόινγκ (που πριν δύο χρόνια απορρόφησε τη Μακ Ντόναλντ Ντάγκλας) προσπαθεί τώρα να επεκτείνει τα «πλοκάμια» και στη γιαπωνέζικη αεροναυπηγική βιομηχανία, επιδιώκοντας έτσι να εδραιώσει την κυριαρχία της στις παγκόσμιες αγορές με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σύμφωνα με τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, «ο ιαπωνικός κολοσσός στον τομέα της βαριάς βιομηχανίας Mitsubishi Heavy Industries επιβεβαίωσε δημοσιεύματα του ιαπωνικού Τύπου για διαπραγματεύσεις με την αμερικανική Boeing με στόχο τη συμμαχία των δύο εταιριών στους τομείς της αεροναυπηγικής και διαστημικής τεχνολογίας».

Τρίτον, τα σχέδια επιχειρηματικών συνεργασιών που επιδιώκει ο γερμανοαμερικανικός όμιλος εταιριών Daimler Chrysler με εταιρίες της Mitsubishi. Οπως μετέδωσαν πρόσφατα από τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, «ο πρόεδρος της γερμανο-αμερικανικής Daimler Chrysler, Γιούεργκεν Σρεμπ, ανακοίνωσε ότι η εξαγορά από την εταιρία του 34% της ιαπωνικής Mitsubish Motors είναι δυνατόν να ανοίξει το δρόμο σε επιχειρηματικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες της Mitsubishi, συμπεριλαμβανομένου πιθανώς και του τομέα αεροδιαστημικής».

Οι μεγασυγχωνεύσεις σε άλλους κλάδους

Αν μέχρι και πέρσι, οι σημαντικότεροι «γάμοι» μεταξύ πολυεθνικών επιχειρήσεων (με εξαγορές και συγχωνεύσεις) καταγράφηκαν στους τομείς της αεροναυπηγικής και διαστημικής τεχνολογίας, των τραπεζών, των τηλεπικοινωνιών και των φαρμακοβιομηχανιών, το τελευταίο διάστημα κυριαρχεί ο «πόλεμος» μεταξύ των πολυεθνικών για τον έλεγχο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα τηλεγραφήματα των διεθνών πρακτορείων ειδήσεων και του παγκόσμιου οικονομικού Τύπου, που αναφέρονται σε εξαγορές και συγχωνεύσεις πολυεθνικών και άλλων μεγάλων επιχειρήσεων, αφορούν τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ενδεικτικές από αυτή την άποψη είναι οι παρακάτω ειδήσεις του τελευταίου μήνα - όπως μεταδόθηκαν από τα διεθνή πρακτορεία ή δημοσιεύτηκαν στον Τύπο - που μας πληροφορούν ότι:

  • Στα μέσα του Μάη του 2000 «επικυρώθηκε η συμφωνία για την εξαγορά της χρεοκοπημένης νοτιοκορεατικής Samsung Motors Inc (Σάμσουνγκ Μότορς) από τη γαλλική Renault SA (Ρενό)». Οι πιστωτές της νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Σάμσουνγκ Μότορς ανακοίνωσαν πως ενέκριναν την εξαγορά, έναντι 562 εκατ. δολαρίων, της υπερχρεωμένης εταιρίας από τη γαλλική Ρενό. Η τελευταία, με την εξαγορά της, θα γίνει η πρώτη ξένη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που διεισδύει στην αγορά της ασιατικής χώρας.
  • «Στην εξαγορά της Renault VI - θυγατρική του γαλλικού ομίλου εταιριών Renault που δραστηριοποιείται στον τομέα των βαρέων οχημάτων - προέβη η σουηδική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων Volvo έναντι παραχώρησης του 15% του κεφαλαίου της στη γαλλική μητρική εταιρία, σύμφωνα με ανακοίνωση της Renault».
  • «Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen (VW) απέκτησε 37,4 εκατ. μετοχές στη σουηδική κατασκευάστρια εταιρία φορτηγών και λεωφορείων Scania. Για την απόκτηση αυτών των μετοχών, που αντιστοιχούν στο 18,7% του μετοχικού κεφαλαίου και στο 34% των ψήφων των μετόχων, η Volkswagen κατέβαλε στη Scania - σύμφωνα με ανακοίνωση του σουηδικού επενδυτικού ομίλου Holding Investor AB - το ποσό των 13,8 δισ. σουηδικών κορονών (1,642 δισ. ΕΥΡΩ).
  • Σε εξέλιξη βρίσκονται τα παζάρια για την εξαγορά της υπερχρεωμένης νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daewoo Motors από την ανταγωνίστριά της επίσης νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai Motors. Η διοίκηση της τελευταίας κατέθεσε επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην επιτροπή πιστωτών της Νταεγού - γνωστή ως Επιτροπή για την Επιχειρησιακή Αναδιάρθρωση του Ομίλου Επιχειρήσεων Νταεγού - η οποία δέχεται προσφορές για τη βυθισμένη στα χρέη νοτιοκορεατική εταιρία.
  • Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Φίατ και Ντάιμλερ Κράισλερ βρίσκονται στο κατώφλι υπογραφής στρατηγικής συμμαχίας, ανέφεραν πρόσφατα δημοσιεύματα των ιταλικών εφημερίδων Ιλ Τζορνάλε και Μεσατζέρο. Οι εφημερίδες, επικαλούμενες ανώνυμες πηγές, ανέφεραν πως «οι δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, η ιταλική Φίατ και ο γερμανοαμερικανικός όμιλος Ντάιμλερ Κράισλερ, είναι έτοιμες να συμπήξουν στρατηγική συνεργασία».

Τέλος, να αναφέρουμε ότι στο «παγκόσμιο χωριό» συνεχίζεται ακάθεκτα ο χορός των ιδιωτικοποιήσεων κρατικών επιχειρήσεων, των εξαγορών και των συγχωνεύσεων, «στρατηγικών συμμαχιών ή συνεργασιών», σε όλους τους κλάδους και τομείς της οικονομίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε εξέλιξη βρίσκονται τα παζάρια:

  • Για τη συγχώνευση της Sumitomo Marine and Fire και Mitsui Marine and Fire, που μετά το «γάμο» τους θα είναι η Νο 1 ασφαλιστική στην Ιαπωνία. Οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να υλοποιήσουν το σχέδιο συγχώνευσής τους τον Οκτώβριο του 2001.
  • Οι θεσμικές αρχές ανταγωνισμού των Βρυξελλών έδωσαν το πράσινο φως για την εξαγορά του βρετανικού ομίλου κατασκευαστικών υλικών Blue Circle (στην οποία ανήκει και η ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ) από τη γαλλική τσιμεντοβιομηχανία Lafarge υπό τον όρο ότι η τελευταία θα εκχωρήσει τις δραστηριότητές της στον τομέα των υλικών επικάλυψης στέγης με βάση το μπετόν στην αγορά της Δανίας, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
  • Ο αμερικανικός διαφημιστικός όμιλος Young and Rubicam θα ενωθεί με τις 70 εταιρίες που απαρτίζουν τον βρετανικό όμιλο WPP σε μία συμφωνία συγχώνευσης αξίας 3 δισ. στερλινών, δημιουργώντας έτσι τον μεγαλύτερο, παγκοσμίως, όμιλο στους τομείς της διαφήμισης και του μάρκετινγκ, σύμφωνα με ανακοίνωση των δύο ομίλων.
  • Η κυβέρνηση της Κροατίας στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση του ενεργειακού τομέα της χώρας και βρίσκεται σε αναζήτηση επενδυτών για δύο μεγάλες κροατικές εταιρίες, αναφέρει σημερινό δημοσίευμα της κροατικής εφημερίδας Jutarnji.
  • Βρετανικές εφημερίδες γράφουν ότι η British Airways θέλει να εξαγοράσει μερίδιο της KLM για τη συγκρότηση συμμαχίας με την ολλανδική εταιρία. Τόσο η Κυριακάτικη Μέιλ, όσο και ο Ομπσέρβερ γράφουν σήμερα ότι η British Airways θέλει να συγκροτήσει συμμαχία με την KLM για να ενισχύσει τη θέση της στην Ευρώπη και να δημιουργήσουν σύμπραξη ανάμεσα στη χαμηλού κόστους εταιρία Go της British Airways και την ελεγχόμενη από την KLM εταιρία Buzz.
  • Σε φιλική εξαγορά της αμερικανικής εταιρίας Verio Inc. - προμηθευτή υπηρεσιών και διαχειριστή δικτυακών τόπων στο Ιντερνετ - προχωρά ο ιαπωνικός όμιλος NTT Communications Corp. - μέλος της πανίσχυρης Nippon Telegraph and Telephone Corp. - έναντι ποσού που υπερβαίνει τα 5 δισ. δολάρια σε μετρητά σύμφωνα με ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρίας.
  • Η πρόσφατη συγχώνευση των Χρηματιστηρίων του Λονδίνου και της Φρανκφούρτης και ο ρόλος που επιφυλάσσεται στον Nasdaq προωθεί τις ευρωπαϊκές φιλοδοξίες του υπ' αριθμόν 2 χρηματιστηρίου των ΗΠΑ και το φέρνει πλησιέστερα στην υλοποίηση του οράματός του για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας αγοράς.
  • Ιδιωτικοποιήσεις στις τέσσερις μεγαλύτερες εταιρίες πετρελαίου της Ρωσίας ανήγγειλε η ρωσική κυβέρνηση αποβλέποντας σε έσοδα ύψους 1,05 δισ. δολαρίων σύμφωνα με ανακοίνωση στο υπουργικό συμβούλιο του ρώσου υπουργού Ιδιωτικοποιήσεων Φαρίτ Γκαζιζουλίν. Το νέο κύμα ιδιωτικοποιήσεων προβλέπει την πώληση 19,6% των μετοχών της εταιρίας Σλαβνέφτ (Slavneft), της καταστατικής μειοψηφίας (25% συν μία μετοχή) της πετρελαϊκής εταιρίας Ροσνέφτ (Rosneft), ποσοστού που ελέγχει (85%) στην εταιρία Ονάκο (Onaco) και 4,5% των μετοχών της μεγαλύτερης ρωσικής εταιρίας πετρελαίου, της Λουκόιλ (Lukoil), που θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης. Το ρωσικό κράτος ελέγχει το 30% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας καθώς τον περασμένο χρόνο η ρωσική κυβέρνηση πώλησε το 9% των μετοχών της Lukoil και το 48% των μετοχών της Σιμπέριαν Τιούμεν Οϊλ (Siberian Tyumen Oil Company). Σύμφωνα εξάλλου με δημοσιογραφικές πληροφορίες, επανήλθε στο προσκήνιο το ενδεχόμενο πώλησης πακέτου μετοχών του ρωσικού κολοσσού φυσικού αερίου Γκαζπρόμ (Gazprom). Το 38% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας είναι υπό κρατικό έλεγχο, ενώ το 4% ελέγχεται από τη γερμανική Ρούργκας (Ruhrgas AG). Τον περασμένο χρόνο είχε αποφασιστεί η πώληση 2,5% των μετοχών της Gazprom, η οποία καθυστέρησε όμως λόγω των επανειλημμένων αλλαγών προσώπων στη ρωσική κυβέρνηση.

Ο κατάλογος με τις εξαγορές και συγχωνεύσεις επιχειρήσεων - πολυεθνικών και μη - που έγιναν μέχρι σήμερα και αυτών που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι ατέλειωτος. Το σίγουρο όμως, είναι ένα. Οτι στη λεγόμενη «παγκοσμιοποιημένη» ή «νέα οικονομία», ενισχύεται η σύμφυση κράτους και μονοπωλίων τόσο σε κρατικό όσο και σε διακρατικό επίπεδο και ενισχύεται ανεξέλεγκτα η εξουσία του κεφαλαίου.

Το πόσο μεγάλοι είναι οι κίνδυνοι, που συνεπάγεται αυτή η εξέλιξη, μας τα εξηγεί με πολύ απλά λόγια ο Καρλ Μαρξ στο Κεφάλαιο (τόμος 1ος) που σημείωνε: «Με το ανάλογο κέρδος το κεφάλαιο γίνεται θαρραλέο. Με 10% γίνεται σίγουρο και μπορεί να ριχτεί παντού. Με 20% ζωηρεύει. Με 50% γίνεται θετικά παράτολμο. Με 100% ποδοπατάει κάθε ανθρώπινο νόμο. Με 300% δεν υπάρχει έγκλημα που δε ριψοκινδυνεύει να το κάνει ακόμη και με τον κίνδυνο της καρμανιόλας»...

Αν λοιπόν, πάρουμε υπόψη τις ίδιες τις ανακοινώσεις των πολυεθνικών εταιριών που μας πληροφορούν ότι τα κέρδη τους στο πρώτο τρίμηνο του 2000 αυξάνονταν με διψήφιο και τριψήφιο αριθμό ενώ ο πληθωρισμός τρέχει με ρυθμό 2% ως 6%, είναι φανερό πως - μεθυσμένοι από το ποτό της κερδοσκοπικής ασυδοσίας αλλά και της πολιτικής εξουσίας που ασκούν πια - δε θα διστάσουν να διαπράξουν το μεγαλύτερο έγκλημα προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους.

Βέβαια οι στοχεύσεις του κεφαλαίου και η πορεία υλοποίησης των σχεδίων του δεν εξαρτάται μόνο από τους εκπροσώπους του. Η φύση των καπιταλιστικών παραγωγικών σχέσεων, η ακολουθούμενη πολιτική που στέλνει στο περιθώριο όλο και μεγαλύτερες κοινωνικές ομάδες, ο κλιμακούμενος εξανδραποδισμός των λαϊκών μαζών, τα όλο και οξύτερα αδιέξοδα που διαμορφώνονται σε όλους τους τομείς της οικονομικοκοινωνικής ζωής, ανεξάρτητα από τη φάση που σήμερα περνάει το μαζικό λαϊκό κίνημα, είναι το έδαφος πάνω στο οποίο θα ανθίσει η λαϊκή αντίσταση, για να μπει φραγμός στα άνομα και εφιαλτικά, για τους λαούς, σχέδια της οικονομικής ολιγαρχίας.


Λάμπρος ΤΟΚΑΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΡΗΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ

(Αρθρο 11 παρ. 1 του Ν. 2472/97)

Η εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΡΙΖΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΠΕ» με διακριτικό τίτλο RELEC, η οποία εδρεύει στο Δήμο Νικαίας, Λυκούργου 106 - 184 52, τηλ. 4968.886 και εκπροσωπείται νόμιμα (εφεξής αναφερομένη ως εταιρεία), ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. ζ του Ν. 2472/97 περί «Προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» και σε εφαρμογή της υπ' αριθμ. 408/30.11.98 απόφασης του κ. Προέδρου της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΕΙ στους εργαζόμενους, πελάτες, προμηθευτές και λοιπούς συναλλασσομένους με αυτήν τα κάτωθι:

1. Υποκείμενα Επεξεργασίας: Η εταιρεία στο πλαίσιο της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας, τηρεί και επεξεργάζεται ηλεκτρονικά και έγγραφα αρχεία καταχώρισης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των εργαζομένων, πελατών, προμηθευτών και των με κάθε μορφή συνεργαζομένων και συναλλασσομένων με αυτή, τα οποία περιλαμβάνουν στοιχεία και πληροφορίες που περιέρχονται σε αυτήν κατά την έννοια του άρθρου 2, παρ. δ του Ν. 2472/1997.

2. Σκοπός της καταχώρισης αυτής είναι η εξυπηρέτηση, υποστήριξη και παρακολούθηση των συναλλαγών της εταιρείας, η προάσπιση των συμφερόντων, η εκπλήρωση των υποχρεώσεών της και η προστασία της εμπορικής πίστης και των συναλλαγών.

3. Αποδέκτες των δεδομένων, εκτός από τα ίδια τα υποκείμενα, είναι η διοίκηση και οι διευθύνσεις της εταιρείας, το Ελληνικό Δημόσιο, οι εποπτικές, φορολογικές, ασφαλιστικές, δικαστικές και λοιπές κρατικές αρχές, καθώς και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Τα περιλαμβανόμενα στο αρχείο δεδομένα προστατεύονται με φυσικά και ηλεκτρονικά μέσα και κωδικούς ασφαλείας, ενώ είναι προσπελάσιμα μόνο από εξουσιοδοτημένο προς τούτο προσωπικό. Τα παραπάνω στοιχεία συλλέγονται με τη συγκατάθεση του υποκειμένου.

4. Δικαίωμα πρόσβασης: Κάθε ενδιαφερόμενος έχει κατά το νόμο δικαίωμα πρόσβασης, δηλαδή πληροφόρησης, για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που αποτέλεσαν ή αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας εκ μέρους της εταιρείας και τον αφορούν. Κάθε αίτημα σχετικό με την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, πρέπει να απευθύνεται εγγράφως στη διεύθυνση Λυκούργου 106 - Νίκαια 184 52 υπόψη του αρμόδιου για την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

5. Χρόνος τήρησης του αρχείου: Το αρχείο τηρείται υποχρεωτικά για όλη τη διάρκεια της συμβατικής ή συναλλακτικής σχέσης και στη συνέχεια για όσο χρόνο προβλέπεται από την εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και ασφαλιστική και περί ανωνύμων εταιρειών νομοθεσία. Πέραν των προαναφερομένων χρονικών ορίων, το αρχείο ή τμήμα αυτού δύναται να τηρείται για ιστορικούς ή στατιστικούς λόγους ή λόγους πρόνοιας στα πλαίσια προάσπισης των συμφερόντων της εταιρείας.

Νίκαια, 18 Μάη 2000

ΡΙΖΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΠΕ «RELEC»

Λυκούργου 106, Νίκαια 184 52

«902 ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΑ FM»

ΔΕΥΤΕΡΑ

Δελτίο ειδήσεων ανά ώρα

06.00 Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Πρωινή ενημερωτική εκπομπή. Με τον Γ. Ευσταθίου

09.00 ΕΝΤΥΠΩΣ Ο «902» ξεφυλλίζει και σχολιάζει τον ημερήσιο Τύπο. Με τον Γιάννη Χατζηγεωργίου

10.00 ΕΞΑΙΤΙΑΣ Η πολιτική επικαιρότητα της ημέρας. Με τον Δάνη Παπαβασιλείου

12.00 ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΔΙΦΡΑΓΚΑ Η κοινωνικοπολιτική προσέγγιση με χιούμορ. Με τον Γιώργο Επιτροπάκη

13.00 ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ Η καθημερινή αθλητική εκπομπή του «902». Με τον Γ. Κογκαλίδη και την Λ. Καραλή

14.00 ΜΕ ΑΠΟΨΗ Τα νέα στον «902» ως τις 2 το μεσημέρι

15.30 ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Ανασκόπηση των διεθνών εξελίξεων. Με την Αννα Μπαλλή

16.50 ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Ειδήσεις στα Αλβανικά

17.00 ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ Λαϊκά και ρεμπέτικα τραγούδια. Με την Ξένια Δικαίου

19.00 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ Το λαϊκό τραγούδι. Με τον Βαγγέλη Αρναουτάκη

20.00 Ο,ΤΙ ΘΥΜΑΣΑΙ... ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΙΝΑΙ Εντεχνο ελληνικό τραγούδι. Με την Ελένη Βλάμη

22.00 ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΝΙΟΤΕ ΤΟΥ ΚΕΝΟΥ Η νέα ελληνική μουσική σκηνή. Με τον Σπ. Οικονομάκο

24.00 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΑΝΑΤΑΣΗ Στα Rock μονοπάτια. Επιμέλεια - παρουσίαση: Κωστής Τραμπαδούρος

02.00 ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΜΕ ΤΟΝ «902» Ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια

04.00 ΕΞΑΙΤΙΑΣ (Ε) Η πολιτική επικαιρότητα της ημέρας. Με τον Δάνη Παπαβασιλείου



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ