ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Απρίλη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΧΑΡΑΤΣΙ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΦΚΑ
Προς παραγραφή των αναδρομικών

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Πατσιλινάκου, με την οποία ερωτά ποια μέτρα και πότε θα πάρει η κυβέρνηση για την κατάργηση των εισφορών και την επιστροφή των αναδρομικών

Στην παραγραφή των αναδρομικών από το χαράτσι του Λογαριασμού Αλληλεγγύης Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΛΑΦΚΑ) φαίνεται να οδηγεί η πρακτική της κυβέρνησης, καθώς την καταβολή τους την εξαρτά από αμετάκλητη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Θυμίζουμε ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάσισε αφενός την κατάργηση της εισφοράς 1-5% των συντάξεων υπέρ του ΛΑΦΚΑ αλλά και την επιστροφή των αναδρομικών από 1.1.2001 ύστερα από προσφυγή σε αυτό συνταξιούχου του Δημοσίου.

Η κυβέρνηση της ΝΔ υποσχέθηκε την κατάργηση των εισφορών 1-5% υπέρ του ΛΑΦΚΑ από την 1.7.2004, ενώ δεν ανέφερε κουβέντα για τα αναδρομικά.

Χτες λοιπόν υπήρξαν δυο γεγονότα σχετικά:

  • Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Πατσιλινάκος κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση για τους υπουργούς Απασχόλησης Π. Παναγιωτόπουλο και Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη και ερωτούσε την κυβέρνηση ποια μέτρα και πότε πρόκειται να πάρει, ώστε να σταματήσει αμέσως η κράτηση υπέρ του ΛΑΦΚΑ από τις συντάξεις, αλλά και να επιστραφούν στους δικαιούχους όλες οι κρατήσεις από τις συντάξεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα παράνομα, για να μην αναγκαστούν οι εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχοι να καταθέσουν ο καθένας ξεχωριστά αιτήσεις στους φορείς που τους χορηγούν τις συντάξεις.
  • Λίγο αργότερα ο υφυπουργός Οικονομίας Π. Δούκας σε ανακοίνωσή του ανέφερε ότι η «συνταξιοδοτική εισφορά υπέρ του Δημοσίου που παρατάθηκε με το Ν. 3234/2004 μέχρι 31.12.2007 καταργείται από 1.7.2004 με διάταξη η οποία προωθείται προς ψήφιση».

Η παραπάνω διατύπωση δίνει την αίσθηση ότι η κατάργηση της εισφοράς αφορά μόνο τους συνταξιούχους του Δημοσίου, καθώς η ανακοίνωση αναφέρει «εισφορά υπέρ του Δημοσίου» και όχι υπέρ του ΛΑΦΚΑ, που αφορά τους συνταξιούχους όλων των ταμείων.

Στη συνέχεια ο υφυπουργός για τα αναδρομικά περιορίζεται μόνο στους συνταξιούχους του Δημοσίου και ρίχνει το μπαλάκι στο Ελεγκτικό Συνέδριο. «Επίσης ανακοινώνεται ότι τα αναδρομικά που διεκδικούνται από τους συνταξιούχους του Δημοσίου για την αιτία αυτή, θα τους καταβληθούν, εφόσον το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφασίσει θετικά με αμετάκλητη απόφασή του», αναφέρει επί λέξει ο Π. Δούκας.

Με την ήδη υπάρχουσα απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους είναι υποχρεωμένο μέσα σε ένα χρόνο να καταβάλει τα αναδρομικά, εφόσον δεν κάνει προσφυγή το υπουργείο Οικονομικών. Επομένως η παραπομπή του Π. Δούκα σε αμετάκλητη απόφαση κρύβει ίσως και την πρόθεση της κυβέρνησης σε κάποια προσφυγή.

Επιπλέον για να καταβληθούν τα αναδρομικά θα πρέπει οι συνταξιούχοι να έχουν υποβάλει αίτηση όπως ο συγκεκριμένος συνταξιούχος που πέτυχε την απόφαση. Αν δεν υπάρχει αίτηση δεν μπορεί να υπάρξει και οποιαδήποτε απόφαση.

Ετσι, παρότι η κυβέρνηση δε δείχνει να προωθεί συνολική ρύθμιση για τα αναδρομικά όλων των ταμείων, σπεύδει να αποτρέψει τους συνταξιούχους να «φρακάρουν» τα ταμεία με αιτήσεις - που δε χρειάζονται δικηγόρο. Η ανακοίνωση του Π. Δούκα καταλήγει: «Κατά συνέπεια, δε συντρέχει λόγος να υποβάλουν σχετική αίτηση οι συνταξιούχοι και να ταλαιπωρούνται συνωστιζόμενοι στην αρμόδια Υπηρεσία Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους».

ΚΕΡΚΥΡΑ
Στο «σκαμνί» ναυτεργάτης που κατήγγειλε βλάβες πλοίου

Σε δίκη στο Τριμελές Πλημμελιοδικείο Κέρκυρας παραπέμπεται αύριο ο ναυτεργάτης Κουβαράς Κώστας, ύστερα από μήνυση που υπέβαλε εναντίον του ο Θεοδόσιος Παπακινός, εκπρόσωπος της εταιρίας «ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ι ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», όπου ο Κ. Κουβαράς εργαζόταν ως τρίτος μηχανικός.

Η μήνυση εναντίον του Κ. Κουβαρά έγινε μετά από καταγγελίες του προς το Λιμεναρχείο Κέρκυρας για συγκεκριμένα προβλήματα και βλάβες που είχε διαπιστώσει στα διάφορα μηχανικά μέρη όπου εργαζόταν. Μετά την καταγγελία του Κ. Κουβαρά, η εταιρία τού έκανε μήνυση με την κατηγορία ότι τα στοιχεία της καταγγελίας «δεν είχαν πραγματική βάση» και πως έγιναν με σκοπό την «οικονομική ζημία» της εταιρίας. Η καταγγελία του Κ. Κουβαρά έγινε, ενώ κρατούνταν για ανάκριση από το Λιμεναρχείο, όπου τον είχε οδηγήσει ο πλοίαρχος γιατί - όπως σημειώνει στο ημερολόγιο του πλοίου - είχε διαπιστώσει ότι δεν έτρεχαν τα απαραίτητα νερά στις τουαλέτες του πλοίου για το σωστό καθαρισμό, λόγος για τον οποίο, όπως σημειώνει, δεν μπορούσε να ταξιδέψει το πλοίο. Σημειώνεται πως στο Λιμεναρχείο οδηγήθηκε στις 12/7/1998 και ανακρινόταν έως τις 21/7/98. Κατά την προανάκριση για το πρόβλημα στις τουαλέτες, δεν προέκυψαν στοιχεία εις βάρος του. Στις 21/7/1998 η πλοιοκτήτρια εταιρία τον απέλυσε.

Η ΠΕΜΕΝ συμπαραστέκεται στον ναυτεργάτη Κ. Κουβαρά, τονίζοντας ότι τα ναυτεργατικά σωματεία και οι συνεπείς δυνάμεις του ναυτεργατικού κινήματος πολλές φορές έχουν επισημάνει την εργοδοτική ασυδοσία των πλοιοκτητών και του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που είναι αποτέλεσμα της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής που τροφοδοτεί την ασυδοσία και την κερδοφορία του κεφαλαίου, όχι μόνον του εφοπλιστικού, αλλά και του βιομηχανικού.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ - ΔΗΚΕΒΕ»
Αυξήσεις στη βάση των πραγματικών αναγκών

Καταγγέλλει τη συμπόρευση της ηγεσίας της ΓΣΕΒΕΕ με τους βιομηχάνους και τους μεγαλέμπορους

Η τρίτη κατά σειρά συνάντηση των εργοδοτικών οργανώσεων με τη ΓΣΕΕ, για τη διαπραγμάτευση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας πραγματοποιείται σήμερα, με την ηγεσία και της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων να συμπορεύεται με τους βιομηχάνους και τους μεγαλέμπορους. Τη συμπόρευση αυτή καταγγέλλει η «Αγωνιστική Συσπείρωση - ΔΗΚΕΒΕ», η οποία με αφορμή τη συνάντηση τονίζει σε ανακοίνωσή της ότι «η θέση της ΓΣΕΒΕΕ που καθορίστηκε από την πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕΒΕ, της ΑΣΚΕΒΕ και με τη συμφωνία της ΔΑΚΜΜΕ, ευθυγραμμίζεται με αυτή του ΣΕΒ και της ΕΣΕΕ και σκοπό έχει να στηρίξει τόσο τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική όσο και την εισοδηματική πολιτική που ασκείται στη χώρα μας από την κυβέρνηση της ΝΔ, πολιτική την οποία εφάρμοσε και τα προηγούμενα χρόνια το ΠΑΣΟΚ».

Η «Αγωνιστική Συσπείρωση» καταγγέλλει αυτή τη μεθόδευση και δηλώνει κατηγορηματικά ότι η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας πρέπει «να ανταποκρίνεται στις βασικές και πραγματικές ανάγκες του λαού». Επισημαίνει ακόμη ότι διαφωνεί με τη θέση της πλειοψηφίας για δύο λόγους:

Ο πρώτος έχει να κάνει με το ότι η πρόταση των τριών εργοδοτικών οργανώσεων «όχι μόνο δε θα δημιουργήσει προϋποθέσεις αναθέρμανσης της αγοράς και δεν αντιμετωπίζει την αναδουλιά που μαστίζει τους συναδέλφους, αποτέλεσμα και της ελάχιστης αγοραστικής δυνατότητας των εργαζομένων (βασικός μισθός και ημερομίσθιο 520 και 23,30 ευρώ αντίστοιχα), απεναντίας καθηλώνει και υποβαθμίζει την εργατοώρα και εν γένει τον κοινωνικό μισθό, που στη βάση αυτή διαμορφώνεται το εισόδημα των Επαγγελματιών - Βιοτεχνών - Εμπόρων».

Ο δεύτερος λόγος της διαφωνίας της - αναφέρει η «Αγωνιστική Συνεργασία» - αφορά στην προσπάθεια της πλειοψηφίας «να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα» επιλέγοντας «να ταυτιστεί με τα συμφέροντα των βιομηχάνων και μεγαλεμπόρων». Κι αυτό, προσθέτει η παράταξη, συμβαίνει ενώ «επιδιώκουν την υπονόμευση και αυτής ακόμη της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και στο όνομα τής ανταγωνιστικότητας εκβιάζουν και δεν είναι διατεθειμένοι να δώσουν αυξήσεις αλλά "ψίχουλα" που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις βασικές ανάγκες μιας λαϊκής οικογένειας».

Επίτακτοι και χωρίς σύμβαση

Επίτακτοι και χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας παραμένουν οι ναυτεργάτες του Υδρογραφικού - Ωκεανογραφικού πλοίου «Πυθέα», παρά το γεγονός ότι με το Προεδρικό Διάταγμα υπ' αριθμ. 371 «Αρση της γενικής Επιστράτευσης των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας», έγινε άρση της Γενικής Επιστράτευσης στην οποία είχαν τεθεί οι Ενοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας της χώρας από τον Ιούλη του 1974.

Το θέμα αυτό έφερε με Επίκαιρη Ερώτησή της στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, η οποία αναφέρει ότι στις 26 Ιούνη 2002 απολύθηκαν οι ναυτεργάτες από το Υ/Γ - Ω/Κ «ΝΑΥΤΙΛΟΣ» και τοποθετήθηκαν στην ξηρά χωρίς να έχει λυθεί το ζήτημα της επίταξης εργασίας. Αντίθετα αναγκάστηκαν οι ναυτεργάτες να αλλάξουν ασφαλιστικό φορέα, από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) στο ΙΚΑ.

Η βουλευτής του ΚΚΕ ερωτά τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για να καταργηθεί πλήρως η επίταξη της εργασίας των ναυτεργατών και να εξασφαλιστεί συνεχής δουλιά με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και ασφάλιση στο ΝΑΤ;



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ