ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Νοέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΜΕ
Αγωνιστικό πλαίσιο καταθέτει η ΔΕΕ
  • Ολοκληρωμένο πρόγραμμα, στη βάση της κοινής δράσης εκπαιδευτικών φορέων και εργαζομένων
  • Συλλαλητήρια και κλιμακούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις

"Η πορεία του κινήματος των εκπαιδευτικών οφείλει και πρέπει να είναι αγωνιστική, απεργιακή", τονίζει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" στο σχέδιο εισήγησης που καταθέτει ενόψει της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 30 Νοέμβρη. Θέτει ως διεκδικητικούς στόχους την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου, την απόκρουση της πολιτικής λιτότητας, την προστασία των εργασιακών σχέσεων, το δικαίωμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Σήμερα, το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναμένεται να καταλήξει στο τελικό κείμενο της εισήγησης, που στη συνέχεια θα συζητηθεί στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ.

Η ΔΕΕ προτείνει ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενεργειών, στη βάση της κοινής δράσης εκπαιδευτικών φορέων και εργαζομένων και προτείνει τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ να αναλάβουν πρωτοβουλίες συντονισμού για τη δημιουργία μετώπου από εκπαιδευτικούς, εργατικούς φορείς, γονείς, μαθητές, ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό νόμο και την πολιτική λιτότητας, για πανελλαδικά παλλαϊκά συλλαλητήρια το πρώτο δεκαήμερο του Δεκέμβρη σε Αθήνα, Θεσ/κη, Πάτρα, Γιάννενα, Λάρισα, Ηράκλειο, 24ωρη απεργία στις 4/12 και 48ωρη για τις 10 και 11 Δεκέμβρη, ενώ νέα Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ να πραγματοποιηθεί μέσα στο Γενάρη για το συντονισμό της δράσης των εκπαιδευτικών για το επόμενο διάστημα.

Επισημαίνει μια σειρά από θεσμικά αιτήματα ως στόχους πάλης του κλάδου: Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου, ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, διατήρηση της επετηρίδας και άμεσα διορισμοί, όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση που θεσμοθετήθηκε με το νόμο 2525. Επίσης, καλεί τους εκπαιδευτικούς να παλέψουν για μόρφωση και εργασία για όλους, κόντρα στην αποσύνδεση πτυχίου - επαγγελματικών δικαιωμάτων που προωθείται, και στην υλοποίηση του θεσμού των "σχολείων δεύτερης ευκαιρίας", τα οποία, όπως τονίζει, "δε χρειάζονται γιατί όλες εκείνες οι περιπτώσεις που είναι αναγκαίες, υπάρχει στο εκπαιδευτικό σύστημα ο θεσμός των νυχτερινών σχολείων που άριστα μπορεί να ανταποκριθεί".

Οσον αφορά τα οικονομικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, η ΔΕΕ προτείνει: αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15%, δικαίωμα υπογραφής συλλογικής σύμβασης εργασίας, 25% αυξήσεις σε όλους, καθιέρωση ΑΤΑ, κατάργηση των αντισυνταξιοδοτικών νόμων (συνταξιοδότηση με βάση τα χρόνια προϋπηρεσίας με πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια), όχι στη μείωση του εφάπαξ και υπολογισμός του με βάση τον τελευταίο μισθό και όχι την πενταετία, καμία ιδιωτικοποίηση εκπαιδευτικών λειτουργιών (διείσδυση ιδιωτών στην εκπαίδευση, π.χ., Ιδρυμα Μελετών Λαμπράκη), όχι στην "αποκέντρωση" της εκπαίδευσης, στο όνομα της ιδιωτικοποίησης, και στον κατακερματισμό της ενιαίας δημόσιας εκπαίδευσης με τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αναπληρωτές για όλους τους μήνες του χρόνου (να λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία), κατάργηση του θεσμού του ωρομίσθιου, ετήσια επιμόρφωση από την πολιτεία σε σύνδεση με τα ΑΕΙ, κατάργηση των ΙΕΚ και των διδάκτρων καθώς και ενσωμάτωσή τους στο δημόσιο, κατάργηση των ΚΕΚ.

Σχετικά, τέλος, με τις ιδρύσεις "κινήσεων αναπληρωτών", η ΔΕΕ επισημαίνει: "Αυτή την ώρα, που απαιτείται ενότητα και αγώνας για την κατάργηση του νόμου 2525 και διατήρηση της επετηρίδας, ο διαχωρισμός σε μόνιμους, αδιόριστους και αναπληρωτές και η αυταπάτη της επιμέρους "λύσης" αδυνατίζει τον αγώνα και δικαιώνει την κυβέρνηση και όσους επιδιώκουν την κατάργηση της επετηρίδας. Η ίδρυση κινήσεων αναπληρωτών και η προβολή του αιτήματος "μονιμοποίηση των αναπληρωτών", υπονομεύουν, ανεξάρτητα από προθέσεις, την ενότητα και τον αγώνα του κλάδου. Η απομόνωση ενός μαχητικού τμήματος αναπληρωτών από το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα, μόνο τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης εξυπηρετεί. Η εργασιακή συνέχεια των αναπληρωτών εξασφαλίζεται πολύ πιο αποτελεσματικά με το αίτημα: Διατήρηση της επετηρίδας και μαζικοί διορισμοί τώρα".

Παμφοιτητικό συλλαλητήριο την Τετάρτη

Σχετικές αποφάσεις έχουν πάρει ήδη οι Γενικές Συνελεύσεις Μαθηματικού, Οικονομικού, Ιατρικής, Καλών Τεχνών, Παντείου και ΤΕΦΑΑ

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιούν σήμερα στις 12 το μεσημέρι φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας στην Πρυτανεία της ΑΣΟΕΕ, για την απόφαση δημιουργίας Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής. Επίσης, διοργανώνουν παμφοιτητικό συλλαλητήριο την ερχόμενη Τετάρτη, 26 Νοέμβρη, στα Προπύλαια, στις 11 π.μ. και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Παιδείας.

Ηδη, απόφαση να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο έχουν πάρει οι Γενικές Συνελεύσεις των Φοιτητικών Συλλόγων Οικονομικού,Μαθηματικού,Ιατρικής,Καλών Τεχνών,Παντείου και ΤΕΦΑΑ.Τη Δευτέρα οι Σύλλογοι Νομικής και Οικονομικού αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κλείσιμο της Σόλωνος, ενώ την Τρίτη, οι φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών θα κλείσουν την Πειραιώς.

"Η κυβέρνηση σπεύδει με το νόμο για την παιδεία να κάνει πράξη τις αντιδραστικές κατευθύνσεις που έχουν δώσει η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ", τονίζεται στην απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Μαθηματικού, το οποίο συμμετέχει στην κινητοποίηση.

Οι φοιτητές δηλώνουν ότι απέναντι "στην πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να βάλει στην "προκρούστεια κλίνη" της σύγκλισης τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα της νεολαίας, να υπονομεύσει το παρόν και το μέλλον της", θα τους βρει αποφασισμένους να αγωνιστούν μαζί με το λαό, τους καθηγητές και τους μαθητές, σε ένα μέτωπο παιδείας, για την ανατροπή της συντηρητικής πολιτικής. "Αυτή η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι αδίστακτη, ότι δεν καταλαβαίνει άλλη γλώσσα από τη γλώσσα των αγώνων", τονίζουν σε σχετική ανακοίνωση.

Οι φοιτητές απαιτούν την ολοκληρωτική απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νόμου, την υλοποίηση μιας άλλης πολιτικής, που θα δίνει λύση στα άμεσα και οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης, θα ανυψώνει το γενικό μορφωτικό επίπεδο του λαού και της νεολαίας. Επίσης, απαιτούν τη μη εφαρμογή των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής, να μη θεσπιστούν δίδακτρα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ και να καταργηθούν άμεσα τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, διεκδικώντας συγχρόνως Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, που θα παρέχει σύγχρονη, υψηλού επιπέδου, στέρεα γενική μόρφωση και ειδίκευση για όλους τους φοιτητές μέσα στο πτυχίο, διεύρυνση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, ενάντια σε κάθε είδους ιδιωτικοποίηση και σε κάθε μορφή εμπορευματοποίησής της.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στον ... αέρα ακόμη το "Σχολείο Παλιννοστούντων"

Στον ...αέρα παραμένει ακόμη το πρόβλημα μετεγκατάστασης των μαθητών του "Γυμνασίου - Λυκείου Παλιννοστούντων" Θεσσαλονίκης, ενώ οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου - Λυκείου, στις εγκαταστάσεις του οποίου φιλοξενούνται τα παιδιά των προσφύγων, συνεχίζουν την κατάληψη. Η Νομαρχία ρίχνει το "μπαλάκι" στους καθηγητές και τους γονείς, ενώ οι γονείς καταγγέλλουν ότι το κτίριο του πρώην εκπαιδευτηρίου "Κυψέλη" στο Πανόραμα, που "θα" στεγάσει τους μαθητές, δεν είναι έτοιμο να λειτουργήσει, αφού δεν έχει θρανία και άλλη σχετική υποδομή. Επίσης διαμαρτύρονται γιατί πάνω ακριβώς από τα κτίρια περνάνε πυλώνες υψηλής τάσεως της ΔΕΗ. Ακόμη δηλώνουν ότι η λύση του Πανοράματος θα δημιουργήσει πρόβλημα στη μεταφορά των μαθητών, που είναι κυρίως από το Κέντρο και τις Δυτικές Συνοικίες της περιοχής Θεσσαλονίκης.

Θέση πάνω στο θέμα πήρε η "Επιτροπή Κέντρου Θεσσαλονίκης για την υπεράσπιση του Ενιαίου Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης", σημειώνοντας πως η δίκαιη διαμαρτυρία και απαίτηση των μαθητών του 3ου Λυκείου και των γονιών τους για την κανονική σε πρωινή βάρδια λειτουργία του σχολείου, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να στραφεί κατά των Παλιννοστούντων, που σε τελική ανάλυση δεν ευθύνονται για το πρόβλημα.

Μάλιστα, αναφέρει ότι δημιουργεί ερωτηματικά η επιλογή του πρώην εκπαιδευτηρίου "Κυψέλη" για τη μεταστέγαση του "Γυμνασίου - Λυκείου Παλιννοστούντων", τη στιγμή που υπάρχουν συγκεκριμένοι χαρακτηρισμένοι χώροι σε περιοχές πλησιέστερες στον τόπο διαμονής τους, για την ανέγερση του συγκεκριμένου σχολείου, έτσι ώστε ούτε μακριά από τον τόπο κατοικίας του να είναι, ούτε μακριά από τα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής.

Τέλος, η Επιτροπή ξεκαθαρίζει ότι αυτό το πρόβλημα, αλλά και συνολικότερα το κτιριακό πρόβλημα και η διπλή βάρδια στα σχολεία της Θεσσαλονίκης είναι πρόβλημα πιστώσεων και κατ' επέκταση άμεσα συνδεδεμένο με τις δαπάνες που δίνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία. "Χωρίς την αύξηση αυτών των δαπανών, το συγκεκριμένο πρόβλημα δε θα λυθεί διεξοδικά, αφού κανείς δεν αποκλείει τη μεταφορά αργότερα κάποιου άλλου σχολείου στις ίδιες κτιριακές εγκαταστάσεις, μια και πολλά σχολεία αντιμετωπίζουν το ίδιο ή ίσως και πιο οξυμένο πρόβλημα", καταλήγει.

Ιδιωτικά πανεπιστήμια θέλει η ΝΔ

Τις γνωστές νεοφιλελεύθερες θέσεις της Νέας Δημοκρατίας για παράδοση των πανεπιστημίων στους νόμους της αγοράς με τη δημιουργία ιδιωτικών ΑΕΙ, κατάργηση της δωρεάν εκπαίδευσης για όλους κλπ. παρουσίασε χτες ο βουλευτής και πρώην υπουργός Παιδείας Β. Κοντογιαννόπουλος, δίνοντας στη δημοσιότητα πρόταση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Ο Β. Κοντογιαννόπουλος έκανε λόγο για "στρουθοκαμηλισμό και έλλειψη πολιτικού θάρρους και αποφασιστικότητας" από πλευράς της κυβέρνησης και "ιδιοτέλεια των πολιτικών και συνδικαλιστικών δυνάμεων" στο θέμα της αναθεώρησης του συγκεκριμένου άρθρου. Η ΝΔ προτείνει να δίνεται η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας και εποπτείας ιδιωτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, καθώς και εγκατάστασης στη χώρα παραρτημάτων αντίστοιχων αλλοδαπών ιδρυμάτων. Μια άλλη "καινοτομία" αποτελεί η προσθήκη στην παράγραφο 4 του άρθρου 16 της φράσης "νόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους δωρεάν φοίτησης", ενώ προτείνει να ρυθμιστεί συνταγματικά το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου για δημόσια και ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Τέλος, η πρόταση της ΝΔ, που βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με τη φιλοσοφία της "Λευκής Βίβλου", προβλέπει ακόμη και την εισαγωγή του όρου "διά βίου εκπαίδευση" στο άρθρο 16.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ