Ανοίγουν σήμερα οι φάκελοι με τις προσφορές των υποψήφιων αγοραστών, παρά το γεγονός ότι η επιχείρηση είναι κερδοφόρα και σε ανοδική πορεία και παρά τη δηλωμένη αντίθεση των εργαζομένων
Κρίνεται αύριο η τύχη της "Μακεδονικής Εταιρίας Χάρτου" (ΜΕΛ), την οποία η κυβέρνηση θέλει να παραδώσει στον ιδιωτικό τομέα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους αλλά και τον κλάδο της χαρτοβιομηχανίας γενικότερα. Αύριο το μεσημέρι, έχει προγραμματιστεί να ανοίξει - παρουσία των εργαζομένων - ο φάκελος των προσφορών του διεθνούς διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΜΕΛ. Οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση επιμένουν να διεκδικούν τη λειτουργία της στα πλαίσια του Οργανισμού Ανασυγκρότησης και καταγγέλλουν ότι η ΜΕΛ οδεύει σε νέο ξεπούλημα.Η ΜΕΛ αυτή την περίοδο βρίσκεται σε ανοδική πορεία και καθημερινά κατακτά και νέα κομμάτια της αγοράς, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Είναι κερδοφόρα και απασχολεί περισσότερο προσωπικό απ' ό,τι παρέλαβε από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες.
Δικαιολογημένα λοιπόν οι εργαζόμενοι αναρωτιούνται, πού αποσκοπεί η πώλησή της και προειδοποιούν πως, αν δεν καταφέρουν να ανακόψουν την προσπάθεια πώλησης, θα παλέψουν με κάθε τρόπο ώστε να διασφαλίσουν τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας και την ανάπτυξη της επιχείρησης μέσα από παραγωγικές επενδύσεις. Οροι που αρχικά έχει δεχτεί και η διοίκηση του ΟΑΕ, μέχρι τον Αύγουστο που ο πρόεδρος του Οργανισμού τους ανακοίνωσε ότι δεν είναι δυνατό να διασφαλιστεί η εργασία του συνόλου των εργαζομένων στην επιχείρηση.
Μια σύντομη αναφορά στο ιστορικό λειτουργίας της επιχείρησης πείθει ότι όλα αυτά τα χρόνια οι κυβερνήσεις χρέωναν με δισ. τον ελληνικό λαό για να χαρίζουν κέρδη και προνόμια στους βιομηχάνους.Τι άλλο μπορεί να κρύβεται άλλωστε πίσω από το κατ' επανάληψη ξεπούλημα των δήθεν προβληματικών επιχειρήσεων;
ο "φαύλος κύκλος" της πολιτικής ιδιωτικοποίησης κερδοφόρων επιχειρήσεων και "κοινωνικοποίησης" των χρεών, που βάζουν στις επιχειρήσεις οι διάφοροι ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες, αποτυπώνεται αρκετά ανάγλυφα στην περίπτωση της ΜΕΛ, η οποία:
Μέχρι και αύριο το μεσημέρι, λοιπόν, θα βρίσκεται σε εξέλιξη ο διεθνής διαγωνισμός υποβολής προσφορών για την αγορά των μετοχών της ΜΕΛ και όλης της ακίνητης περιουσίας της, που περιλαμβάνει 60.000 στρέμματα δασικής έκτασης στον Ολυμπο, δεκάδες οικόπεδα και κτίσματα στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα.
Από τη μεριά τους οι εργαζόμενοι δηλώνουν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την εκποίηση της εταιρίας και κυρίως, όπως δηλώνει ο γραμματέας του Σωματείου, Δ. Γκιρτζιμανάκης,"για σκοπούς άλλους από τη διατήρησή της σε λειτουργία και την πραγματοποίηση επενδύσεων. Είμαστε αποφασισμένοι να απαιτήσουμε να ασκηθεί έλεγχος στις προθέσεις του μελλοντικού αγοραστή, ώστε αυτός να καταστεί επενδυτής και όχι απλώς ιδιοκτήτης". Τέλος, οι εργαζόμενοι απαντούν και στα σενάρια που τους εντάσσουν στο σχέδιο της κυβέρνησης για έξοδο 1.000 εργαζομένων από τις δήθεν προβληματικές επιχειρήσεις με κόστος αποζημίωσης τα 8 δισ. δραχμές. Ξεκαθαρίζουν ότι δε θα δεχτούν τη μείωση προσωπικού για κανένα λόγο και προειδοποιούν τόσο με κινητοποιήσεις όσο και με προσφυγή στη Δικαιοσύνη.
Σε αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης του αυτοκινήτου οδηγούν οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Και νέα σύσκεψη σήμερα, υπό τον πρωθυπουργό, με θέμα τα νέα φοροεισπρακτικά μέτρα
Οχι μόνο το υπουργείο Οικονομικών δεν προτίθεται να προχωρήσει σε μείωση της φορολογίας των επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά αντίθετα η συνολική φορολογική επιβάρυνση θα αυξηθεί αφού προωθούν επιβολή φόρου και στις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων ΙΧ.
Σύμφωνα με στοιχεία που διέρρευσε η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών στο συγκρότημα Λαμπράκη (έχει γίνει θεσμός πλέον όλο το νομοθετικό έργο της"εκσυγχρονιστικής" κυβέρνησης, πριν από την κατάθεσή του στη Βουλή να περνάει για έγκριση από τη Χ. Λαδά) προωθείται σχέδιο νόμου το οποίο μάλιστα θα κατατεθεί τον επόμενο Νοέμβρη στη Βουλή, που προβλέπει τη ριζική αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος στην αγορά αυτοκινήτου.
Ειδικότερα προβλέπεται:
Στα πλαίσια των προωθούμενων αλλαγών καταργείται ο φορολογικός διαχωρισμός καινούριων - μεταχειρισμένων και δημιουργούνται διακρίσεις ανάμεσα σε αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας διαφορετικών περιόδων, ενώ προβλέπεται ειδικό φορολογικό καθεστώς για τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας.
Ειδικότερα προβλέπεται:
- Για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που αγοράστηκαν μετά το 1996, ανάλογα με τον κυβισμό των αυτοκινήτων, το τέλος κυμαίνεται από 25% μέχρι και 105% της τεκμαρτής αξίας.
- Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1992 - 1996 το τέλος κυμαίνεται μεταξύ 37% και 172% της τεκμαρτής αξίας.
- Για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας περιόδου 1988 - 1991 επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται από 61% μέχρι και 417% της τεκμαρτής αξίας.
- Τέλος για τα συμβατικά αυτοκίνητα επιβάλλεται τέλος που κυμαίνεται από 93% μέχρι και 431%.
Και αν ακόμα το υπουργείο Οικονομικών προχωρήσει στις αλλαγές αυτές, το φορολογικό καθεστώς θα είναι προσωρινό (προβλέπεται να ισχύσει την επόμενη διετία) δεδομένου ότι εκκρεμεί η προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (εκδικάζεται την ερχόμενη Πέμπτη) γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρξουν και νέες φορολογικές παρεμβάσεις.