ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Μάρτη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
ΔΑΣ: Ωρα ευθύνης για όλους

Δυναμικά έχουν ριχτεί, καιρό τώρα, στον προεκλογικό αγώνα οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, ενόψει των εκλογών στο Συνδικάτο τους, που έχουν οριστεί για το διήμερο 1 - 2 Απρίλη 1997.

Στις συσκέψεις που έχει συγκαλέσει μέχρι σήμερα η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία (ΔΑΣ - ΟΑΣΑ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), πήραν μέρος αρκετοί εργαζόμενοι και αναπτύχθηκε γόνιμος διάλογος για τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο, αλλά και γενικότερα για τα σοβαρά προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς και για τα σχέδια της κυβέρνησης, για το μέλλον των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Σημειώνεται ότι οι εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης στο Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, γίνονται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, καθώς τα προβλήματα στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών είναι εκρηκτικά και, όπως όλα δείχνουν, δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την επίλυσή τους.

Οπως επισημαίνει η ΔΑΣ - ΟΑΣΑ σε Διακήρυξή της, στα τρία χρόνια που πέρασαν από τις προηγούμενες αρχαιρεσίες, τα προβλήματα συσσωρεύτηκαν, παρουσιάστηκαν νέα και διαμορφώθηκε κλίμα αβεβαιότητας στους εργαζόμενους. Παράλληλα, έμειναν στα χαρτιά και στα λόγια οι στόχοι του 18μηνου αγώνα των εργαζομένων για 100% δημόσιες συγκοινωνίες και ενιαίο συγκοινωνιακό φορέα, για ανανέωση του στόλου, για να σταματήσει η αδιέξοδη πολιτική που "γεννά" τα ελλείμματα στους συγκοινωνιακούς φορείς, για σεβασμό στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων κ. ά.

Η ΔΑΣ καλεί τους εργαζόμενους να ενισχύσουν με την ψήφο τους την παράταξη, για να βγει από το τέλμα το Συνδικάτο και όλοι μαζί να προχωρήσουν, με γνώμονα τις συγκοινωνίες και τη λύση των προβλημάτων. Οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, υπογραμμίζει η ΔΑΣ, και αυτή τη φορά, σταθερά και αταλάντευτα, θα δώσουν άλλη μια "μάχη" για: 100% δημόσιες αστικές συγκοινωνίες υπέρ του επιβατικού κοινού, με σεβασμό στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων, επιδότηση των συγκοινωνιακών φορέων από τον κρατικό προϋπολογισμό, ανανέωση του στόλου, προσλήψεις, εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας κλπ.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Με αισιοδοξία στη μάχη η "Πανεπιστημονική"

Με επιτυχία έγινε χτες η κεντρική προεκλογική συγκέντρωση

"Θα αγωνιστούμε με κάθε τρόπο για να απομονώσουμε κάθε είδους φωνή που θέλει τους μηχανικούς συμφιλιωμένους με την απάθεια, τον ατομικισμό, την αδικία και τη μοιρολατρία". Αυτό ήταν το κεντρικό σύνθημα κατά τη χτεσινή κεντρική προεκλογική συγκέντρωση της "Πανεπιστημονικής Κίνησης Μηχανικών" που έγινε στο ΤΕΕ, καλώντας έτσι όλους τους μηχανικούς να ενισχύσουν την παράταξη στις εκλογές των μηχανικών την Κυριακή 30 του Μάρτη. Η μεγάλη συμμετοχή μηχανικών έδωσε ένα μήνυμα αισιοδοξίας για την επικείμενη εκλογική αναμέτρηση.

Η επικεφαλής της "Πανεπιστημονικής" Ρούλα Ξαρχάκου,στην εισήγησή της, κάλεσε τους άνεργους και εργαζόμενους μηχανικούς σε "αγωνιστική συμπόρευση, προκειμένου να αναπτύξουν ένα μαζικό διεκδικητικό κίνημα στο χώρο των μηχανικών, που θα συμπαραταχτεί με όλους τους άλλους εργαζόμενους σ' ένα ισχυρό ενιαίο μέτωπο, ώστε να μην περάσουν οι αντιλαϊκές επιλογές".

Η Ρ. Ξαρχάκου κατήγγειλε τη σημερινή διοίκηση του ΤΕΕ για τη σιωπή του τα τελευταία χρόνια όσον αφορά τα δημόσια έργα, ενώ τόνισε ότι ο ρόλος του ΤΕΕ έχει αποδυναμωθεί είτε γιατί αυτό υποβαθμίζεται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις είτε γιατί χρησιμοποιείται από τους διοικούντες του για την προσωπική τους αναρρίχηση.

Η επικεφαλής της "Πανεπιστημονικής" κατέληξε λέγοντας ότι "μόνο με τη συσπείρωση όλων των μηχανικών γύρω από την παράταξή μας μπορούν να αλλάξουν αυτοί οι συσχετισμοί".

Στην προεκλογική συγκέντρωση της "Πανεπιστημονικής" τονίστηκε για άλλη μια φορά η αναγκαιότητα να δημιουργηθεί ένα μαζικό, διεκδικητικό κίνημα μηχανικών, ώστε:

- Να βγει το ΤΕΕ από το τέλμα και την αδράνεια που το έχουν ρίξει οι κατέχοντες τα σκήπτρα της εξουσίας του και το έχουν μετατρέψει σε έρμαιο συμβιβασμών με το κατεστημένο.

- Να αντισταθούν οι μηχανικοί στην υποβάθμιση του επαγγέλματός τους και σε συνεργασία με τους συλλόγους και κάθε ζωντανό κύτταρο του μαζικού κινήματος να διεκδικήσουν λύσεις για το ασφαλιστικό, το φορολογικό, την ανεργία, τις αμοιβές και

- να υπερασπιστεί ο κλάδος των μηχανικών το ρόλο του, αντιπαλεύοντας τη λογική του μηχανικού "μιας χρήσης", που θέλουν να επιβάλουν οι μεγάλες πολυεθνικές, προβάλλοντας τον επιστήμονα - τεχνικό υψηλής στάθμης, με ικανότητα να παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις στη γνώση και στις εξειδικεύσεις.

ΝΑΟΥΣΑ
"Πούλησαν" το ποτάμι Αραπίτσα

Με τη διαδικασία του "κατεπείγοντος" το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε συμφωνία με γερμανικό κονσόρτσιουμ για την κατασκευή πέντε υδροηλεκτρικών σταθμών μέσα στην πόλη

Σε γερμανική εταιρία δόθηκε για αξιοποίηση, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάουσας - με αρνητική ψήφο μόνο του εκπροσώπου της ΔΑΚ Δ. Κότσιφα - το ποτάμι που διασχίζει την πόλη της Νάουσας, η Αραπίτσα. Να σημειωθεί ότι το θέμα παρουσιάστηκε προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Ηδη την εβδομάδα αυτή υπογράφηκε προσύμφωνο συνεργασίας από τον δήμαρχο Νάουσας κ. Λιόλιο, τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιχείρησης Εκμετάλλευσης Φυσικών Πόρων και τον γενικό διευθυντή του γερμανικού οίκου ΙΜΠΕΡΤ (εκπροσώπου του κονσόρτσιουμ εταιριών ΙΜΠΕΡΤ - SIEMENS) για τη δημιουργία κοινοπραξίας, προκειμένου αυτή να προβεί στην εγκατάσταση και λειτουργία πέντε υδροηλεκτρικών σταθμών. Οι θέσεις που δίνονται για την εγκατάσταση των μονάδων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος είναι οι Λόγγου, Αγιοι Θεόδωροι, Βεργιώτικη, Μπίλη και Μοσχόκι,όλες μέσα στην πόλη της Νάουσας. Το συνολικό κόστος της επένδυσης θα ανέλθει σε 2,3 δισ. δραχμές και θα καλυφθεί από επιδότηση του υπουργείου Ανάπτυξης μέσω του προγράμματος "Ενέργεια" και από δάνειο που θα εξασφαλίσει η ΙΜΠΕΡΤ από γερμανική τράπεζα. Μάλιστα, τονίζεται ότι η συμφωνία είναι η "απαρχή περαιτέρω συνεργασίας" του Δήμου Νάουσας με την ΙΜΠΕΡΤ για τη δημιουργία και άλλων μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ΚΟ Νάουσας του ΚΚΕ έχει ήδη καταγγείλει τη συμφωνία αυτή και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες ενημέρωσης των δημοτών, με στόχο την απόκρουση των σχεδίων του μεγάλου κεφαλαίου στην περιοχή. Οπως δηλώνει στο "Ρ" ο γραμματέας της ΝΕ Ημαθίας του ΚΚΕ Θανάσης Τσίτσης,η συμφωνία αυτή δε θα περάσει. "Η πράξη τους αυτή, λέει, κινείται στην κατεύθυνση της κυβέρνησης και της ΕΕ με στόχο το ξεπούλημα του τομέα ενέργειας σε ιδιώτες. Επίσης, σε μια πόλη που ήδη την έχουν καταντήσει τσιμεντούπολη, επιδιώκουν να κατασκευάσουν βιομηχανικά εκτρώματα μέσα στην καρδιά της, δημιουργώντας έτσι τεράστια και ανεπανόρθωτη οικολογική καταστροφή".

Ο δημοτικός σύμβουλος της ΔΑΚ Δημήτρης Κότσιφας έκανε σχετικά με το θέμα την παρακάτω δήλωση: "Θεωρώ απαράδεκτο, θέματα που μπορούν να βάλουν τη σφραγίδα τους - θετική ή αρνητική - στην ανάπτυξη αυτής της πόλης να συζητιούνται από το Δημοτικό Συμβούλιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Μια διαδικασία που στο συγκεκριμένο θέμα και προχειρότητα ανέδειξε και σοβαρότητας στερήθηκε. Ενδεικτικά αναφέρω ότι η πρόσκληση για τη συνεδρίαση, έφτασε στα χέρια μου ελάχιστες ώρες πριν τη διεξαγωγή της.

Ταυτόχρονα, γεννιούνται μια σειρά από ερωτηματικά. Γιατί κατ' επείγον; Δε γνώριζε ο δήμαρχος τη δημιουργία κοινοπραξίας; Τέτοιου είδους κοινοπραξίες δημιουργούνται μέσα σε μια βδομάδα και στο πόδι; Μήπως χρειάζεται να προηγηθούν συναντήσεις, συζητήσεις, μελέτες, προγραμματισμοί, προτάσεις; Εγιναν; Πότε, πού και από ποιους;".

Και ο Δ. Κότσιφας συνεχίζει: "Αν υποθέσουμε ότι ο παραπάνω δρόμος ακολουθήθηκε, γιατί κάποιοι κράτησαν τη γνώση σαν εφτασφράγιστο προσωπικό τους μυστικό; Γιατί προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν τους δημοτικούς συμβούλους, σαν "πολιτικές μαριονέτες", όπου χωρίς την αναλυτική ενημέρωση αλλά και με το μαχαίρι στο λαιμό (γιατί επείγονταν να κατατεθεί η πρόταση επιδότησης στο υπουργείο Ανάπτυξης) έπρεπε να αποφασίσει; Μήπως πέρα από την προχειρότητα θα πρέπει να σκεφτούμε και τη σκοπιμότητα;", αναφέρει ο δημοτικός σύμβουλος Δ. Κότσιφας.

"Μαύρο" το μέλλον των ΕΛΤΑ

Με τα μελανότερα χρώματα περιέγραψε την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ Φίλιππος Θωμάς,επιρρίπτοντας γι' αυτήν ευθύνες στη διοίκηση και την κυβερνητική πολιτική. Οπως ανέφερε, σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία, τα ΕΛΤΑ βρίσκονται στην τελευταία θέση, από την άποψη παροχής ποιότητας υπηρεσιών, μεταξύ των ταχυδρομείων των χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Επισημαίνοντας τις ευθύνες της διοίκησης, είπε χαρακτηριστικά ότι "απουσιάζει, δεν κινείται, δεν ασχολείται, δε σχεδιάζει", ενώ απέδωσε στην κυβέρνηση το ρόλο του απλού παρατηρητή στην τραγική αυτή κατάσταση.

Μιλώντας για το θέμα των ελλειμμάτων των ΕΛΤΑ, η εκτίμηση της Ομοσπονδίας είναι πως αυτά είναι "πλασματικά", αφού είναι απόρροια των τιμολογίων κάτω του κόστους για μια σειρά υπηρεσίες που παρέχουν τα ταχυδρομεία και ζήτησε από την κυβέρνηση να καταγράψει το κόστος της όποιας κοινωνικής πολιτικής θέλει να ασκήσει και αυτό το κόστος να καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ταυτόχρονα αποκαλύφθηκε ότι παρά την κυβερνητική ανακοίνωση για την κάλυψη των συσσωρευμένων ελλειμμάτων της περιόδου 1993-1995, ύψους 41 δισεκατομμυρίων, αυτή μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί.

Παρουσιάζοντας το πλαίσιο των διεκδικήσεων για τη ΣΣΕ του 1997, η ΟΜΕ - ΕΛΤΑ εκτιμά ότι το κόστος των αιτημάτων τους μπορεί να ικανοποιηθεί με συνολικές αυξήσεις που δε θα ξεπερνούν το 9,6%.

Ετσι μετά από μια πολυετή αναμονή και ανοχή προς την πολιτική της κυβέρνησης και των διοικήσεων των Ελληνικών Ταχυδρομείων, κάτω από το βάρος των προβλημάτων που καθημερινά οξύνονται, η ΟΜΕ - ΕΛΤΑ προχώρησε χτες στην καταγραφή και καταγγελία των προβλημάτων στο ταχυδρομείο, αλλά παραμένει ζητούμενο τόσο η αγωνιστική διεκδίκηση για την επίλυσή τους, όσο και ο προσανατολισμός των συνολικών λύσεων, που απαιτούνται για ένα δημόσιο και σύγχρονο ταχυδρομείο.

Στελέχη της "Δημοκρατικής Συνεργασίας" σχολίαζαν πως αν και οι διαπιστώσεις για τα προβλήματα είναι κοινές, η λύση τους δεν μπορεί να επιτευχθεί ούτε στα πλαίσια του ευρωπαϊκής έμπνευσης "Επιχειρησιακού Σχεδίου" ούτε στην εφαρμογή του νόμου 2414, που ολοκληρώνει το θεσμικό πλαίσιο ιδιωτικοποίησης των ΔΕΚΟ, στα οποία συμφωνούν οι παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ