Το περίφημο χορωδιακό των Ιουδαίων θα πλημμυρίσει την αίθουσα "Ολύμπια" της Λυρικής Σκηνής, στη σημερινή πρεμιέρα (7 μμ) της όπερας "Ναμπούκο" τουΒέρντι.Το κορυφαίο λυρικό έργο, με το οποίο ανοίγει η αυλαία της ΕΛΣ, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Κώστα Πασχάλη και μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού.Δημιουργία, που συνδυάζει εξαιρετική δύναμη και βελούδινη γλυκύτητα έχει συνδεθεί με την προσμονή της Ιταλίας του 1842 ν' αποτινάξει τον αυστριακό ζυγό. Η δύναμη του έργου της έφερνε το πάθος, την ηρωική πνοή, το κάλεσμα στον αγώνα, τις υποσχέσεις για ελευθερία. Οπως έλεγε ο Ροσίνι, σε αυτή τη δύναμη χρωστά ο Βέρντι το ότι θεωρήθηκε ένας από τους δασκάλους της Ιταλικής Επανάστασης.
Στο ρόλο του Ναμπούκο εμφανίζονται εκ περιτροπής οι Αντόνιο Σαλβαντόρι και Ανδρέας Κουλουμπής,της Αμπιγκάιλ οι Μπάρμπαρα Ντε Μάγιο, Γκένα Ντιμιτρόβα (δύο παραστάσεις το Δεκέμβρη), Κατερίνα Οικονόμου,του Ζαχαρία οι Φραγκίσκος Βουτσίνος, Αλφρέντο Τσανάτσο, Γιώργος Παππάς,του Ισμαήλ οι Σταμάτης Μπερής, Μάκης Γαβρηιλίδης,της Φενένα οι Βαρβάρα Τσαμπαλή, Μαρία Μαρκέτου, Λίνα Τέντζερη,του αρχιερέα οι Παύλος Σαμψάκης, Βασίλης Φακίτσας, Χρήστος Αμβράζης,του Αμπντάλο οι Γιώργος Σαμαρτζής, Γιώργος Δούμος και της Αννας οι Τσελέστε Γεωργιάδου - Αουσμαν και Βίκυ Δανιήλ.
Τα σκηνικά είναι του Σίμου Καραφύλλη,τα κοστούμια της Χριστίνας Παπούλια - Σίμου Καραφύλλη και η διεύθυνση χορωδίας της Φανής Παλαμίδη.
"Συνάντηση κορυφής... με κανέλα!",από χτες στη "Σφεντόνα",με πρωταγωνιστές τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου,τον Διονύση Τσακνή,τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και την Σωτηρία Λεονάρδου.Παρουσιάζουν κάθε βράδυ (από Τετάρτη έως Κυριακή), ένα τρίωρο πρόγραμμα, αποτελούμενο από διαφορετικές ενότητες τραγουδιών, που όλες μαζί θα σχηματίζουν την πορεία της ζωής τους μέσα από τα τραγούδια τους. Τα προσωπικά τους τραγούδια, καθώς και τραγούδια γνωστά, μπαλάντες και τραγούδια του Ασιμου,μαζί με τη δεκαμελή ορχήστρα τους, θα συνθέτουν ένα μουσικό θέαμα άλλοτε δυνατό και άλλοτε απαλό και λυτρωτικό. Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 10.30 μμ, ενώ τις Κυριακές στις 8 μμ. Τιμή εισιτηρίου 4.000 δραχμές.
ΚΜΕ: "Δημήτρης Γληνός" (ΣΕ)
Δημήτρης Καλτσώνης: "Το σύνταγμα στη Λενινιστική σκέψη" (ΣΕ)
Ναζίμ Χικμέτ: "Τα έργα του", βιβλίο 1ο (ΣΕ)
Ρίτα Μπούμη - Παππά: "Η Χρυσώ" (ΣΕ)
Η φόρα με την οποία ο έρωτας αναποδογυρίζει σε μίσος είναι το θέμα της φετινής ενδιαφέρουσας παράστασης της "Ομάδας Εδάφους" με τίτλο "Καταιγίδα",που παρουσιάζεται στο θέατρο "Ιλίσια".Δύο που κάποτε αγαπήθηκαν πολύ, στην πιο επικίνδυνη στροφή έχασαν το στοίχημα και τα συντρίμμια της ζωής τους σκόρπισαν μέσα στο δωμάτιο. Αυτός που έμεινε και γέρασε εκεί, σκοντάφτει πάνω τους συνέχεια και πέφτει. Η "Καταιγίδα" ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου,μουσική Γιώργου Κουμεντάκη,σκηνικά - κοστούμια Λίλης Πεζανού.Ερμηνεύουν: Αγγελική Στελλάτου, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Νίκος Δραγώνας, Γιάννης Γιαπλές, Κατερίνα Παπαγεωργίου.
Εκθεση έργων της Κατερίνας Καρακατσάνη,εγκαινιάζεται αύριο (8 μμ) στην Πινακοθήκη των εκδόσεων "Μπιλιέτο" (Ι. Παπαγεωργίου 5, Παιανία) και θα λειτουργεί μέχρι τις 3/11. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση έργων της νεαρής ζωγράφου και σκηνογράφου, με τίτλο "Σώματα".Παρουσιάζονται δημιουργίες με θεαματικό άξονα το ανθρώπινο σώμα, ανεξάρτητα από το υλικό που χρησιμοποιεί (κάρβουνο, μελάνι, λάδι).
Η Κ. Καρακατσάνη (κόρη του Θύμιου Καρακατσάνη) ξεκίνησε τις εικαστικές σπουδές της κοντά στους Βρασίδα Βλαχόπουλο και Νίκο Στέφο.Το 1991 εισάγεται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, στο εργαστήρι του Π. Τέτση.Στη συνέχεια, παρακολουθεί το εργαστήρι του Χρόνη Μπότσογλου,όπου συνεχίζει τις σπουδές της, του τελευταίου έτους. Ταυτόχρονα, παρακολούθησε σκηνογραφία στο εργαστήρι του Γιώργου Ζιάκα.Παράλληλα με τις σπουδές της, εργάστηκε ως βοηθός σκηνογράφου - ενδυματολόγου (1993 Επίδαυρος, 1994 Μέγαρο Μουσικής, 1995 θέατρο "Μπουρνέλλη", 1996 "Δελφινάριο").
Την τρίτη συναυλία της, στο πλαίσιο του "Κύκλου Μπραμς", δίνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών,σήμερα (8.30μμ), στο Μέγαρο Μουσικής, με διεύθυνση του αρχιμουσικού Ιλαριόν Ιονέσκου - Γκαλάτι και σολίστ τον βιολονίστα Γιώργο Δεμερτζή.Θα παρουσιαστούν τα έργα του Μπραμς "Τραγική εισαγωγή", έργο 81, το κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 77 και "Συμφωνία αρ. 3", σε φα μείζονα, έργο 90.