ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Φλεβάρη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΑΛΠΑΚΙ - ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Σε δίκη σέρνονται στελέχη και φίλοι του ΚΚΕ

Κατηγορούνται για το μνημείο που στήθηκε προς τιμήν των κομμουνιστών φαντάρων του Πειθαρχικού Ουλαμού Καλπακίου

Το μνημείο τη μέρα των αποκαλυπτηρίων του
Το μνημείο τη μέρα των αποκαλυπτηρίων του
Ενα ακόμα κρούσμα αυταρχισμού έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά λίστα που με ευθύνες της κυβέρνησης διογκώνεται, αυτή τη φορά στο Καλπάκι, στα Γιάννενα. Συγκεκριμένα, σε δίκη σέρνονται την Παρασκευή 1 Μάρτη εργαζόμενοι, στελέχη και φίλοι του ΚΚΕ, οι οποίοι πριν από περίπου δύο χρόνια είχαν συλληφθεί στο χώρο όπου τοποθετήθηκε το μνημείο της ΚΝΕ προς τιμήν των φαντάρων και ναυτών - μελών της ΟΚΝΕ στον Πειθαρχικό Ουλαμό Καλπακίου.

Οι διωκόμενοι, που είχαν συλληφθεί στις 2 Ιούλη 2017 και είχαν κρατηθεί για 9 ώρες ύστερα από κλήση του δημάρχου Πωγωνίου, πραγματοποιούσαν εργασίες για την τοποθέτηση της τιμητικής πλακέτας της ΚΝΕ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που είχε εκδώσει τότε το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για το περιστατικό, ο δήμαρχος είχε πάει αυτοπροσώπως στο σημείο με σκοπό να ματαιωθούν οι εργασίες και είχε καλέσει την αστυνομία, παρόλο που είχε προηγηθεί ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την παραχώρηση του χώρου για την τοποθέτηση της τιμητικής πλακέτας.

Η διαδικασία για τη δίκη κινήθηκε αυτεπαγγέλτως από τον εισαγγελέα. Θυμίζουμε ότι τα αποκαλυπτήρια του μνημείου έγιναν στις 8 Ιούλη 2017, στο πλαίσιο του 26ου Αντιιμπεριαλιστικού Διημέρου της ΚΝΕ, και από τότε έχουν πραγματοποιηθεί πολλές επισκέψεις, στο πλαίσιο ιστορικών περιπάτων και εκδηλώσεων τιμής, ενώ το μνημείο έχει αγκαλιαστεί από το λαό και τη νεολαία της περιοχής.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι πολύ σοβαρές, καθώς επιβεβαιώνεται ο προσανατολισμός της προς την ένταση της καταστολής και του αυταρχισμού σε βάρος του λαού, με άλλο ένα περιστατικό που έρχεται να προστεθεί σε αντίστοιχα πρόσφατα, όπως η άσκηση διώξεων σε βάρος π.χ. αγροτών που συμμετέχουν στα μπλόκα, απεργών στην Ανακύκλωση στα Γιάννενα, εργαζομένων απεργών και συνδικαλιστών στα «Μarket In» στα Γιάννενα κ.ο.κ.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Νέα «δωράκια» στους εφοπλιστές με χτυπήματα στις ΣΣΕ των ναυτεργατών

Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζει η κυβέρνηση να προσφέρει υπηρεσίες και «ζεστό» χρήμα στο μεγάλο κεφάλαιο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα νέα δωράκια στους εφοπλιστές. Στο νομοσχέδιο για την παραχώρηση στους επιχειρηματικούς ομίλους των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, το οποίο θα ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή, η κυβέρνηση έχει συμπεριλάβει και άρθρο (το 28), με το οποίο επεκτείνει στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές τη μαύρη εργασία χωρίς ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση και συνδικαλιστική εκπροσώπηση.

Το άρθρο αυτό προβλέπει ότι τα πλοία, φορτηγά και δεξαμενόπλοια, με διεθνή πιστοποιητικά - δηλαδή με πληρώματα χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα - «γίνονται αποδεκτά για την εκτέλεση πλόων μεταξύ λιμένων εσωτερικού», δηλαδή θα μπορούν να πλέουν ανεξέλεγκτα στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, προσθέτει ότι «σε κάθε περίπτωση τα θέματα για το προσωπικό των ανωτέρω πλοίων (...) ρυθμίζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία που εφαρμόζεται ανάλογα με την οικεία κατηγορία πλόων που εκτελεί το πλοίο».

Για να γίνει αντιληπτό τι σημαίνουν τα παραπάνω, είναι χαρακτηριστικό ότι ένα φορτηγό ή δεξαμενόπλοιο με ελληνική σημαία και διεθνή πιστοποιητικά, από 3.001 κόρους και άνω, η «κείμενη νομοθεσία» προβλέπει ότι ανήκει στην κατηγορία του «ποντοπόρου». Αυτό σημαίνει, σύμφωνα πάντα με την «κείμενη νομοθεσία», ότι το πολύ μέχρι 6 ναυτεργάτες εργάζονται με ΣΣΕ, Ασφάλιση και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Το υπόλοιπο πλήρωμα, κατά την ίδια νομοθεσία (Ν.2687/53), είναι χωρίς ΣΣΕ και συνολικά χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

Το άρθρο 28 έρχεται να προστεθεί σε ένα σωρό από διατάξεις που πέρασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσα στο 2018, που αποτελούν δωράκια υπέρ των εφοπλιστών. Ενδεικτικά, έδωσε «στα μουλωχτά» το ελεύθερο να κυκλοφορούν ανενόχλητα δεξαμενόπλοια, πλοία - πλωτές βόμβες, ακόμα και άνω των 40 ετών, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και θαλάσσιο περιβάλλον. Απάλλαξε από την «υποχρέωση καταβολής Φόρου Προστιθέμενης Αξίας» τους πλοιοκτήτες τουριστικών σκαφών «ανοιχτής θάλασσας», δηλαδή μεγάλες θαλαμηγούς, περιηγητικά τουριστικά πλοία. Μείωσε τη φορολογία από το 15% στο 10% για τα διανεμόμενα κέρδη των εισηγμένων εταιρειών, δηλαδή και των ναυτιλιακών, πρόσφερε πάνω από 150 εκατ. ευρώ επιδότηση «ζεστό χρήμα» στους ακτοπλόους εφοπλιστές για τις άγονες γραμμές και πάει λέγοντας.

«Η πορεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με τις πολιτικές που άσκησε σε όλους τους τομείς, αποδεικνύεται περισσότερο πρόθυμη και ικανή να ικανοποιήσει τις αξιώσεις των μονοπωλιακών ομίλων για εξασφάλιση φτηνής εργατικής δύναμης, για χρηματοδότηση, παραχώρηση κάθε νέου πεδίου κερδοφορίας», ανέφερε μιλώντας στην κοινοβουλευτική Επιτροπή για το νομοσχέδιο και το άρθρο 28 ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ψηφίστηκαν οι αλλαγές για την έκδοση αδειών οδήγησης

Ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο προβλέπει αλλαγές στο σύστημα εκπαίδευσης, εξέτασης και χορήγησης αδειών οδήγησης οχημάτων.

Ενδεικτικά, προβλέπεται αύξηση των παραβόλων κατά 50%, ότι τα εκπαιδευτικά οχήματα που χρησιμοποιούνται για τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών θα πρέπει πλέον να διαθέτουν υποχρεωτικά διαδικτυακή σύνδεση με το κέντρο ελέγχου του υπουργείου και μέσα στα οχήματα να τοποθετείται κάμερα με μικρόφωνο. Διαμόρφωση ειδικών χώρων (πίστες) για τη διενέργεια των δοκιμασιών, απουσία του εκπαιδευτή κατά τη διάρκεια της εξέτασης του εκπαιδευόμενου. Αν αποτύχει κάποιος στο δεύτερο στάδιο των εξετάσεων θα πρέπει να ξαναδώσει και τα δύο στάδια (σήματα, οδήγηση). Προβλέπεται ακόμα ότι οι οδηγοί από 75 ετών και άνω θα πρέπει να δίνουν από την αρχή εξετάσεις κ.λπ.

Η ΝΔ καταψήφισε, κυρίως για αντιπολιτευτικούς λόγους, αφού η κριτική της ήταν ότι πρόκειται για πρόχειρο νομοσχέδιο. Υπερψήφισε το ΠΑΣΟΚ. Καταψήφισε και η ναζιστική Χρυσή Αυγή, επειδή όπως είπε δεν αναγνωρίζει την κυβερνητική πλειοψηφία, ενώ η Ενωση Κεντρώων δήλωσε «παρών».

Απαιτείται καθολικά δημόσιο σύστημα χορήγησης αδειών

Η κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα είπε και χτες ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης, διακηρύττει ότι «ανοίγει μια νέα εποχή» με το νομοσχέδιο, ότι βάζει τέλος στη διαφθορά στις εξετάσεις και συνολικά στην υπόθεση χορήγησης αδειών οδικής κυκλοφορίας. Οπως όμως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Κώστας Στεργίου, ο οποίος ψήφισε «παρών» στο νομοσχέδιο, μπορεί να γίνονται κάποιες αλλαγές στο αναχρονιστικό σύστημα, όμως «δεν μπορεί να διασφαλίσει τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και το αδιάβλητο, γιατί όλο αυτό το σύστημα είναι πλήρως ιδιωτικοποιημένο και αντικειμενικά συνυπάρχει όλη αυτή η διαδικασία της διαφθοράς».

Παράλληλα, όλος αυτός ο μηχανισμός, επισήμανε ο Κ. Στεργίου, «συνδέεται άμεσα με την πολιτική όλων των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, που υπηρετούσαν διαχρονικά τις αξιώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και ακολουθούσαν πολιτικές ενίσχυσης της χρήσης του αυτοκινήτου, απαξιώνοντας ταυτόχρονα τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς».

Οπως επισήμανε, από τα κύρια θέματα αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων είναι η κυκλοφοριακή αγωγή, η εκπαίδευση των νέων ανθρώπων με υποχρεωτικό μάθημα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι εργαζόμενοι, στο έργο των εξετάσεων, πρέπει να έχουν καλές αμοιβές ως αντικίνητρο στα φαινόμενα διαφθοράς.

«Θέση μας», τόνισε, «είναι ότι η εκπαίδευση, η εξέταση και συνολικά η χορήγηση άδειας οδήγησης πρέπει να γίνεται από ένα καθολικά δημόσιο σύστημα».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης πρόσθεσε ότι στις αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων συμπεριλαμβάνονται η άσχημη εικόνα του οδικού δικτύου και η άγρια εκμετάλλευση και εντατικοποίηση που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί, με τις ατέλειωτες ώρες οδήγησης.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ απαίτησαν το κόστος της διαμόρφωσης και του εξοπλισμού των εκπαιδευτικών αυτοκινήτων για τις κάμερες κ.λπ. να το αναλάβει για τους αυτοαπασχολούμενους το υπουργείο, κατήγγειλαν την αύξηση των παραβόλων, όσο δε για τους οδηγούς ηλικίας 75 ετών και πάνω, να περνάνε μόνο από ιατρικές εξετάσεις για την ανανέωση του διπλώματος. Ακόμα, να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό οι αρμόδιες υπηρεσίες.

Τέλος, οι βουλευτές του ΚΚΕ κατήγγειλαν ότι έρχονταν τροπολογίες μέχρι λίγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΟΥ
Να εξασφαλιστεί η δωρεάν μετακίνηση καθ' όλη τη διάρκεια της θητείας

Τη μη παραχώρηση σε στρατιώτες θητείας της έκπτωσης του 25% στο ΚΤΕΛ Αργολίδας καταγγέλλει με επιστολή του στον «Ριζοσπάστη» στρατευμένος που υπηρετεί στο Κέντρο Εκπαίδευσης Μηχανικού στο Ναύπλιο. Στην επιστολή του, που αναδεικνύει με ένα ακόμα περιστατικό τις πολύ μεγάλες ευθύνες της κυβέρνησης σχετικά με τις μετακινήσεις των στρατευμένων, αναφέρει:

«Κατά τη μετάθεσή μου στο Κέντρο Εκπαίδευσης Μηχανικού στο Ναύπλιο, πηγαίνοντας να βγάλω εισιτήριο στο ΚΤΕΛ Αργολίδας διαπίστωσα ότι δεν είχα δικαίωμα έκπτωσης 25% στο εισιτήριο όπως συμβαίνει σε άλλα ΚΤΕΛ για τους οπλίτες θητείας. Οπως με ενημέρωσαν, η έκπτωση αυτή αφορούσε μόνο τους μόνιμους στρατιωτικούς.

Την επομένη μέρα παρουσιάστηκα στην πρωινή αναφορά του Λόχου για το περιστατικό και όπως με ενημέρωσε ο διοικητής μου, δεν γνωρίζει τίποτα, αλλά δεν το θεωρεί και σωστό να μην ισχύει η έκπτωση.

Θεωρώ απαράδεκτο να μην παραχωρείται σε στρατιώτες θητείας έστω κι αυτή η μικρή έκπτωση 25%, τη στιγμή που ο στρατός χορηγεί μόνο μία κατάσταση επιβίβασης.

Θα έπρεπε να εξασφαλίζεται η δωρεάν μετακίνηση καθ' όλη τη διάρκεια της θητείας των φαντάρων από και προς το στρατόπεδο, είτε αυτό αφορά τη μετάθεσή μας, τις "εξόδους" μας ή τις άδειες που δικαιούμαστε.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα - και για τη μετακίνηση των στρατιωτών - όταν αφήνεται ελεύθερο το πεδίο σε ιδιωτικές εταιρείες όπως τα ΚΤΕΛ να καθορίζουν ανάλογα με το κέρδος τους εάν θα δώσουν ή όχι έκπτωση για τη μετακίνησή μας».

Θυμίζουμε ότι το ΚΚΕ για το θέμα της μετακίνησης των στρατευμένων κατέθεσε ξανά Ερώτηση στη Βουλή το Δεκέμβρη, ζητώντας από την κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα για τη δωρεάν μετακίνηση από και προς τις μονάδες τους.

Εκδηλώσεις για την επέτειο της ΕΠΟΝ

Η Πολιτική Σκηνή της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ Θεσσαλονίκης καλεί την Κυριακή 24 Φλεβάρη, στις 7.30 μ.μ., στο στέκι της (Ολύμπου 51). Θα ακολουθήσει η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Το Παράρτημα Λάρισας της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ καλεί το Σάββατο 23 Φλεβάρη στις 10.30 π.μ., στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου.

Το Παράρτημα Ζωγράφου της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ και οι ΟΒ Ζωγράφου της ΚΝΕ διοργανώνουν διήμερο εκδηλώσεων, με το πρόγραμμα να έχει ως εξής:

-- Το Σάββατο 23 Φλεβάρη, στις 11 π.μ., θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση τιμής και μνήμης για την ΕΠΟΝίτισσα Παναγιώτα Σταθοπούλου, στο Νεκροταφείο Ζωγράφου.

-- Την Κυριακή 24 Φλεβάρη, στις 11 π.μ., στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ζωγράφου (Ανακρέοντος 60) θα μιλήσει ο ΕΠΟΝίτης Κώστας Μαραγκουδάκης και θα προβληθεί σχετικό βίντεο.

Τιμούν τους εκτελεσθέντες στην Κατερίνη

Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τους 40 εκτελεσθέντες από τους Γερμανούς ναζιστές κατακτητές, το Φλεβάρη του 1943, στο Σταθμό Κατερίνης, διοργανώνει το τοπικό παράρτημα της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, το Σάββατο 23 Φλεβάρη στις 12 μ., στο χώρο του μνημείου.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ