Ενας τέτοιος «πονηρός» άνθρωπος είναι και ο κ. Βόλφγκανγκ Μπέκερ. Ο σκηνοθέτης της γνωστής και σύμφωνα με το Φεστιβάλ του Βερολίνου καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας, «Goodbye Λένιν»! Ο κύριος αυτός, χρησιμοποιώντας υπερβολικές δόσεις συναισθήματος, κατορθώνει να παρασύρει τον θεατή του σε ένα αδιέξοδο συναισθηματικό παιχνίδι και, στη συνέχεια, αφού τον «πνίξει» και τον αδρανοποιήσει με τον «ανθρωπισμό» του, με τη «θυσία» του γιου προς τη μάνα και άλλες αξίες διαχρονικές, τον εκμεταλλεύεται, εκ του ασφαλούς. Του περνάει τη λαθεμένη, και υπερβολικά «διευκολυντική» για τη νέα τάξη πραγμάτων, άποψη του Goodbye σε βάρος του σωστού και λειτουργικού Aufwiderseen.
Ακριβώς, αυτούς τους αδύναμους κρίκους, τους ανθρώπους, δηλαδή, που δεν έχουν την ικανότητα, γιατί η «πρακτική δράση» τους είναι μικρή και μονοδιάστατη, να μετατρέπουν τις «πληροφορίες» που συλλαμβάνουν και μεταδίδουν οι αισθήσεις τους σε γνώσεις και όπλα, στοχεύει ο κύριος Βόλφγκανγκ Μπέκερ. Ξέρει πως πολύ μεγάλη ποσότητα ανθρώπων, σε μερικές περιοχές του κόσμου τεράστιες πλειοψηφίες, με μικρή έως και ανύπαρκτη «πρακτική δράση», δεν έχουν κατορθώσει, ακόμα, να θέσουν σε λειτουργία ολόκληρο το πολύπλοκο νευρικό τους σύστημα. Δεν έχουν κατορθώσει, ακόμα, να επεξεργάζονται τα μηνύματα των αισθήσεων γρήγορα και αποτελεσματικά. Πάνω σ' αυτούς τους ανθρώπους πέφτει ο «πονηρός» κύριος Βόλφγκανγκ Μπέκερ και προσπαθεί να τους μαδήσει.
Goodbye Λένιν, λοιπόν; Δηλαδή αντίο για πάντα κομμουνισμός; Ετσι, απλά; Κρεμάμε τον Λένιν, και μάλιστα διαμελισμένο, στο ελικόπτερο και τον εξαφανίζουμε; Λες και ο Λένιν είναι το χάλκινο άγαλμα της ταινίας; Λες και αυτή η υπόθεση, που συγκλόνισε τον κόσμο, έχει λήξει οριστικά; Λες και αυτή η κοσμογονία, που έφερε τα πάνω - κάτω, μπορεί να σβήσει μέσα στα ανιστόρητα πλάνα του κυρίου Βόλφγκανγκ Μπέκερ;
Goodbye, κύριε Μπέκερ! Με το θάνατό σας θα τελειώσει και η ιστορία σας. Αυτό συμβαίνει, δυστυχώς, με τους περισσότερους ανθρώπους. Για κάποιους άλλους, όμως, γι' αυτούς που το όνομά τους συνδέθηκε με ιδεολογίες, με φιλοσοφίες, με ανατροπές και επαναστάσεις, το goodbye δεν τους αφορά. Γι' αυτούς το aufwiderseen είναι η σωστή λέξη. «Aufwiderseen Λένιν», είναι το σωστό!
«Ηλιε, γιατί μας άργησες/ κι αργείς να βασιλέψεις;/ Σε καταριόται, ήλιε, η αργατιά/ κι οι ξενοδουλευτάδες».
Στίχοι από τραγούδια και κάλαντα της περιοχής Κρανιάς Νομού Καρδίτσας. «Μάθε για τον παλιό καιρό και τα παλιά ζαμάνια», ο τίτλος της πολύ καλαίσθητης έκδοσης που εξέδωσε (συνοδευμένη από cd) το Δημοτικό Σχολείο Κρανιάς - Αγίων Αναργύρων μαζί με το Νηπιαγωγείο Κρανιάς Καρδίτσας. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική συλλογική δουλιά ομάδας εκπαιδευτικών. Στο cd τραγουδούν οι αγρότισσες Αμαλία Καραμπέκου, Γαρυφαλλιά Καραμπέκου και Σοφία Κανιούρα και είναι μια πολύτιμη συμβολή στη διάσωση του λαϊκού μας πολιτισμού, που κινδυνεύει με την επέλαση της υποκουλτούρας να χαθεί.
Η έκδοση αυτή αποτελεί μέρος σειράς δραστηριοτήτων που γίνονται στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Κοινωνική ζωή της Κρανιάς και των Αγίων Αναργύρων στο μισό του περασμένου αιώνα, προφορική λαϊκή παράδοση». Περιλαμβάνει: Κάλαντα του δωδεκαημέρου, του Λαζάρου, της Μεγάλης Παρασκευής, αποκριάτικα τραγούδια, πασχαλιάτικα, τραγούδια που έλεγαν στο σεργιάνι, τραγούδια του γάμου, του κλήδονα, διάφορα (ερωτικά κ.ά.). Γράφει στον πρόλογο ο Αστέρης Χαλάτσης, συντονιστής του προγράμματος: «Η προσέγγιση της προφορικής λαϊκής παράδοσης έγινε μέσα από τη ζωντανή αφήγηση, το τραγούδι και το παραμύθι από ηλικιωμένους, με σκοπό να αναδειχτούν τα γλωσσικά χαρακτηριστικά, οι ιδιωματισμοί, αλλά και το ύφος της αφήγησης ή του τραγουδιού.
...Τα τραγούδια ερμηνεύονται φωνητικά χωρίς συνοδεία οργάνων και λειτουργούν βασικά ομαδικά. Κυριαρχούν οι γυναικείες φωνές στην αυθεντική τους εκτέλεση, γεγονός που αναδεικνύει και το ρόλο της γυναίκας στα κοινωνικά δρώμενα της περιοχής.
Με ανοιξιάτικες κόκκινες πινελιές - χαρούμενες παπαρούνες μέσα στο χειμώνα - κυκλοφορεί η ατζέντα 2004 της ΟΓΕ. Μικρή, εύχρηστη είναι συγχρόνως ημερολόγιο και τηλεφωνικό ευρετήριο. Ενα ημερολόγιο για να μην ξεχνιόμαστε: Σε μια εποχή που τα κυβερνητικά μέτρα - και νόμοι - υπέρ της εργοδοσίας δίνουν και περνούν, σε μια εποχή που το οκτάωρο έχει ουσιαστικά καταργηθεί η ατζέντα «ανοίγει» με το καθημερινό ωράριο μιας εργάτριας, που ξεκινάει από τέσσερις ώρες και είναι κυμαινόμενο, για να φθάσει τις 28 ώρες σε δυο συνεχόμενες μέρες. Αλλα θέματα: Η καταλυτική επιρροή της τηλεόρασης, η ενδοοικογενειακή βία, η εκμετάλλευση των ανέργων μέσω του επιδόματος ανεργίας, η ενοικίαση εργαζομένων, η πορνεία, τα μεταλλαγμένα προϊόντα. Η κακή επίδοση (βαθμοί κάτω από τη βάση) του 1/3 του συνόλου των μαθητών της Β' και Γ' Λυκείου μέσα στο 2003, οι συντάξεις κ.ά. Στην ατζέντα θα βρούμε επίσης γελοιογραφίες, χρήσιμες διευθύνσεις και τηλέφωνα - γυναικείων οργανώσεων, γυναικείων τμημάτων κομμάτων και συνδικαλιστικών οργανώσεων, υπουργείων, εφημερίδων, καθώς και τηλέφωνα για προστασία από τη βία και τη σεξουαλική εκμετάλλευση. (Τα γραφεία της ΟΓΕ βρίσκονται Ιπποκράτους 120, ανοιχτά 6-8 μ.μ. καθημερινά).
Πενήντα πέντε βιβλία 43 δημοσιογράφων - συγγραφέων παρουσίασε πριν λίγες μέρες το Μορφωτικό Ιδρυμα της ΕΣΗΕΑ. Η παρουσίαση των βιβλίων έγινε από τον Βαγγέλη Ψυρράκη και τον Θόδωρο Καρζή, ενώ η Αννα Συνοδινού παρουσίασε τα θεατρικά έργα των δημοσιογράφων. Ανάμεσά τους και το έργο της «δικής μας» Τιτίνας Δανέλλη «Ερως διατηρητέος... έως...». Θεατρικό έργο σε δυο πράξεις (εκδόσεις «Αρμός»). Διθυραμβική η Αννα Συνοδινού για το έργο, που έχει σαν πρωταγωνίστρια μια γυναίκα και συμβολισμούς που παραπέμπουν στο σήμερα, ευχήθηκε να ανέβει σύντομα στο «σανίδι». Ευχή που κάνουμε κι εμείς για τον καινούριο χρόνο!