ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Δεκέμβρη 2018
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Μαχητική απάντηση στην αδιοριστία και τα κριτήρια απολύσεων

Μαχητικά διαδήλωσαν χτες το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εδωσαν έτσι μια ακόμα απάντηση στις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το σύστημα διορισμών που, όπως τόνιζαν, ισοδυναμεί με απολύσεις χιλιάδων αναπληρωτών, οι οποίοι στελεχώνουν χρόνια τα σχολεία, δεν λαμβάνει υπόψη τις τεράστιες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας έδωσε χτες στη δημοσιότητα το σχέδιο για 15.000 μόνιμους διορισμούς (4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 στις δύο βαθμίδες), με το οποίο θεσπίζονται ως κριτήρια διορισμού η προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες, ακαδημαϊκά προσόντα, κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).

«Δεν είναι μόνο μήνες, δεν είναι αριθμοί, εκείνο που μας κλέβουν είναι η ζωή», ήταν ένα από τα συνθήματα της χτεσινής κινητοποίησης που εκφράζει την αγανάκτηση των εκπαιδευτικών που γυρίζουν τη χώρα επί χρόνια, αναπληρώνοντας τον εαυτό τους, με τους ίδιους να βρίσκονται μεταξύ δουλειάς και ανεργίας και τα σχολεία να έχουν ακάλυπτες ανάγκες. Μόνιμοι και αναπληρωτές ένωσαν τις φωνές τους στα αιτήματα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση των συμβασιούχων, ενάντια στην πολιτική της αδιοριστίας που συνεχίζει η κυβέρνηση, δηλώνοντας «κανένας απολυμένος». Εψαλαν αγωνιστικά κάλαντα με στίχους που περιέγραφαν τον εμπαιγμό, την πραγματικότητα που ζουν οι χιλιάδες συμβασιούχοι, δηλώνοντας πως θα απαντήσουν στα σχέδια της κυβέρνησης, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν εκπρόσωποι εκπαιδευτικών συνδικάτων.

«Τη ζωή και τα δικαιώματά μας δεν τα παζαρεύουμε»

Από τη χτεσινή κινητοποίηση

INTIME NEWS

Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Από το βήμα της συγκέντρωσης, ο Σπ. Μαρίνης, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ (εκλεγμένος με την ΑΣΕ), κατήγγειλε τη στάση του υπουργείου Παιδείας, που, ενώ γνώριζε ότι είχε προγραμματιστεί η κινητοποίηση, επέλεξε να ζητήσει συνάντηση με τα ΔΣ των ομοσπονδιών πίσω από κλειστές πόρτες, να υπονομεύσει την κινητοποίηση, κάτι που δεν κατάφερε. Να σημειωθεί ότι τα ΔΣ των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών δεν προσήλθαν στην πρωινή συνάντηση στη Βουλή και με αφορμή αυτό, το υπουργείο εξαπέλυσε επίθεση στους εκπαιδευτικούς ότι δεν θέλουν διορισμούς!

Σε ό,τι αφορά το σύστημα που ανακοινώθηκε τόνισε πως «δεν είναι σύστημα πρόσληψης και διορισμού, είναι σύστημα απόλυσης χιλιάδων συναδέλφων που εδώ και χρόνια γυρίζουν όλη την Ελλάδα, στελεχώνουν τα σχολεία, έχουν τσακίσει τη ζωή τους». Οπως τόνισε, το νέο σύστημα κλέβει χρόνια προϋπηρεσίας και δουλειάς, απαξιώνοντας την ίδια τη ζωή των εκπαιδευτικών και, ταυτόχρονα, μέσα από τα λεγόμενα ακαδημαϊκά κριτήρια, εισάγει ένα απέραντο κυνήγι προσόντων. Χαρακτήρισε υποκρισία το να μιλά η κυβέρνηση για 4.500 διορισμούς εφόσον γίνουν του χρόνου, τη στιγμή που μόνο στην Ειδική Αγωγή 15.000 συμβασιούχοι δουλεύουν φέτος και τα κενά είναι ακόμα μεγάλα. Κάλεσε να βρεθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί ενωμένοι στο βασικό αίτημα για άμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην Εκπαίδευση που θα έπρεπε να είναι ήδη μόνιμοι, δηλώνοντας πως θα δυναμώσει ο αγώνας.

Συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης.

Τι προβλέπει το νέο σύστημα διορισμών

Η κυβερνητική πρόταση προβλέπει ότι την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ με σύστημα κριτηρίων, μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια, με σύνταξη ενιαίου πίνακα που θα χρησιμοποιείται για τον διορισμό μονίμων και για την πρόσληψη αναπληρωτών.

Τα ακαδημαϊκά προσόντα θα μετρώνται ως εξής: Διδακτορικό δίπλωμα 40 μονάδες, Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους 20 μονάδες, Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους 7 μονάδες, Δεύτερο πτυχίο 16 μονάδες. Ο βαθμός του πτυχίου έως 21 μονάδες. Επίσης μοριοδοτούνται η γνώση μιας ξένης γλώσσας, η πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α' επιπέδου και τα Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από ΑΕΙ διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων ωρών. Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.

Για την εκπαιδευτική προϋπηρεσία μετρά 1 μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, με ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία τις 120 μονάδες.

Ως προς τα κοινωνικά κριτήρια, προσμετρώνται ο αριθμός τέκνων και η μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου.

Μαζί με το σύστημα διορισμών, το υπουργείο έκανε εξαγγελίες επίσης για την Προσχολική Αγωγή, ανακοίνωσε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 22 (από 25 που είναι σήμερα) για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά και δήλωσε ακόμα ότι θα έρθει άμεσα προς ψήφιση στη Βουλή το σχέδιο για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης, δίνοντας έμφαση στην τάχα «ελεύθερη πρόσβαση» (μόνο με το απολυτήριο και τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις που θα δίνουν οι μαθητές για το απολυτήριο) στα Τμήματα χαμηλής ζήτησης των ΑΕΙ.

Υποσχέσεις και λυόμενα για την Προσχολική Αγωγή

Νέες υποσχέσεις για την υλοποίηση της υποχρεωτικής δίχρονης Προσχολικής Εκπαίδευσης μέχρι το 2021 μοιράζει η κυβέρνηση, λέγοντας ότι τα συναρμόδια υπουργεία (Εσωτερικών, Υποδομών και Παιδείας) θα καταθέσουν το Γενάρη σχέδιο αντιμετώπισης των σχετικών αναγκών στη σχολική στέγη σε όλη τη χώρα (περίπου 650 νέες αίθουσες Νηπιαγωγείου).

Θυμίζουμε ότι η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή εφαρμόζεται από φέτος μόνο για ένα μέρος των προνηπίων καθώς στην πλειοψηφία των μεγάλων δήμων της χώρας δεν υπήρχαν οι απαραίτητες υποδομές, ενώ η κυβέρνηση δεν έδωσε μέχρι τώρα ούτε ένα ευρώ για την υλοποίηση της υποχρεωτικότητας.

Ακόμα όμως και τα σχέδια που συζητιούνται για την υλοποίησή της στο μέλλον προκαλούν ανησυχίες. Οπως σημειώνει το Σωματείο Εργαζομένων στις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ (ΚΤΥΠ), η διοίκηση της ΚΤΥΠ ανέλαβε «την υλοποίηση προγράμματος εγκατάστασης εκατοντάδων νηπιαγωγείων πανελλαδικά, σε λυόμενες αίθουσες που θα τοποθετηθούν μέσα σε υπάρχοντα σχολεία και σε ελεύθερα δημόσια και δημοτικά οικόπεδα. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει με 200 νηπιαγωγεία και θα ακολουθήσουν άλλα 400 τουλάχιστον».

Με αφορμή αυτό το πρόγραμμα, το Σωματείο Εργαζομένων της ΚΤΥΠ επισημαίνει: «Επιχείρησαν με τον "Καλλικράτη" και συνεχίζουν να προσπαθούν με τον "Κλεισθένη" να "φορτώσουν" την ευθύνη του κράτους για την κατασκευή νηπιαγωγείων και όχι μόνο, στις Περιφέρειες και τους δήμους, διαμορφώνοντας έτσι μία χαοτική κατάσταση και Παιδεία πολλών ταχυτήτων, ανάλογα με την κατάσταση κάθε δήμου και τα οικονομικά των γονιών, που καλούνται να ξαναβάλουν "το χέρι στην τσέπη" για υποδομές που έχουν χιλιοπληρώσει με τη φοροκαταιγίδα.

Τώρα έρχονται και επικαλούνται μία κατάσταση που οι ίδιοι έφεραν στο "μη παρέκει", για να γεμίζουν τη χώρα με λυόμενα, στα οποία θα πάνε τα πιο ευαίσθητα χρόνια της ζωής τους μικρά παιδιά! Παράλληλα, δε, θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις συνθήκες εκπαίδευσης σε λειτουργούντα σχολεία, ιδιαίτερα στην Αττική και άλλα αστικά κέντρα, που θα επιλεγούν για να τοποθετήσουν λυόμενα νηπιαγωγεία. Βέβαια, λένε ότι αυτό θα ισχύσει μόνο για μία 5ετία αυστηρά, αλλά σε αυτήν τη χώρα όλοι γνωρίζουμε ότι ..."ουδέν μονιμότερον του προσωρινού".

Ως εργαζόμενοι στην ΚΤΥΠ αλλά και ως γονείς κατανοούμε ότι επείγει να εξευρεθεί σχολική στέγη για χιλιάδες νήπια. Ομως, εξίσου αν όχι πιο σημαντικό είναι να διασφαλιστεί ότι αυτή η προσωρινή "λύση" δεν θα γίνει μόνιμη. Συνεπώς πρέπει οπωσδήποτε στην όποια νομοθετική ρύθμιση να εξασφαλιστεί με συγκεκριμένα μέτρα και στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό ότι θα προχωρήσει πρόγραμμα μελέτης και κατασκευής των απαραίτητων νηπιαγωγείων που θα αντικαταστήσουν σταδιακά - εντός της 5ετίας - τα λυόμενα. Αυτό θα πρέπει να συνοδεύεται από τη σαφή ενίσχυση των ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ σε αρμοδιότητες, κρατική χρηματοδότηση και μηχανικούς όλων των ειδικοτήτων».

Την ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στην ΚΤΥΠ, το ΚΚΕ την κατέθεσε στη Βουλή ως Αναφορά προς τον υπουργό Παιδείας.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δεν αντιμετωπίζονται τα χιλιάδες κενά και οι ελλείψεις στα σχολεία

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Σε σχόλιό του, για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης σχετικά με τις αλλαγές στην Εκπαίδευση, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει τα εξής:

«Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης δεν αντιμετωπίζουν τα χιλιάδες κενά και τις ελλείψεις στα σχολεία, ενώ συνεχίζουν να μένουν στην αδιοριστία χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Οι δε αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ - παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις για δήθεν "ελεύθερη πρόσβαση" - θα οδηγήσουν σε ένα λύκειο "εξεταστικό κέντρο", με πολλαπλά φίλτρα και εμπόδια για τους μαθητές και με περιορισμό της γενικής παιδείας, που είναι αναγκαία για τη νεολαία σήμερα.

Η λύση είναι να δυναμώσει η πάλη για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα. Σε ένα τέτοιο σχολείο, οι χιλιάδες αναπληρωτές και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί είναι όλοι απολύτως αναγκαίοι».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ